1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ РЕГУЛЮВАННЯ РИНКУ
КОМУНАЛЬНИХ ПОСЛУГ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
01.09.2011 N 1
( Постанова втратила чинність на підставі Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг N 70 від 10.02.2012 )
Про затвердження Регламенту Національної комісії регулювання ринку комунальних послуг України
Відповідно до Законів України "Про державне регулювання у сфері комунальних послуг" та "Про природні монополії" Національна комісія регулювання ринку комунальних послуг України
ПОСТАНОВЛЯЄ:
Затвердити Регламент Національної комісії регулювання ринку комунальних послуг України, що додається.
Голова Комісії В.Саратов
ЗАТВЕРДЖЕНО
Постанова Національної
комісії регулювання ринку
комунальних послуг
01.09.2011 N 1
РЕГЛАМЕНТ
Національної комісії регулювання ринку комунальних послуг України
I. Загальні положення
1. Цей Регламент установлює порядок організації діяльності Національної комісії регулювання ринку комунальних послуг України (далі - Комісія), пов'язаної із здійсненням її повноважень.
2. Комісія спрямовує свою діяльність на виконання Конституції та законів України, актів Президента України і Кабінету Міністрів України.
3. Комісія в межах своїх повноважень на основі та на виконання актів законодавства видає постанови, розпорядження, накази, організовує і контролює їх виконання, а в разі потреби видає разом з іншими органами державної влади спільні акти.
У випадках, передбачених законодавством, рішення Комісії, прийняті в межах її повноважень, є обов'язкові для виконання органами державної влади, органами влади Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності і громадянами.
4. Комісія під час виконання покладених на неї завдань взаємодіє з органами державної влади, органами влади Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування, а також з відповідними органами інших держав.
5. Діяльність Комісії є відкритою та прозорою, що забезпечується шляхом розміщення інформації про неї на офіційному веб-сайті, публікацій у засобах масової інформації, трансляції по радіо і телебаченню репортажів, інтерв'ю, виступів Голови та членів Комісії.
Інформація про діяльність Комісії надається громадянам, представникам засобів масової інформації відповідно до закону.
II. Організація роботи Національної комісії регулювання ринку комунальних послуг України
Планування роботи
6. Комісія планує свою роботу на основі та на виконання законів України, актів та доручень Президента України та Кабінету Міністрів України, а також Положення про Національну комісію регулювання ринку комунальних послуг України.
7. Комісія розробляє та затверджує відповідно до Порядку планування діяльності Національної комісії регулювання ринку комунальних послуг та здійснення контролю за його виконанням річні плани діяльності Комісії (далі - річні плани):
План діяльності Комісії;
План діяльності з підготовки проектів регуляторних актів Комісії.
8. У річних планах визначаються:
перелік завдань (робіт), що повинні бути виконані;
відповідальні за виконання завдань (робіт);
строки виконання завдань (робіт), проведення оцінки та підготовки звітності.
9. Річні плани розробляються структурними підрозділами Комісії, визначеними Головою Комісії на підставі пропозицій членів Комісії та керівників структурних підрозділів.
10. Для розроблення річних планів за рішенням Голови Комісії може бути утворена робоча група з представників структурних підрозділів Комісії.
11. Структурні підрозділи Комісії провадять свою діяльність згідно з квартальними планами, що розробляються на підставі річного плану та затверджуються Головою Комісії.
12. Моніторинг виконання річного плану проводиться щоквартально структурним підрозділом, визначеним Головою Комісії.
13. По закінченні строку дії річних планів Комісія готує звіти про їх виконання, які оприлюднюються шляхом опублікування в засобах масової інформації та/або розміщення на веб-сайті Комісії.
Визначення повноважень керівництва та інших працівників апарату Національної комісії регулювання ринку комунальних послуг
14. Повноваження Голови та членів Комісії визначаються законом.
15. Розподіл обов'язків між Головою та членами Комісії здійснює Голова Комісії відповідно до законодавства.
Розподіл обов'язків затверджується наказом Комісії, у якому визначаються:
перелік закріплених за відповідним членом Комісії обов'язків, що випливають з покладених на Комісію завдань та функцій;
перелік структурних підрозділів, діяльність яких спрямовується, координується та контролюється відповідним членом Комісії.
16. Положення про структурний підрозділ розробляється керівником відповідного структурного підрозділу, погоджується з членом Комісії (відповідно до розподілу обов'язків) та затверджується Головою Комісії.
