1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ НАВКОЛИШНЬОГО
ПРИРОДНОГО СЕРЕДОВИЩА УКРАЇНИ
Н А К А З
08.09.2010 N 387
Про затвердження примірних угод про умови користування надрами у 2010 році
Відповідно до пункту 12 Порядку надання у 2010 році спеціальних дозволів на користування надрами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 червня 2010 року N 596,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити примірні угоди про умови користування надрами у 2010 році, що додаються:
Примірну угоду про умови користування надрами з метою геологічного вивчення;
Примірну угоду про умови користування надрами з метою геологічного вивчення, у тому числі дослідно-промислової розробки;
Примірну угоду про умови користування надрами з метою видобування.
2. Визнати таким, що втратив чинність, наказ Мінприроди від 1 липня 2009 року N 351 "Про затвердження примірних угод про умови користування надрами".
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Мормуля Д.Д.
Міністр М.В.Злочевський
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства охорони
навколишнього природного
середовища України
08.09.2010 N 387
До спеціального дозволу
на користування надрами,
наданого з метою
геологічного вивчення
___________________________
(назва корисної копалини
___________________________
та ділянки надр)
від ___ _________ ____ N ___
ПРИМІРНА УГОДА N ______
про умови користування надрами з метою геологічного вивчення
м. Київ ________________________
(дата укладання)
Ми, що нижче підписалися,
Міністерство охорони навколишнього природного середовища
України, в особі _________________________________________________
(посада, прізвище, ім'я, по батькові
_________________________________________________________________,
представника Мінприроди,
якому надано право підпису спеціального дозволу на користування
надрами та угоди про умови користування надрами) який(а) діє на
підставі Положення про Міністерство охорони навколишнього
природного середовища України, затвердженого постановою Кабінету
Міністрів України від 2 листопада 2006 року N 1524 (далі -
Мінприроди), з однієї сторони, та ________________________________
(назва юридичної особи
_________________________________________________________________,
або прізвище, ім'я та по батькові громадянина)
який(а/е) зареєстрований(а/е) ____________________________________
_________________________________________________________________,
(орган реєстрації, дата та реєстраційний номер)
в особі _________________________________________________________,
(посада, прізвище, ім'я та по батькові)
який (а/е) діє на підставі _______________________________________
(назва документа)
(далі - Надрокористувач), з іншої сторони, (Мінприроди та
Надрокористувач або Сторони) уклали цю Угоду про нижчевикладене.
Стаття 1. Загальні положення
1. Сторони визнають, що Угода про умови користування надрами (далі - Угода) є невід'ємною частиною спеціального дозволу на користування надрами (далі - Дозвіл), яка регулює і конкретизує передбачені чинним законодавством України та Дозволом технічні, технологічні, організаційні, фінансові, економічні, соціальні, екологічні аспекти користування надрами.
2. Угода - це договір між двома сторонами, який визначає умови, на яких Надрокористувач буде здійснювати користування надрами, а саме: технічні, технологічні, організаційні, фінансові, економічні, соціальні, екологічні зобов'язання сторін та порядок регулювання відносин між ними в процесі користування надрами на наданій ділянці.
3. Дозвіл - документ, який надається Мінприроди та підтверджує право Надрокористувача на користування надрами протягом часу, в межах ділянки надр, на умовах, передбачених цією Угодою.
4. Метою користування надрами є геологічне вивчення корисних копалин.
5. Геологічне вивчення надр здійснюється з метою одержання даних про геологічну будову надр, процеси, які відбуваються в них, виявлення і оцінки корисних копалин, вивчення закономірностей їх формування і розміщення, з'ясування гірничо-технічних та інших умов розробки родовищ корисних копалин і використання надр для цілей, не пов'язаних з видобуванням корисних копалин.
6. Геологічне вивчення нафтогазоносності надр - комплекс робіт (геологічне знімання, геофізичні, геохімічні, аерокосмогеологічні дослідження, прямі пошуки, буріння і випробування свердловин, дослідно-промислова розробка, науково-дослідні і тематичні роботи, їх аналіз та узагальнення), що проводяться з метою вивчення геологічної будови і нафтогазоносності надр на певній території.
Стаття 2. Предмет Угоди
1. Предмет цієї Угоди - просторово обмежена ділянка надр, визначена кутовими точками із зазначеними у Дозволі координатами, яка надається у користування з метою геологічного вивчення корисних копалин.
2. Місцезнаходження, просторові межі ділянки надр, яка є предметом цієї Угоди, ступінь геологічного вивчення та освоєння об'єкта надрокористування вказуються Надрокористувачем у характеристиці ділянки надр, яка є невід'ємною частиною цієї Угоди та становить собою додаток N 1 до цієї Угоди.
Стаття 3. Програма робіт Надрокористувача
1. Програма робіт - це письмовий документ, який визначає
види, обсяги, вартість та строки проведення Надрокористувачем
робіт, пов'язаних з метою геологічного вивчення __________________
(назва
__________________________________________________________________
корисної копалини та ділянки надр)
у строк дії Дозволу.
