1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


МІЖВІДОМЧА КООРДИНАЦІЙНА РАДА
З АДАПТАЦІЇ ЗАКОНОДАВСТВА УКРАЇНИ ДО ЗАКОНОДАВСТВА
ЄВРОПЕЙСЬКОГО СОЮЗУ
Р І Ш Е Н Н Я
N 5 від 29.05.2001
Заслухавши та обговоривши інформацію секретаря Міжвідомчої координаційної ради з адаптації законодавства України до законодавства ЄС (далі - МКР), директора Департаменту міжнародного права Міністерства юстиції України В. Демченка, заступника директора Департаменту міжнародного права Д. Корбута та директора Центру порівняльного права С. Шевчука про результати роботи з адаптації законодавства у 2000 році та про основні завдання щодо роботи з адаптації законодавства у 2001 році, Міжвідомча координаційна рада вирішила:
1. Звіт про роботу з адаптації законодавства в центральних органах виконавчої влади у 2000 році узяти до відома.
2. Затвердити звіт про виконання Плану роботи з адаптації законодавства України до законодавства ЄС у 2000 році.
3. Інформацію про результати першого засідання Національної ради з питань адаптації законодавства України до законодавства ЄС та про стан виконання рішення Національної ради від 11.12.2000 N 1 узяти до відома.
4. Членам МКР розглянути та до 1 липня 2001 року подати секретаріату МКР зауваження і пропозиції до підготовлених на виконання рішення Національної ради від 11.12.2000 N 1 проектів:
Закону України "Про Концепцію Загальнодержавної програми адаптації законодавства України до законодавства ЄС";
пропозицій щодо змін і доповнень до Регламенту Верховної Ради України;
постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до Тимчасового Регламенту Кабінету Міністрів України".
5. Інформацію про виконання за станом на 29 травня 2001 року Плану роботи з адаптації законодавства України до законодавства ЄС у 2001 році, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10.04.2001 N 345 "Про затвердження плану дій щодо реалізації пріоритетних положень Програми інтеграції України до ЄС у 2001 році" взяти до відома.
6. Членам МКР забезпечити подання до 10 червня 2001 року звітів за перше півріччя про виконання Плану роботи з адаптації законодавства у 2001 році та про організацію роботи з адаптації законодавства України до законодавства ЄС за встановленою формою.
7. Членам МКР подати пропозиції щодо доцільності реформування порядку діяльності підкомісій МКР як робочих органів Національної ради з питань адаптації законодавства України до законодавства ЄС.
8. Головам підкомісій МКР розглянути можливість залучення до їх роботи представників відповідних комітетів Верховної Ради України та проінформувати про це секретаріат МКР до 1 липня 2001 року.
9. Затвердити з урахуванням зауважень та пропозиції членів МКР Програму перекладів актів європейського права у 2001 році.
Членам МКР у випадку виникнення необхідності в терміновому перекладі актів законодавства ЄС, які не ввійшли до Програми перекладів актів європейського права у 2001 році, забезпечити здійснення перекладів цих актів самостійно або звернутися до Міністерства юстиції України з обгрунтованими пропозиціями щодо внесення змін та доповнень до Програми перекладів актів європейського права у 2001 році.
10. Затвердити з урахуванням зауважень та пропозиції членів МКР Положення про робочі групи з питань розробки проектів нормативно-правових актів України з урахуванням основних положень законодавства ЄС.
11. Членам МКР забезпечити підготовку та подання до 1 липня 2001 року до секретаріату МКР пропозицій щодо утворення робочих груп відповідно до Плану роботи з адаптації законодавства України до законодавства ЄС у 2001 році та Положення про робочі групи з питань розробки проектів нормативно-правових актів України з урахуванням основних положень законодавства ЄС.
12. Затвердити Тимчасове положення про порядок проведення економічно-фінансової експертизи проектів нормативно-правових актів України, що розробляються з урахуванням основних положень законодавства ЄС.
13. Інформацію про роль Центру порівняльного права при Міністерстві юстиції України як секретаріату МКР взяти до відома.
