- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО УКРАЇНИ З ПИТАНЬ НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЙ
ТА У СПРАВАХ ЗАХИСТУ НАСЕЛЕННЯ ВІД НАСЛІДКІВ
ЧОРНОБИЛЬСЬКОЇ КАТАСТРОФИ
Н А К А З
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Державної служби
України з надзвичайних ситуацій
N 288 від 10.05.2019 )
Про затвердження Методичних рекомендацій з питань організації планування та проведення евакуаційних заходів на об'єктах господарської діяльності у разі виникнення надзвичайних ситуацій
З метою планування та своєчасного проведення евакуаційних заходів на об'єктах господарської діяльності при загрозі або виникненні надзвичайних ситуацій техногенного, природного та воєнного характеру
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Методичні рекомендації з питань планування та проведення евакуаційних заходів на об'єктах господарської діяльності у разі виникнення надзвичайних ситуацій (далі - Методичні рекомендації), що додаються.
2. Начальникам головних управлінь МНС в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі забезпечити доведення до місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування Методичних рекомендацій та рекомендувати використовувати їх у подальшій роботі.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Романченка В.О.
Тимчасово виконуючий обов'язки Міністра | М.Болотських |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ МНС
07.09.2010 N 761
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
з питань організації планування та проведення евакуаційних заходів на об'єктах господарської діяльності у разі виникнення надзвичайних ситуацій
I. Загальні положення
1.1. Методичні рекомендації щодо організації планування та проведення евакуаційних заходів на об'єктах господарської діяльності у разі виникнення надзвичайних ситуацій визначають порядок планування і проведення евакуаційних заходів на підприємствах, в установах та організаціях (далі - об'єкти) у мирний час та особливий період.
1.2. Евакуаційні заходи плануються у мирний час для здійснення організованої евакуації працівників об'єктів та членів їхніх сімей:
із зон небезпечного радіоактивного забруднення навколо атомних електростанцій (далі - АЕС) (для АЕС до 4 ГВт у радіусі 30 км зони та для АЕС більше 4 ГВт у радіусі 50 км зони);
із зон можливого катастрофічного затоплення (з 4-годинним добіганням проривної хвилі);
із районів виникнення стихійного лиха (масових лісових і торф'яних пожеж, землетрусів, зсувів, паводків, підтоплень);
зон можливого хімічного забруднення внаслідок аварії на хімічно небезпечних об'єктах.
1.3. Евакуаційні заходи плануються на особливий період для здійснення організованої евакуації працівників об'єктів та членів їхніх сімей:
з районів можливих бойових дій (при наявності зазначених районів);
із зон небезпечного радіоактивного забруднення навколо АЕС (для АЕС до 4 ГВт у радіусі 30 км зони та для АЕС більше 4 ГВт у радіусі 50 км зони);
із зон можливого катастрофічного затоплення місцевості (з 4-годинним добіганням проривної хвилі).
1.4. Загальне керівництво плануванням та проведенням евакуаційних заходів на об'єктах господарювання здійснює керівник об'єкта.
1.5. Безпосереднє керівництво підготовкою до проведення евакуаційних заходів на об'єктах покладається на об'єктову евакуаційну комісію (групу), яка взаємодіє з міською (районною) евакуаційною комісією, організовує обмін інформацією з місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування у безпечних районах розміщення.
1.6. Головою об'єктової евакуаційної комісії (групи) призначається заступник керівника об'єкта, заступником голови - начальник відділу або сектору кадрів або працівник, який відповідає за роботу з персоналом, секретарем комісії - спеціально визначена особа, яка відповідає за цивільний захист на об'єкті.
1.7. Персональний склад евакуаційних органів визначається наказами керівників об'єктів.
1.8. Для планування, підготовки та проведення евакуаційних заходів, приймання і розміщення працівників об'єктів та членів їхніх сімей за наказами керівників об'єктів незалежно від форм власності і підпорядкування створюються евакуаційні органи: евакуаційні комісії, збірні евакуаційні пункти (далі - ЗЕП), проміжні пункти евакуації (далі - ППЕ) та приймальні евакуаційні пункти (далі - ПЕП).
