- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
КОЛЕГІЯ ДЕРЖАВНОГО КОМІТЕТУ
ТЕЛЕБАЧЕННЯ ТА РАДІОМОВЛЕННЯ УКРАЇНИ
Р І Ш Е Н Н Я
Про результати висвітлення державними засобами масової інформації суспільно важливих дат і подій у 2011 році
( Рішення введено в дію Наказом Державного комітету
телебачення і радіомовлення
N 374 від 28.12.2011 )
Заслухавши інформацію директора департаменту телебачення і радіомовлення Абрамова С.О., колегія зазначає наступне.
Діяльність державних засобів масової інформації із висвітлення суспільно важливих дат і подій у 2011 році спрямовувалася на зміцнення політичної стабільності у суспільстві, громадянської злагоди і взаєморозуміння, утвердження загальнолюдських цінностей.
Упродовж 2011 року в інформаційних випусках НТКУ, ДТРК "Всесвітня служба "УТР", НРКУ було подано близько 800 офіційних повідомлень про діяльність Президента України, керівників Уряду, що складає близько 2000 хвилин сюжетів на кожну загальнонаціональну компанію.
Держкомтелерадіо України в межах компетенції у 2011 році сприяє висвітленню результатів проведення соціально-економічних реформ. Надається інформаційна підтримка відповідальним за напрями реформ центральним органам виконавчої влади в частині широкого висвітлення заходів, що впроваджуються, а саме: анонсування подій щодо стану реалізації етапів конкретної реформи; розміщення в ефірі державних телерадіокомпаній соціальної реклами, спрямованої на популяризацію і роз'яснення суті, а також позитивних наслідків від впровадження реформ та інших заходів, спрямованих на соціально-економічне зростання країни.
Прикладами такої взаємодії є організація і проведення кампаній з наступних суспільно важливих тем.
У співпраці з Мінсоцполітики було забезпечено роз'яснювальну роботу з впровадження пенсійної реформи, організовано роботу з висвітлення ходу основних перетворень у сфері пенсійного забезпечення, поінформовано громадськість про запровадження Пенсійним фондом України спеціальних програм, зокрема, програми "Пенсійний калькулятор". Так, в ефірі державних телерадіоорганізацій з 9 до 15 липня цього року було організовано показ інформаційно-роз'яснювального фільму "Пенсійна реформа. Забезпечена старість - крок до української мрії", підготовленого Мінсоцполітики. Всього було здійснено 90 показів загальним хронометражем 7 годин 15 хвилин.
Спільно з Держенергоефективність організовано інформаційну кампанію щодо необхідності бережливого ставлення до енергоресурсів (соціальна реклама щодо необхідності заощадження газу, води, тепла, електроенергії). З жовтня 2011 року три соціальні рекламні відеоролики хронометражем по 30 сек. були розміщені в ефірі всіх державних телекомпаній. Загальна кількість виходів склала 7492 загальним хронометражем 62 год. 44 хв.
Починаючи з другої половини липня та до кінця вересня всіма державними телерадіокомпаніями було запроваджено п'ятихвилинні інформаційні випуски у прайм-тайм, присвячені ходу збирання та збереження врожаю 2011 року. Загальний хронометраж аудіовізуальних матеріалів на цю тему в ефірі всіх державних телерадіокомпаній щотижня складав близько 48 год. 25 хв. Проведення такої інформаційної кампанії дозволило зняти напругу в суспільстві з питань забезпечення країни сільськогосподарською продукцією власного виробництва до наступного врожаю.
Спільно з Мінагрополітики підписано меморандум про співпрацю, налагоджено та відпрацьовано механізми взаємодії щодо висвітлення актуальних питань галузі, зокрема проведення земельної реформи. Створено та розміщено в ефірі всіх державних телерадіокомпаній соціальний рекламний ролик, присвячений актуальності та необхідності суспільного обговорення земельної реформи в Україні. Загальна кількість виходів ролика в ефірі телекомпаній склала 2998 загальним хронометражем 157 год. 30 хв.
