- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
КОЛЕГІЯ МІНІСТЕРСТВА РЕГІОНАЛЬНОГО РОЗВИТКУ, БУДІВНИЦТВА
ТА ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ
Р І Ш Е Н Н Я
Про заходи щодо виконання завдань 2011 року та перспективні напрями роботи Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства на 2012 рік
( Рішення введено в дію Наказом Міністерства регіонального
розвитку, будівництва та житлово-комунального
господарства
N 265 від 01.11.2011 )
Розглянувши питання "Про заходи щодо виконання завдань 2011 року та перспективні напрями роботи Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства на 2012 рік", колегія Міністерства відзначає, що в цілому апаратом Міністерства, структурними підрозділами з питань регіонального розвитку, будівництва, житлово-комунального господарства у регіонах, органами місцевого самоврядування, підприємствами, організаціями і установами, які віднесені до сфери управління Міністерства, проводилася послідовна та цілеспрямована робота щодо формування та реалізації державної політики у сфері регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства.
В рамках реалізації регіональної політики: здійснювалась підготовка угод щодо регіонального розвитку, розроблений проект Закону України "Про засади державної регіональної політики".
На завершальній стадії підготовка проекту Закону України "Про об'єднання територіальних громад". Розпочатий територіальний огляд України спільно з Організацією економічного співробітництва і розвитку.
Показники діяльності будівельного комплексу свідчать про подолання галуззю падіння обсягів виробництва та нарощування темпів у 2011 році.
За I півріччя цього року за рахунок усіх джерел фінансування освоєно капітальних вкладень на суму понад 65 млрд.грн., що на 15,9% більше проти відповідного періоду 2010 року. Загальний обсяг будівельних робіт, виконаних у січні - вересні 2011 року, збільшився проти січня - вересня минулого року на 11,4% і склав 38,4 млрд. гривень. На 29,2% зросла заробітна плата працівників у будівництві, знизилась її заборгованість.
З метою визначення конкретних шляхів спрощення дозвільної системи у будівництві прийнято Закон України
"Про регулювання містобудівної діяльності", яким здійснено масштабні коригування законодавства у сфері будівництва за останнє десятиліття.
Для реалізації положень цього
Закону розроблено та прийнято низку постанов Кабінету Міністрів України і наказів Міністерства.
Міністерством забезпечується реалізація державних житлових програм, а саме: будівництва доступного житла, молодіжного кредитування, програми "Власний дім" та придбання житла інвалідам Великої Вітчизняної війни I групи.
Розпочато впровадження Єдиного державного реєстру громадян, які потребують поліпшення житлових умов, що дозволить забезпечити прозорість, відкритість та громадський контроль за обліком громадян, розподілом та наданням житлових приміщень; чітко визначити житлові зобов'язання держави для їх врахування при підготовці планових показників державного та місцевих бюджетів.
Ведеться значна робота у напрямі формування національної нормативної бази технічного регулювання будівництва, запровадження Системи оцінки відповідності будівельних виробів. Мінрегіоном прийнято повний пакет національних стандартів, спрямованих на нормативно-методичне забезпечення реалізації вимог
Технічного регламенту, розробленого на основі відповідної Європейської директиви, та призначені органи з оцінки відповідності.
Основи системної роботи, закладені протягом останніх років в удосконалення національної нормативної бази у будівництві, отримають подальший розвиток у 2012 році.
Для нормотворчого забезпечення житлово-комунальної галузі Міністерством розроблено та прийнято Верховною Радою України два Закони України, схвалено Верховною Радою України у першому читанні два Закони України, Кабінетом Міністрів України прийнято шість нормативно-правових актів (чотири постанови та два розпорядження Уряду). Розроблено та внесено на розгляд Кабінету Міністрів України чотири проекти законів України, чотири проекти постанов Уряду.
Разом з тим колегія відмічає, що у будівництві обсяги введеного в експлуатацію житла у I півріччі цього року зменшилися на 16% порівняно з відповідним періодом 2010 року і становлять 2,7 млн.кв.м, досить суттєвою для будівельної галузі є заборгованість із виплати заробітної плати - понад 138 млн. гривень.