На підприємствах, в організаціях та установах з чисельністю працівників та службовців до 50 осіб - евакуаційні комісії не створюються, а призначається відповідальна особа, яка відповідає за планування, підготовку та проведення евакуаційних заходів.
1.9. Час на розгортання і підготовку евакуаційних органів усіх рівнів до роботи не повинен перевищувати чотирьох годин з моменту отримання розпорядження про проведення евакуації.
1.10. ЗЕП розгортаються за рішенням місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування та наказами керівників об'єктів господарської діяльності на період проведення евакуації.
1.11. ПЕП створюються за рішенням голів райдержадміністрацій для зустрічі, приймання та відправлення евакуйованих в безпечні райони (місця) розміщення.
1.12. ППЕ створюється за рішенням голів облдержадміністрацій для проведення евакуації із зон радіоактивного (хімічного) забруднення.
II. Завдання евакуаційної комісії об'єкта
2. Основним завданням евакуаційної комісії об'єкта є:
2.1. У мирний час:
спільно із службами цивільного захисту об'єкта - відпрацювання плануючої документації з організації евакуаційних заходів;
розроблення та здійснення заходів щодо освоєння закріпленого району (пункту) розміщення, підготовка поквартирної схеми розміщення працівників та членів їхніх сімей у позаміській зоні;
підготовка пропозицій начальнику цивільного захисту об'єкта про склад ЗЕП, призначення начальників евакуаційних ешелонів, старших автомобільних і піших колон;
відповідає за планування, підготовку, організацію і проведення евакуаційних заходів.
2.2. При введенні воєнного стану:
уточнення плану евакуації, заходів щодо його забезпечення та списків евакуйованих працівників та членів їхніх сімей;
підготовка до розгортання ЗЕП, приведення у готовність наявних захисних споруд;
уточнення з ПЕП порядку прийому і розміщення працівників та членів їхніх сімей у позаміській зоні.
2.3. З отриманням розпорядження на проведення евакуації:
організація оповіщення працівників об'єкта про початок евакуації;
постановка завдань начальникам евакуаційних ешелонів, старших автомобільних та піших колон, вручення їм списків евакуйованих, які входять до складу цих колон (ешелонів);
організація взаємодії з транспортними підрозділами, які надають транспорт для вивезення працівників та членів їхніх сімей у позаміську зону;
облік евакуйованих, доведення до начальника цивільного захисту об'єкта, районної (міської) евакуаційної комісії відомостей про кількість перевезених у позаміську зону працівників і службовців та членів їхніх сімей (за часом, видами транспорту);
взаємодія зі службами цивільного захисту щодо забезпечення евакуйованих на ЗЕП, пунктах посадки і висадки і на ППЕ;
налагодження взаємодії з евакоприймальними комісіями у безпечних районах.
III. Організація проведення евакуаційних заходів
3.1. Для вивезення (виведення) працівників об'єкта та членів їхніх сімей за межі зон (районів) можливих руйнувань, катастрофічного затоплення, виникнення стихійного лиха, аварій і катастроф евакуація здійснюється транспортом у два етапи: спочатку на приймальні евакуаційні пункти, а потім в безпечні пункти розміщення.
При радіоактивному (хімічному) забрудненні евакуація населення (працівників) проводиться через проміжні пункти евакуації, які розгортаються на зовнішніх межах зон можливого радіоактивного (хімічного) забруднення, а потім до приймальних евакуаційних пунктів.
3.2. Використання транспортних засобів при комбінованому способі евакуації передбачає два варіанти проведення евакуації:
перший варіант - залучаються усі види транспорту з подальшим виведенням евакуйованих пішим порядком до кінцевих пунктів евакуації;
другий варіант - виведення евакуйованих пішим порядком з небезпечних зон, з подальшими посадкою на транспортні засоби і перевезенням їх до кінцевих пунктів розміщення.
3.3. З отриманням розпорядження про проведення евакуації керівники об'єктів організовують оповіщення працівників об'єктів про початок евакуації.
Працівники та члени їхніх сімей, які підлягають евакуації, самостійно міським транспортом або у пішому порядку прибувають на ЗЕП.