2. Програма робіт обумовлює ефективність використання ділянки надр, підписується Сторонами цієї Угоди, є невід'ємною частиною цієї Угоди та є додатком N 2, яка оформлюється і подається Надрокористувачем до Мінприроди в 2 примірниках, за підписом уповноваженої особи Надрокористувача та засвідчується його печаткою.
3. Програма робіт у цілому або окремі її показники, у разі потреби та за наявності достатніх обґрунтувань, можуть уточнюватися або змінюватися за взаємною згодою Сторін у межах дії Дозволу та цієї Угоди в установленому законодавством порядку.
4. Сторона, яка ініціює внесення змін та/або доповнень до Програми робіт, зобов'язана надати іншій Стороні відповідні письмові обґрунтування та пропозиції.
5. Сторона, яка одержала від іншої Сторони письмові обґрунтування та пропозиції щодо внесення змін та/або доповнень до Програми робіт, зобов'язана надати іншій Стороні письмову вмотивовану відповідь щодо прийняття чи відмови у прийнятті пропозицій щодо внесення змін та/або доповнень до Програми робіт.
6. Програма робіт є обов'язковою для виконання Надрокористувачем у визначені строки.
Стаття 4. Істотні умови користування ділянкою надр
1. Надрокористувач під час виконання робіт по видам робіт та строкам їх виконання повинен забезпечити:
розробку проекту геологічного вивчення ділянки надр з урахуванням вимог безпеки, природоохоронного законодавства та погодження проекту в установленому порядку;
підготовку звіту про результати геологічного вивчення, (довивчення) на ділянці надр та подання документів на затвердження запасів корисної копалини не пізніше ніж за ____ місяць(і/ів) до дня закінчення дії Дозволу.
2. Надрокористувач під час виконання робіт з охорони навколишнього природного середовища повинен постійно забезпечувати:
виконання вимог законодавства та затверджених у встановленому порядку стандартів (норм, правил) з технології ведення робіт;
виконання вимог проекту на проведення робіт та технічної документації, розробленої виключно для цієї ділянки надр;
запобігання забрудненню надр та навколишнього природного середовища.
3. Надрокористувач під час виконання робіт з промислової безпеки та охорони праці повинен постійно забезпечувати:
безпеку життя і здоров'я виробничого персоналу під час проведення робіт;
ефективне функціонування системи виробничого контролю за станом безпеки на підприємстві, виконання вимог законодавства, норм, правил, технічних регламентів з безпечного ведення робіт;
розробку і затвердження інструкцій щодо безпечного ведення робіт та охороні праці, для робочих усіх професій, а також посадових інструкцій для спеціалістів;
організацію навчання та підвищення кваліфікації керівників і робітників, які проводять роботи;
забезпечення осіб, зайнятих на польових роботах, спецодягом та засобами гігієни.
4. Надрокористувач зобов'язаний:
забезпечувати повноту геологічного вивчення, охорону надр та довкілля в межах ділянки надр, наданої в користування, а також забезпечувати приведення порушених земель у стан, придатний для використання, відповідно до проекту рекультивації;
здійснювати та фінансувати роботи у терміни та в межах, зазначених у Програмі робіт;
дотримуватися вимог законодавства України, чинних стандартів, правил, норм виконання робіт, пов'язаних з користуванням надрами;
відшкодовувати збитки, заподіяні підприємствам, установам, організаціям, громадянам та довкіллю в установленому законодавством порядку;
своєчасно сплачувати податки та інші обов'язкові платежі;
використовувати надра відповідно до цілей, для яких їх було надано;
забезпечувати безпеку людей, майна та навколишнього природного середовища;
дотримуватися вимог, передбачених Дозволом та цією Угодою;
надавати в установленому порядку Мінприроди інформацію щодо користування надрами;
застосовувати прогресивні технології і техніку, що забезпечують раціональне використання надр;
зберігати розвідувальні гірничі виробки і свердловини, які можуть бути використані при розробці родовищ та в інших цілях, і ліквідовувати у встановленому порядку виробки і свердловини, які не підлягають подальшому використанню;
зберігати геологічну і виконавчо-технічну документацію, зразки гірських порід і руд, дублікатів проб корисних копалин, які можуть бути використані при подальшому вивченні надр;
отримувати, використовувати та розпоряджатися геологічною інформацією відповідно до Порядку розпорядження геологічною інформацією, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 червня 1995 року N 423;
дотримуватися протипожежної безпеки на родовищі та нести за неї персональну відповідальність.
5. Роботи з геологічного вивчення ___________________________
(назва
__________________________________________________________________
корисної копалини та ділянки надр)
повинні бути зазначені в Програмі робіт та не повинні перевищувати
строк дії Дозволу.
6. Строк виконання робіт з геологічного вивчення ____________
(назва
__________________________________________________________________
корисної копалини та ділянки надр)
може бути збільшено лише за умови продовження строку дії Дозволу
та Угоди із внесенням відповідних змін до Програми робіт.
