1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


ДЕРЖАВНА СЛУЖБА УКРАЇНИ З ПИТАНЬ РЕГУЛЯТОРНОЇ
ПОЛІТИКИ ТА РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМНИЦТВА
РІШЕННЯ
17.10.2012 № 4
Про необхідність усунення порушень принципів державної регуляторної політики згідно з вимогами Закону України від 11.09.2003 № 1160-IV "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" Міністерством охорони здоров'я України та Міністерством внутрішніх справ України
На виконання Закону України від 11.09.2003 р. № 1160-IV "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" (далі - Закон) та виходячи з повноважень, визначених статтею 30 Закону, Державна служба України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва здійснила експертизу спільного наказу МОЗ України та МВС України від 05.06.2000 № 124/345 "Про затвердження Положення про медичний огляд кандидатів у водії та водіїв транспортних засобів" (далі - Положення), та встановила наступне:
Згідно з пунктами 1.9, 1.10 Положення передбачено проведення щозмінних передрейсового та післярейсового медичних оглядів водіїв транспортних засобів лікарями або середніми медичними працівниками, які здійснюють медичний контроль обслуговування водіїв підприємств, установ, організацій після періодичного (1 раз на три роки) навчання методам їх проведення в Українському медичному центрі безпеки дорожнього руху та його філіалах відповідно до Порядку навчання медичних працівників методам проведення передрейсових (післярейсових) медичних оглядів водіїв транспортних засобів, затвердженого наказом МОЗ України від 28.11.97 № 339 (далі - Наказ).
Разом з тим, згідно з пунктом 1 наказу МОЗ України від 27.02.2010 № 175 "Про внесення змін до наказу МОЗ України від 28.11.97 № 339", який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 22.03.2010 за № 236/17531 (набрав чинності з 06.04.2010) втратив чинність Порядок навчання медичних працівників методам проведення передрейсових (післярейсових) медичних оглядів водіїв транспортних засобів, затверджений Наказом.
В той же час, відповідно до пункту 5.3 Положення результат проведеного щозмінного передрейсового та післярейсового медичних оглядів фіксується в Журналі щозмінного передрейсового та післярейсового медичних оглядів водіїв, після чого в шляховому листі ставиться штамп з висновком про придатність до керування транспортом. Штамп видається медичному працівнику в Державному підприємстві "Український медичний центр безпеки дорожнього руху та інформаційних технологій" Міністерства охорони здоров'я України та його філіалах після проходження навчання методам проведення щозмінних передрейсових та післярейсових медичних оглядів водіїв транспортних засобів.
Проте, жодним законодавчим актом та актом Кабінету Міністрів України не передбачено вимог щодо необхідності проходження такого навчання.
Так, статтею 45 Закону України "Про дорожній рух" передбачено проведення медичного огляду з метою визначення здатності кандидатів у водії і водіїв до безпечного керування транспортними засобами. Періодичність оглядів, порядок їх проведення і направлення водіїв на позачергові огляди визначаються спільним актом спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань охорони здоров'я і Міністерства внутрішніх справ України.
Водночас, необхідність проходження медичними працівниками навчання щодо методів проведення щозмінного передрейсового та післярейсового медичних оглядів водіїв транспортних засобів передбачено на рівні наказу, без передбачення відповідної норми на рівні закону.
Зазначене не відповідає частині другій статті 19 Конституції України, згідно якої органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Враховуючи викладене, а також втрату чинності Порядку, Міністерство охорони здоров'я України та Міністерство внутрішніх справ України не забезпечують дотримання таких обов'язкових принципів державної регуляторної політики, як:

................
Перейти до повного тексту