1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


НАЦІОНАЛЬНЕ АГЕНТСТВО УКРАЇНИ З ПИТАНЬ
ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЕФЕКТИВНОГО ВИКОРИСТАННЯ ЕНЕРГЕТИЧНИХ РЕСУРСІВ
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Національного
агентства України з питань
забезпечення ефективного
використання енергетичних
ресурсів
13.07.2009 N 91
ПОРЯДОК
формування планів науково-дослідних та дослідно-конструкторських робіт (НДДКР), укладення і припинення дії договорів, здійснення контролю за їх виконанням та впровадження завершених НДДКР
1. Загальні положення
1.1. Порядок формування планів науково-дослідних та дослідно-конструкторських робіт (НДДКР), укладення і припинення дії договорів, здійснення контролю за їх виконанням та впровадження завершених НДДКР (далі - Порядок) визначає загальні засади виконання НДДКР на замовлення Національного агентства України з питань забезпечення ефективного використання енергетичних ресурсів (НАЕР) та впровадження їх результатів.
1.2. Порядок розроблено відповідно до вимог законів України від 13.12.91 р. N 1977-XII "Про наукову і науково-технічну діяльність", від 05.10.95 р. N 356/95-ВР "Про боротьбу з корупцією", постанов Кабінету Міністрів України від 20.07.96 р. N 830 "Про затвердження типового положення з планування, обліку і калькулювання собівартості науково-дослідних та дослідно-конструкторських робіт", від 25.08.2004 р. N 1084 "Про затвердження порядку формування і виконання замовлення на проведення наукових досліджень і розробок, проектних та конструкторських робіт за рахунок коштів державного бюджету", від 17.10.2008 р. N 921 "Про затвердження Положення про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" та від 19.11.2008 р. N 1017 "Про внесення змін до Положення про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти", ДСТУ 3973-2000 "Система розроблення та поставлення продукції на виробництво. Правила виконання науково-дослідних робіт. Загальні положення" та ДСТУ 3974-2000 "Система розроблення та поставлення продукції на виробництво. Правила виконання дослідно-конструкторських робіт. Загальні положення", ДСТУ 1.0:2003 "Національна стандартизація. Основні положення", ДСТУ 1.2:2003 "Національна стандартизація. Правила розроблення національних нормативних документів", ДСТУ 1.5:2005 "Національна стандартизація. Правила побудови, викладання, оформлення та вимоги до змісту нормативних документів", ДСТУ 2339 "Енергозбереження. Основні положення".
1.3. Об'єктом правового регулювання за цим Порядком є науково-дослідні та дослідно-конструкторські роботи (науково-технічні розробки).
2. Організація розгляду тем НДДКР та порядок їх відбору
2.1. З метою формування Плану науково-дослідних та дослідно-конструкторських робіт на виконання Комплексної державної програми з енергозбереження, Програми державної підтримки нетрадиційних та відновлюваних джерел енергії та малої гідро- і теплоенергетики та Державного замовлення (далі - План НДДКР) на наступний календарний рік профільні структурні підрозділи НАЕР з урахуванням доручень Президента України та Кабінету Міністрів України, пропозицій органів державної влади, надають структурному підрозділу НАЕР, до компетенції якого входить закупівля послуг на виконання НДДКР свої пропозиції щодо доцільності внесення відповідних тем НДДКР до вищезазначеного плану.
2.2. Подані структурними підрозділами НАЕР, підприємствами, установами та організаціями пропозиції (заявки) до Плану НДДКР реєструються у структурному підрозділі НАЕР, до компетенції якого входить закупівля послуг на виконання НДДКР.
Кожній темі НДДКР присвоюється порядковий номер, під яким ця робота проходить подальшу процедуру розгляду.
