1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ БУДІВНИЦТВА, АРХІТЕКТУРИ
ТА ЖИТЛОВОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ
Н А К А З
N 73 від 10.04.2000
м.Київ
Про затвердження державних нормативних документів
Для встановлення єдиного порядку обслуговування і ремонту ліфтів
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити і ввести в дію з 01.04.2000 р. розроблене технічним комітетом ТК - 104 "Ліфти" і схвалене рішенням Науково-технічної ради від 02.12.99 р. N 69 "Положення про систему технічного обслуговування та ремонту ліфтів в Україні" (додається).
2. Вважати таким, що втратив чинність, наказ Держжитлокомунгоспу України від 31.12.92 р. N 84 про затвердження "Положення про систему технічного обслуговування та ремонту ліфтів".
3. Розповсюдження "Положення про систему технічного обслуговування та ремонту ліфтів в Україні" доручити ТК - 104 "Ліфти" згідно із замовленнями підприємств, організацій.
Голова Комітету
В.М.Гусаков
ЗАТВЕРДЖУЮ
Наказ Державного комітету
будівництва, архітектури та
житлової політики України
від 10.04.2000 р. N 73
Положення
про систему технічного обслуговування та ремонту ліфтів в Україні
1. Загальні положення
1.1. Система експлуатації, технічного обслуговування та ремонту ліфтів регламентує основні положення з утримання ліфтів у справному технічному стані, забезпечення їх безперебійної, безпечної роботи, а також визначає взаємовідносини між спеціалізованою організацією та власниками ліфтів.
1.2. До системи технічного обслуговування та ремонту ліфтів належить комплекс взаємопов'язаних робіт попереджувального характеру, які виконуються в плановому порядку з метою забезпечення дієздатності ліфтів.
1.3. Спеціалізовані організації в роботі керуються технічною документацією заводів-виробників ліфтів, вимогами "Правил будови і безпечної експлуатації ліфтів" (ПББЕЛ) , "Правил устройства електроустановок" (ПУЗ), "Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів" (ПБЕЕС), "Правил технической эксплуатации электроустановок потребителей" (ПТЗЗП), технологічними процесами і інструкціями на окремі види робіт, а також цим Положенням.
1.4. Виконання Положення є обов'язковим для всіх власників ліфтів незалежно від їх відомчого підпорядкування і спеціалізованих організацій, які виконують технічне обслуговування і ремонт ліфтів.
1.5. Роботи з технічного обслуговування та ремонту ліфтів можуть виконувати тільки ті спеціалізовані організації, які мають дозвіл органів Держнаглядохоронпраці України на виконання цих робіт.
1.6. Положення поширюється на пасажирські (лікарняні) та вантажні ліфти, а також нереєстровані в органах Держнаглядохоронпраці вантажні малі ліфти і підйомники.
2. Організація технічного обслуговування та ремонту ліфтів
2.1. Система технічного обслуговування та ремонту ліфтів побудована відповідно до вимог ПББЕЛ, технічної документації заводів-виробників, ГОСТ 22011-95 "Лифты пассажирские и грузовые. Технические условия".
2.2 Строк дієздатності ліфта визначається в 25 років за умов, що його експлуатація і технічне обслуговування відповідає вимогам нормативних документів.
2.3. Після 25 років експлуатації проводиться обстеження ліфта для визначення можливості його подальшої роботи.
2.4. Система технічного обслуговування та ремонту ліфтів передбачає виконання за графіком робіт з метою забезпечення безперебійної, безпечної роботи ліфтів, а також запобігання передчасного спрацювання обладнання і підтримання їх належного технічного стану.
2.5. Система технічного обслуговування та ремонту ліфтів складається з регламентних робіт (РР), місячних (МР), квартальних (КР) ремонтів. Періодичність їх проведення приведена в таблиці.
------------------------------------------------------------------
N |Система технічного | Періодичність проведення
п/п|обслуговування та ремонту|
---+-------------------------+------------------------------------
1 | 2 | 3
---+-------------------------+------------------------------------
1 |Регламентні роботи (РР) |Встановлюється спеціалізованою
| |організацією.
