1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


КОЛЕГІЯ МІНІСТЕРСТВА НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЙ УКРАЇНИ
Р І Ш Е Н Н Я
14.04.2011 N 6
Про стан дотримання фінансової, бюджетної дисципліни та результати внутрішнього фінансового контролю за 2010 рік
( Додатково див. Наказ Міністерства надзвичайних ситуацій N 429 від 20.04.2011 )
Заслухавши доповідь начальника Управління контрольно-ревізійної роботи Шпитецького В.М. про стан дотримання фінансової, бюджетної дисципліни та результати внутрішнього фінансового контролю за 2010 рік, колегія зазначає, що на підприємствах, в установах та організаціях сфери управління МНС проведено 120 контрольних заходів, якими виявлено фінансових порушень на 87 суб'єктах господарювання на суму 33,1 млн. гривень.
Фінансових порушень, що призвели до збитків, виявлено на загальну суму 3 млн. 45 тис. грн., з них на 70 суб'єктах - незаконних витрат ресурсів на суму 2 млн. 913 тис. грн., на 16 суб'єктах господарювання - недостач ресурсів на суму 132,6 тис. гривень. Недоотримано фінансових ресурсів на загальну суму 64,8 тис. гривень. Виявлено інших порушень фінансової дисципліни на суму 30,03 млн. гривень.
Як свідчить проведений аналіз, застосування лише заходів інспектування не дозволяють забезпечити ефективного фінансового контролю. У зв'язку з цим та відповідно до Концепції розвитку державного внутрішнього фінансового контролю на період до 2015 року, схваленої розпорядження Кабінету Міністрів України від 24.05.2005 N 158 (зі змінами), в МНС потребує невідкладного поетапного запровадження система внутрішнього аудиту.
Також аналіз підтвердив тенденцію зростання кількості та суми порушень фінансової дисципліни. Таке зростання спричинене, в першу чергу, недостатніми заходами щодо попереднього та поточного контролю, низьким рівнем виконавської дисципліни та послабленим контролем з боку керівників.
Проведення інспектування через значний проміжок часу, переважно через два - п'ять років, після прийняття управлінського рішення та здійснення операцій з державними фінансами ускладнює, а в багатьох випадках унеможливлює усунення фінансових порушень та їх наслідків. Прикладом цього є неможливість відшкодування дебіторської заборгованості, з початку 2000 року, в сумі 139 млн. грн. від СП "Ірен".
Для недопущення зазначеного в подальшому та відповідно до вимог нормативно-правових актів щодо розвитку державного внутрішнього фінансового контролю в МНС необхідно у 2012 році забезпечити функціонування служб внутрішнього аудиту.
Слід зазначити, що впровадження внутрішнього аудиту має забезпечити надання оцінки результатів, досягнутих суб'єктами господарювання системи МНС в управлінні державними фінансами. Вирішити проблему недостатнього рівня попереднього контролю та удосконалення поточного контролю, який успішно запроваджується з початку цього року Управлінням контрольно-ревізійної роботи за участі структурних підрозділів апарату Міністерства.
Одночасно не менш важливим є забезпечення відкритості, прозорості та громадського контролю за використанням бюджетних коштів, проведення державних закупівель, в системі МНС на офіційному веб-сайті Міністерства розміщується наступна інформація:
нормативно-правові акти, накази та інші розпорядчі документи з питань діяльності МНС;
кошторис Міністерства та кошториси (фінансові плани) розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня і зміни до них не пізніше наступного дня після їх затвердження;
звіти про використання бюджетних коштів Міністерства та розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня до 15 квітня щороку;

................
Перейти до повного тексту