2.3. Критеріями відбору тем НДДКР до Плану НДДКР є:
- актуальність теми НДДКР;
- відповідність вимогам Закону України від 11.07.2001 р. N 2623-III "Про пріоритетні напрями розвитку науки і техніки";
- наявність техніко-економічного розрахунку економії паливно-енергетичних ресурсів;
- термін окупності НДДКР, підтверджений розрахунками (не більше 3 років);
- наявність документів, що підтверджують сучасний науково-технічний рівень розробки та її конкурентоспроможність;
- наявність документів щодо перспектив впровадження результатів НДДКР;
- наявність гарантійного листа щодо фінансової підтримки Користувачем практичного впровадження результатів розробки;
- наявність обґрунтування цінової пропозиції на проведення розробки.
2.4. Після надходження до НАЕР інформації з Міністерства фінансів України щодо обсягів асигнувань, передбачених на поточний рік у Державному бюджеті України на виконання науково-технічних програм у сфері енергоефективності та енергозбереження, створена наказом Голови НАЕР Конкурсна комісія з відбору тем НДДКР, керуючись Положенням про НАЕР, чинними нормативно-правовими актами, що діють у сфері енергоефективності та енергозбереження, дорученнями вищих органів влади та критеріями оцінки НДДКР, зазначеними у п. 2.3 цього Порядку проводить відбір тем НДДКР, визначає їх орієнтовну вартість та готує свої пропозиції щодо внесення відібраних тем НДДКР до Плану НДДКР. Рішення Конкурсної комісії оформляються протоколами засідань.
2.5. На підставі висновків та пропозицій Конкурсної комісії з відбору тем НДДКР структурний підрозділ НАЕР, до компетенції якого входить закупівля послуг на виконання НДДКР, формує проект Тематичного плану НДДКР (без зазначення орієнтовних вартостей робіт).
2.6. Структурний підрозділ НАЕР, до компетенції якого входить закупівля послуг на виконання НДДКР, виносить на розгляд та затвердження Колегії НАЕР проект Тематичного плану НДДКР. На своєму засіданні Колегія НАЕР розглядає поданий проект Плану НДДКР, визначає остаточну його редакцію та в установленому порядку затверджує.
2.7. Тендерний Комітет НАЕР, керуючись вимогами Положення про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти, затвердженого постановою КМУ від 17.10.2008 р. N 921, у редакції постанови КМУ від 19.11.2008 р. N 1017, на своєму засіданні на підставі тематичного плану, затвердженого Колегією НАЕР, приймає рішення щодо застосування процедур закупівель при закупівлі послуг на виконання НДДКР та затверджує Річний план діяльності Тендерного комітету.
2.8. Під час здійснення закупівлі послуг з виконання НДДКР назва предмета закупівлі визначається на основі Державного класифікатора видів науково-технічної діяльності ДК 015-97 за показником четвертого знака (класифікаційне угруповання "вид") із зазначенням у дужках конкретної назви науково-технічної роботи.
У разі здійснення закупівлі послуг з виконання науково-технічних робіт за різними темами, які належать до одного виду науково-технічних робіт згідно з Класифікатором ДК 015-97, для їх замовлення НАЕР повинен оголосити процедуру закупівлі та визначити предмет закупівлі науково-технічних робіт за різними темами як окремі лоти.
2.9. Структурний підрозділ, до компетенції якого входить закупівля послуг на виконання НДДКР, згідно з рішеннями Тендерного комітету НАЕР, вимогами Положення про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти та інших нормативно-правових актів щодо закупівель за державні кошти, здійснює організаційні заходи щодо закупівлі послуг на виконання НДДКР. Технічні вимоги до НДДКР готують структурні підрозділи, до компетенції яких відноситься тематика НДДКР.
2.10. Тендерний Комітет на своїх засіданнях визначає виконавців тем НДДКР у порядку, визначеному Положенням про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти. Рішення Тендерного Комітету оформляються протоколами.
2.11. На підставі рішень Тендерного комітету щодо Виконавців НДДКР структурний підрозділ НАЕР, до компетенції якого входить закупівля послуг на виконання НДДКР, здійснює організаційні заходи щодо укладення договорів із переможцями торгів.
2.12. Структурний підрозділ, до компетенції якого входить закупівля послуг на виконання НДДКР, за результатами закупівель та укладених на цій підставі договорів здійснює відповідні розрахунки і надає інформацію щодо можливого використання коштів у поточному році.
