1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


ДЕРЖАВНИЙ ДЕПАРТАМЕНТ З УСИНОВЛЕННЯ ТА ЗАХИСТУ ПРАВ ДИТИНИ
Л И С Т
30.11.2009 N 3.2/6-49/5411
Щодо здійснення комплексного контролю за умовами проживання, виховання прийомних дітей у прийомних сім'ях та дітей-вихованців у дитячих будинках сімейного типу
Відповідно до пункту 21 Положення про прийомну сім'ю та пункту 7 Положення про дитячий будинок сімейного типу, затверджених постановами Кабінету Міністрів України від 26.04.2002 р. N 565 та N 564, за умовами проживання, виховання прийомних дітей у прийомних сім'ях та дітей-вихованців у дитячих будинках сімейного типу здійснюється комплексний контроль.
Інформація про ефективність функціонування сімей та розвиток в них прийомних дітей, дітей-вихованців надається:
- соціальним працівником, який здійснює соціальне супроводження родини;
- вихователем дошкільного навчального закладу або класним керівником загальноосвітнього навчального закладу, де навчається дитина;
- дільничним лікарем-педіатром, який здійснює нагляд за станом здоров'я дітей;
- дільничним інспектором місцевого відділку міліції.
Раз на рік на основі вищезазначеної інформації служба у справах дітей за місцем проживання такої сім'ї готує звіт про стан виховання, утримання і розвитку дітей в сім'ї. Звертаємо увагу, що служба у справах дітей повинна отримувати повну інформацію від вищезазначених відповідальних працівників щодо кожної дитини в прийомній сім'ї, дитячому будинку сімейного типу.
В інформації соціальним працівником зазначається:
- регулярність відвідування сім'ї;
- готовність батьків і дітей до співпраці з соціальним працівником;
- результати здійснення соціального супроводження виходячи із оцінки потреб дитини;
- житлово-побутові умови проживання сім'ї (наявність власного життєвого простору: окрема кімната, окреме ліжко, місце зберігання особистих речей, місце для навчання та відпочинку тощо) протягом звітного періоду;
- забезпечення належного одягу, взуття відповідно до сезону та потреб, повноцінного харчування, предметами особистої гігієни, канцтоварами тощо;
- забезпечення свободи віросповідання дітей;
- мікроклімат у сім'ї, стосунки між батьками і прийомними дітьми, рідними дітьми і прийомними, між батьками та рідними дітьми;
- досягнення дитини, набуття навичок та розвиток здібностей за звітний рік;
- труднощі розвитку, виховання, поведінки дитини, конкретний виклад проблеми, шляхи і механізми їх подолання (конкретна допомога, надана сім'ї);
- особливості положень договору про влаштування дітей на виховання та спільне проживання у прийомній сім'ї, угоди про організацію діяльності дитячого будинку сімейного типу та їх виконання;
- співпраця служби у справах дітей та центру соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді;
- робота, проведена з дітьми;
- робота, проведена з батьками;
- поради та критичні зауваження батькам;
- виконання батьками рекомендацій, наданих соціальним працівником, реакція на них;
- чи проходили батьки навчання з метою підвищення їх виховного потенціалу та які рекомендації їм надані (не проходили - бо не треба, треба - але не проходили (вказати причину));
вихователем дошкільного навчального закладу або класним керівником загальноосвітнього навчального закладу, де навчається дитина (завіряється керівником закладу):
- систематичність відвідування закладу дитиною, її зовнішній вигляд;
- забезпеченість дитини необхідним шкільним приладдям та іншими речами;
- динаміка розвитку дитини, здобутки у навчанні (зміни, які відбулися протягом звітного періоду);
- виконання домашнього завдання;
- активність дитини у навчальному процесі та позашкільній діяльності;
- чи потребувала дитина індивідуального навчання і як воно забезпечене;

................
Перейти до повного тексту