17. Обов'язки керівника структурного підрозділу визначаються положенням про структурний підрозділ. Обов'язки інших працівників структурних підрозділів визначаються посадовими інструкціями, що погоджуються членом Комісії (відповідно до розподілу обов'язків) та затверджуються Головою Комісії.
Консультативні, дорадчі та інші допоміжні органи
18. Комісія для виконання покладених на неї завдань може утворювати консультативні та інші дорадчі органи. Положення про такі органи затверджуються Комісією.
19. Комісія для науково-методичного та інформаційного забезпечення своєї діяльності може залучати вчених, експертів, консультантів, представників громадськості.
Управління персоналом та проходження державної служби
20. Організація кадрової роботи в Комісії здійснюється кадровою службою згідно з планом, який складається щоквартально на підставі річного плану. Планом визначаються заходи з добору, підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників.
21. Призначення на посади та звільнення працівників Комісії здійснюється відповідно до Закону України "Про державну службу", Кодексу законів про працю України.
22. Тривалість робочого часу державних службовців Комісії визначається відповідно до законодавства про працю з урахуванням особливостей, визначених Законом України "Про державну службу".
23. З метою своєчасного та в повному обсязі виконання завдань, пов'язаних з діяльністю Комісії, у разі потреби, за дорученням Голови Комісії встановлюється чергування. До чергування можуть залучатися працівники структурних підрозділів відповідно до графіка, затвердженого Головою або членом Комісії.
Перебування працівника в робочий час за межами приміщень Комісії з метою вирішення службових питань дозволяється керівником структурного підрозділу.
Про свою відсутність у робочий час у зв'язку із службовою необхідністю керівники структурних підрозділів повідомляють члена Комісії, який координує діяльність відповідного структурного підрозділу.
24. У Комісії формується кадровий резерв, який підлягає щорічному перегляду та затвердженню. Із зарахованими до кадрового резерву особами проводиться робота, спрямована на підвищення їх кваліфікації.
З метою набуття практичного досвіду, перевірки професійних і ділових якостей осіб, зарахованих до кадрового резерву, або державних службовців, які претендують на зайняття більш високих посад, може проводитися в установленому порядку їх стажування на відповідних посадах у структурних підрозділах Комісії.
25. З метою підвищення ефективності роботи державних службовців та відповідальності за доручену справу проводиться один раз на три роки атестація державних службовців, порядок проведення якої визначається Положенням про проведення атестації державних службовців.
У період між атестаціями проводиться щорічна оцінка виконання державними службовцями покладених на них завдань і обов'язків відповідно до Загального порядку проведення щорічної оцінки виконання державними службовцями покладених на них обов'язків і завдань.
Результати атестації та щорічної оцінки беруться до уваги керівництвом та кадровою службою під час проведення ротації кадрів на окремих посадах.
26. Комісія розглядає і вносить пропозиції щодо нагородження державними нагородами, здійснює інші заходи щодо заохочення працівників апарату Комісії та територіальних органів Комісії.
III. Нормотворча діяльність
27. Нормотворча діяльність Комісії провадиться на основі та на виконання Конституції і законів України, актів Президента України і Кабінету Міністрів України, а також з ініціативи Комісії.
28. Підготовка та внесення на розгляд Кабінету Міністрів України проектів нормативно-правових актів здійснюється в порядку, установленому Регламентом Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства.
29. Розроблення проекту нормативно-правового акта в Комісії покладається на структурний підрозділ відповідно до його компетенції.
30. Для розроблення проекту нормативно-правового акта може утворюватися за наказом Голови Комісії робоча група.
31. У процесі розроблення проекту нормативно-правового акта:
проводиться аналіз стану справ у відповідній сфері правового регулювання та причин, що обумовлюють необхідність підготовки проекту;
визначається предмет правового регулювання, механізм вирішення питання, що потребує врегулювання;
перевіряється його відповідність актам законодавства вищої юридичної сили, чинним міжнародним договорам України та забезпечується опрацювання проекту з урахуванням acquis communautaire, якщо проект за предметом правового регулювання належить до сфери, правовідносини в якій регулюються законодавством ЄС;
забезпечується погодження проекту з іншими заінтересованими органами виконавчої влади та в разі потреби вносяться необхідні поправки;
вживаються заходи до усунення розбіжностей, зокрема організовується та проводиться за участю заінтересованих органів виконавчої влади, які мають зауваження до проекту, детальне обговорення шляхів вирішення спірних питань.
