1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Методика


АГЕНТСТВО З ПИТАНЬ ЗАПОБІГАННЯ БАНКРУТСТВУ ПІДПРИЄМСТВ
ТА ОРГАНІЗАЦІЙ
М Е Т О Д И К А
N 56 від 21.04.97
м.Київ
Затверджено
наказом Агентства з питань
запобігання банкрутству
підприємств та організацій
від 21 квітня 1997 р. N 56
Методика складання бізнес-планів
Ця Методика розроблена відповідно до Положення про Реєстр неплатоспроможних підприємств та організацій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 листопада 1996 р. N 1403, для надання методичної допомоги спеціалістам підприємств, Агентства, інших органів виконавчої влади, банків та інвесторів при складанні бізнес-планів, а також для їх оцінки з метою вибору найбільш ефективного бізнес-плану в процесі проведення реструктуризації підприємств.
1. Загальні положення
Бізнес-план (далі - план) - це специфічний плановий документ, в якому відображено організаційно-фінансові заходи для забезпечення виробництва окремих видів товарів, робіт, послуг. План дає можливість визначити перспективи розвитку майбутнього ринку збуту, оцінити витрати на виготовлення і реалізацію потрібної цьому ринку продукції, визначити її потенційну прибутковість. План повинен також дати відповідь: чи доцільно здійснювати інвестування виробництва з точки зору самоокупності витрат.
Особливістю даної Методики є те, що вона містить рекомендації для підприємств, які здійснюють реструктуризацію і планують подальший випуск як традиційних, так і нових для даного підприємства видів продукції з урахуванням організаційних змін існуючих структурних підрозділів.
Короткий зміст основних розділів плану подається нижче.
2. Резюме
Резюме складається в самому кінці роботи над планом і відтворює його основний зміст та його переваги.
В резюме в стислій формі вказується:
- основна мета плану;
- наявні засоби та можливості для здійснення плану відповідно до загального плану реструктуризації;
- строк реалізації плану;
- джерела інвестування;
- сума необхідних коштів;
- строк погашення наданої фінансової підтримки;
- висновки маркетингових досліджень;
- обгрунтування успішності плану та фінансові результати реалізації плану (виручка, прибуток, рентабельність, термін самоокупності тощо).
Таблиця 1
3. Загальна характеристика підприємства
Повне найменування _______________________________________________
__________________________________________________________________
Скорочене найменування ___________________________________________
__________________________________ за ЄДРПОУ _____________________
Номер та дата державної реєстрації підприємства __________________
__________________________________________________________________
Назва органу, який здійснив реєстрацію ___________________________
__________________________________________________________________
Підпорядкованість ________________________________________________
__________________________________________________________________
_________________________________________ за СПОДУ _______________
Вид діяльності ____________________________ за ЗКГНГ _____________
Форма власності _________________________ за ЗКФВ _______________
Територія ________________________________ за СПАТО ______________
Адреса підприємства ______________________________________________
__________________________________________________________________
Монопольне становище ______ Дата, N узгодження з АМКУ ____________
(так, ні)
_______________________________________
Банківські реквізити _____________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
Адреса місцевої державної податкової адміністрації _______________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
Керівник підприємства ____________________________________________
(прізвище, ім'я, по батькові)
__________________________________________________________________
телефон __________________________________________________________
Головний бухгалтер _______________________________________________
(прізвище, ім'я, по батькові)
телефон __________________________________________________________
4. Історична довідка
4.1. Дата заснування, перепідпорядкування підприємства.
4.2. Рішення виконавчої влади про виділення земельної ділянки під забудову від ___________________ N _____.
4.3. Розмір земельної ділянки та виробничих площ, умови оренди землі та основних фондів.
4.4. Скорочена історична довідка діяльності підприємства або структурного підрозділу при умові самостійного виготовлення продукції цим підрозділом.
4.5. Наявність науково-технічних розробок та досліджень, ефективність їх використання.
5. Характеристика продукції, ринків збуту, маркетинг
5.1. Аналіз галузі та перспективи її розвитку, тенденції до зміни попиту на продукцію галузі, загальний рівень її інвестиційної привабливості.
5.2. Спеціалізація діяльності (перелік основних видів продукції, що належать до однієї споживчої групи).
5.3. Обсяги виробництва (в порівняльних цінах за останні три роки, питома вага даного виду продукції в загальному обсязі), див. табл. 2.
Таблиця 2
Обсяги виробництва продукції
#########################################################################
| N |Вид продукції,| Обсяги, тис. грн., | Питома вага, %, |Примітки|
|п/п|робіт, послуг |у тому числі по роках|у тому числі по роках| |
|###+##############+#####################+#####################+########|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
#########################################################################
5.4. Детальний опис продукції та послуг, основні споживчі характеристики: ціна, розмір, вага, строк служби, естетичність, дизайн.
5.5. Номенклатура продукції та покращання її конкурентоспроможності.
5.6. Відомості про патентну ситуацію (захищеність товару (винаходу) в країні виробника та в країнах зовнішнього ринку, обсяг прав по патентах та авторських свідоцтвах).
5.7. Аналіз ціноутворення товарів з врахуванням різних альтернативних варіантів визначення ціни.
5.8. Характеристика підприємств, які виробляють аналогічну продукцію.
