1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


АУДИТОРСЬКА ПАЛАТА УКРАЇНИ
ЛИСТ
16.01.2012 № 2-92
Міністерству юстиції України
Міністру
Лавриновичу О.В.
Щодо надання роз'яснення
Шановний Олександре Володимировичу!
Згідно з Законом України "Про аудиторську діяльність" від 22.04.93 № 3125-XII та Статутом Аудиторської палати України , затвердженим рішенням Аудиторської палати України від 21.06.2007 № 180 та погодженим Міністерством юстиції України (наказ № 529/5 від 20.07.2007), Аудиторська палата України є органам, якому державою делеговані повноваження щодо організаційного та методичного забезпечення аудиторської діяльності, прийняття стандартів аудиту та ін.
У зв'язку з неодноразовими запитами практикуючих аудиторів просимо дати відповідь на наступні питання з метою їх правильного розуміння.
1. Щодо сфери застосування Закону України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом" .
Відповідно до статті 2 Закону України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом" від 28.11.2002 № 249-IV (далі - Закон № 249-IV) "дія цього Закону поширюється на громадян України, іноземців та осіб без громадянства, а також на юридичних осіб, їх філії, представництва та інші відокремлені підрозділи, що забезпечують проведення фінансових операцій на території України та за її межами ...".
У Законі № 249-IV надано визначення терміна "фінансова операція" як будь-яка дія щодо активів, здійснена за допомогою суб'єкта первинного фінансового моніторингу (ст. 1 Закону № 249-IV).
Таким чином, чи можна зробити висновок, що якщо дії щодо активів здійснені без допомоги суб'єкта первинного фінансового моніторингу, то такі операції не є фінансовими операціями в розумінні ст. 1 Закону № 249-IV ?
2. Щодо правочинів, з участю у підготовці і здійснення яких Закон № 249-IV пов'язує виконання аудиторами та аудиторськими фірмами обов'язків суб'єкта первинного фінансового моніторингу.
Відповідно до статті 8 Закону № 249-IV виконання обов'язків суб'єкта первинного фінансового моніторингу забезпечується, зокрема, аудиторами, аудиторськими фірмами, фізичними особами - підприємцями, які надають послуги з бухгалтерського обліку, якщо вони беруть участь у підготовці і здійсненні правочину щодо: купівлі-продажу нерухомості; управління активами клієнта; управління банківським рахунком або рахунком у цінних паперах; залучення коштів для утворення юридичних осіб, забезпечення їх діяльності та управління ними; утворення юридичних осіб, забезпечення їх діяльності чи управління ними, а також купівлі-продажу юридичних осіб.
Відповідно до пункту 6 Порядку взяття на облік суб'єктів первинного фінансового моніторингу, реєстрації ними фінансових операцій, що підлягають фінансовому моніторингу, і подання Державній службі фінансового моніторингу інформації про зазначені та інші фінансові операції, що можуть бути пов'язані з легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванням тероризму , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.08.2010 № 747 (далі - Порядок № 747), аудитори, аудиторські фірми, фізичні особи - підприємці, які надають послуги з бухгалтерського обліку, подають Держфінмоніторингу інформацію, необхідну для взяття їх на облік не пізніше ніж протягом трьох робочих днів з дати встановлення ділових відносин з клієнтом, який має намір вчинити один з правочинів, визначених частиною першою статті 8 Закону .

................
Перейти до повного тексту