- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
ГЕНЕРАЛЬНА ПРОКУРАТУРА УКРАЇНИ
НАКАЗ
Про затвердження Положення про порядок проведення органами прокуратури перевірок при здійсненні нагляду за додержанням і застосуванням законів
З метою належної організації проведення органами прокуратури перевірок при здійсненні нагляду за додержанням і застосуванням законів, керуючись статтею
15 Закону України
"Про прокуратуру" ,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Положення про порядок проведення органами прокуратури перевірок при здійсненні нагляду за додержанням і застосуванням законів, що додається.
2. Визнати такою, що втратила чинність, вказівку Генерального прокурора України від 06.06.2012
№ 82 .
3. Наказ набирає чинності з 1 грудня 2012 року.
Контроль за виконанням наказу покласти на заступників Генерального прокурора України згідно з розподілом обов'язків.
Наказ надіслати прокурорам Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва і Севастополя, спеціалізованим прокурорам (на правах обласних), прокурорам міст з районним поділом, міським, районним, міжрайонним та прирівняним до них прокурорам, довести його до відома всіх прокурорсько-слідчих працівників.
Генеральний прокурор України державний радник юстиції України |
В. Пшонка |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Генерального прокурора
України
12.11.2012 № 111
ПОЛОЖЕННЯ
про порядок проведення органами прокуратури перевірок при здійсненні нагляду за додержанням і застосуванням законів
1. Загальні положення
1.1. Положення про порядок проведення органами прокуратури перевірок при здійсненні нагляду за додержанням і застосуванням законів (далі – Положення), спрямоване на забезпечення точного і однакового застосування норм закону при реалізації прокурорами повноважень, передбачених Законом України
"Про прокуратуру" .
1.2. Визначення основних термінів, які вживаються у Положенні:
- перевірка – спосіб здійснення нагляду за додержанням і застосуванням законів, який з моменту прийняття постанови про проведення перевірки надає право на вчинення дій, зазначених у пунктах 3, 4, 5 частини 1 статті
20 Закону України
"Про прокуратуру" ;
- постанова про проведення перевірки – документ, що приймається керівником прокуратури для здійснення перевірки відповідного об’єкта;
- керівник прокуратури – для цілей цього Положення слід розуміти посадових осіб, зазначених у пункті 4.2 Положення;
- представник підприємства, установи, організації – уповноважена посадова особа підприємства, установи, організації, що очолює чи входить до складу керівних органів підприємства, установи, організації, а також власник суб’єкта господарювання, фізична особа – підприємець або фізична чи юридична особа, яка у встановленому законом порядку уповноважена діяти від їх імені;
- строк перевірки – строк, протягом якого вчиняються дії у межах повноважень, передбачених Законом України
"Про прокуратуру" ;
- розумні строки – строки, об’єктивно необхідні для здійснення перевірки з урахуванням її обсягу, складності, об’єкта та місця його знаходження;
- об’єкт перевірки – Кабінет Міністрів України, міністерства, інші центральні та місцеві органи виконавчої влади, Рада міністрів АР Крим, органи місцевого самоврядування, військові частини, громадські об’єднання, діяльність посадових та службових осіб, підприємства установи й організації, незалежно від форм власності, підпорядкованості та приналежності, фізичні особи – підприємці;
- доповідна записка – документ, що складається за результатами прокурорської перевірки при здійсненні нагляду за додержанням і застосуванням законів.
1.3. Перевірки у порядку нагляду за додержанням і застосуванням законів проводяться у Кабінеті Міністрів України, міністерствах, інших центральних і місцевих органах виконавчої влади, органах державного нагляду (контролю), Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органах місцевого самоврядування, військових частинах, громадських об’єднаннях, а також діяльності посадових і службових осіб цих органів, підприємств, установ і організацій, незалежно від форм власності, підпорядкованості та приналежності, у тому числі фізичних осіб-підприємців та громадян.
1.4. Предметом перевірок при здійсненні нагляду за додержанням і застосуванням законів є:
- відповідність нормативно-правових актів, рішень, які видаються всіма органами, підприємствами, установами, організаціями та посадовими особами, вимогам
Конституції України та чинним законам;
- додержання законів про недоторканність особи, соціально-економічні, політичні, особисті права і свободи громадян, якщо законом не передбачено іншого порядку захисту цих прав;
- додержання законів, що стосуються економічних відносин, бюджетного, земельного, митного законодавства та зовнішньоекономічної діяльності, конституційних засад підприємницької діяльності, охорони навколишнього природного середовища, міжнаціональних відносин;
- додержання законів про адміністративні правопорушення.