14. Затвердити орієнтовний графік роботи МКР у 2001 році.
15. Затвердити в новій редакції з урахуванням зауважень і пропозицій членів МКР Положення про порядок підготовки плану роботи з адаптації законодавства України до законодавства Європейського Союзу.
16. Членам МКР до 15.06.2001 подати пропозиції до Плану роботи з адаптації законодавства на 2002 рік за формою та в порядку, що визначені Положенням про порядок підготовки плану роботи з адаптації законодавства України до законодавства ЄС.
17. Затвердити новий склад МКР.
18. Погодитись з пропозиціями Міністерства фінансів України, Державної податкової адміністрації України, Національного банку України щодо необхідності утворення нових підкомісії з питань податкового і фінансового законодавства (під головуванням представника Міністерства фінансів України) та підкомісії з питань банківського законодавства (під головуванням представника Національного банку України) замість підкомісії з питань податкового законодавства і підкомісії з питань фінансового та банківського законодавства.
Головам новоутворених підкомісій визначити їх склад та провести засідання до 15 червня 2001 року.
19. Інформацію про список осіб, відповідальних за організацію роботи з адаптації законодавства в центральних органах виконавчої влади, та про склад підкомісій МКР узяти до відома.
20. Головам підкомісій МКР до 15.06.2001 провести засідання підкомісій з метою інформування їх членів про результати 5-го засідання МКР, протоколи засідань надіслати до 20 червня 2001 року до секретаріату МКР.
Голова МКР,
Міністр юстиції України

С. Станік
ЗАТВЕРДЖЕНО *
рішенням п'ятого засідання
Міжвідомчої координаційної
ради з адаптації
законодавства України
до законодавства
Європейського Союзу
від 29 травня 2001 року
ПОЛОЖЕННЯ
про робочі групи з питань розробки проектів нормативно-правових актів України з урахуванням основних положень законодавства Європейського Союзу
____________
* З урахуванням пропозицій міністерств та інших органів виконавчої влади.
1. Робоча група з питань розробки проектів нормативно-правових актів України з урахуванням основних положень законодавства Європейського Союзу (далі - робоча група) створюється на виконання окремих пунктів Плану роботи з адаптації законодавства України до законодавства Європейського Союзу (далі - План роботи з адаптації законодавства), який є складовою частиною Плану дій щодо реалізації пріоритетних положень Програми інтеграції України до Європейського Союзу, та щорічно затверджується Кабінетом Міністрів України відповідно до Указу Президента України від 14 вересня 2000 року N 1072 "Про Програму інтеграції України до Європейського Союзу".
2. Центральний орган виконавчої влади, який зазначений першим у переліку виконавців у Плані роботи з адаптації законодавства (далі - головний розробник), забезпечує створення робочої групи, очолює, організовує, спрямовує і координує її діяльність з розроблення проекту нормативно-правового акта.
Інформацію про створення робочої групи головний розробник разом з копією наказу направляє у 10-денний термін до Міністерства юстиції України, яке забезпечує облік створених робочих груп та моніторинг їх діяльності.
3. Робоча група забезпечує:
визначення концепції проекту нормативно-правового акта;
визначення з урахуванням рекомендацій Центру порівняльного права при Міністерстві юстиції України переліку актів законодавства ЄС, яким повинен відповідати проект нормативно-правового акта;
вивчення стану та порядку врегулювання законодавством ЄС питань, урегулювання яких передбачається цим проектом;
підготовку тексту проекту нормативно-правового акта з урахуванням основних положень законодавства ЄС та згідно з вимогами нормопроектної техніки;
визначення ступеня відповідності положень розроблюваного проекту нормативно-правового акта основним положенням законодавства Європейського Союзу та підготовку проекту Довідки відповідності проекту основним положенням законодавства Європейського Союзу (далі - Довідка відповідності) за формою, встановленою Тимчасовим регламентом Кабінету Міністрів України;
участь у проведенні термінологічної експертизи перекладу актів законодавства Європейського Союзу, організацію якої забезпечують спільно Центр перекладів актів європейського права та Центр порівняльного права при Міністерстві юстиції України в порядку, який визначає Міністерство юстиції України;
участь у проведенні фінансово-економічної експертизи наслідків впровадження нормативно-правових актів України, розроблених з урахуванням основних положень законодавства ЄС, організацію якої забезпечує головний розробник у порядку, який визначає Міжвідомча координаційна рада з питань адаптації законодавства України до законодавства Європейського Союзу (далі - МКР) та врахування її результатів;
супроводження проекту нормативно-правового акта на всіх подальших стадіях нормотворчого процесу.
