- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО РЕГІОНАЛЬНОГО РОЗВИТКУ, БУДІВНИЦТВА ТА
ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ
НАКАЗ
Про затвердження Методичних рекомендацій з питань державної реєстрації нормативно-правових актів Мінрегіону
Відповідно до
Загального положення про юридичну службу міністерства, іншого органу виконавчої влади, державного підприємства, установи та організації , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.11.2008 № 1040, постанови Кабінету Міністрів України від 28.12.92
№ 731 "Про затвердження Положення про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади", наказу Міністерства юстиції України від 12.04.2005
№ 34/5 "Про вдосконалення порядку державної реєстрації нормативно-правових актів у Міністерстві юстиції України та скасування рішення про державну реєстрацію нормативно-правових актів", зареєстрованого у Мін'юсті 12.04.2005 за № 381/10661 (далі - Порядок), та з метою забезпечення належного виконання вимог законодавства про державну реєстрацію
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Методичні рекомендації з питань державної реєстрації нормативно-правових актів Мінрегіону (далі - Методичні рекомендації), що додаються.
2. Керівникам структурних підрозділів Міністерства під час підготовки проектів нормативно-правових актів забезпечити неухильне виконання
Порядку та дотримання положень Методичних рекомендацій.
3. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Заступник Міністра - керівник апарату |
Г.М. Семчук |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
регіонального розвитку,
будівництва
та житлово-комунального
господарства України
14.02.2012 № 55
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
з питань державної реєстрації нормативно-правових актів Мінрегіону
1. Загальні положення
1.1. Ці Методичні рекомендації розроблені з метою роз'яснення застосування положень Указу Президента України від 03.10.92
№ 493/92 "Про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів державної виконавчої влади", постанови Кабінету Міністрів України від 28.12.92
№ 731 "Про затвердження Положення про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади", наказу Міністерства юстиції України від 12.04.2005
№ 34/5 "Про вдосконалення порядку державної реєстрації нормативно-правових актів у Міністерстві юстиції України та скасування рішення про державну реєстрацію нормативно-правових актів", зареєстрованого у Мін'юсті 12.04.2005 за № 381/10661 (далі - Порядок).
1.2. Методичні рекомендації призначені для використання працівниками Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства (далі - Мінрегіон) під час підготовки та державної реєстрації нормативно-правових актів Мінрегіону.
1.3. Питання щодо необхідності державної реєстрації вирішується під час розроблення проекту нормативно-правового акта (документ, спрямований на регулювання суспільних відносин, що містить норми права, має неперсоніфікований характер і розрахований на неодноразове застосування) структурним підрозділом Мінрегіону в залежності від характеру документа, який планується розробити.
1.4. Відповідно до
Порядку державній реєстрації підлягають нормативно-правові акти будь-якого виду, якщо в них є одна або більше норм (правил поведінки), що:
зачіпають соціально-економічні, політичні, особисті та інші права, свободи й законні інтереси громадян, проголошені й гарантовані
Конституцією та законами України,
Конвенцією , міжнародними договорами України, згоду на обов'язковість яких надано Верховною Радою України, та acquis communautaire, з урахуванням практики Європейського суду з прав людини, установлюють новий або змінюють, доповнюють чи скасовують існуючий організаційно-правовий механізм їх реалізації;
мають міжвідомчий характер, тобто є обов'язковими для інших органів виконавчої влади, а також підприємств, установ і організацій, що не входять до сфери управління органу, який видав нормативно-правовий акт.
На державну реєстрацію подаються як акти, що мають одну з вказаних ознак, так і ті, що володіють обома.
1.5.
Порядком передбачається, що подання на державну реєстрацію актів відбувається незалежно:
від строку дії акта (постійні чи обмежені певним часом);
від характеру відомостей, що в них містяться, у тому числі з грифами "Для службового користування", "Особливої важливості", "Цілком таємно", "Таємно" та іншими;
від того, чи є нормативно-правовий акт таким, що прийнятий у порядку експерименту.
1.6. Слід зауважити, що зміни до зареєстрованих нормативно-правових актів незалежно від того, містять вони правові норми чи ні, а також акти про втрату чинності, скасування зареєстрованих нормативно-правових актів також підлягають державній реєстрації у загальновстановленому порядку.
1.7. Згідно із
Порядком на державну реєстрацію не подаються акти:
персонального характеру (про склад комісій, призначення на посаду і звільнення з неї, заохочення працівників тощо);
дія яких вичерпується одноразовим застосуванням, крім актів про затвердження положень, інструкцій та інших, що містять правові норми;
оперативно-розпорядчого характеру (разові доручення);
якими доводяться до відома підприємств, установ і організацій рішення вищестоящих органів;
спрямовані на організацію виконання рішень вищестоящих органів і власних рішень, інших органів виконавчої влади, що не мають нових правових норм;
рекомендаційного, роз'яснювального та інформаційного характеру методичні рекомендації, роз'яснення, у тому числі податкові, тощо, нормативно-технічні документи (національні та регіональні стандарти, технічні умови, будівельні норми і правила, тарифно-кваліфікаційні довідники, кодекси усталеної практики, форми звітності, у тому числі щодо державних статистичних спостережень, адміністративних даних та інші).