2.13. У разі необхідності, відповідно до пропозицій структурних підрозділів НАЕР, висновків та пропозицій Конкурсної комісії з відбору тем НДДКР, пропозицій структурного підрозділу НАЕР, до компетенції якого входить закупівля послуг на виконання НДДКР, Колегія НАЕР приймає рішення щодо внесення змін до тематичного Плану НДДКР.
3. Організація виконання розробок
3.1. Порядок укладення договорів
3.1.1. Підставою для укладення договору на виконання НДДКР (далі - договір) є:
- набрання чинності Закону України "Про Державний бюджет" на відповідний фінансовий рік;
- доведені Міністерством фінансів України до НАЕР обсяги асигнувань на поточний рік, передбачені на виконання державних програм;
- наявність затвердженого Колегією НАЕР Плану НДДКР.
3.1.2. Структурний підрозділ, до компетенції якого відноситься закупівля послуг із виконання НДДКР, здійснює заходи для укладання договорів із переможцями торгів.
3.1.3. Залежно від характеру, складності та обсягу робіт у Виконавця можуть бути співвиконавці, залучення яких погоджується з НАЕР.
3.1.4. Пакет договірних документів на виконання НДДКР оформляється Виконавцем за формами згідно з додатком 1 до Порядку.
Пакет договірних документів включає:
- договір на виконання НДДКР;
- протокол погодження договірної ціни;
- календарний план;
- технічне завдання (технічні вимоги), яке розробляється Виконавцем згідно з ДСТУ 3973-2000 та ДСТУ 3974-2000 за власні кошти;
- технічні вимоги (у разі розроблення ДСТУ), які розробляються структурним підрозділом, до компетенції якого входить тематика НДДКР, для подальшого розроблення Технічного завдання на розроблення національного стандарту (ДСТУ) Виконавцем у межах коштів договору та його погодження Держспоживстандартом відповідно до ДСТУ 1.2:2003;
- кошторис з розшифровками статей витрат, який розробляється Виконавцем відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 20.07.96 р. N 830 "Про затвердження типового положення з планування, обліку і калькулювання собівартості науково-дослідних та дослідно-конструкторських робіт".
3.1.5. Виконавець разом з структурним підрозділом НАЕР, до компетенції якого входить тематика НДДКР, проводить підготовчу роботу з формування проекту договору, узгодження технічного завдання (технічних вимог), календарного плану, кошторису та інших умов договору.
3.1.6. Договір з боку НАЕР підписує Голова НАЕР (за його відсутності особа, яка виконує його обов'язки), за наявності віз керівників: структурного підрозділу, до компетенції якого відноситься тематика НДДКР; підрозділу, що відповідає за нормативно-правове забезпечення; підрозділу, до компетенції якого входить закупівля послуг на виконання НДДКР та підрозділу, що відповідає за фінансове забезпечення виконання договорів (у разі їх відсутності - особи, що їх заміщують).
3.1.7. Протокол погодження договірної ціни з боку НАЕР підписує Голова НАЕР або, за його відсутності, особа, яка виконує його обов'язки.
Підписи Голови НАЕР на договорі та протоколі погодження договірної ціни завіряються гербовою печаткою.
3.1.8. Календарний план з боку НАЕР підписується керівником структурного підрозділу, до компетенції якого входить тематика НДДКР.
3.1.9. Кошторис підписується з боку НАЕР керівником структурного підрозділу, до компетенції якого відноситься тематика НДДКР та керівником структурного підрозділу, що відповідає за фінансове забезпечення виконання договорів.
Нормативи до статей витрат кошторису не повинні перевищувати показників, наведених у таблиці:
Витрати на оплату праці, включаючи
співвиконавців:
для платників усіх видів податків
(крім єдиного)
до 57,5% від загальної
вартості робіт
для платників єдиного податку до 70% від загальної
вартості робіт
Відрахування на соціальні заходи 36,2% від фонду заробітної
плати
Витрати на роботи:
що виконуються співвиконавцями до 40% від загальної
вартості робіт
Накладні видатки до 50% від фонду заробітної
плати
3.1.10. Технічне завдання (технічні вимоги) на виконання робіт за договором з боку НАЕР підписується керівником структурного підрозділу, до компетенції якого відноситься тематика НДДКР та затверджується заступником Голови НАЕР - куратором структурного підрозділу, до компетенції якого відноситься тематика НДДКР, а його підпис завіряється гербовою печаткою.