Увесь персонал об'єкта перед початком проведення евакуації може забезпечуватися евакуаційними посвідченнями або маршрутними листами в установленому порядку при введенні воєнного стану.
Адміністрація ПЕП зобов'язана своєчасно розгорнути пункти (місця) для зустрічі прибуваючих поїздів, суден, автомобільних та піших колон та спільно з адміністрацією залізничної станції, пристані, пункту висадки з автотранспорту забезпечити організовану висадку евакуйованих.
На ПЕП евакуйовані можуть перебувати тривалий час, тому повинні бути визначені та обладнані місця для тимчасового їх розміщення, а у зимовий період розгортаються пункти обігріву для забезпечення евакуйованих харчуванням, питною водою та надання медичної допомоги.
3.4. У першу чергу підлягають перевезенню діти до 14 років з батьками, інваліди, вагітні жінки, жінки і чоловіки старші 65 років.
Евакуйовані, які прибувають на ПЕП особистим транспортом, формуються в автомобільні колони.
Особистим транспортом здійснюється перевезення евакуйованих тільки до місць розміщення.
3.5. При виникненні значних (великих) аварій на виробництві, у разі дії на людей шкідливих речовин, евакуація організовується шляхом їх перевезення автомобільним транспортом або негайного виведення у безпечні райони. При цьому ЗЕП не розгортаються.
IV. Дії евакуаційної комісії об'єкта при здійсненні евакуаційних заходів
4.1. Евакуаційні комісії об'єктів господарської діяльності незалежно від форм власності і підпорядкування, які проводять евакуацію, відпрацьовують заходи щодо освоєння позаміської зони із своєчасним оформленням ордерів у мирний час на право заняття приміщень у безпечному районі.
4.2. З отриманням розпорядження (сигналу) про проведення евакуації керівники об'єктів організовують оповіщення керівників евакуаційних органів, працівників об'єктів про початок евакуації згідно затвердженого календарного плану приведення в готовність та розробленої схеми (списку) оповіщення особового складу евакуаційної комісії об'єкта та працівників об'єктів.
З отриманням розпорядження (сигналу) на проведення евакуації за сигналом "Оголошено збір" голова евакуаційної комісії або його заступник негайно прибувають на пункт управління цивільного захисту об'єкта згідно затвердженого календарного плану приведення в готовність та розробленої схеми (списку) оповіщення особового складу евакуаційної комісії об'єкта.
4.3. Організовується оповіщення і збір особового складу евакуаційної комісії об'єкта згідно затвердженого календарного плану приведення в готовність та розробленої схеми (списку) оповіщення особового складу евакуаційної комісії об'єкта.
4.4. Приводяться у готовність евакуаційні групи забезпечення, які входять до складу евакуаційної комісії (зв'язку і оповіщення, обліку евакуйованих, збору і відправлення евакуйованих, супроводження евакуйованих, забезпечення зустрічі та їх розміщення, вивезення майна і матеріально-технічного забезпечення заходів евакуації, представників евакуаційних комісій на ЗЕП та на пунктах (станціях) посадки) згідно затвердженого календарного плану приведення в готовність.
Організовується відправлення групи забезпечення зустрічі та розміщення евакуйованих разом з оперативною групою до нового місця розташування об'єкта згідно затвердженого календарного плану приведення в готовність.
4.5. З отриманням розпорядження керівники евакуаційних груп проводять рекогносцирування і підготовку місць розгортання ЗЕП, організовують видачу перепусток на транспорт об'єкта та евакуаційних посвідчень у підрозділах, здійснюють цілодобове чергування керівного складу згідно затвердженого календарного плану приведення в готовність.
4.6. Об'єктова евакуаційна комісія розгортає ЗЕП згідно затвердженого календарного плану приведення в готовність.
4.7. Заступник голови евакуаційної комісії та евакуаційні групи адміністрації ПЕП виїжджають у позаміську зону згідно затвердженого календарного плану приведення в готовність.
ПЕП розгортаються і обладнуються у повному обсязі згідно затвердженого календарного плану приведення в готовність.
Уся службова документація готується для вивезення в позаміську зону згідно затвердженого календарного плану приведення в готовність.