Стаття 5. Продовження, зупинення, поновлення дії та анулювання Дозволу і припинення дії Угоди
1. Продовження, зупинення, поновлення дії та анулювання Дозволу здійснюється виключно відповідно до чинного законодавства України.
2. Дія Угоди, що є невід'ємною частиною Дозволу, продовжується, зупиняється, поновлюється одночасно із Дозволом.
3. Угода припиняє свою дію з моменту анулювання Дозволу, або закінчення строку його дії.
Стаття 6. Право власності на надра, корисні копалини та геологічну інформацію
1. Надра є виключною власністю народу України і надаються тільки у користування.
2. Право власності на природні ресурси, які знаходяться у межах території України, її територіальних вод та виключної (морської) економічної зони, належить Українському народу.
3. Від імені Українського народу права власника надр здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування.
4. Користування надрами з метою геологічного вивчення, пошуку і розвідки родовищ здійснюються лише за наявності Дозволу.
5. Геологічна інформація, створена Надрокористувачем під час дії Дозволу за власні кошти, є його власністю. Геологічна інформація, одержана (придбана) у держави за власні кошти Надрокористувача, надає виключно право користування та володіння без права розпорядження. Умови використання цієї інформації встановлюються чинним законодавством України.
Стаття 7. Проведення та фінансування ліквідаційних робіт
1. Проведення та фінансування ліквідаційних робіт здійснюється у порядку, визначеному чинним законодавством, що застосовується у сфері користування надрами.
2. У разі повної або часткової ліквідації чи консервації гірничодобувного об'єкта гірничі виробки повинні бути приведені у стан, який гарантує безпеку людей, майна і навколишнього природного середовища, а в разі консервації - гарантує також збереження родовищ та гірничих виробок на весь період консервації. У разі ліквідації гірничодобувних об'єктів також повинно бути вирішено питання про можливе використання гірничих виробок для інших цілей суспільного виробництва.
3. У разі ліквідації та консервації гірничодобувних об'єктів чи їх ділянок, технічна, геологічна та маркшейдерська документація заповнюється на момент завершення гірничих робіт і передається у встановленому порядку на зберігання.
4. На гірничодобувних об'єктах, суміжних з об'єктами, що ліквідуються чи консервуються, повинні бути проведені заходи, що гарантують безпеку гірничих робіт.
Ліквідація і консервація гірничодобувних об'єктів або їх ділянок здійснюються за погодженням з органами державного гірничого нагляду та іншими заінтересованими органами у порядку, встановленому Державним комітетом України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду.
5. Усі ліквідаційні роботи фінансуються за рахунок Надрокористувача.
Стаття 8. Порядок здійснення контролю за виконанням умов Дозволу
1. Державний контроль за дотриманням правил і нормативів користування ділянкою надр, умов Дозволу, державний нагляд за веденням робіт на ділянці надр та їх використанню здійснює Мінприроди та його органи на місцях, органи місцевого самоврядування і відповідні заінтересовані центральні органи виконавчої влади та їх територіальні органи на містах в межах своєї компетенції.
2. Надрокористувач зобов'язаний надавати органам зазначених у підпункті 1 цієї статті необхідну для їх роботи інформацію, усні або на вимогу письмові пояснення з питань, що належать до компетенції цих органів.
3. У разі виявлення порушень, відповідні органи мають право тимчасово зупинити провадження робіт, передбачених Дозволом, до усунення цих порушень, а також ініціювати перед Мінприроди питання зупинення, поновлення та анулювання Дозволу.
Стаття 9. Конфіденційність
1. Уся інформація, отримана чи придбана Сторонами в процесі виконання робіт, є конфіденційною. Порядок і умови користування інформацією, установлюється власником інформації відповідно до чинного законодавства.
2. Власник інформації має право здійснювати контроль за виконанням вимог щодо захисту інформації та забороняти чи зупиняти опрацювання інформації у випадку невиконання цих вимог.
3. Вимоги конфіденційності, передбачені цією статтею, залишаються в силі після припинення дії цієї Угоди, якщо інше не передбачено чинним законодавством.
Стаття 10. Інформування Сторін, щорічна звітність
1. Надрокористувач зобов'язаний щороку подавати до Мінприроди інформацію щодо стану виконання Програми робіт та надавати відповідні пояснення з питань, що входять до компетенції Мінприроди.
2. Мінприроди зобов'язане своєчасно інформувати Надрокористувача з питань, які віднесені до його компетенції і виникають стосовно Дозволу та цієї Угоди.
Стаття 11. Форс-мажор
1. Невиконання або неналежне виконання зобов'язань за цією Угодою є виправданим і не спричиняє відповідальності у тому випадку, коли таке невиконання чи неналежне виконання викликані обставинами нездоланної сили (форс-мажор).
2. Обставинами нездоланної сили вважаються такі події: війна, воєнні дії, повстання, мобілізація, страйк, епідемія, пожежа, вибухи, природні катастрофи та інші події, що не залежать від волі Сторін.