4. Робоча група має право:
залучати до своєї роботи спеціалістів зацікавлених органів виконавчої влади з метою вирішення питань, урегулювання яких передбачається цим проектом;
безоплатно одержувати від органів виконавчої влади інформацію, необхідну для розробки проекту нормативно-правового акта, за письмовими запитами;
оперативно отримувати інформацію про стан проходження проекту нормативно-правового акта в процесі його погодження та затвердження;
брати участь в обговоренні пропозицій щодо внесення змін і доповнень до проекту нормативно-правового акта, які виникають під час погодження та затвердження проекту;
подавати пропозиції щодо фінансування своєї діяльності та одержувати від головного розпорядника коштів необхідне для організації її роботи матеріально-технічне та фінансове забезпечення.
5. Робоча група зобов'язана:
підготувати проекти нормативно-правового акта та Довідки відповідності у визначені головним розробником терміни;
забезпечити відповідність розроблюваного проекту нормативно-правового акта основним положенням законодавства ЄС настільки, наскільки це доцільно для України з огляду на економічні, політичні та соціальні наслідки впровадження відповідних правових норм, адаптованих до вимог ЄС;
проводити свої засідання згідно з погодженим з Міністерством юстиції України графіком;
відстежувати відповідність основним положенням законодавства ЄС змін і доповнень, що пропонуються до внесення іншими суб'єктами нормотворчого процесу на всіх його стадіях.
6. Представників органів виконавчої влади, установ та організацій, що залучаються до складу робочої групи, головний розробник обирає сам за погодженням з цими органами, установами та організаціями.
Представляє робочу групу її голова, який призначається головним розробником. Головний розробник визначає вимоги до особи, що може займати посаду голови робочої групи, у наказі про створення робочої групи. Претендент на місце голови робочої групи подає заявку, у якій мають бути зазначені прізвище, ім'я та по батькові особи, посада, місце роботи, науковий ступінь, робочий телефон. Також указуються: назва проекту, приблизний склад робочої групи, гранична вартість проекту, поетапний план виконання проекту. Головний розробник призначає голову робочої групи наказом.
Після призначення на посаду голова робочої групи подає головному розробнику: склад робочої групи (який попередньо погоджується головним розробником), технічні завдання на кожного члена робочої групи, поетапний графік діяльності робочої групи.
До складу робочої групи мають бути залучені:
а) представники центрального органу виконавчої влади, який є головним розробником;
б) представники інших центральних та місцевих органів виконавчої влади, до компетенції яких належать питання, урегулювання яких передбачається проектом нормативно-правового акта;
в) експерт Центру порівняльного права при Міністерстві юстиції України.
У разі потреби до складу робочої групи можуть залучатися представники законопроектних департаментів Міністерства юстиції України, до компетенції яких належать питання, урегулювання яких передбачається проектом нормативно-правового акта, а також науковці, фахівці, представники недержавних організацій за їх згодою.
Склад робочої групи затверджується наказом головного розробника.
З членами робочої групи головний розробник укладає договір цивільно-правового характеру на виконання робіт.
Членів робочої групи може бути виведено зі складу робочої групи наказом головного розробника відповідно до умов договору.
Замість виведеного члена робочої групи її голова може призначити іншу особу за погодженням з головним розробником.
7. Голова робочої групи:
забезпечує підготовку технічного завдання для кожного члена робочої групи;

................
Перейти до повного тексту