32. Проект нормативно-правового акта перед поданням на розгляд Голові Комісії обов'язково узгоджується з усіма заінтересованими структурними підрозділами Комісії, юридичним управлінням та Членом Комісії, відповідальним за напрямок діяльності, до якого відносяться питання, відображені у проекті нормативно-правового акта (відповідно до розподілу обов'язків).
33. Рішення Комісії, які є нормативно-правовими актами, підлягають обов'язковій державній реєстрації в установленому законодавством порядку, за винятком рішень з питань встановлення цін та тарифів (крім встановлення цін та тарифів для населення). Рішення Комісії, які є нормативно-правовими актами, не потребують узгодження з іншими органами державної влади, крім випадків, передбачених законом.
Рішення комісій, які відповідно до закону є регуляторними актами (крім рішень щодо встановлення тарифів), розробляються, розглядаються, приймаються та оприлюднюються з урахуванням вимог Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності".
IV. Організація роботи з документами
34. Організація роботи з документами здійснюється відповідно до Інструкції з діловодства в Комісії, затвердженої наказом Голови Комісії та розробленої відповідно до Примірної інструкції з діловодства у міністерствах, інших центральних органах виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих органах виконавчої влади.
35. Порядок організації роботи з документами, які містять конфіденційну інформацію, що є власністю держави, визначається законом.
36. Організація діловодства в Комісії покладається на Голову Комісії.
37. До основних видів роботи з документами належать:
реєстрація вхідної кореспонденції;
робота з документами у структурних підрозділах;
підготовка документів для доповіді керівництву;
організація виконання рішень Президента України, Кабінету Міністрів України та органів державної влади;
підготовка та узгодження проектів нормативно-правових актів та актів організаційно-розпорядчого характеру;
підготовка та оформлення документів до засідань Комісії;
оформлення копій та додатків до документів;
реєстрація та відправлення вихідної кореспонденції;
організація та здійснення контролю за виконанням документу;
складення номенклатури та формування справ;
підготовка справ до архівного зберігання та користування архівною документацією;
ведення обліку, зберігання та використання бланків, печаток і штампів Комісії.
38. Система електронного документообігу та обробки інформації повинна відповідати вимогам державних стандартів і Примірної інструкції з діловодства у міністерствах, інших центральних органах виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих органах виконавчої влади.
39. З метою забезпечення своєчасного та на належному рівні виконання документів у Комісії здійснюється контроль у порядку, затвердженому наказом Голови Комісії.
V. Порядок проведення засідань
Засідання як основна форма роботи Комісії
40. Основною формою роботи Комісії є засідання. Періодичність проведення засідань визначається Головою Комісії.
41. Засідання Комісії проводить Голова Комісії, а у разі його відсутності - член Комісії, на якого покладено виконання обов'язків Голови Комісії.
42. Засідання Комісії є відкритими і гласними, за винятком випадків, передбачених чинним законодавством та цим Регламентом.
43. Засідання Комісії проводяться у формі відкритих або закритих слухань. У разі потреби можуть проводитись робочі засідання Комісії.
44. На відкритих засіданнях розглядаються питання про:
видачу, переоформлення, зупинення, анулювання ліцензії та продовження, поновлення дії ліцензії;
установлення вимог щодо здійснення ліцензіатами інших, крім ліцензованих, видів господарської діяльності;
порушення ліцензійних умов, чинного законодавства, адміністративні правопорушення;
застосування санкцій до ліцензіатів у разі невиконання ними ліцензійних умов та порушення чинного законодавства;
захист прав споживачів комунальних послуг;
встановлення та перегляд тарифів на комунальні послуги суб'єктам природних монополій та суб'єктам господарювання на суміжних ринках, ліцензування діяльності яких здійснюється Комісією;
схвалення інвестиційних програм ліцензіатів та внесення змін до них;
проведення експертиз;
погодження закупівель;
розгляд скарг щодо проведення закупівель ліцензіатами Комісії;
схвалення проектів регуляторних актів Комісії;
інші питання.
45. Якщо розгляд питань на відкритому засіданні Комісії суперечить вимогам щодо збереження державної або комерційної таємниці та в інших випадках, передбачених законодавством, проводяться закриті засідання Комісії.
46. У закритому засіданні Комісії беруть участь особи, присутність яких визнана Комісією необхідною для розгляду відповідного питання.
47. Комісія наприкінці закритого засідання приймає рішення щодо поширення протоколу та інших документів.
48. Інші питання на розсуд Комісії можуть розглядатися як на відкритому, закритому, так і на робочому засіданні Комісії.
