- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
ГОЛОВНЕ КОНТРОЛЬНО-РЕВІЗІЙНЕ УПРАВЛІННЯ УКРАЇНИ
Н А К А З
Про затвердження Стратегії підготовки кадрів для запровадження системи внутрішнього контролю та створення служб внутрішнього аудиту
Відповідно до Плану заходів щодо реалізації Концепції розвитку державного внутрішнього фінансового контролю на період до 2017 року, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 22 жовтня 2008 р
N 1347-р,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Стратегію підготовки кадрів для запровадження системи внутрішнього контролю та створення служб внутрішнього аудиту в органах державного і комунального сектору України на період 2011-2013 роки та План заходів щодо її реалізації, що додаються.
2. Заступникам Голови ГоловКРУ, керівникам структурних підрозділів ГоловКРУ забезпечити виконання заходів, передбачених зазначеним Планом.
3. Відділу організації документообігу Департаменту адміністративно-господарського забезпечення (М'якшило Н.Г.) довести цей наказ до відома заступників Голови ГоловКРУ, керівників структурних підрозділів ГоловКРУ, начальників КРУ в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Голови ГоловКРУ Чечуліну О.О.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ ГоловКРУ
14.12.2010 N 467
СТРАТЕГІЯ
підготовки кадрів для запровадження системи внутрішнього контролю та створення служб внутрішнього аудиту в органах державного і комунального сектору України на період 2011-2013 роки
1. Загальні положення
Необхідність підготовки кадрів для запровадження системи внутрішнього контролю та створення служб внутрішнього аудиту в органах державного і комунального сектору України обумовлена тим, що існуюча на сьогодні система державного внутрішнього фінансового контролю (далі - ДВФК) не досягає мети функціонування, яка полягає в економному, ефективному, результативному, законному і прозорому управлінні суспільними ресурсами держави, основаному на відповідальності і підзвітності керівників.
Наслідком цього є щорічне зростання обсягів порушень законодавства, прийняття неефективних управлінських рішень, значні збитки держави. Урядові та інші державні контролюючі органи з року в рік в ході контрольних заходів виявляють суттєві порушення фінансово-бюджетної дисципліни практично на кожних 96-97 підконтрольних суб'єктах із 100 перевірених. При цьому повернути державі втрачені кошти і майно, навіть при доведенні злочину у діях певних посадових осіб, вдається рідко.
З метою подолання негативних явищ у сфері управління державними фінансами у поточному році внесено зміни до
Бюджетного кодексу України. Нова редакція статті
26 Бюджетного кодексу України вперше на законодавчому рівні встановлює для розпорядників бюджетних коштів в особі їх керівників обов'язковість організації внутрішнього контролю та здійснення внутрішнього аудиту.
Відповідно до
Плану заходів наприкінці реформ в Україні має бути побудована нова система ДВФК європейського зразка, яка передбачає запровадження в органах державного і комунального сектору системи внутрішнього контролю в кожному сегменті діяльності, утворення служб внутрішнього аудиту та їх гармонізації.
Організаційно-структурні зміни в органах державного і комунального сектору України, а саме утворення в них служб внутрішнього аудиту,
Планом заходів передбачено розпочати вже з 2012 року.
Для запровадження в органах державного та комунального сектору України внутрішнього контролю та внутрішнього аудиту європейського зразка необхідно розробити та затвердити відповідне нормативно-правове поле, підготувати середовище та кадровий потенціал, що, в свою чергу, передбачає підготовку фахівців нової для України спеціальності "державний внутрішній аудитор", їх сертифікацію, навчання та перепідготовку керівників і спеціалістів з питань організації внутрішнього контролю в європейському розумінні.
Згідно з
Концепцією органом, відповідальним за здійснення реформування системи ДВФК в Україні, визначено ГоловКРУ, реалізацію зазначених повноважень покладено на Управління гармонізації ДВФК ГоловКРУ (далі - ЦПГ). Міністерство фінансів України визначено координатором реформ у сфері державних фінансів. ГоловКРУ надає пропозиції Міністерству фінансів України стосовно реалізації заходів, головним виконавцем яких згідно з
Планом заходів визначено Мінфін.
2. Мета Стратегії та шляхи її досягнення
Мета Стратегії полягає у забезпеченні потреби державних органів у підготовлених за відповідним фаховим рівнем кадрах, які зможуть реалізувати вимоги законодавства України в частині організації внутрішнього контролю та здійснення внутрішнього аудиту в органах державного і комунального сектору.
