1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЙ УКРАЇНИ
НАКАЗ
21.05.2012 № 813
(з основної діяльності)
м. Київ
Про затвердження Порядку проведення технічного контролю транспортних засобів Міністерства надзвичайних ситуацій України
З метою виконання вимог статті 35 Закону України від 30 червня 1993 року № 3353-XII "Про дорожній рух"
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок проведення технічного контролю транспортних засобів Міністерства надзвичайних ситуацій України (далі - Порядок), що додається.
2. Керівникам ГТУ (ТУ) МНС України в АР Крим, областях, мм. Києві та Севастополі, навчальних і науково-дослідних закладів, підприємств, установ, організацій та спеціалізованих формувань, що належать до сфери управління МНС України, організувати вивчення Порядку з підлеглими та забезпечити виконання їх вимог.
3. Визнати таким, що втратив чинність, наказ МНС України від 07.03.2006 № 124 "Про затвердження Правил проведення технічного огляду транспортних засобів Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи".
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника Міністра Бута В.П.
Міністр В. Балога
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ МНС України
21.05.2012 № 813
ПОРЯДОК
проведення технічного контролю транспортних засобів Міністерства надзвичайних ситуацій України
1. Цей Порядок визначає процедуру проведення технічного контролю транспортних засобів Міністерства надзвичайних ситуацій України обов'язковий для ГТУ (ТУ) МНС України в АР Крим, областях, мм. Києві та Севастополі, навчальних і науково-дослідних закладів, підприємств, установ, організацій та спеціалізованих формувань, що експлуатують автомобілі, автобуси, спеціальні транспортні засоби, пожежну та рятувальну техніку, мотоцикли, причепи, напівпричепи (далі - транспортні засоби), що зареєстровані в службі безпеки дорожнього руху (далі - СБДР) МНС України під номерними знаками типу 9, 10 згідно з ДСТУ 4278:2004.
2. Технічний контроль транспортного засобу МНС проводиться після здійснення його ідентифікації та включає перевірку технічного стану транспортного засобу, а саме: системи гальмового і рульового керування, зовнішніх світлових приладів, пневматичних шин та коліс, світлопропускання скла, газобалонного обладнання (за наявності), інших елементів у частині, що безпосередньо стосується безпеки дорожнього руху та охорони навколишнього середовища.
3. Технічному контролю підлягають легкові, вантажні, спеціалізовані, спеціальні автомобілі, автобуси, шасі, трактори, майстерні рухомі для технічного обслуговування та ремонту техніки, причепи та напівпричепи, що обліковані за структурними підрозділами МНС (далі - підрозділи) і включені до річного плану експлуатації та ремонту автомобільної техніки.
4. Проведення технічного контролю транспортних засобів структурних підрозділів МНС проводиться щороку комісією із залученням представників СБДР ГТУ (ТУ) МНС України в АР Крим, областях, мм. Києві та Севастополі (далі - СБДР ГТУ (ТУ) МНС України в областях) з метою перевірки відповідності технічного стану транспортних засобів з Правилами дорожнього руху , іншими актами чинного законодавства, підвищення рівня технічного стану. Склад комісії затверджується керівниками підрозділів, зазначеними в пункті 1.
5. Основними завданнями під час здійснення технічного контролю є:
установлення правомірності використання транспортних засобів, наявності свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу МНС, свідоцтва про допуск транспортних засобів до перевезення небезпечних вантажів, визначення відповідності номерних знаків вимогам стандартів;
виявлення фактів пошкодження, підроблення або відсутності ідентифікаційних номерів складових частин транспортного засобу, порушення вимог щодо його переобладнання, порядку встановлення і використання спеціальних звукових та світлових сигнальних пристроїв;
проведення перевірки відповідності конструкції, обладнання та технічного стану транспортного засобу вимогам законодавства у сфері безпеки дорожнього руху та охорони навколишнього середовища.