Мова засідань Комісії
49. Засідання Комісії проводяться державною мовою.
50. Особам, які беруть участь у розгляді питань і не володіють українською мовою, забезпечується право ознайомлення з документами та участі в розгляді питань через перекладача, а також право виступати на засіданні рідною мовою. Витрати, пов'язані з оплатою роботи перекладача, несе особа, заінтересована в його участі.
Колегіальність розгляду питань
51. Розгляд питань та прийняття рішень проводиться Комісією колегіально.
52. Рішення приймаються тільки тими членами Комісії, які беруть участь у розгляді питання на засіданні Комісії.
53. Якщо член Комісії не може бути присутнім на засіданні, він має право попередньо подати Голові Комісії відповідні пропозиції в письмовій формі.
Думка відсутнього члена Комісії з питань порядку денного засідання, надана в письмовій формі, розглядається на засіданні Комісії і враховується під час голосування.
Рівноправність членів Комісії під час розгляду питань
54. Усі члени Комісії є рівноправними під час розгляду питань та прийняття рішень на засіданні Комісії.
55. Головуючий на засіданні не має права обмежувати членів Комісії в можливості ставити питання учасникам засідання, знімати поставлені членами Комісії запитання, коментувати висловлювання та запитання членів Комісії.
56. Члени Комісії під час засідань повинні утримуватися від коментарів дій головуючого та втручання в його дії.
Кворум та порядок вирішення питань Комісією на засіданнях
57. Члени Комісії, які беруть участь у засіданні, реєструються.
58. Засідання Комісії є правомочним, якщо на ньому присутня більшість від загального складу Комісії.
59. Якщо розгляд питань неможливий у зв'язку з відсутністю необхідної кількості членів Комісії, засідання переноситься на інший час.
60. Рішення Комісії вважається прийнятим, якщо за нього проголосувала більшість від загального складу Комісії.
61. Член Комісії, не згодний з прийнятим рішенням, може письмово викласти свою особисту думку на окремому аркуші, який додається до цього рішення.
62. Рішення вважається не прийнятим, якщо воно не набрало необхідної кількості голосів, зокрема при рівному розподілі голосів "за" й "проти".
Порядок проведення засідань
63. Дата, час, місце проведення та порядок денний засідання визначаються Головою Комісії.
64. Відкриті засідання Комісії проводяться не рідше одного разу на місяць. У період між відкритими засіданнями Комісія, у разі необхідності, проводить закриті або робочі засідання.
65. У разі необхідності Комісія може прийняти рішення про зміну порядку проведення засідань або про продовження своєї роботи наступного дня після дня засідання. Комісія має право скликати позачергове відкрите засідання з питань, які були перенесені або відкладені з попереднього відкритого засідання або потребують термінового розгляду.
66. Позачергові засідання скликаються також у разі необхідності виконання доручень Кабінету Міністрів України, Указів Президента України, рішень Ради національної безпеки і оборони України, звернень та запитів Голови Верховної Ради та народних депутатів України, які потребують прийняття рішень Комісії відповідно до законодавства.
Позачергові засідання можуть також бути скликані для прийняття рішень щодо надання пропозицій до органів державної влади щодо проектів законодавчих актів, концепцій, програм, заходів.
Порядок підготовки питань до розгляду на засіданнях Комісії
67. Винесенню питання на засідання Комісії передує його підготовка відповідними структурними підрозділами Комісії.
68. Під час підготовки питання до розгляду на відкритому засіданні Комісії для обговорення питань, які мають важливе суспільне значення, у разі необхідності можуть проводитися відкриті обговорення.
До участі у відкритих обговореннях залучаються особи, заінтересовані в розгляді питання. Інформація про місце і час проведення відкритих обговорень розміщується на офіційному веб-сайті Комісії.
Відкриті обговорення проводяться Головою або членом Комісії шляхом заслуховування доповідей учасників. Під час відкритих обговорень Комісії ведеться протокол.
За результатами відкритих обговорень приймаються рішення щодо можливості включення розглянутого питання до порядку денного засідання Комісії або необхідності подальшого його опрацювання структурними підрозділами Комісії.
70. Рішення про розгляд відповідного питання на відкритих або закритих засіданнях приймається з урахуванням висновків Експертної комісії Комісії (з питань державної таємниці та іншої інформації з обмеженим доступом), службових записок керівників структурних підрозділів, відповідальних за розгляд конкретного питання, звернень суб'єктів ринку комунальних послуг щодо збереження їх конфіденційної інформації.

................
Перейти до повного тексту