1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


ДЕРЖАВНА ФІНАНСОВА ІНСПЕКЦІЯ УКРАЇНИ
ЛИСТ
09.04.2012 № 21-14/92
Щодо застосування Стандартів внутрішнього аудиту
Державна фінансова інспекція України, керуючись п. 4 наказу Міністерства фінансів України від 04.10.2011 р. № 1247 "Про затвердження Стандартів внутрішнього аудиту", надає роз'яснення щодо застосування окремих положень Стандартів внутрішнього аудиту(далі - Стандарти ВА).
1. Щодо внутрішніх регламентів з питань проведення внутрішнього аудиту
Загальні стандарти внутрішнього аудиту (гл. 1 "Основні внутрішні документи з питань внутрішнього аудиту" розд. II "Загальні стандарти внутрішнього аудиту") містять вимоги до основних обов'язкових внутрішніх документів з цих питань - це, зокрема, положення про підрозділ внутрішнього аудиту, посадові інструкції працівників підрозділу внутрішнього аудиту, внутрішні документи з питань проведення внутрішнього аудиту (порядок планування і проведення внутрішніх аудитів, документування, реалізації їх результатів). Зазначені регламенти самостійно розробляються керівником підрозділу внутрішнього аудиту з урахуванням вимог Порядку № 1001* та Стандартів ВА.
__________
* Порядок утворення структурних підрозділів внутрішнього аудиту та проведення такого аудиту в міністерствах, інших центральних органах виконавчої влади, їх територіальних органах та бюджетних установах, які належать до сфери управління міністерств, інших центральних органів виконавчої влади , затверджений постановою Уряду від 28.09.2011 р. № 1001 "Деякі питання утворення структурних підрозділів внутрішнього аудиту та проведення такого аудиту в міністерствах, інших ЦОВВ, їх територіальних органах та бюджетних установах, які належать до сфери управління міністерств, інших ЦОВВ".
При розробці таких документів слід урахувати те, що внутрішні регламенти щодо інших аспектів внутрішнього аудиту розробляються за рішенням керівника підрозділу внутрішнього аудиту. Тобто на розсуд керівника підрозділу припустимо (і, напевно, доцільно) розробити рекомендації щодо застосування окремих методичних прийомів та процедур при проведенні внутрішніх аудитів (досліджень) або інші регламенти - наприклад щодо специфічної (притаманної конкретній галузевій спрямованості) діяльності центрального органу виконавчої влади.
2. Щодо планування внутрішніх аудитів (аудиторських досліджень)
Стандартами ВА (п. 2.7 гл. 2 "Планування діяльності з внутрішнього аудиту" розд. III "Стандарти діяльності із внутрішнього аудиту") визначено, що до піврічних планів діяльності не включаються внутрішні аудити за тією самою темою (з тих самих питань), за якою проведено внутрішній аудит підрозділом внутрішнього аудиту або виїзний контрольний захід Держфінінспекцією, її територіальними органами та з моменту проведення яких пройшов менш ніж один календарний рік.
Слід зазначити, що до піврічних планів внутрішніх аудитів не слід включати аудиторські дослідження, проведені у суб'єктів внутрішнього аудиту** з обставинами, наведеними вище, і, крім того, за той самий період.
__________
** Тут і далі під "суб'єктом внутрішнього аудиту слід розуміти апарати міністерства, інших ЦОВВ, їх територіальні органи, бюджетні установи, які належать до сфери управління міністерств, інших ЦОВВ, а також підприємства, установи та організації, які належать до сфери управління міністерств, інших ЦОВВ, де проводяться аудиторські дослідження.
Тобто з метою уникнення дублювання контрольних заходів/внутрішніх аудитів у суб'єктів внутрішнього аудиту слід виключити саму можливість повторного навантаження таких суб'єктів заходами контролю (у цьому випадку внутрішніми аудиторськими дослідженнями).
3. Щодо строків проведення внутрішніх аудитів
Пунктом 4.13 гл. 4 "Організація внутрішніх аудитів" розд. III "Стандарти діяльності із внутрішнього аудиту" Стандартів ВА передбачені строки проведення внутрішніх аудитів.

................
Перейти до повного тексту