6. Технічний контроль транспортних засобів перевіряється на постах технічного обслуговування загонів технічної служби (частин) ГТУ (ТУ) МНС України в областях, навчальних і науково-дослідних закладів, підприємств, спецформувань, які повинні мати територію з асфальтобетонним або бетонним покриттям, розміри якої забезпечують можливість перевірки технічного стану транспортних засобів, естакаду чи оглядову яму, а також приміщення для розміщення контрольних приладів, інструментів і оформлення результатів технічного огляду, що дає змогу перевірити технічний стан транспортних засобів щодо їх відповідності вимогам безпеки дорожнього руху, охорони навколишнього середовища, запобігання вчинення злочинів та адміністративних правопорушень.
7. Для технічного контролю використовуються:
прилади для визначення ефективності гальмової робочої системи;
прилади для вимірювання сумарного люфту в рульовому керуванні;
прилади для перевірки та регулювання параметрів зовнішніх світлових приладів;
прилади для визначення вмісту шкідливих речовин у відпрацьованих газах двигуна або їх димності;
прилади для вимірювання коефіцієнта світлопропускання скла;
прилади для перевірки та регулювання тиску повітря в шинах;
піднімальні пристрої транспортних засобів, його осей (мостів), естакади або оглядові канави.
8. Технічний контроль проводиться з такою періодичністю:
один раз на рік (з 1 квітня до 29 червня) - для легкових, вантажних та спеціалізованих автомобілів, тягачів колісних, тракторів, шасі (спеціальних колісних), причепів і напівпричепів;
два рази на рік (з 10 до 30 травня та з 10 до 30 листопада) - для автобусів, вантажних автомобілів, призначених для перевезення пасажирів (особового складу), спеціалізованих автомобілів для перевезення небезпечних вантажів.
9. Власники транспортних засобів або їх представники зобов'язані подати транспортні засоби на технічний контроль у термін згідно з графіком затверджений наказом керівника територіального органу. Якщо транспортні засоби відправляються у тривале відрядження і на час проведення технічного огляду будуть відсутні, вони подаються на технічний контроль до від'їзду. Транспортні засоби, які у період проведення технічного контролю перебувають на капітальному ремонті, підлягають технічному контролю після його закінчення.
10. Під час проведення технічного контролю транспортного засобу його власник пред'являє фахівцю СБДР ГТУ (ТУ) МНС України в областях та комісії реєстраційний документ, витяги з наказів про проведення технічного контролю та про закріплення водія за транспортним засобом, документи, що підтверджують оплату встановленої суми податку з власників транспортних засобів (у разі необхідності). У водія перевіряється наявність посвідчення на право керування відповідною категорією транспортних засобів, свідоцтво на право роботи на автомобілях спеціального призначення і довідка про медичний огляд.
11. Технічний контроль транспортних засобів починається з перевірки відповідності типу, марки, номерного знаку, номерів шасі (рами), кузова, акумуляторних батарей і автошин із записом у паспорті (формулярі) машини. У випадку виявлення невідповідності цих номерів із записами у паспорті (формулярі) керівник підрозділу призначає службове розслідування.
12. Технічний стан та обладнання транспортних засобів перевіряються на відповідність вимогам чинного законодавства, а також правилам, нормам і стандартам для забезпечення безпеки дорожнього руху, охорони довкілля тощо. Транспортні засоби, які працюють на газовому паливі, перевіряються на відповідність вимогам норм і стандартів щодо газового обладнання автомобілів.
13. На спеціальних автомобілях додатково перевіряється наявність передбаченого стаціонарного обладнання, спеціальних світлових і звукових сигналів, кольорографічного пофарбування і надписів, дозвіл на установлення і використання на транспортному засобі спеціальних звукових і світлових сигнальних пристроїв, свідоцтво про допущення транспортного засобу до перевезення небезпечних вантажів (для транспортного засобу, що використовується для перевезення таких вантажів).
14. Під час технічного контролю заповнюється діагностична карта транспортного засобу МНС згідно з додатком 1 до цього Порядку.