1.5. Працівники органів прокуратури при проведенні перевірки зобов’язані:
- вживати належних заходів щодо повного, об’єктивного та оперативного встановлення обставин, за якими проводяться перевірки;
- не допускати упередженості та необ’єктивності при наданні правової оцінки діям (бездіяльності) посадових осіб об’єктів перевірок та не розголошувати без дозволу керівника прокуратури їх результатів;
- не розголошувати інформацію, яка стала відома під час проведення перевірки, у тому числі тієї, що містить комерційну чи банківську таємницю, інформацію з обмеженим доступом;
- додержуватися правил етичної поведінки.
2. Підстави для проведення перевірок
2.1. Перевірки у порядку нагляду за додержанням і застосуванням законів проводяться на підставі письмових звернень органів державної влади, органів місцевого самоврядування, депутатів усіх рівнів, фізичних та юридичних осіб, що свідчать про можливі порушення законності, а також за власною ініціативою прокурора.
2.2. Перевірки за заявами та скаргами фізичних чи юридичних осіб, зверненнями та запитами депутатів усіх рівнів, крім заяв та повідомлень про кримінальне правопорушення, проводяться лише у разі їх попереднього розгляду компетентними органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими чи службовими особами відповідного рівня або неприйняття ними, у тому числі у встановлені строки, рішень з цих питань.
2.3. У зв’язку з бездіяльністю органу державного нагляду (контролю), уповноваженого згідно із законом захищати інтереси держави, права і свободи людини та громадянина, або за відсутності такого органу письмове звернення перевіряється безпосередньо прокурором.
2.4. Підставами для проведення перевірки прокурором за власною ініціативою, є дані, що свідчать про можливі порушення законності.
Висновки про наявність підстав для проведення перевірки можуть бути зроблені за наслідками проведених аналізів, узагальнень, опрацювання інформацій про стан законності, вивчень актів та матеріалів органів державного нагляду (контролю), матеріалів розгляду судами цивільних, адміністративних, господарських справ та справ про адміністративні правопорушення, матеріалів кримінальних проваджень, інформаційних баз даних державних органів, повідомлень у засобах масової інформації, мережі Інтернет та з інших джерел, які також можуть відображатися в:
- дорученнях Генерального прокурора України, наданих у межах компетенції дорученнях його першого заступника, заступників, прокурорів Автономної Республіки Крим, міст Києва і Севастополя, областей та прирівняних до них прокурорів, їх перших заступників та заступників;
- наказах Генерального прокурора України;
- планах роботи органів прокуратури;
- рішеннях колегій Генеральної прокуратури України, прокуратур обласного рівня;
- рішеннях нарад у керівників органів прокуратури;
- дорученнях прокуратури іншого регіону щодо проведення перевірки, яка потребує вчинення окремих дій у межах повноважень, передбачених статтею
20 Закону України
"Про прокуратуру" ;
- інших організаційно-розпорядчих документах.
3. Підготовка до проведення перевірки
3.1. Підготовка до проведення перевірки здійснюється шляхом аналізу стану законності та заходів щодо її забезпечення, опрацювання документів, вивчення доводів, викладених у письмовому зверненні органів державної влади, органів місцевого самоврядування, депутатів усіх рівнів, фізичних та юридичних осіб.
3.2. У разі необхідності від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, військових частин, державних підприємств, установ та організацій витребовуються рішення, розпорядження, інструкції, накази, інші акти і документи, опрацьовуються відповідні інформаційні бази даних державних органів.
3.3. Необхідність складання планів перевірки у кожному конкретному випадку визначається відповідним керівником прокуратури з урахуванням її обсягів та складності.
4. Постанова про проведення перевірки
4.1. Для здійснення перевірки приймається постанова, в якій зазначаються підстави, що свідчать про можливі порушення законності, з обґрунтуванням необхідності вчинення дій, передбачених пунктами 3, 4, 5 частини 1 статті
20 Закону України
"Про прокуратуру" .
4.2. Постанову про проведення перевірки приймає:
- Генеральний прокурор України, його перший заступник або заступник, який за розподілом обов’язків відповідає за вказаний напрям роботи;
- прокурори Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва і Севастополя, перші керівники спеціалізованих прокуратур (на правах обласних), їх перші заступники, заступники, які за розподілом обов’язків відповідають за вказаний напрям роботи;
- прокурори міст, районів, міжрайонні, керівники спеціалізованих прокуратур районного рівня, їх перші заступники і заступники, які за розподілом обов’язків відповідають за вказаний напрям роботи.
4.3. Постанова про проведення перевірки виготовляється на бланку відповідної прокуратури та підписується прокурором, який прийняв постанову. У постанові зазначається:
- дата та місце її прийняття;
................Перейти до повного тексту