- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ВУГІЛЬНОЇ ПРОМИСЛОВОСТІ УКРАЇНИ
Н А К А З
Про затвердження рекомендацій з удосконалення системи надання державної підтримки вугільної промисловості з урахуванням норм та вимог СОТ і ЄС
З метою збереження та підтримки обсягів видобутку вітчизняного вугілля на мінімально необхідному рівні, забезпечення енергетичної безпеки і досягнення надійності стабільного розвитку економіки країни, а також на виконання Державної програми економічного і соціального розвитку на 2010 рік (Антикризова програма), затвердженої Законом України від 20.05.2010
N 2278-VI, та пункту 43 постанови Кабінету Міністрів України від 19.04.2010
N 315 "Про схвалення Декларації цілей та завдань бюджету на 2011 рік" (Бюджетної декларації) з ціллю адаптації української економіки до вимог СОТ та ЄС в частині надання державної підтримки вугільній галузі
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити для врахування та використання в роботі відповідальними виконавцями бюджетних програм Рекомендації з удосконалення системи надання державної підтримки вугільної промисловості з урахуванням норм та вимог СОТ і ЄС, що додаються.
2. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Заступник Міністра, голова комісії з проведення реорганізації | Л.Дудка |
Додаток N 1
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства вугільної
промисловості України
24.02.2011 N 64
РЕКОМЕНДАЦІЇ
з удосконалення системи надання державної підтримки вугільної промисловості з урахуванням норм та вимог СОТ і ЄС
Основні норми СОТ з надання державної підтримки містить
Угода про субсидії і компенсаційні заходи (далі - УСКЗ). У зв'язку з тим, що сфера діяльності СОТ обмежена певними принципами щодо лібералізації міжнародної торгівлі і спрямована на усунення перешкод у зовнішній торгівлі, норми СОТ накладають певні, загальні для всіх галузей економіки, обмеження щодо надання державної підтримки, які визначені в комплексі з вимогами щодо ціноутворення.
Основні норми ЄС з надання державної допомоги повністю враховують вимоги СОТ, і додатково конкретизовані для вугільної галузі Регламентом Ради (ЄС) N 1407/2002 від 23 липня 2002 року про державну допомогу вугільній промисловості та іншими нормативними актами.
Зважаючи на те, що Україною вже пройдено певний шлях до інтеграції з Європейським Союзом, взяті на себе зобов'язання з адаптації національного законодавства до законодавства Європейського Союзу, в тому числі у сфері надання державної допомоги, в основу рекомендацій з удосконалення системи державної допомоги вугільній промисловості України покладено основні норми Регламенту Ради (ЄС) N 1407/2002 та чинні правові норми Німеччини, яка є однією з провідних вуглевидобувних країн Євросоюзу, і які повністю узгоджуються з Регламентом Ради (ЄС) N 1407/2002.
На сьогодні в Україні державна підтримка (державна допомога) надається більшості шахт державного сектору вугільної промисловості. Особливістю існуючої системи надання державної підтримки галузі є те, що ця допомога за своїм призначенням є багатоцільовою і надається з метою підтримки енергетичної безпеки держави (гарантування енергопостачання), вирішення певних соціальних і регіональних проблем. Тобто вона, відповідно до визначених законодавством ЄС видів державної допомоги, є не суто секторальною, а є одночасно секторальною, горизонтальною та регіональною.
Основна невідповідність існуючої в Україні системи надання державної допомоги вугільній промисловості нормам СОТ і ЄС полягає в наступному:
1. Порушення норм щодо ціноутворення.
Зокрема, нормами СОТ - частиною III
Угоди УСКЗ, яка визначає субсидії, що дають підстави для вжиття компенсаційних заходів, передбачено недопущення значного заниження ціни товару, на який надається субсидія, у порівнянні з ціною аналогічного товару іншого Члена СОТ на тому ж ринку.
Вимоги ЄС щодо ціноутворення зазначені у пункті (с) статті 4 Регламенту Ради (ЄС) N 1407/2002 та містять таку норму: обсяг підтримки на тонну вугільного еквіваленту не повинен спричиняти зниження цін з урахуванням доставки на вугілля Співтовариства нижче рівня аналогічних цін з урахуванням доставки на вугілля такої самої якості з третіх країн.
................Перейти до повного тексту