3. У випадку виникнення форс-мажорних обставин Сторона, для якої виникли такі обставини, зобов'язана протягом 7 (семи) днів з моменту їхнього виникнення, повідомити іншу Сторону про такі обставини та надати документи, що підтверджують їх настання. У випадку невчасного повідомлення Сторона, для якої виникли форс-мажорні обставини, позбавляється права посилатися на їх дію.
4. Після повідомлення про виникнення форс-мажорних обставин Сторони, у найкоротший термін, зобов'язані провести зустріч із метою прийняття спільного рішення щодо подальшого виконання умов цієї Угоди.
5. У випадку виникнення форс-мажорних обставин строк дії цієї Угоди продовжується на період, протягом якого діяли умови форс-мажору.
Стаття 12. Використання українського потенціалу
У процесі надрокористування на ділянці надр, Надрокористувач використовуватиме якнайширше українські товари і послуги тією мірою, у якій їх ціни і якість, порівняно зі світовими цінами і якістю, будуть технічно, технологічно й економічно доцільними, та не призводитимуть до зниження рівня виробництва та екологічної безпеки.
Стаття 13. Порядок вирішення спорів
1. У випадку виникнення спорів між Сторонами з питань, передбачених цією Угодою, Сторони вживатимуть усіх заходів для їх вирішення шляхом переговорів.
2. У випадку неможливості вирішення спорів шляхом переговорів спори вирішуються у судовому порядку.
Стаття 14. Інші умови
1. Пропозиції щодо внесення змін та доповнень до цієї Угоди можуть вноситися як Мінприроди, так і Надрокористувачем. Зміни і доповнення вносяться до Угоди лише за взаємною згодою Сторін, викладаються у письмовій формі та підписуються уповноваженими особами Сторін, а також засвідчуються печатками.
2. Право односторонньої відмови від цієї Угоди надається Мінприроди на умовах, визначених чинним законодавством, та у зв'язку з анулюванням Дозволу.
3. У процесі виконання цієї Угоди, а також у будь-яких самостійних і незалежних діях або у взаємовідносинах, які становлять взаємний інтерес, Сторони керуються чинним законодавством України, у тому числі, щодо оподаткування, розпорядження геологічною інформацією, контролю і нагляду за використанням надр, охороною навколишнього природного середовища тощо.
4. Дія Угоди починає діяти одночасно з Дозволом та припиняє свою дію одночасно із закінченням строку дії Дозволу.
5. Угоду складено українською мовою у двох примірниках, по одному для кожної зі Сторін, які мають однакову юридичну силу.
Стаття 15. Додатки до Угоди
1. Невід'ємною частиною цієї Угоди є:
Додаток N 1 - Характеристика ділянки надр;
Додаток N 2 - Програма робіт.
____________
Стаття 16. Юридичні адреси та реквізити Сторін
Міністерство охорони Надрокористувач
навколишнього природного повна назва: _______________
середовища України ____________________________
03035, м. Київ, юридична адреса:
вул. Урицького, 35 ____________________________
Ідентифікацій номер 00013735 ____________________________
тел. (044) 206-31-00 ____________________________
факс 206-31-07 ____________________________
Ідентифікацій номер
____________________________
тел.
____________________________
________________/__________/ ________________/__________/
(прізвище, ім'я, (підпис) (прізвище, ім'я, (підпис)
по батькові) по батькові)
Додаток N 1
до Угоди про умови
користування надрами
ХАРАКТЕРИСТИКА
ділянки надр
1. Загальні відомості про ділянку надр:
місце розташування родовища, прив'язка;
економічне відношення району.
2. Географічні координати кутових точок та площа Ліцензійної
ділянки.
3. Геологічна характеристика.