Не досягнуто значних зрушень у реформуванні житлово-комунального господарства. Залишається нестабільним фінансово-економічний стан підприємств галузі. З початку року збитки підприємств склали понад 2 млрд.грн., зростають обсяги дебіторської і кредиторської заборгованості. Повільними темпами впроваджуються нові ринкові форми управління, погіршується технічний стан систем життєзабезпечення. У результаті, ростуть втрати і витрати на виробництві, погіршується якість наданих послуг, що викликає напругу у суспільстві.
Не забезпечено повністю своєчасної виплати заробітної плати працівникам галузі. Заборгованість із виплати заробітної плати мали 265 підприємств (8,3%) на суму 65 млн.грн., що на 2,5 млн.грн. (або на 4%) більше порівняно з початком року.
З метою прискорення розв'язання проблем регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства та реалізації пріоритетних напрямів діяльності колегія Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства
ВИРІШИЛА:
1. Визначити пріоритетними такі напрями діяльності Міністерства:
1.1. у сфері регіонального розвитку:
Забезпечення гармонійного розвитку регіонів шляхом:
нормативного та організаційного забезпечення удосконалення системи органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування та їх територіальної основи;
поглиблення взаємодії місцевих органів виконавчої влади та асоціацій органів місцевого самоврядування;
проведення соціально-економічного обстеження на базі 5-ти областей існуючих адміністративно-територіальних одиниць базового рівня;
визначення оптимальних критеріїв для укрупнення територіальних одиниць базового рівня;
державної підтримки програм - переможців Всеукраїнського конкурсу проектів та програм розвитку місцевого самоврядування, у тому числі міні-проектів розвитку територіальних громад у 2012 році;
поліпшення стану соціальної інфраструктури місцевих громад шляхом виконання проектів;
дослідження територіального розвитку в Україні у рамках досліджень ОЕСР з метою координації та оцінки впливу діяльності центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування на регіональний та місцевий розвиток.
1.2. у будівельній галузі:
будівельного комплексу, спроможного забезпечувати інвестиційні наміри суб'єктів містобудівної діяльності;
забезпечення умов для реалізації житлових прав громадян, формування платоспроможного споживача на ринку житла;
формування національної нормативної бази технічного регулювання будівництва, адаптованої до міжнародної;
створення системи базових організацій з науково-технічної діяльності у будівництві;
інтенсифікації формування системи технічного регулювання у житлово-комунальному господарстві.
1.3. у житлово-комунальному господарстві:
Забезпечення реформування галузі шляхом:
забезпечення рентабельного функціонування підприємств житлово-комунального господарства;
створення конкурентного середовища на ринку житлово-комунальних послуг;
технічного переоснащення, підвищення ресурсо- й енергоефективності житлово-комунального господарства;
створення умов для залучення приватних інвестицій у сферу житлово-комунального господарства;
поступового приведення тарифів на послуги житлово-комунального господарства до рівня, що покриває економічно обґрунтовані витрати й інвестиційну складову та впровадження стимулюючої моделі тарифоутворення;
зниження витрат, а також стимулювання ресурсо- й енергоефективності як постачальників, так і споживачів шляхом переходу до стимулюючої моделі тарифоутворення;
розробки й реалізації програми забезпечення споживачів лічильниками тепла та води;
створення центру сприяння й підтримки ОСББ, у т.ч. створення системи підготовки управителів багатоквартирних будинків;
залучення громадськості до процесів формування житлової політики та реформування житлово-комунального господарства;
розвитку механізмів державно-приватного партнерства шляхом впровадження законодавчого врегулювання відносин між виробниками, постачальниками і виконавцями житлово-комунальних послуг та органами місцевого самоврядування;
залучення фінансових ресурсів вітчизняних і міжнародних організацій для реалізації інвестиційних проектів у сфері житлово-комунального господарства і вдосконалення системи місцевих запозичень для реалізації проектів модернізації житлово-комунальної інфраструктури (включно з проектами з енергозбереження в житлових будинках).