2 |Місячний ремонт (МР) |Не рідше одного разу в 31 день.
| |Для вантажних ліфтів, що знаходяться
| |на частковому технічному
| |обслуговуванні - не рідше одного разу
| |в 15 днів.
3 |Квартальний ремонт (КР) |Не рідше одного разу на 3 місяці.
------------------------------------------------------------------
2.6. Регламентні роботи - проводиться перевірка технічного стану, усунення дрібних пошкоджень, прибирання ліфтів. До складу регламентних робіт входять обходи та огляди, кількість яких регламентується ПББЕЛ та спеціалізованою організацією.
2.7. Місячні ремонти - проводиться перевірка дієздатності і забезпечення безпечної роботи ліфтів, перевірка і, за необхідності, регулювання всіх вузлів і ланцюгів безпеки, виявлення і заміна вузлів і деталей, які зносились і не можуть забезпечити надійну роботу ліфтів, прибирання порталів дверей шахти, машинних приміщень, приямків від забруднення та сміття і інші роботи, які передбачені технологічним процесом.
2.8. Квартальні ремонти - проводяться всі роботи, передбачені місячним ремонтом, а також роботи з перевірки і ремонту вузлів, які не входять до вузлів безпеки, роботи з подовження терміну експлуатації обладнання, змащувальні роботи. Після виконання одного з квартальних ремонтів проводиться повний або періодичний технічний огляд ліфта згідно з вимогами ПББЕЛ.
2.9. Капітальний ремонт (КапР) - виконується після закінчення призначеного терміну експлуатації ліфта (25 років), а також за замовленням власника для відновлення дієздатності ліфта з повною або частковою заміною основних вузлів і деталей.
До капітального ремонту також відносяться:
- роботи з заміни морально застарілих та фізично зношених ліфтів;
- роботи з модернізації ліфтів, які виконуються з метою поліпшення технічних характеристик і естетичного стану ліфтів;
- роботи з заміни і доопрацювання вузлів, електричних схем, які не забезпечують безпечну експлуатацію ліфта згідно з приписами органів Держнаглядохоронпраці України чи заводів-виробників;
- одноразові ремонти ліфтів, які тривалий час не працювали і не обслуговувались.
Після виконання капітального ремонту проводиться повний або частковий технічний огляд ліфта згідно з вимогами ПББЕЛ.
На підставі результатів технічного огляду видається дозвіл на експлуатацію ліфта з записом в паспорт.
2.10. Вся інформація про виконаний ремонт на ліфті (вид ремонту, дата виконання, прізвище та підпис виконавця роботи) заносяться виконавцем в журнал технічного огляду, який знаходиться в машинному приміщенні.
2.11. Електромеханіки ліфтової аварійної служби (ЛАС) також зобов'язані записувати в цьому журналі дату, перелік виконаних робіт, прізвище та підпис виконавця.
3. Форми технічного обслуговування
3.1. Для забезпечення безпечної та безперебійної роботи ліфтів система технічного обслуговування та ремонту ліфтів має такі форми технічного обслуговування:
3.1.1. Повне технічне обслуговування.
3.1.2. Часткове технічне обслуговування.
3.1.3. Технічне обслуговування за індивідуальними калькуляціями.
3.2. Повне технічне обслуговування включає регламентні роботи (РР), місячний ремонт (МР), квартальний ремонт (КР). При цьому непланові зупинки ліфтів, що виникають протягом доби, усуваються ліфтовою аварійною службою (ЛАС).
3.3. Часткове технічне обслуговування містить у собі роботи, пов'язані з місячним і квартальним ремонтами ліфтів.
При цьому регламентні роботи виконуються власником ліфта.
Зупинки з технічних причин, що виникають в процесі експлуатації ліфта, усуваються працівниками спеціалізованої організації протягом робочого часу, який обумовлений договором.
Ліфтова аварійна служба при частковому технічному обслуговуванні непередбачені зупинки ліфтів не усуває.
