1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


ПРЕЗИДІЯ ФЕДЕРАЦІЇ ПРОФЕСІЙНИХ СПІЛОК УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
16.09.2010 N П-42-2
Про результати співпраці соціальних партнерів з підготовки проекту Державного бюджету України на 2011 рік
Федерація профспілок України завчасно, з лютого 2010 року, включилася в роботу над формуванням проекту Державного бюджету України на 2011 рік, акцентуючи увагу органів виконавчої влади на забезпеченні проведення бюджетної політики у напрямі підвищення конкурентоспроможності вітчизняного виробництва, зростання рівня зайнятості, підвищення добробуту громадян. Вагомою відмінністю такої роботи в цьому році стала її системність, забезпечена об'єднанням зусиль соціальних партнерів на ранніх етапах підготовки проекту держбюджету в рамках тристоронньої робочої групи, утвореної відповідно до спільного наказу Міністерства фінансів України та Міністерства праці та соціальної політики України від 24.06.2010 N 563/167.
Позиція ФПУ щодо окремих напрямів бюджетної політики на 2011 рік знайшла відображення у пропозиціях до проектів Декларації цілей та завдань бюджету на 2011 рік (Бюджетної декларації), Основних напрямів бюджетної політики на 2011 р. (Бюджетна резолюція), Закону України "Про Державний бюджет України на 2011 рік", а також була зазначена під час зустрічей представників профспілок з представниками Мінфіну, за участі заступника Голови ФПУ С.М.Кондрюка та заступника Міністра фінансів України С.О.Рибака.
Проте на останньому етапі роботи над проектом держбюджету принципи соціального діалогу було грубо порушено. У зв'язку з ненаданням Урядовою стороною матеріалів розгляд питання на пленарному засіданні Національної тристоронньої соціально-економічної ради при Президентові України 7 вересня ц.р. було зірвано.
Повторний розгляд основних показників проекту держбюджету на 2011 рік відбувся 13 вересня ц.р., тобто після схвалення Урядом проекту держбюджету на 2011 р. і передачі його до Верховної Ради України, у зв'язку з чим профспілкова сторона НТСЕР висловила рішучий протест.
Зважаючи на рішення Парламенту про те, що зазначений проект має бути розроблено на основі нових Податкового та Бюджетного кодексів України, його повернуто Кабінету Міністрів України.
Аналіз бюджетної політики на 2011 рік свідчить про те, що триватиме ганебна практика заморожування розмірів мінімальної заробітної плати та прожиткового мінімуму, що є предметом колективного трудового спору з Урядом та причиною принципових розбіжностей по проекту Генеральної угоди на 2010-2012 рр.
Індексація мінімальної заробітної плати та діючого заниженого розміру прожиткового мінімуму лише на прогнозний рівень інфляції у 2011 році (8,9%), закладена в основних показниках проекту Державного бюджету України, жодним чином не сприятиме реалізації основних завдань керівництва держави щодо подвоєння доходів українських громадян та входження України до двадцятки найбільш розвинутих країн світу з рівнем життя громадян відповідно до європейських стандартів. Більше того, закладені в проекті держбюджету макропоказники, якими передбачено нижчі темпи росту реальної заробітної плати порівняно з темпами росту ВВП та продуктивності праці, свідчать про подальше посилення експлуатації працівників й продовження політики стримування трудових доходів, що суперечить п. 2.1 діючої Генеральної угоди.

................
Перейти до повного тексту