5.9. Відмінні характеристики основних ринків та їх сегментів (назва, розміри, географічне розташування, перелік конкурентів проникнення на ринок).
5.10. Основні групи споживачів товарів, циклічність покупок.
5.11. Вторинні ринки продукції та їх основні характеристики.
5.12. Оцінка розвитку виробництва та своєї позиції на ринку з точки зору пропозиції спеціальної та цивільної продукції, а також інших видів продукції (послуг).
5.13. Конкуренція (основні конкуренти, їх переваги та недоліки).
5.14. Стратегія проникнення на ринок.
5.15. Стратегія здійснення продажу (характеристика та аналіз каналів збуту, обсяги збуту продукції по кожному з них; див. табл. 3).
Таблиця 3
Обсяг збуту продукції підприємства по кожному каналу
############################################################
| N |Назва продукції| Обсяг збуту, тис. грн./шт. |
|п/п| |######################################|
| | |на 01.01.9|I кв.|II кв.|III кв.|IV кв.|
|###+###############+##########+#####+######+#######+######|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
|###+###############+##########+#####+######+#######+######|
############################################################
5.16. Характеристика маркетингових служб підприємства та їх подальший розвиток.
5.17. Засоби маркетингової комунікації (впливу на покупця): реклама, стимулювання збуту, оперативні рішення служби маркетингу, спрямовані на покращання системи збуту та освоєння нових ринків, пропозиції щодо ціноутворення.
5.18. Висновки.
5.19. Законодавчі обмеження проникнення на ринок (податкові, митні обмеження, державне регулювання цін тощо).
6. План виробництва
6.1. Опис виробничого процесу, його прогресивність, співставлення основних показників виробництва продукції з аналогічними показниками підприємств відповідної галузі.
6.2. Технологія виробництва продукції. Пропозиції щодо вдосконалення окремих стадій технологічного процесу, його часткова або повна заміна на підставі загального плану реструктуризації підприємства. Частка амортизаційних відрахувань на основне виробниче устаткування.
6.3. Характеристика обладнання. Можливість використання існуючого, пропозиції щодо його оновлення (де передбачається його придбання, на яких умовах і в які строки).
6.4. Визначення потреби в розробці та придбанні технічної і технологічної документації, ноу-хау, що пов'язана з перепрофілюванням і вдосконаленням виробництва та структурною перебудовою.
6.5. План розвитку виробництва. Повинен відобразити номенклатуру та обсяги виробництва нової продукції, обсяги продажу продукції (див. табл. 4, 5).
6.6. Генплан території підприємств з експлікацією основних виробничих та допоміжних цехів і споруд.
Таблиця 4
Перспективна виробнича програма підприємства
#####################################################################
| Обсяг випуску продукції |Попередній рік|Звітний рік|Прогнозний рік|
| в натуральних одиницях | | | |
|#########################+##############+###########+##############|
|підвид 1... | | | |
|#########################+##############+###########+##############|
|#########################+##############+###########+##############|
|підвид та інша реалізація| | | |
#####################################################################
Таблиця 5
Прогнозний обсяг продажу продукції
##############################################################################################
|Назва продукції| Обсяг випуску в |Ціна одиниці продукції в грн.|Обсяг продажу в тис. грн.|
| |натуральних одиницях| | |
|###############+####################+#############################+#########################|
|продукція 1 | | | |
|###############+####################+#############################+#########################|
|###############+####################+#############################+#########################|
|інша реалізація| | | |
|###############+####################+#############################+#########################|
|всього: | х | х | |
##############################################################################################
6.7. Визначення основних та альтернативних постачальників сировини, матеріалів, комплектуючих, енергоресурсів та розрахунок потреби в ресурсах на виробничу програму (див. табл. 6).
Таблиця 6
Розрахунок потреби в ресурсах на виробничу програму
#####################################################################################
| Назва ресурсів |Кількість в натуральних|Вартість, тис. грн.|Постачальник|
| | одиницях | | |
|##########################+#######################+###################+############|
| 1 | 2 | 3 | 4 |
|##########################+#######################+###################+############|
|1. Сировина і матеріали | | | |
|##########################+#######################+###################+############|
|2. Покупні та комплектуючі| | | |
| вироби | | | |
|##########################+#######################+###################+############|
|3. Паливо | | | |
|##########################+#######################+###################+############|
|4. Енергія | | | |
|##########################+#######################+###################+############|
|5. Всього: | | | |
#####################################################################################
6.8. Для фінансової оцінки випуску продукції проводиться розрахунок ефективності плану виробництва (табл. 5). З метою забезпечення самоокупності капітальних вкладень, пов'язаних з проведенням заходів щодо реструктуризації, вони враховуються при визначенні кінцевого фінансового результату від впровадження бізнес-плану.
Таблиця 7
Розрахунок ефективності плану виробництва
####################################################################################################
| N | Підвиди |Витрати на виробництво|Капітальні вкладення на| Обсяг реалізації |Економічний|
|п/п|продукції| продукції, тис. грн. |обсяг випуску, |#########################| ефект |
| | | |тис. грн. |В натуральних|В тис. грн.| |
| | | | | одиницях | | |
|###+#########+######################+#######################+#############+###########+###########|
####################################################################################################

................
Перейти до повного тексту