1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


КОЛЕГІЯ ДЕРЖАВНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ
ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА
Р І Ш Е Н Н Я
24.10.2003 N 50
Про стан реформування житлово-комунального господарства Автономної Республіки Крим
( Рішення введено в дію згідно з Наказом Державного комітету з питань житлово-комунального господарства N 185 від 03.11.2003 )
Житлово-комунальне господарство Автономної Республіки Крим об'єднує 164 підприємства із загальною чисельністю працюючих 22,5 тис.чол. Балансова вартість основних фондів становить близько 8 млрд.гривень.
Площа житлового фонду автономії складає 37,3 млн.кв.м. Середньорічні обсяги подачі води для питного водопостачання міст і селищ становлять майже 200 млн.куб.м і здійснюються в обсязі 30% з підземних та 70% з поверхневих джерел. Теплопостачання споживачів в основному здійснюють 228 комунальних котелень. Загальна протяжність теплових мереж - майже 1000 км. Міським електротранспортом щорічно перевозиться понад 120 млн. пасажирів. Інфраструктура зовнішнього благоустрою - це 13,7 га парків і зелених зон, 2,3 тис.км вулично-дорожньої мережі, 2 тис. км мереж зовнішнього освітлення, 27 сміттєзвалищ тощо.
У I півріччі поточного року надано послуг на суму 187,2 млн.грн., що становить 5% загального обсягу реалізації по Україні. Витрати на виробництво послуг склали 220,9 млн.гривень.
На фінансування розвитку житлово-комунального господарства АР Крим упродовж 2000-2003 років виділено 140,6 млн.грн. капіталовкладень, у т.ч. за рахунок державного бюджету - 29,6 млн.грн., республіканського і місцевих бюджетів - 87 млн.грн., власних коштів підприємств - 24,2 млн.гривень.
Нині в Криму діють 137 об'єднань співвласників багатоквартирних будинків, ведеться цілеспрямована робота з прийому відомчого жилого фонду до комунальної власності (за останні 6 років прийнято 3,2 млн.кв.м.), реформується система утримання гуртожитків. На капітальний ремонт житлового фонду за період 2000-2003 років виділено 26,5 млн.гривень.
Значні зусилля спрямовані на більш ефективне використання потужностей і устаткування в галузі теплопостачання: здійснюється реконструкція котелень з переведенням на природний газ, заміна низькопродуктивних котлів на більш ефективні котли власного виробництва з ККД 92%, під час перекладання теплотрас використовуються попередньо ізольовані труби, введена в дію власна лабораторія з повірки приладів обліку газу і води.
З метою поліпшення якості водопостачання, зниження виробничої собівартості та оптимізації системи управління проводиться робота щодо створення Єдиної регіональної водної компанії.
Аналіз стану реформування м. Красноперекопська свідчить про те, що в однакових умовах функціонування заінтересованість та прагнення місцевих органів влади поліпшити стан справ на місцях мають вирішальне значення. Міські комунальні підприємства регулярно постачають гарячу воду і тепло, не маючи заборгованості за газ, житлові організації не мають податкової недоїмки та заборгованості із заробітної плати, прийнято у комунальну власність 95% відомчого житлового фонду, розпочала діяти служба єдиного замовника, прийняті нові тарифи з квартирної плати.
Однак у житлово-комунальному господарстві АР Крим накопичилось чимало проблем, які негативно впливають на рівень і якість житлово-комунальних послуг. Діюча система житлово-комунального забезпечення є неефективною і занадто витратною, її утримання у нинішньому стані - непосильний тягар для споживачів та місцевих бюджетів. Складна соціально-економічна ситуація в Криму не дозволила удосконалити тарифну політику: підтримка низького рівня тарифів для населення здійснюється в основному за рахунок перехресного субсидування.
Упродовж останніх років вкрай загострились фінансові проблеми підприємств галузі, спричинені зростанням собівартості виробництва, невідповідністю рівня тарифів вартості виробництва послуг та несвоєчасною оплатою послуг споживачами.
Зростає дебіторська заборгованість споживачів послуг, яка станом на 01.10.03 становить 309 млн.грн., у т.ч. населення - 169 млн.грн., бюджетні організації та фінансування пільг і субсидій - 49,4 млн.грн., інші споживачі - 91 млн.гривень. Кредиторська заборгованість - 205 млн.грн., з неї за електроенергію - 108,9 млн.грн., природний газ - 71,8 млн.грн., покупне тепло - 24,3 млн.гривень.
У результаті виробничої діяльності отримано збитків на суму 33,7 млн.гривень.
Розроблений проект Програми реформування житлово-комунального господарства АР Крим на 2003-2005 роки та на період до 2010 року носить, по суті, концептуальний характер. Надалі ця програма має бути наповнена конкретною узагальненою інформацією міських і районних програм щодо прийнятих моделей реформування житлово-комунального господарства на їх територіях у розрізі підгалузей.
Не виконано рекомендації Держжитлокомунгоспу України щодо створення у Ресжитлокомунгоспі АР Крим відділу з реформування житлово-комунального господарства.
Розглянувши стан та перспективи розвитку і реформування житлово-комунального господарства Автономної Республіки Крим і враховуючи невідкладність та соціальну значимість інституційних та економічних перетворень на шляху інтегрування галузі до ринкових умов господарювання, колегія Держжитлокомунгоспу України
ВИРІШИЛА:
1. Схвалити основні напрями реформування житлово-комунального господарства, викладені в проекті Програми реформування житлово-комунального господарства АР Крим на 2003-2005 роки та на період до 2010 року.
2. Після прийняття Верховною Радою України Загальнодержавної програми реформування і розвитку житлово-комунального господарства на 2004-2010 роки Ресжитлокомунгоспу АР Крим у місячний термін внести відповідні зміни і доповнення до проекту Програми реформування житлово-комунального господарства АР Крим на 2003-2005 роки та на період до 2010 року з урахуванням затверджених у встановленому порядку місцевих програм та винести її на розгляд Верховної Ради АР Крим.

................
Перейти до повного тексту