- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
ГЕНЕРАЛЬНИЙ ПРОКУРОР УКРАЇНИ
Н А К А З
N 43 від 20.09.2001
Про Регламент Генеральної прокуратури України
З метою подальшого удосконалення організації роботи Генеральної прокуратури України, підвищення ефективності керівництва підпорядкованими прокуратурами у відповідності до
Конституції України, Закону України
"Про прокуратуру" НАКАЗУЮ:
1. Затвердити та ввести в дію з 25 вересня 2001 року Регламент Генеральної прокуратури України.
2. Заступникам Генерального прокурора України, керівникам управлінь (відділів) забезпечити виконання Регламенту працівниками структурних підрозділів.
Першому заступнику Генерального прокурора України періодично вивчати додержання Регламенту та вносити пропозиції колегії Генеральної прокуратури України щодо удосконалення організації роботи, зміцнення виконавської дисципліни.
3. Регламент надіслати прокурорам Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва і Севастополя, військовим прокурорам регіонів до відома та використання в роботі.
Генеральний прокурор України
державний радник юстиції України М.Потебенько
РЕГЛАМЕНТ Генеральної прокуратури України
1. Загальні положення
1.1. Організація і порядок діяльності Генеральної прокуратури України базується на
Конституції України, Законі України
"Про прокуратуру" та інших законах держави, міжнародно-правових договорах, наказах і розпорядженнях Генерального прокурора України, Інструкції по діловодству в органах прокуратури, а також визначається цим Регламентом.
1.2. Загальне керівництво Генеральною прокуратурою України здійснює Генеральний прокурор України. У відсутності Генерального прокурора його обов'язки виконує перший заступник, або, відповідно до наказу, один із заступників Генерального прокурора України.
1.3. Заступники Генерального прокурора України спрямовують та контролюють роботу структурних підрозділів згідно з встановленим Генеральним прокурором України розподілом обов'язків, приймають рішення управлінського та процесуального характеру з питань, віднесених до їх компетенції.
Розподіл службових обов'язків між керівниками Генеральної прокуратури України і взаємозамінюваність заступників Генерального прокурора України визначається його наказом.
1.4. Начальники управлінь і відділів Генеральної прокуратури України, їх заступники є безпосередніми організаторами роботи відповідних структурних підрозділів Генеральної прокуратури України.
1.5. Генеральним прокурором України затверджуються положення про структурні підрозділи, якими визначається їх завдання і функції, а також повноваження і обов'язки працівників управлінь та відділів, старших помічників Генерального прокурора України, помічника першого заступника Генерального прокурора України по цивільній обороні.
1.6. Заступники Генерального прокурора України затверджують розподіл службових обов'язків між працівниками підпорядкованих підрозділів за поданням начальників управлінь і відділів.
1.7. Представництво Генеральної прокуратури в судах загальної юрисдикції, господарських судах при розгляді вимог громадян і організацій, які пред'являються Генеральній прокуратурі України та її посадовим особам, встановлюється Генеральним прокурором України або за його дорученням першим заступником Генерального прокурора України.
1.8. Діяльність Генеральної прокуратури України проводиться в умовах гласності.
Офіційні повідомлення для засобів масової інформації від імені Генеральної прокуратури України направляються лише через Прес-Центр Генеральної прокуратури України за погодженням з Генеральним прокурором України або його першим заступником.
Інші матеріали прокурорського нагляду і досудового слідства передаються в засоби масової інформації через Прес-центр Генеральної прокуратури України керівниками структурних підрозділів за погодженням із заступниками Генерального прокурора України.
Персональну відповідальність за достовірність і повноту представлених в матеріалах відомостей несуть керівники структурних підрозділів і начальник Прес-центру Генеральної прокуратури.
1.9. Прокурорсько-слідчі працівники Генеральної прокуратури України, які мають класні чини, при участі в роботі колегії, координаційних нарад, в судовому розгляді кримінальних, цивільних і господарських справ, а також в інших випадках офіційного представництва, зобов'язані бути в форменому одязі.