15. Технічний стан причепів і напівпричепів перевіряється у складі автопоїздів.
16. Справним вважається укомплектований транспортний засіб, технічний стан якого відповідає вимогам законодавства, Правил дорожнього руху України, нормам та інструкціям з експлуатації, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху і охорони навколишнього середовища.
17. У паспорті (формулярі) справної машини головою комісії проводиться запис "Техконтроль проведено", що завіряється підписом та печаткою.
18. Діагностична карта зберігається у підрозділі, де проведено технічний контроль, до проведення чергового технічного контролю транспортного засобу.
19. На кожний транспортний засіб, що пройшов технічний контроль і визнаний технічно справним, начальник СБДР ГТУ (ТУ) МНС України в області за наявності діагностичної картки складає протокол перевірки його технічного стану з визначенням строку проведення чергового технічного контролю за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку, що видається водієві транспортного засобу.
20. Використання транспортного засобу, що не пройшов технічний контроль, забороняється.
21. За результатами технічного контролю начальник СБДР ГТУ (ТУ) МНС України в областях спільно з комісією оформляють акт проведення технічного контролю транспортних засобів підрозділу згідно з додатком 3 до цього Порядку у двох примірниках, один з яких зберігається у підрозділі, другий - у службі безпеки дорожнього руху ГТУ (ТУ) МНС України в областях.
22. На підставі зазначеного акта видається наказ керівника підрозділу про підсумки проведення технічного контролю транспортних засобів.
23. Результати технічного контролю узагальнюються у СБДР ГТУ (ТУ) МНС України в областях з метою визначення рівня справності транспортних засобів МНС, установлення причин їх незадовільного технічного стану та вжиття заходів щодо проведення технічного контролю транспортних засобів, що не пройшли його у визначений строк.
Директор Департаменту
ресурсного забезпечення
та підготовки до чемпіонату
Європи з футболу 2012 року

П.Й. Главаті
Додаток 1
до Порядку проведення технічного
контролю транспортних засобів
Міністерства надзвичайних ситуацій
України
ДІАГНОСТИЧНА КАРТА
транспортного засобу
_________________________________________________________
(тип, марка, модель, номерний знак)
Належність транспортного засобу _____________________________________
(підрозділ та його підпорядкованість)
Рік випуску транспортного засобу ___________________, двигун № _____,
шасі (рама) № __________________, кузов № __________________________.
Дата проведення технічного контролю транспортного засобу_____________
Технічна несправність та невідповідність вимогам законодавства, що є підставами для заборони експлуатації транспортного засобу і визначення його таким, що не пройшов технічний контроль Відмітка про невідповідність установленим технічним вимогам* Примітка
1. Зміна конструкції гальмової системи, застосування гальмової рідини, вузлів або окремих деталей, що не передбачені для даної моделі транспортного засобу або не відповідають вимогам підприємства - виробника
2. Перевищення допустимих значень гальмового шляху під час дорожніх випробовувань робочої гальмової системи
3. Порушення герметичності гідравлічного гальмового приводу
4. Порушення герметичності пневматичного або пневмогідравлічного гальмового приводу
5. Несправність манометра пневматичного або пневмогідравлічного гальмового приводу
6. Стоянкова гальмова система за умови відключеного від трансмісії двигуна не забезпечує нерухомий стан транспортного засобу.
