- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
ФОНД СОЦІАЛЬНОГО СТРАХУВАННЯ ВІД НЕЩАСНИХ ВИПАДКІВ НА
ВИРОБНИЦТВІ ТА ПРОФЕСІЙНИХ ЗАХВОРЮВАНЬ УКРАЇНИ
Н А К А З
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Фонду соціального
страхування від нещасних випадків на виробництві
та професійних захворювань
N 583 від 01.08.2005 )
Про забезпечення проведення реєстрації страхувальників у робочих органах виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України
1. Начальникам управлінь виконавчої дирекції Фонду в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі (далі - управління виконавчої дирекції Фонду) та відділень виконавчої дирекції Фонду в районах та містах обласного значення (далі - відділення виконавчої дирекції Фонду) терміново налагодити взаємодію з відділеннями Пенсійного фонду України з питань використання інформаційної бази даних платників внесків до Пенсійного фонду України при проведенні реєстрації страхувальників в робочих органах виконавчої дирекції Фонду.
2. Затвердити Тимчасові рекомендації щодо забезпечення проведення реєстрації страхувальників в робочих органах виконавчої дирекції Фонду (далі - Тимчасові рекомендації) (додаток 1).
3. Начальникам управлінь виконавчої дирекції Фонду до 01.04.2001 р. вжити заходів щодо організаційного, кадрового та матеріально-технічного забезпечення проведення реєстрації страхувальників відповідно до чинного законодавства та з урахуванням Тимчасових рекомендацій.
4. Начальникам управлінь виконавчої дирекції Фонду до 01.04.2001 р.:
4.1. Укомплектувати штат управлінь виконавчої дирекції Фонду фахівцями, що забезпечать організацію проведення реєстрації страхувальників.
4.2. Підготувати та затвердити посадові інструкції для цих категорій працівників.
4.3. Провести з працівниками управлінь виконавчої дирекції Фонду навчання-інструктаж з питань проведення реєстрації страхувальників. Залучити до проведення навчання фахівців, які брали участь у семінарі, проведеному виконавчою дирекцією Фонду 13 - 14 березня 2001 року в місті Києві.
4.4. Організувати навчання працівників відділень виконавчої дирекції Фонду з питань проведення реєстрації страхувальників.
4.5. Забезпечити підготовку у відділеннях виконавчої дирекції Фонду необхідного пакета документів для реєстрації страхувальників та їх первинного обліку, згідно з формами, передбаченими Тимчасовими рекомендаціями.
4.6. Розробити та запровадити у відділеннях виконавчої дирекції Фонду форму оперативної щоденної інформації про стан реєстрації страхувальників та їх внески.
4.7. З 01.04.2001 р. щоденно до 18-ї години надавати виконавчій дирекції Фонду факсимільним зв'язком оперативну інформацію про реєстрацію страхувальників та їх внески та про розподіл страхувальників за класами професійного ризику виробництва, згідно з формами, що додаються (додатки 2, 3).
4.8. Опублікувати в обласних офіційних засобах масової інформації повідомлення про порядок реєстрації страхувальників.
5. Покласти персональну відповідальність за організацію та проведення робіт щодо реєстрації страхувальників на начальників управлінь виконавчої дирекції Фонду.
6. Начальникам відділень виконавчої дирекції Фонду в районах та містах обласного значення до 01.04.2001 р. вжити практичних заходів щодо кадрового та матеріально-технічного забезпечення проведення реєстрації страхувальників відповідно до чинного законодавства та з урахуванням Тимчасових рекомендацій.
7. Начальникам відділень виконавчої дирекції Фонду в районах та містах обласного значення до 01.04.2001 р.:
7.1. Укомплектувати штат відділень виконавчої дирекції Фонду фахівцями, що здійснюватимуть реєстрацію страхувальників.
7.2. Підготувати та затвердити посадові інструкції для цих категорій працівників.