Реалізація мети здійснюється шляхом:
2.1. Організації процесу підготовки фахівців, що передбачає:
- створення законодавчої бази та методичного забезпечення для проведення навчань з питань внутрішнього контролю, внутрішнього аудиту, сертифікації та підвищення кваліфікації внутрішніх аудиторів;
- розробку навчальних програм (модулів);
- запровадження практичних занять, тренінгів тощо.
2.2. Встановлення вимог щодо фахового рівня викладачів з питань організації внутрішнього контролю та здійснення внутрішнього аудиту, умов їх залучення до процесу підготовки керівників та працівників органів державного і комунального сектору.
2.3. Розробки та затвердження кваліфікаційних вимог до посадових осіб, що претендують на участь у навчаннях, та порядку їх зарахування до складу навчальних груп відповідно до поетапних графіків підготовки державних внутрішніх аудиторів, організації та проведення тренінгів з питань внутрішнього контролю та управління ризиками для керівників та працівників органів державного та комунального сектору.
2.4. Створення матеріально-технічної бази та розробки відповідного програмного забезпечення для підготовки фахівців з питань організації внутрішнього контролю та здійснення внутрішнього аудиту, оцінки їх фахового рівня, підвищення кваліфікації, а також сертифікації внутрішніх аудиторів.
3. Основні цілі, передбачені в рамках Стратегії, та напрями їх реалізації
3.1. Навчання та підвищення кваліфікації керівників і працівників органів державного та комунального сектору з питань внутрішнього контролю та управління ризиками передбачає:
- розробку відповідних навчальних програм (модулів), посібників з питань внутрішнього контролю та управління ризиками, програм тестування з цих питань та відповідного програмного забезпечення;
- організацію та проведення щоквартальних тижневих тренінгів з питань внутрішнього контролю та управління ризиками для керівників та працівників органів державного та комунального сектору;
- організацію та проведення пілотних проектів із побудови системи внутрішнього контролю в системі центральних органів виконавчої влади.
3.2. Підготовка фахівців нової спеціальності "державний внутрішній аудитор", їх сертифікація та подальше підвищення кваліфікації передбачає:
- розробку навчальних програм (модулів), посібників з питань внутрішнього аудиту в органах державного сектору, програм тестування з цих питань, програм підвищення кваліфікації державних внутрішніх аудиторів, відповідного програмного забезпечення;
- виходячи із загальної потреби розробку і затвердження поетапних графіків підготовки державних внутрішніх аудиторів, типових кваліфікаційних вимог до майбутніх державних внутрішніх аудиторів та порядку їх зарахування до навчальних груп;
- організацію та проведення ЦПГ із залученням міжнародних експертів, науковців та інших викладачів курсів для підготовки державних внутрішніх аудиторів, куди входитиме отримання теоретичних знань і практичних навичок з питань організації та проведення внутрішніх аудитів в органах державного і комунального сектору;
- розробку та затвердження форми сертифіката, порядку сертифікації майбутніх державних внутрішніх аудиторів та внесення до законодавства доповнень, що регламентують обов'язковість наявності такого сертифіката для заміщення відповідних посад;
- запровадження ведення реєстру сертифікованих державних внутрішніх аудиторів;
- організацію та проведення пілотних проектів з внутрішнього аудиту в системі центральних органів виконавчої влади;
- запровадження системи періодичного оцінювання (тестування тощо) та підвищення рівня кваліфікації державних внутрішніх аудиторів.
3.3. Інформаційна та організаційна підтримка запровадження внутрішнього контролю та служб внутрішнього аудиту в органах державного сектору передбачає:
- створення в ГоловКРУ при ЦПГ структурного підрозділу, основною функцією якого буде організація та проведення навчань та перепідготовки керівників та спеціалістів з питань внутрішнього контролю та підготовки, сертифікації і підвищення кваліфікації внутрішніх аудиторів органів державного і комунального сектору;
- організацію та проведення навчань, інших заходів з підвищення кваліфікації для працівників ГоловКРУ, зокрема ЦПГ;
- організацію та проведення тренінгів для майбутніх тренерів;
- організацію та проведення семінарів, брифінгів, конференцій тощо для керівників органів державного та комунального сектору з питань розвитку системи ДВФК в Україні;
- висвітлення на веб-сайті ГоловКРУ та у засобах масової інформації новин у сфері реформування ДВФК та аспектів діяльності ЦПГ.
4. Очікувані результати
................Перейти до повного тексту