2. Рекомендувати Раді міністрів АР Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським державним адміністраціям, органам місцевого самоврядування вжити заходів щодо:
2.1. У сфері регіонального розвитку:
2.1.1. посилення взаємодії з центральними органами виконавчої влади, їх територіальними підрозділами, звернувши особливу увагу на необхідність оцінки впливу рішень, що впливають на регіональний розвиток;
2.1.2. здійснення розрахунків бюджетних витрат, а також коштів, необхідних для удосконалення інфраструктури, пов'язаних з укрупненням територіальних громад.
2.2. У сфері будівництва:
Термін - до кінця року
2.2.2. передбачення у проектах місцевих бюджетів видатків на:
- розроблення, оновлення, коригування містобудівної документації та створення служб містобудівного кадастру;
- будівництво доступного житла;
Термін - щороку
2.2.3. забезпечення виконання планів-графіків введення у 2011 році в експлуатацію об'єктів житлового будівництва, у тому числі з високим ступенем будівельної готовності;
Термін - до кінця 2011 року
2.2.4. надавання забудовникам під будівництво доступного житла земельних ділянок, забезпечених інженерною, транспортною та соціальною інфраструктурою відповідно до статті
134 Земельного кодексу України;
Термін - постійно
2.2.5. прийняття рішення щодо унеможливлення використання замовниками будівництва (забудовниками) земельних ділянок, які надані під будівництво доступного житла, для інших цілей.
Термін - постійно
2.3. У сфері житлово-комунального господарства:
2.3.1. посилення контролю за своєчасним та ефективним використанням коштів державного бюджету, передбачених для реалізації пілотних проектів у сфері житлово-комунального господарства, у зв'язку з закінченням бюджетного року та наданням звітності щодо стану використання коштів за бюджетною програмою;
Термін - до кінця року
2.3.2. ведення технологічного обліку води на підприємствах - надавачах послуг з централізованого водопостачання;
Термін - до кінця 2011 року
2.3.3. розроблення проектів з оснащення житлового фонду засобами обліку та регулювання споживання води і теплової енергії у 2012 році;
Термін - до кінця 2011 року
2.3.4. оснащення підприємств комунальної теплоенергетики та централізованого водопостачання відповідними засобами обліку фактичного відпуску теплової енергії з генеруючих джерел в мережу та води в місцях її відпуску в мережу;
Термін - до кінця 2011 року
2.3.5. запровадження протягом опалювального сезону 2011 - 2012 років жорсткого режиму економії отриманих обігових коштів, спрямовуючи їх у першу чергу на виплату заробітної плати, усунення аварій на мережах та оплату спожитих енергоносіїв;
Термін - постійно
2.3.6. проведення моніторингу та контролю реалізації регіональних, місцевих програм реформування і розвитку житлово-комунального господарства та надання Міністерству відповідної узагальненої інформації;
Термін - щопівроку
2.3.7. надання інформаційної підтримки процесів реформування та розвитку житлово-комунального господарства на регіональному рівні;
Термін - постійно
Термін - до кінця року
2.3.9. активізації роботи щодо залучення приватних підприємств до утримання та обслуговування житлового фонду та запровадження послуг з управління житловим фондом;
Термін - постійно
2.3.10. сприяння підприємствам галузі у розробленні та впровадженні інноваційно-інвестиційних проектів з енергозбереження;
Термін - постійно
2.3.11. сприяння залученню інвестицій на модернізацію підприємств житлово-комунального господарства через механізми державно-приватного партнерства;
Термін - постійно
2.3.12. інвентаризації дебіторської та кредиторської заборгованості підприємств житлово-комунального господарства по роках та в розрізі споживачів за статистичними формами, розробленими Мінрегіоном;
Термін - лютий - березень 2012 року
2.3.13. організації на рівні відповідного регіону роботи щодо погашення дебіторської та кредиторської заборгованості, заборгованості з виплати заробітної плати. Щокварталу інформувати Міністерство щодо причин утворення заборгованості та заходів, які вживаються у регіоні для її зменшення;
Термін - постійно
2.3.14. організації перегляду у встановленому порядку для кожного підприємства водопровідно-каналізаційного, комунальної теплоенергетики норм витрат паливно-енергетичних ресурсів, передбачивши зниження їх питомого споживання на 3 - 5 відсотків щорічно.
................Перейти до повного тексту