Уповноважена особа
Надрокористувача
_____________________
(посада уповноваженої (підпис, печатка) (ім'я, по батькові,
особи) прізвище)
Додаток N 2
до Угоди про умови
користування надрами
ПРОГРАМА РОБІТ
з геологічного вивчення родовищ корисних копалин місцевого значення
______________________________________________
(назва корисної копалини та ділянки надр)
------------------------------------------------------------------
| N | Види робіт та витрат | Термін виконання |Вартість, |
| п/п | | | тис.грн. |
|------+--------------------------+-------------------+----------|
| 1. |Отримання спеціального | | |
| |дозволу на користування | | |
| |надрами | | |
|------+--------------------------+-------------------+----------|
| 2. |Складання проектно- | | |
| |кошторисної документації | | |
| |попередньої та детальної | | |
| |розвідки | | |
|------+--------------------------+-------------------+----------|
| 3. |Буріння пошукових | | |
| |свердловин: встановлення | | |
| |загальних закономірностей | | |
| |геологічної будови | | |
| |родовища, визначення | | |
| |перспектив ліцензійної | | |
| |площі, встановлення | | |
| |прогнозних ресурсів | | |
| |корисних копалин; | | |
| |буріння розвідувальних | | |
| |свердловин: оконтурення | | |
| |родовища, деталізація | | |
| |особливостей геологічної | | |
| |будови, вивчення якісних і| | |
| |кількісних параметрів | | |
| |корисної копалини, | | |
| |обґрунтування підрахунку | | |
| |запасів | | |
|------+--------------------------+-------------------+----------|
| 4. |Комплекс | | |
| |геологорозвідувальних | | |
| |робіт: геологічне | | |
| |обслуговування бурових | | |
| |робіт, відбір проб із | | |
| |керну свердловин, гамма- | | |
| |каротаж свердловин, | | |
| |гідрогеологічні | | |
| |дослідження | | |
|------+--------------------------+-------------------+----------|
| 5. |Лабораторні роботи: | | |
| |проведення фізико- | | |
| |механічних досліджень, | | |
| |визначення | | |
| |петрографічного і | | |
| |хімічного складу; | | |
| |лабораторні і технологічні| | |
| |випробування: проведення | | |
| |фізико-механічних | | |
| |досліджень кернових проб | | |
| |за повною і скороченою | | |
| |програмами, випробування | | |
| |сировини, петрографічні, | | |
| |хімічні і спектральні | | |
| |аналізи, радіаційно- | | |
| |гігієнічна оцінка | | |
| |сировини | | |
|------+--------------------------+-------------------+----------|
| 6. |Камеральні роботи: | | |
| |складання геологічного | | |
| |звіту, підготовка | | |
| |матеріалів і складання ТЕО| | |
| |постійних кондицій | | |
|------+--------------------------+-------------------+----------|
| 7. |Затвердження запасів | | |
| |корисної копалини у ДКЗ | | |
| |України | | |
------------------------------------------------------------------
Заступник Міністра Уповноважена особа
Надрокористувача
___________________ ________ ___________________ ________
(ім'я, по батькові, (підпис) (ім'я, по батькові, (підпис)
прізвище) прізвище)
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства охорони
навколишнього природного
середовища України
08.09.2010 N 387
До спеціального дозволу
на користування надрами,
наданого з метою
геологічного вивчення,
у тому числі
дослідно-промислової
розробки
___________________________
(назва корисної копалини
___________________________
та ділянки надр)
від __ _______ ____ N _____
ПРИМІРНА УГОДА N _______
про умови користування надрами з метою геологічного вивчення, у тому числі дослідно-промислової розробки
м. Київ ________________________
(дата укладання)
Ми, що нижче підписалися, Міністерство охорони навколишнього
природного середовища України, в особі ___________________________
(посада,
_________________________________________________________________,
прізвище, ім'я, по батькові представника Мінприроди,
якому надано право підпису спеціального дозволу на користування
надрами та угоди про умови користування надрами) який(а) діє на
підставі Положення про Міністерство охорони навколишнього
природного середовища України, затвердженого постановою Кабінету
Міністрів України від 02.11.2006 N 1524 (далі - Мінприроди), з
однієї сторони, та _______________________________________________
(назва юридичної особи
_________________________________________________________________,
або прізвище, ім'я та по батькові громадянина)
який(а/е) зареєстрований(а/е) ____________________________________
(орган реєстрації,
_________________________________________________________________,
дата та реєстраційний номер)
в особі _________________________________________________________,
(посада, прізвище, ім'я та по батькові)
який(а/е) діє на підставі ________________________________________
(назва документа)
(далі - Надрокористувач), з іншої сторони, (далі - Мінприроди та
Надрокористувач або Сторони) уклали цю Угоду про нижчевикладене.
Стаття 1. Загальні положення
1. Сторони визнають, що Угода про умови користування надрами (далі - Угода) є невід'ємною частиною спеціального дозволу на користування надрами (далі - Дозвіл), яка регулює і конкретизує передбачені чинним законодавством України та Дозволом технічні, технологічні, організаційні, фінансові, економічні, соціальні, екологічні аспекти користування надрами.
2. Угода - це договір між двома Сторонами, який визначає умови, на яких Надрокористувач буде здійснювати користування надрами, а саме: технічні, технологічні, організаційні, фінансові, економічні, соціальні, екологічні зобов'язання сторін та порядок регулювання відносин між ними в процесі користування надрами на наданій ділянці.
3. Дозвіл - документ, який надається Мінприроди та підтверджує право Надрокористувача на користування надрами протягом часу, в межах ділянки надр, на умовах, передбачених цією Угодою.
4. Метою користування надрами є геологічне вивчення корисних копалин, у тому числі дослідно-промислова розробка.
5. Дослідно-промислова розробка проводиться на родовищах корисних копалин, промислове значення яких позитивно визначене за результатами попередньої геолого-економічної оцінки, але з достатньою повнотою достовірне визначення характеристик корисних копалин можливе лише шляхом пробного вилучення і перероблення частини запасів мінеральної сировини в промислових умовах.
6. Дослідно-промислова розробка родовищ корисних копалин загальнодержавного значення здійснюється з метою уточнення їх окремих гірничо-геологічних та інших параметрів, вибору раціональних методів видобування мінеральної сировини на підставі проекту цих робіт, погодженого з Державним комітетом України по нагляду за охороною праці.