2. Підготовка нормативно-правового акта
2.1. На державну реєстрацію подаються нормативно-правові акти (далі - акт), прийняті Мінрегіоном у визначеній формі та за встановленою законодавством процедурою. При цьому проект повинен відповідати вимогам, визначеним
Порядком .
2.2. Юридична служба Мінрегіону може надавати необхідну допомогу структурним підрозділам з правових питань, що виникають при підготовці акта, та за дорученням керівництва брати участь в опрацюванні питань, що належать до її компетенції.
2.3. Акт, що подається на державну реєстрацію, як встановлено
Порядком , має відповідати вимогам законодавства про мови та інших актів законодавства, узгоджуватися з раніше прийнятими актами і викладатися згідно з правописом та з дотриманням правил нормопроектувальної техніки, повинен бути чітким, конкретним і зрозумілим та не повинен містити суперечливих нормативних приписів.
3. Державна реєстрація нормативно-правового акта
3.1. Подання акта на державну реєстрацію та здійснення державної реєстрації визначається положеннями
Порядку .
Юридичною службою разом із структурним підрозділом, який є розробником, акт подається на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України у п'ятиденний строк після його прийняття у трьох примірниках: оригінал та дві засвідчені в установленому порядку копії наказу, а також затвердженого ним положення (інструкції, порядку тощо) і додатків до нього, завірені в установленому порядку. Схема подання акта Мінрегіону на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України наведена у додатку 1 до цих Методичних рекомендацій.
3.2. У разі виникнення сумніву щодо необхідності державної реєстрації акта, такий акт у встановленому порядку направляється на державну реєстрацію. Остаточне рішення щодо державної реєстрації акта в таких випадках приймає Міністерство юстиції України після проведення його правової експертизи.
3.3. Разом з актом до органу державної реєстрації, як передбачено
Порядком , подаються:
супровідний лист із зазначенням прізвища та номера телефону контактної особи (вказується дата і номер листа Міністерства юстиції України про повернення акта без державної реєстрації для доопрацювання або про відмову в державній реєстрації (у разі наявності);
відомості про офіційне внутрішнє погодження акта із зацікавленими структурними підрозділами Мінрегіону, у тому числі пропозиції юридичної служби щодо подання цього акта до Міністерства юстиції України для державної реєстрації;
пояснювальна записка, складена за формою, наведеною у додатку 4 до
Регламенту Кабінету Міністрів України , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18.07.2007 № 950 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 09.11.2011 № 1156) (далі - Регламент Кабінету Міністрів України). До пояснювальної записки додається завірена в установленому порядку копія висновку юридичної служби Мінрегіону, складеного за результатами проведеної юридичної експертизи;
відомості про чинні акти з цього питання, що належать до сфери правового регулювання прийнятого акта, інформація про строки приведення їх у відповідність до акта, поданого на державну реєстрацію, а також про акти, що втрачають чинність у зв'язку з прийняттям цього акта;
копія нормативно-правового акта, до якого вносяться зміни або який визнається таким, що втратив чинність, у контрольному стані та порівняльна таблиця, складена за формою, наведеною у додатку 7
Регламенту Кабінету Міністрів України ;
відомості про офіційне погодження акта із заінтересованими органами (зразок аркуша погодження, наведений у додатку 2 до цих Методичних рекомендацій) незалежно від того, чи є таке погодження обов'язковим згідно з законодавством (оригінали листів та їх дві завірені в установленому порядку копії);
довідка про погодження нормативно-правового акта із уповноваженим представником від всеукраїнських профспілок, їх об'єднань та уповноваженим представником від всеукраїнських об'єднань організацій роботодавців, складена за формою, наведеною у додатку 1 до наказу Міністерства юстиції України від 12.04.2005
№ 34/5 , із доданням відповідних підтвердних документів (листів, аркушів зовнішнього погодження тощо) (у разі, якщо акт стосується соціально-трудової сфери);
оригінал та дві копії рішення центрального органу виконавчої влади з питань регуляторної політики про погодження проекту регуляторного акта (для регуляторних актів);
довідка щодо відповідності акта aquis communautaire за формою, встановленою у додатку 1 до
Регламенту Кабінету Міністрів України (зразок довідки наведений у додатку 3 до цих Методичних рекомендацій);
копію супровідного листа про подання акта до Урядового уповноваженого у справах Європейського суду з прав людини комплекту документів, необхідного для отримання висновку Міністерства юстиції України щодо відповідності нормативно-правового акта положенням
Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод та практиці Європейського суду з прав людини (у разі наявності висновок та дві його завірені в установленому порядку копії);
................Перейти до повного тексту