7. Не фіксується важіль (рукоятка) стоянкової гальмової системи в робочому положенні
8. Невідповідність установленим вимогам величини бокового заносу під час перевірки функціонування робочої гальмової системи
9. Невідповідність вимогам часу спрацьовування гальмових механізмів під час перевірки функціонування робочої гальмової системи
Рульове керування
10. Сумарний люфт у рульовому керуванні перевищує граничні значення
11. Не передбачені конструкцією відчутні взаємні переміщення деталей і вузлів рульового керування або переміщення їх відносно кузова (шасі, кабіни, рами) транспортного засобу
12. Зіпсований або відсутній передбачений конструкцією підсилювач рульового керування або рульовий демпфер (для мотоциклів)
13. У системі рульового керування встановлено деталі із слідами залишкової деформації та іншими дефектами, а також застосовано деталі і робочу рідину, що не відповідають моделі транспортного засобу або вимогам підприємства - виробника
Зовнішні світлові прилади
14. Кількість, тип, колір, розміщення і режим роботи зовнішніх світлових приладів не відповідають вимогам конструкції транспортного засобу
15. Порушено регулювання фар
16. Не горить лампа лівої фари в режимі ближнього світла
17. Сила світла фар не відповідає вимогам законодавства
18. На світлових приладах установлені розсіювачі або використовуються розсіювачі і лампи, що не відповідають типу світлового приладу
Склоочисники та склоомивачі вітрового скла
19. Не працюють склоочисники
20. Не працюють передбачені конструкцією транспортного засобу склоомивачі
Колеса та шини
21. Шини легкових і вантажних автомобілів з дозволеною максимальною масою до 3,5 тонни мають залишкову висоту малюнка протектора менш як 1.6 міліметра, вантажних автомобілів з дозволеною максимальною масою понад 3,5 тонни - 1 міліметр, автобусів - 2 міліметри
22. Шини мають місцеві пошкодження (порізи, розриви тощо), які оголюють корд, а також розшарування каркаса, відшарування протектора і боковини
23. Шини за розміром або допустимим навантаженням не відповідають моделі транспортного засобу
24. На одну вісь транспортного засобу встановлено діагональні шини разом з радіальними, морозостійкі і неморозостійкі, ошиповані і неошиповані, шини різного розміру чи конструкції, а також шини різних моделей з різними малюнками протектора для легкових автомобілів, різними типами малюнків протектора - для вантажних автомобілів
25. На передню вісь транспортного засобу встановлено радіальні шини, а на іншу (інші) - діагональні
26. На передній осі автобуса встановлено шини з відновленим протектором, а на інших осях - шини, відновлені за другим класом ремонту
27. Відсутній болт (гайка) кріплення або наявні тріщини диска та ободів коліс
28. Вміст шкідливих речовин у відпрацьованих газах або їх димність перевищують установлені стандартами норми
29. Негерметична паливна система
30. Несправна система випускання відпрацьованих газів
Інші елементи конструкції
31. Відсутні передбачене конструкцією транспортного засобу скло, дзеркала заднього виду
32. Не працює звуковий сигнал
33. Коефіцієнти світлопропускання вітрового скла та скла, розташованого ліворуч і праворуч від водія, менше норми, яка становить відповідно 0.75 і 0.7
34. На скло встановлено додаткові предмети або нанесено покриття, які обмежують оглядовість з місця водія і погіршують його прозорість
35. Не працюють передбачені конструкцією замки дверей кузова або кабіни, запори бортів вантажної платформи, горловин цистерн і паливних баків, механізм регулювання положення сидіння водія, аварійні виходи, пристрої для приведення їх у дію, привід керування дверима, спідометр, тахограф, пристрій для обігрівання та обдування скла
36. Пошкоджено корінний лист або центральний болт ресори
37. Пошкоджено тягово-зчіпний або опорно-зчіпний пристрій тягача і причіпної ланки у складі автопоїзда, а також передбачені їх конструкцією страхувальні троси (ланцюги)
38. Порушено вимоги щодо наявності: - медичної аптеки - знака аварійної зупинки - працездатного вогнегасника - ременів безпеки та підголівників у транспортних засобах, у яких їх установка передбачена конструкцією
39. Ремені безпеки не в робочому стані або мають видимі надриви на лямках
40. Відсутні або несправні фари і задні габаритні ліхтарі транспортного засобу, що перевозить великогабаритний, великоваговий чи небезпечний вантаж, а також проблискові маячки, світлоповертальні елементи, розпізнавальні знаки, передбачені законодавством
41. Номерні знаки не відповідають вимогам стандартів, записам у технічному талоні

................
Перейти до повного тексту