Оперативна група із складу евакуаційної комісії виїжджає в позаміську зону згідно затвердженого календарного плану приведення в готовність.
4.8. З отриманням розпорядження на проведення евакуації організовується евакуація об'єкта в повному обсязі згідно затвердженого календарного плану приведення в готовність.
Керівники об'єктів уточнюють підлеглим завдання і порядок проведення запланованих евакуаційних заходів з урахуванням обстановки, що склалася, керують евакуацією, організовують роботу об'єктових служб цивільного захисту щодо всебічного забезпечення евакуаційних заходів, взаємодію з сусідніми областями (районами) з питань розміщення евакуйованих на відповідній адміністративній території, доповідають про хід евакуації голові евакуаційної комісії міста (району).
4.9. Вивозиться майно об'єкта, що підлягає евакуації згідно затвердженого календарного плану приведення в готовність та затвердженого розрахунку (графіка) вивозу матеріальних засобів, які підлягають евакуації.
4.10. Донесення про хід евакуаційних заходів негайно направляються до МНС згідно з табелем термінових донесень та до вищестоящих евакуаційних органів.
V. Порядок розроблення Плану евакуації об'єкта на надзвичайні ситуації
5.1. Плани евакуації працівників об'єкта розробляються відповідними евакуаційними комісіями та складається з розділів:
Загальна характеристика об'єкта.
Порядок оповіщення працівників та членів їхніх сімей про початок евакуації.
Терміни та порядок проведення евакуації за видами надзвичайних ситуацій і загальний термін евакуації.
Визначення евакуаційних напрямків, маршрутів евакуації, довжини маршрутів та часу на переміщення працівників і членів їхніх сімей до кінцевих пунктів.
Організація прийому, розміщення, захисту та життєзабезпечення евакуйованих у безпечному районі.
Організація і здійснення заходів щодо видів забезпечення евакуації: транспортне, інженерне, медичне, матеріально-технічне, продовольче, охорони громадського порядку і безпеки дорожнього руху, інформаційне.
5.2. Загальна характеристика об'єкта:
кількість працівників та членів їхніх сімей, які підлягають евакуації за видами надзвичайних ситуацій;
кількість транспорту, необхідного для евакуації працівників та членів їхніх сімей;
кількість працівників та членів їхніх сімей, які виводяться у пішому порядку;
характеристика об'єкта та можливі наслідки у разі виникнення надзвичайних ситуацій;
евакуаційні органи, їх склад та терміни приведення у готовність за видами надзвичайних ситуацій;
висновки з оцінки обстановки.
5.3. Порядок оповіщення працівників та членів їхніх сімей про початок евакуації здійснюється згідно затвердженого календарного плану приведення в готовність та розробленої схеми (списку) оповіщення працівників та членів їхніх сімей.
5.4. Терміни та порядок проведення евакуації за видами надзвичайних ситуацій і загальний термін евакуації:
термін проведення евакуації (початок, кінець та загальний час проведення евакуації);
визначення порядку доставки працівників об'єкта та членів їхніх сімей з районів надзвичайних ситуацій (пунктів посадки) у безпечні райони (пункти висадки) і кількість задіяного транспорту на етапах і рейсах.
5.5. Визначення евакуаційних напрямків, маршрутів евакуації, довжини маршрутів та часу на переміщення працівників та членів їхніх сімей до кінцевих пунктів.
5.6. Організація приймання, розміщення, захисту та життєзабезпечення евакуйованих у безпечному районі.
5.7. Організація і здійснення заходів щодо видів забезпечення евакуації: транспортне, інженерне, медичне, матеріально-технічне, продовольче, охорони громадського порядку і безпеки дорожнього руху, інформаційне.
5.8. Для кожного виду забезпечення евакуаційних заходів повинні бути розроблені обґрунтовані розрахунки, конкретно визначені сили і засоби, які залучаються до виконання завдань, посадові особи, які відповідають за організацію видів забезпечення, терміни виконання цих завдань, місця розміщення організацій, підприємств, установ, які здійснюють це забезпечення.
5.9. При розробленні Плану евакуації об'єкта передбачається:
Розділ "Часткова евакуація" з відповідними розрахунками.
................Перейти до повного тексту