7. Дослідно-промислова розробка є складовою частиною робіт з геологічного вивчення.
8. Дослідно-промислова розробка може здійснюватися на всьому родовищі або на окремих його ділянках чи покладах.
9. Дослідно-промислова розробка твердих корисних копалин здійснюється на родовищах третьої, другої, а для нових видів сировини - першої групи складності за геологічною будовою з метою уточнення окремих гірничо-геологічних, технологічних, еколого-геологічних та інших параметрів, необхідних для оцінки кількості та якості виявлених запасів корисних копалин, або з метою експериментальної перевірки нових технологій, технічних засобів і методів видобування мінеральної сировини, створених у результаті проведених науково-дослідних та дослідно-конструкторських робіт.
10. Дослідно-промисловій розробці підлягають родовища четвертої групи складності (самоцвітна сировина, мінеральні фарби тощо), геологічне вивчення та видобування яких здійснюється одночасно, та корисні копалини, що піддаються вилуговуванню (солі, давсоніт тощо) і плавленню (самородна сірка тощо) та залягають на глибині понад 1,5 км.
11. Дослідно-промислова розробка вуглеводневої сировини здійснюється з метою уточнення наявних та отримання додаткових даних, необхідних для побудови геологічної моделі родовища, оцінки та підрахунку запасів вуглеводнів та супутніх цінних компонентів, визначення фільтраційно-ємнісних характеристик продуктивних пластів, складу та фізико-хімічних властивостей флюїдів, пластового тиску і динаміки його зміни.
12. Дослідно-промислова розробка підземних вод здійснюється з метою визначення забезпеченості експлуатаційних запасів підземних вод відновлюваними джерелами формування, сезонної та багаторічної мінливості останніх, а також якості підземних питних, технічних та мінеральних вод, експериментальної перевірки та техніко-економічного обґрунтування технології та засобів використання термальних вод, вилучення корисних компонентів з промислових вод, методів утилізації відпрацьованих термальних та промислових вод, бальнеологічного дослідження лікувальних мінеральних вод, ропи та мулу.
13. Розробка родовища нафти і газу - технологічний процес вилучення з родовища нафти, газу та супутніх їм корисних компонентів, який складається з двох послідовних етапів - дослідно-промислової розробки родовища та промислової розробки родовища.
14. Дослідно-промислова розробка родовища нафти і газу - стадія геологічного вивчення родовища, на якій здійснюється видобуток з родовища обмеженої кількості нафти і газу з метою визначення його промислової цінності, уточнення гірничо-геологічних та технологічних параметрів, необхідних для підрахунку запасів нафти, газу і супутніх компонентів та обгрунтування вибору раціонального методу (технології) промислової розробки родовища.
15. Промислова розробка родовища нафти і газу - технологічний процес вилучення з родовища нафти, газу та супутніх їм корисних компонентів, що здійснюється на основі відповідних проектних документів після завершення геологічного вивчення родовища, геолого-економічної оцінки і затвердження у встановленому порядку запасів нафти, газу і супутніх компонентів.
16. Господарська діяльність з геологічного вивчення, видобування газу (метану) вугільних родовищ - геологічне вивчення, у тому числі дослідно-промислова розробка, та промислова розробка вугільного родовища з метою вилучення з нього газу (метану) вугільних родовищ для подальшого використання.
Стаття 2. Предмет Угоди
1. Предмет цієї Угоди - просторово обмежена ділянка надр, визначена кутовими точками із зазначеними у Дозволі координатами, яка надається у користування з метою геологічного вивчення, у тому числі дослідно-промислової розробки корисних копалин.
2. Місцезнаходження, просторові межі ділянки надр, яка є предметом цієї Угоди, ступінь геологічного вивчення та освоєння об'єкту надрокористування вказуються Надрокористувачем у характеристиці ділянки надр, яка є невід'ємною частиною цієї Угоди та становить собою додаток N 1 до цієї Угоди.
Стаття 3. Програма робіт Надрокористувача
1. Програма робіт - це письмовий документ, який визначає
види, обсяги, вартість та строки проведення Надрокористувачем
робіт, пов'язаних з метою геологічного вивчення, у тому числі
дослідно-промислової розробки ____________________________________
(назва
__________________________________________________________________
корисної копалини та ділянки надр)
у строк дії Дозволу.
2. Програма робіт обумовлює ефективність використання ділянки надр, підписується Сторонами цієї Угоди, є невід'ємною частиною цієї Угоди та є додатком N 2, яка оформлюється і подається Надрокористувачем до Мінприроди в 2 примірниках, за підписом уповноваженої особи Надрокористувача та засвідчується його печаткою.
3. Програма робіт у цілому або окремі її показники, у разі потреби, та за наявності достатніх обґрунтувань, можуть уточнюватися або змінюватися за взаємною згодою Сторін у межах дії Дозволу та цієї Угоди в установленому законодавством порядку.