7.3. Провести з працівниками відділень виконавчої дирекції Фонду навчання-інструктаж з питань проведення реєстрації страхувальників. Залучити до проведення навчання фахівців, які брали участь у відповідних навчаннях-інструктажах, що були проведені управліннями виконавчої дирекції Фонду.
7.4. Підготувати необхідний пакет документів для реєстрації страхувальників та їх первинного обліку, згідно з формами, передбаченими Тимчасовими рекомендаціями.
7.5. Щоденно надавати оперативну інформацію управлінням виконавчої дирекції Фонду про стан реєстрації страхувальників та внески.
7.6. Опублікувати в районних офіційних засобах масової інформації повідомлення про порядок реєстрації страхувальників.
8. Начальнику управління збору внесків та реєстрації страхувальників Центрального апарату виконавчої дирекції Фонду забезпечити координацію роботи управлінь та відділень виконавчої дирекції Фонду, надання їм методичної та практичної допомоги з питань реєстрації страхувальників.
9. Контроль за виконанням цього наказу покласти на начальника управління збору внесків та реєстрації страхувальників Центрального апарату виконавчої дирекції Фонду.
Додаток 1
Затверджено
наказом виконавчої дирекції Фонду
від 15 березня 2001 р. N 62
Тимчасові рекомендації щодо забезпечення проведення реєстрації страхувальників в робочих органах виконавчої дирекції Фонду
Тимчасові рекомендації щодо забезпечення проведення реєстрації (далі - Тимчасові рекомендації) страхувальників в робочих органах виконавчої дирекції Фонду підготовлені з метою надання працівникам робочих органів виконавчої дирекції Фонду допомоги в практичній реалізації єдиного підходу до проведення реєстрації страхувальників, видачі страхових свідоцтв та повідомлень про розмір страхових внесків, як найбільш раціонального на даний час.
Реєстрація та облік страхувальників
1. Платниками страхових внесків до Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України є:
1.1. Юридичні особи незалежно від форм власності і господарювання, виду діяльності та галузевої належності, їх об'єднання, філії, відділення та інші відокремлені підрозділи. Якщо розрахунки з оплати праці цих філій, відділень та відокремлених підрозділів проводяться централізовано, то страхові внески за свої філії, відділення та відокремлені підрозділи сплачують юридичні особи, яким вони підпорядковані.
1.2. Розташовані в Україні іноземні підприємства, установи, організації (у тому числі міжнародні), філії або представництва, які використовують найману працю.
1.3. Фізичні особи, які використовують найману працю.
1.4. Фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності, які не використовують працю найманих працівників, особи, які забезпечують себе роботою самостійно, священнослужителі, церковнослужителі та особи, які працюють у релігійних організаціях на виборних посадах, і сплачують внески до Фонду на добровільних засадах.
2. Факт реєстрації страхувальника в робочому органі Фонду засвідчується видачею страхового свідоцтва.
Для видачі платникам внесків, переліченим в пунктах 1.1 - 1.3 цих рекомендацій, страхових свідоцтв та повідомлень про страхові тарифи використовуються такі дані:
- Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України;
- реєстру страхувальників Пенсійного фонду України;
- документів, які надаються роботодавцем робочому органу Фонду для реєстрації.
3. Платники страхових внесків до Фонду, перелічені в пунктах 1.1 та 1.2 цих рекомендацій, реєструються в робочих органах виконавчої дирекції Фонду (відділеннях) за їх юридичною адресою.
Новостворені платники страхових внесків до Фонду, визначені в пунктах 1.1 та 1.2 цих рекомендацій, реєструються в робочих органах виконавчої дирекції Фонду (відділеннях) за їх юридичною адресою у 10-денний строк з дня отримання свідоцтва про державну реєстрацію.
Платники страхових внесків до Фонду, перелічені в пунктах 1.1 та 1.2 цих рекомендацій, подають до робочих органів виконавчої дирекції Фонду за місцем юридичної адреси заяву за формою згідно з додатком 1 та завірені нотаріально або відповідальною особою робочого органу виконавчої дирекції Фонду копії таких документів:
- свідоцтва про державну реєстрацію суб'єкта підприємницької діяльності (рішення про створення установи, організації);
- довідки органу статистики про внесення до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України, присвоєння ідентифікаційного коду.