Технічне завдання (технічні вимоги) на розробку проектів нормативно-правових актів (проектів законів України, Указів Президента України, постанов Кабінету Міністрів України та актів, що будуть затверджені наказами НАЕР) підписується керівником структурного підрозділу, до компетенції якого відноситься тематика НДДКР, візується керівником структурного підрозділу, що відповідає за нормативно-правове забезпечення (у разі їх відсутності - особами, які їх заміщують), затверджується заступником Голови НАЕР - куратором структурного підрозділу, до компетенції якого відноситься тематика відповідної НДДКР, а його підпис завіряється гербовою печаткою.
3.1.11. У разі розроблення проектів національних стандартів Виконавець у межах коштів договору передбачає проведення науково-технічної експертизи проекту стандарту Державним підприємством "Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості" (ДП "УкрНДНЦ").
3.1.12. У разі розроблення проекту національного стандарту (ДСТУ) передбачається розроблення Виконавцем у межах коштів договору на основі Технічних вимог, які розроблені структурним підрозділом, до компетенції якого відноситься тематика НДДКР, Технічного завдання на розроблення національного стандарту, яке погоджується з науково-дослідною організацією Держспоживстандарту (ДП "УкрНДНЦ) та затверджується НАЕР.
3.1.13 У разі, якщо Виконавець дослідно-конструкторської роботи або об'єкт впровадження результатів розробки розташовані поза межами м. Києва, то, за ініціативою Замовника, у кошторисі можуть передбачатись відповідні кошти на відрядження 1-2 представників НАЕР для перевірки фактичного стану виконання робіт за договором.
3.1.14. Виконавцями робіт за договором не можуть бути члени Тендерного комітету та комісій з відбору тем НДДКР та їх приймання, а також особи, що підписують (візують) будь-які договірні документи чи зміни до них.
3.1.15. Будь-які зміни до пакету договірних документів оформляються додатковою угодою, яка є невід'ємною частиною договору.
3.1.16. Загальні вимоги до оформлення договірних документів:
· оформляються державною мовою;
· повинні бути представлені в окремій папці у чотирьох примірниках (після підписання договору три примірники залишаються у НАЕР і один передається Виконавцю);
· мають бути подані в електронному вигляді у форматі *.rtf.
До розгляду не приймаються договірні документи, в тексті яких є помилки, які впливають на зміст договірних зобов'язань, або неохайно виконані.
3.2. Контроль за виконанням умов договору та якістю виконання НДДКР
3.2.1. Виконання робіт за договором розпочинається з моменту його підписання та реєстрації Виконавцем в УкрІНТЕІ (у 7-денний термін після підписання договору). Супровід та контроль за виконанням договорів на всіх етапах здійснюють структурний підрозділ, до компетенції якого відноситься тематика НДДКР та підрозділ, до компетенції якого входить закупівля послуг на виконання НДДКР.
3.2.2. Структурний підрозділ, до компетенції якого відноситься тематика НДДКР:
- здійснює контроль за якістю виконання НДДКР. Приймає звітну документацію до окремих етапів та роботи у цілому, оформлену Виконавцем згідно з ДСТУ 3008-95 "Документація. Звіти у сфері науки і техніки";
- за необхідності, надає пропозиції структурному підрозділу, до компетенції якого входить закупівля послуг на виконання НДДКР, щодо направлення проміжних та заключних звітних матеріалів до заінтересованих органів виконавчої влади, установ - та організацій на рецензування;
- здійснює контроль за відповідністю виконаних робіт технічному завданню;
- бере участь у роботі комісії з приймання завершених та незавершених НДДКР.

................
Перейти до повного тексту