4. Сторона, яка ініціює внесення змін та/або доповнень до Програми робіт, зобов'язана надати іншій Стороні відповідні письмові обґрунтування та пропозиції.
5. Сторона, яка одержала від іншої Сторони письмові обґрунтування та пропозиції щодо внесення змін та/або доповнень до Програми робіт, зобов'язана надати іншій Стороні письмову вмотивовану відповідь щодо прийняття чи відмови у прийнятті пропозицій щодо внесення змін та/або доповнень до Програми робіт.
6. Програма робіт є обов'язковою для виконання Надрокористувачем у визначені строки.
Стаття 4. Істотні умови користування ділянкою надр
1. Надрокористувач під час виконання робіт по видам робіт та строкам їх виконання повинен забезпечити:
розробку проекту геологічного вивчення, у тому числі дослідно-промислової розробки ділянки надр з урахуванням вимог безпеки, природоохоронного законодавства та погодження проекту в установленому порядку;
дотримання вимог чинного законодавства під час проведення дослідно-промислової розробки родовища;
підготовку звіту про результати геологічного вивчення, у тому числі дослідно-промислової розробки (довивчення) на ділянці надр та подання документів на затвердження запасів корисної копалини не пізніше ніж за _____ місяць (і/ів) до дня закінчення дії Дозволу.
2. Надрокористувач під час виконання робіт з охорони навколишнього природного середовища повинен постійно забезпечувати:
виконання вимог законодавства та затверджених у встановленому порядку стандартів (норм, правил) з технології ведення робіт;
виконання вимог проекту на проведення робіт та технічної документації, розробленої виключно для цієї ділянки надр;
запобігання забрудненню надр та навколишнього природного середовища.
3. Надрокористувач під час виконання робіт з промислової безпеки та охорони праці повинен постійно забезпечувати:
безпеку життя і здоров'я виробничого персоналу при проведенні робіт;
ефективне функціонування системи виробничого контролю за станом безпеки на підприємстві, виконання вимог законодавства, норм, правил, технічних регламентів з безпечного ведення робіт;
розробку і затвердження інструкцій щодо безпечного ведення робіт та охороні праці, для робочих усіх професій, а також посадових інструкцій для спеціалістів;
організацію навчання та підвищення кваліфікації керівників і робітників, які проводять роботи;
забезпечення осіб, зайнятих на польових роботах, спецодягом та засобами гігієни.
4. Надрокористувач зобов'язаний:
забезпечувати повноту геологічного вивчення, у тому числі дослідно-промислової розробки, раціональне, комплексне використання, охорону надр та довкілля в межах ділянки надр, наданої в користування, а також забезпечувати приведення порушених земель у стан, придатний для використання, відповідно до проекту рекультивації;
здійснювати та фінансувати роботи у терміни та в межах, зазначених у Програмі робіт;
дотримуватися вимог законодавства України, чинних стандартів, правил, норм виконання робіт, пов'язаних з користуванням надрами;
відшкодовувати збитки, заподіяні підприємствам, установам, організаціям, громадянам та довкіллю в установленому законодавством порядку;
своєчасно сплачувати податки та інші обов'язкові платежі;
використовувати надра відповідно до цілей, для яких їх було надано;
забезпечувати безпеку людей, майна та навколишнього природного середовища;
дотримуватися вимог, передбачених Дозволом та цією Угодою;
надавати в установленому порядку Мінприроди інформацію щодо користування надрами;
застосовувати прогресивні технології і техніку, що забезпечують раціональне використання надр;
зберігати розвідувальні гірничі виробки і свердловини, які можуть бути використані при розробці родовищ та в інших цілях, і ліквідовувати у встановленому порядку виробки і свердловини, які не підлягають подальшому використанню;
зберігати геологічну і виконавчо-технічну документацію, зразки гірських порід і руд, дублікатів проб корисних копалин, які можуть бути використані при подальшому вивченні надр;
отримувати, використовувати та розпоряджатися геологічною інформацією відповідно до Порядку розпорядження геологічною інформацією, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 червня 1995 року N 423;
дотримуватися протипожежної безпеки на родовищі та нести за неї персональну відповідальність.
5. Роботи з геологічного вивчення, у тому числі
дослідно-промислової розробки ____________________________________
(назва
__________________________________________________________________
корисної копалини та ділянки надр)
повинні бути зазначені в Програмі робіт та не повинні
перевищувати строк дії Дозволу.
6. Строк виконання робіт з геологічного вивчення, у тому
числі дослідно-промисловій розробці ______________________________
(назва
__________________________________________________________________
корисної копалини та ділянки надр)
може бути збільшено лише за умови продовження строку дії Дозволу
та Угоди із внесенням відповідних змін до Програми робіт.
Стаття 5. Продовження, зупинення, поновлення дії та анулювання Дозволу і припинення дії Угоди
1. Продовження, зупинення, поновлення дії та анулювання Дозволу здійснюється виключно відповідно до чинного законодавства України.
2. Дія Угоди, що є невід'ємною частиною Дозволу, продовжується, зупиняється, поновлюється одночасно із Дозволом.