Підприємства і організації, які створені громадськими організаціями інвалідів, у разі коли чисельність інвалідів серед працівників становить не менше ніж 50 %, а частка створюваного інвалідами фонду оплати праці перевищує 25 %, подають робочому органу виконавчої дирекції Фонду додаткові відомості, які підтверджують ці показники станом на 01.04.2001 р.
4. Платники страхових внесків до Фонду, перелічені в пункті 1.3, зобов'язані зареєструватися у робочих органах виконавчої дирекції Фонду у 10-денний строк після укладання трудового договору (контракту) з першим із найманих працівників.
Платники страхових внесків до Фонду, перелічені в п. 1.3 цих рекомендацій, подають до робочих органів виконавчої дирекції Фонду (відділення) за місцем знаходження заяву за формою, згідно з додатком 2 та завірені нотаріально або відповідальною особою робочого органу виконавчої дирекції Фонду копії таких документів:
- свідоцтва про державну реєстрацію суб'єкта підприємницької діяльності (посвідчення підприємця, що проводить свою діяльність без створення юридичної особи);
- довідки про присвоєння ідентифікаційного номера з Державного реєстру фізичних осіб платників податків та інших обов'язкових платежів;
- угоду про наймання на роботу першої найманої фізичної особи.
Фізичні особи, які використовують найману працю інвалідів, фонд оплати праці яких перевищує 25 %, подають робочому органу виконавчої дирекції Фонду додаткові відомості, які підтверджують цей показник станом на 01.04.2001 р.
5. Платники страхових внесків до Фонду, перелічені в пункті 1.4 цих рекомендацій, для реєстрації на добровільних засадах, подають до робочих органів виконавчої дирекції Фонду (відділення) за місцем знаходження заяву за формою, згідно з додатком 2 та завірені нотаріально або відповідальною особою робочого органу виконавчої дирекції Фонду копії таких документів:
- свідоцтва про державну реєстрацію суб'єкта підприємницької діяльності (посвідчення підприємця, що проводить свою діяльність без створення юридичної особи);
- довідки про присвоєння ідентифікаційного номера з Державного реєстру фізичних осіб - платників податків та інших обов'язкових платежів.
6. Документи, перелічені у пп. 3 - 5, подає особисто власник (засновник) або уповноважена ним відповідальна особа, за наявності документа, що засвідчує її повноваження.
7. Заява про реєстрацію в робочих органах виконавчої дирекції Фонду повинна бути заповнена друкарським способом або від руки чорнилом темного кольору, підписана власником (засновником) або керівником та бухгалтером та засвідчена печаткою.
8. Реєстрація платників страхових внесків до Фонду, здійснюється протягом 10 робочих днів після надходження заяви і за наявності відповідних документів.
9. На підставі документів, зазначених у пунктах 3 - 5 проводяться записи у відповідних журналах обліку, за формами, згідно з додатками 3, 4, 5, а отримані від платників страхових внесків документи зберігаються за описом у обліковій справі страхувальника, на якій проставляється реєстраційний номер страхового свідоцтва.
10. Факт реєстрації страхувальника засвідчується страховим свідоцтвом. До затвердження в установленому порядку видається тимчасове страхове свідоцтво, за формою, згідно з додатком 6.
11. Роз'яснення щодо кодування та класифікації страхувальників за реєстраційними номерами будуть надані додатково.
12. У випадку зміни назви страхувальника, його організаційно-правової форми, а також форми власності або зміни юридичної адреси, прізвища, ім'я, по батькові, або місця проживання підприємця, платник зобов'язаний у 10-денний строк подати до робочого органу виконавчої дирекції Фонду відповідну заяву про перереєстрацію та завірену в нотаріальному порядку копію свідоцтва про державну перереєстрацію суб'єкта підприємницької діяльності. Якщо відбулися зміни в межах територіального обслуговування, реєстраційний номер страхового свідоцтва страхувальника не змінюється.