Примітка: ЛАС може усувати несправності в ліфтах при частковому технічному обслуговуванні з відповідною оплатою вказаних робіт, якщо це буде обумовлено Договором.
3.5. Технічне обслуговування ліфтів за індивідуальними калькуляціями - при наявності особливих вимог замовників або умов епксплуатації ліфтів.
4. Формування ціни за технічне обслуговування і ремонт ліфтів
4.1. Ціни на технічне обслуговування і ремонт ліфтів розробляються спеціалізованими організаціями і узгоджуються з замовниками.
4.2. Спеціалізована організація формує ціни на технічне обслуговування і ремонт ліфтів на підставі чинних нормативних документів, виходячи з витрат на оплату праці, закупівлю чи виготовлення запасних частин, транспорт і обладнання, відрахувань на соціальне страхування та інші державні фонди, накладних витрат, планових накопичень з урахуванням форм технічного обслуговування.
4.3. Для зручності планування коштів власника та діяльності спеціалізованої організації ціна за технічне обслуговування та ремонт ліфтів визначається як середньомісячна і оплачується замовником щомісячно в однаковому розмірі з оформленням актів виконаних робіт.
4.4. Вартість технічного обслуговування за індивідуальними калькуляціями розраховується і залежить від конкретних умов Договору.
4.5. Вартість капітального ремонту, пов'язаного з заміною ліфта, його модернізацією, розраховується на підставі проектної та кошторисної документації, розробленої та затвердженої у відповідності з вимогами нормативної документації. В інших випадках складається дефектний акт, згідно з яким розраховується кошторис ремонтних робіт або калькуляція. Після проведення капітального ремонту виконуються пусконалагоджувальні роботи.
5. Порядок взаємовідносин між спеціалізованою організацією і власником ліфта
5.1. Взаємовідносини між спеціалізованою організацією і власником ліфта визначаються вимогами ПББЕЛ, цим Положенням та укладеним Договором (Додаток А), які регламентують основні обов'язки, права, відповідальність сторін, а також підстави і форми розрахунків за виконані роботи з технічного обслуговування і ремонту ліфтів.
5.2. Розрахунки за виконані роботи проводяться щомісяця в установленому законодавством порядку згідно з Договором.
5.3. Власник ліфта несе відповідальність за збереження ліфтового обладнання і для забезпечення безперебійної та безпечної його експлуатації повинен виконувати такі умови:
- утримувати в належному стані електромережу освітлення підходів до машинного (блочного) приміщення, посадочних площадок, переходів через горище та ін., захисні пристрої до головного рубильника ліфта і нести відповідальність за якість та безперебійність подачі електроенергії до ліфтового обладнання;
- своєчасно виконувати будівельні та ремонтні роботи в шахті, машинному, блочному приміщеннях та ін. відповідно до графіка, узгодженого з спеціалізованою організацією;
- вживати заходи з недопущення в машинні (блочні) приміщення та шахту ліфта сторонніх осіб. За необхідності виконання робіт в зазначених приміщеннях іншими організаціями власник повинен узгодити це з спеціалізованою організацією;
- виконувати в установлені терміни приписи органів Держнаглядохоронпраці та спеціалізованої організації щодо порушень правил експлуатації ліфтів;
- забезпечити експлуатацію ліфтів відповідно до їх призначення і вантажопідйомності.
5.4. Спеціалізована організація в разі укладання Договору відповідає за безперебійну і безпечну роботу ліфта і зобов'язана:
- всі роботи з технічного обслуговування ліфтів виконувати відповідно до графіка та якісно;
- своєчасно готувати ліфти до чергового технічного огляду, проводити його, поставивши до відома власника та вносити відповідні записи до паспорта ліфта і спеціального журналу;
- брати участь в проведенні планових перевірок ліфтів органами Держнаглядохоронпраці України;
- брати участь в розборі аварійних ситуацій на ліфтах, пошкоджень ліфтів, що виникли внаслідок актів вандалізму та інших причин;

................
Перейти до повного тексту