Однак серйозною проблемою щодо реалізації успішних інформаційних кампаній з висвітлення ходу реформ є не замалі обсяги ефірного часу, що виділяються для висвітлення телерадіокомпаніями, а недостатність інформаційних приводів з боку відповідальних за напрямки реформ центральних органів виконавчої влади та інформації стосовно планування і проведення публічних заходів, що значно ускладнює реалізацію висвітлення важливих подій у засобах масової інформації.
У 2011 році державними засобами масової інформації проведено роботу щодо висвітлення ходу підготовки та проведення 16-ти державних свят та днів загальнодержавного значення, 30-ти ювілейних дат і пам'ятних історичних подій, а також релігійних та професійних свят.
Держкомтелерадіо України координував роботу щодо висвітлення державними ЗМІ заходів:
загальнодержавного та місцевого значення, святкових подій, присвячених підготовці та відзначенню 20-ї річниці незалежності України, Дня Державного Прапора України (за 2011 рік виготовлено 3085,17 годин телевізійної продукції та 803,0 години радіопродукції);
відзначення 15-ї річниці
Конституції України (виготовлено 463,2 годин телевізійної продукції та 163,1 годин радіопродукції);
з увічнення пам'яті про події Великої Вітчизняної війни 1941 - 1945 років; підготовки та відзначення 67-ї річниці визволення України від фашистських загарбників; підготовки та відзначення 66-ї річниці Перемоги; відзначення Дня скорботи і вшанування пам'яті жертв війни в Україні;
відзначення Дня партизанської слави (виготовлено 1684,83 годин телевізійної продукції та 593,0 годин радіопродукції);
із вшанування пам'яті жертв голодомору (виготовлено 160 годин телевізійної продукції та 70 годин радіопродукції);
відзначення Дня вшанування учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС (виготовлено 175 годин телевізійної продукції та 82 години радіопродукції).
За період з 22 по 28 серпня 2011 року кількість включених приймальних пристроїв на території України під час трансляції привітань Президента України, святкових концертів та програм склала не менше 12,5 мільйонів, глядацька аудиторія - близько 30 мільйонів осіб.
Порівняно з минулим роком обсяг телемовлення з висвітлення підготовки та відзначення річниці незалежності України державними електронними ЗМІ збільшено в середньому на 35%, радіомовлення - на 27%. Тенденція до зростання обсягів висвітлення пам'ятних дат та суспільно важливих подій спостерігається і за іншими вищенаведеними напрямами (у середньому на 10 - 15% порівняно з минулими роками).
Визначальним аспектом виконання державними ЗМІ завдань з висвітлення пам'ятних дат і значущих подій відповідно до указів Президента України, постанов Верховної Ради України, розпоряджень Кабінету Міністрів України є своєчасне та ґрунтовне звітування зазначеним органам державної влади про проведену роботу.
У зв'язку із цим колегія зазначає, що переважна більшість керівників ОДТРК відповідально ставляться до цієї ділянки роботи. Однак ДТРК "Культура", Дніпропетровська, Кіровоградська, Харківська ОДТРК не завжди своєчасно надають звіти про проведену інформаційну роботу, що позначається на термінах та якості підготовки узагальнених звітних матеріалів Держкомтелерадіо України. Зокрема, в Держкомтелерадіо України відсутня інформація від зазначених ДТРК про відзначення пам'ятних дат та історичних подій, збір і збереження урожаю - 2011, вшанування пам'яті жертв голодомору.
У зв'язку із зазначеним колегія
УХВАЛИЛА:
1. Інформацію про результати висвітлення державними засобами масової інформації суспільно важливих дат і подій у 2011 році взяти до відома.
2. Визнати задовільною роботу державних засобів масової інформації щодо висвітлення суспільно важливих дат і подій у 2011 році.
3. Департаменту телебачення і радіомовлення (Абрамов С.О.) разом з державними телерадіоорганізаціями врахувати у тематичних планах до державних контрактів на виконання державного замовлення на виробництво і розповсюдження теле- та радіопрограм на 2012 рік рекомендації Держкомтелерадіо України стосовно висвітлення суспільно важливих дат і подій.
................Перейти до повного тексту