13. У разі коли страхувальник за новою юридичною адресою розміщений за межами території обслуговування робочим органом виконавчої дирекції Фонду, страхувальник зобов'язаний у 15-денний строк провести остаточні розрахунки щодо страхових внесків з робочим органом виконавчої дирекції Фонду за попереднім місцем реєстрації на день реорганізації і зняття з обліку. На основі заяви страхувальник знімається з обліку, його справа закривається і за новим місцем реєстрації не передається, реєстраційний номер страхового свідоцтва в подальшому не використовується. Відомості щодо платежів страхувальника, що знявся з обліку, зберігаються робочим органом виконавчої дирекції Фонду не менше трьох років.
За новою юридичною адресою страхувальник повинен зареєструватись в порядку і строки, передбачені цими Тимчасовими рекомендаціями.
14. У разі недотримання страхувальником, що знімається з обліку, порядку обчислення страхових внесків, подання недостовірної звітності, порушення строків її подання, проводиться документальна перевірка правильності розрахунків платника страхових внесків і складається Акт перевірки в трьох примірниках, у якому зазначаються виявлені порушення та фіксується нова юридична адреса страхувальника. Якщо страхувальник має недоїмку за страховим внесками, то йому нараховується пеня в установленому порядку. У 15-денний строк проводяться остаточні розрахунки на підставі Акта перевірки. У разі неплатоспроможності страхувальника борг на підставі Акта перевірки враховується за новим місцем його реєстрації. На основі заяви страхувальника, після проведення остаточних розрахунків, страхувальник знімається з обліку, його справа закривається і за новим місцем реєстрації не передається, реєстраційний номер надалі не використовується, а страхове свідоцтво здається відповідному робочому органу виконавчої дирекції Фонду, про що здійснюється відповідний запис у журналі обліку. Платежі страхувальника, що знявся з обліку, враховуються в базі даних до кінця поточного року.
15. Юридична особа, що підлягає ліквідації, в 10-денний строк з дня прийняття рішення про ліквідацію повинна надати робочому органу виконавчої дирекції Фонду заяву про зняття з обліку із зазначенням її правонаступника (якщо він визначений), документ про ліквідацію (рішення власника, суду або інший документ, передбачений законодавством), виписку з розрахункового рахунка в банку. Отримавши зазначені документи, робочий орган виконавчої дирекції Фонду проводить документальну перевірку повноти сплати страхових внесків.
16. У разі коли підприємство, що підлягає ліквідації, є фінансово неспроможним, його борги відображаються в довідці в трьох примірниках, один з яких надсилається ліквідаційній комісії, другий правонаступнику (якщо він визначений).
17. Для покриття витрат Фонду, пов'язаних з відшкодуванням шкоди потерпілим на виробництві, які працювали на підприємствах, що ліквідовані (якщо вони не мають правонаступника), кошти до Фонду сплачуються згідно з Порядком капіталізації платежів для задоволення вимог, що виникли із зобов'язань підприємства-банкрута перед громадянами внаслідок заподіяння шкоди їх життю і здоров'ю, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 6 травня 2000 року
N 766.
18. На підставі документів, поданих до робочого органу виконавчої дирекції Фонду щодо ліквідації, та після виконання вищезазначених вимог, робочий орган виконавчої дирекції Фонду закриває справу страхувальника. Реєстраційний номер страхового свідоцтва ліквідованого страхувальника у подальшому не використовується, а страхове свідоцтво здається до робочого органу виконавчої дирекції Фонду. Відомості щодо платежів ліквідованого страхувальника зберігаються робочим органом виконавчої дирекції Фонду не менше трьох років; відомості щодо його платежів враховуються в базі даних до кінця поточного року.