3. Угода припиняє свою дію з моменту анулювання Дозволу, або закінчення строку його дії.
Стаття 6. Право власності на надра, корисні копалини та геологічну інформацію
1. Надра є виключною власністю народу України і надаються тільки у користування.
2. Право власності на природні ресурси, які знаходяться у межах території України, її територіальних вод та виключної (морської) економічної зони, належить Українському народу.
3. Від імені Українського народу права власника надр здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування.
4. Користування надрами з метою геологічного вивчення, у тому числі дослідно-промислової розробки, пошуку і розвідки родовищ, їх експлуатація здійснюються лише за наявності Дозволу.
5. Корисні копалини, які вилучені Надрокористувачем з ділянки надр на підставі наданого Мінприроди Дозволу, перебувають у його власності з моменту видобутку корисної копалини з надр, якщо інше не передбачено законом.
6. Корисні копалини, видобуті та повернені у надра для зберігання, технологічних цілей або запобігання їх знищенню також є власністю Надрокористувача.
7. Геологічна інформація, створена Надрокористувачем під час дії Дозволу за власні кошти, є його власністю. Геологічна інформація, одержана (придбана) у держави за власні кошти Надрокористувача, надає виключно право користування та володіння без права розпорядження. Умови використання цієї інформації встановлюються чинним законодавством України.
Стаття 7. Проведення та фінансування ліквідаційних робіт
1. Проведення та фінансування ліквідаційних робіт здійснюється у порядку, визначеному чинним законодавством, що застосовується у сфері користування надрами.
2. Після вироблення запасів корисних копалин, а також у разі, коли за техніко-економічними розрахунками та іншими обґрунтуваннями подальша розробка родовищ чи його частин є недоцільною або неможливою, гірничодобувні об'єкти або ділянки цих об'єктів підлягають ліквідації чи консервації.
3. У разі повної або часткової ліквідації чи консервації гірничодобувного об'єкта гірничі виробки повинні бути приведені у стан, який гарантує безпеку людей, майна і навколишнього природного середовища, а в разі консервації - гарантує також збереження родовищ та гірничих виробок на весь період консервації. У разі ліквідації гірничодобувних об'єктів також повинно бути вирішено питання про можливе використання гірничих виробок для інших цілей суспільного виробництва.
4. У разі ліквідації та консервації гірничодобувних об'єктів чи їх ділянок, технічна, геологічна та маркшейдерська документація заповнюється на момент завершення гірничих робіт і передається в установленому порядку на зберігання.
5. На гірничодобувних об'єктах, суміжних з об'єктами, що ліквідуються чи консервуються, повинні бути проведені заходи, що гарантують безпеку гірничих робіт.
Ліквідація і консервація гірничодобувних об'єктів або їх ділянок здійснюються за погодженням з органами державного гірничого нагляду та іншими заінтересованими органами у порядку, встановленому Державним комітетом України по нагляду з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду.
6. Усі ліквідаційні роботи фінансуються за рахунок Надрокористувача.
Стаття 8. Порядок здійснення контролю за виконанням умов Дозволу
1. Державний контроль за дотриманням правил і нормативів користування ділянкою надр, умов Дозволу, державний нагляд за веденням робіт по ділянці надр та їх використанню здійснює Мінприроди та його органи на місцях, органи місцевого самоврядування та відповідні заінтересовані центральні органи виконавчої влади та їх територіальні органи на містах в межах своєї компетенції.
2. Надрокористувач зобов'язаний надавати органам зазначених у підпункті 1 цієї статті необхідну для їх роботи інформацію, усні або на вимогою письмові пояснення з питань, що належать до компетенції цих органів.
3. У разі виявлення порушень, відповідні органи мають право тимчасово зупинити провадження робіт, передбачених Дозволом, до усунення цих порушень, а також ініціювати перед Мінприроди питання зупинення, поновлення та анулювання Дозволу.
Стаття 9. Конфіденційність
1. Уся інформація, отримана чи придбана Сторонами в процесі виконання робіт, є конфіденційною. Порядок і умови користування інформацією, установлюється власником інформації відповідно до чинного законодавства.
2. Власник інформації має право здійснювати контроль за виконанням вимог щодо захисту інформації та забороняти чи зупиняти опрацювання інформації у випадку невиконання цих вимог.
3. Вимоги конфіденційності, передбачені цією статтею, залишаються в силі після припинення дії цієї Угоди, якщо інше не передбачено чинним законодавством.
Стаття 10. Інформування Сторін, щорічна звітність
1. Надрокористувач зобов'язаний щороку подавати до Мінприроди інформацію щодо стану виконання Програми робіт та надавати відповідні пояснення з питань, що входять до компетенції Мінприроди.
2. Надрокористувач зобов'язаний в установленому порядку
подавати до ДНВП "Геоінформ України" щорічні звіти щодо
дослідно-промислової розробки відповідно до форми державної
статистичної звітності___________________________________________.

................
Перейти до повного тексту