Визначення страхового тарифу на обов'язкове державне соціальне страхування
Класи професійного ризику виробництва зазначені у додатку до постанови Кабінету Міністрів "Про затвердження Порядку визначення страхових тарифів для підприємств, установ та організацій на загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності" від 13.09.2000 р.
N 1423.
Галузь економіки та вид діяльності, до якого віднесено певного страхувальника, визначається на підставі даних, зазначених страхувальниками в заяві, яка подається при реєстрації, або за відсутності заяви - виходячи з коду за Загальним класифікатором галузей народного господарства України, присвоєного органами статистики.
20. Робочий орган виконавчої дирекції Фонду в десятиденний строк після прийняття заяви видає страхувальнику Повідомлення про віднесення його до класу ризику виробництва, якому відповідає його основна діяльність, розмір страхового тарифу та розрахунок розміру страхового внеску, згідно з додатком 7. Повідомлення реєструється в журналі за формою згідно з додатком 8.
21. Якщо страхувальник здійснює свою діяльність з кількох галузей економіки або видів робіт, він підлягає віднесенню до тієї (того з них, котра) котрий має найбільшу питому вагу в обсязі реалізованої продукції.
Структурні підрозділи підприємства, які не перебувають на самостійному балансі і не є самостійними обліковими одиницями, підлягають обліку за основною діяльністю цього підприємства.
Підсобно-допоміжні виробництва (підрозділи) підприємств, які займаються незалежно від спеціалізації підприємства іншими видами діяльності (житлово-комунальні, медичні, культурно-побутові, будівельні, промислові, сільськогосподарські, торговельні та ін.), які перебувають на самостійному балансі і є самостійними обліковими одиницями, підлягають віднесенню до галузей (підгалузей) економіки або видів робіт, яким відповідає їх діяльність.
22. Аварійно-рятувальні служби, відомча воєнізована або професійна сторожова охорона відносяться до тих галузей (підгалузей) економіки або видів робіт, до яких належать підприємства, що ними обслуговуються.
23. У випадках зміни технології робіт або виду діяльності підприємств Фонд відповідно до заяви страхувальника змінює належність цього підприємства до класу професійного ризику виробництва.
24. Зміна страхового тарифу здійснюється Фондом за результатами роботи страхувальника за минулий календарний рік відповідно до постанови Кабінету Міністрів "Про затвердження Порядку визначення страхових тарифів для підприємств, установ та організацій на загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності" від 13.09.2000 р.
N 1423.
25. У разі систематичних порушень нормативних актів про охорону праці, які призвели до зростання ризику настання нещасних випадків і професійних захворювань на виробництві страхувальника підприємство може бути віднесено до іншого, більш високого класу професійного ризику виробництва.
26. У разі коли за специфікою виробництва підприємство не підпадає під класифікацію галузей економіки та видів робіт за професійним ризиком виробництва, рішення щодо віднесення його до відповідного класу професійного ризику виробництва приймається Фондом.
27. У разі коли страхувальник не надає Фонду відомості, необхідні для визначення класу професійного ризику виробництва, або надає їх несвоєчасно і не в повному обсязі, Фонд установлює клас професійного ризику виробництва і страховий тариф за власною оцінкою.
28. Для бюджетних установ та організацій страхові тарифи встановлюються в розмірі 0,2 % від сум фактичних витрат на оплату праці найманим працівникам. Суми фактичних витрат включають витрати на виплати основної та додаткової заробітної плати, інших заохочувальних і компенсаційних виплат, в тому числі в натуральній формі, які підлягають обкладенню прибутковим податком з громадян, що визначається відповідно до Закону України
"Про оплату праці".
29. Для підприємств і організацій, створених громадським організаціями інвалідів, страхові тарифи встановлюються в розмірі 50 % страхових тарифів, встановлених для юридичних осіб. До таких підприємств і організацій належать підприємства і організації, майно яких є власністю громадських організацій інвалідів, де чисельність інвалідів серед працівників становить не менше 50 %, а частка створюваного інвалідами фонду оплати праці перевищує 25 %.
................Перейти до повного тексту