2. Організація роботи колегії
2.1. Колегія Генеральної прокуратури України є дорадчим органом, який очолює Генеральний прокурор України. Він же визначає склад колегії. Рішення колегії в необхідних випадках реалізуються наказами.
2.2. План роботи колегії формується організаційно-контрольним підрозділом за пропозиціями заступників Генерального прокурора України і затверджується Генеральним прокурором України. Доповнення і зміни до плану можуть бути внесені тільки за вказівкою Генерального прокурора.
Засідання колегії проводяться відповідно до плану або за вказівкою Генерального прокурора України, який визначає дату, час та місце проведення засідання, коло учасників, затверджує порядок денний.
На її розгляд вносяться найбільш важливі питання, що стосуються стану законності та правопорядку, діяльності органів прокуратури, виконання наказів Генерального прокурора України, кадрового забезпечення, поширення позитивного досвіду та інші, після їх глибокого і всебічного вивчення за наявності підготовлених документів.
У разі необхідності проводяться виїзні або розширені засідання колегії.
2.3. Матеріали на засідання колегії (доповідні записки, довідки, аналізи чи узагальнення, проекти рішень і наказів, список запрошених посадових осіб та інші документи) готуються у структурних підрозділах, візуються виконавцями, начальниками управлінь і відділів і подаються відповідним заступника Генерального прокурора України за два тижні до колегії. Відповідальність за якість, достовірність та повноту підготовлених матеріалів покладається на заступників Генерального прокурора України.
2.4. Про підготовлені матеріали та проекти рішень відповідний заступник Генерального прокурора України доповідає Генеральному прокурору України, який приймає рішення щодо можливості винесення питання на розгляд колегії.
Підготовлені матеріали колегії, після відповідної резолюції її голови, подаються до організаційно-контрольного підрозділу за 5 днів до визначеної дати проведення засідання і вручаються членам колегії не менше як за три дні до нього.
2.5. Запрошення працівників підпорядкованих прокуратур, центрального апарату та інших посадових осіб на засідання колегії, ознайомлення їх з необхідними документами, як правило, забезпечують начальники управлінь (відділів), які готували питання для розгляду, після узгодження з Генеральним прокурором України.
2.6. У випадках, коли питання готуються кількома підрозділами, в тому числі підсумкові колегії, організація їх підготовки покладається на начальника організаційно-контрольного підрозділу та заступника Генерального прокурора України, який відповідає за організаційно-контрольну роботу Генеральної прокуратури України.
2.7. Засідання колегії проводяться за наявності більшості її членів. Головує на засіданнях Генеральний прокурор України, а за його відсутності - виконуючий обов'язки.
Ведення протоколу покладається на начальника організаційно-контрольного підрозділу. Хід засідання колегії стенографується.
2.8. На засіданнях колегії, як правило, доповідають заступники Генерального прокурора України. Доповідь, звіт або інформація виступаючих мають бути чіткими і стислими, з відповідним аналізом, висновками та конкретними пропозиціями. Їх тривалість встановлюється головуючим.
2.9. Рішення з кожного питання, яке обговорюється, приймається відкритим голосуванням. У разі розбіжності між головою і більшістю членів колегії остаточне рішення приймає Генеральний прокурор України.
2.10. Розглянуті колегією матеріали з прийнятими доповненнями та пропозиціями протягом трьох робочих днів доопрацьовуються виконавцями.
Доопрацьовані документи візуються відповідними заступниками Генерального прокурора України і подаються на підпис Генеральному прокуророві України його заступником, який відповідає за організацію роботи.
Протокол колегії із стенографічним звітом виготовляється протягом 10 днів.
2.11. Рішення колегії, а також прийняті на їх підставі накази і вказівки Генерального прокурора України, після його підпису, доводяться організаційно-контрольним підрозділом до відома працівників органів прокуратури, яких вони стосуються.
2.12. Повноту, всебічність та своєчасність виконання рішень колегії забезпечують начальники структурних підрозділів, відповідні заступники Генерального прокурора України.
2.13. Рішення колегії знімаються з контролю колегією, Генеральним прокурором України або за його дорученням першим заступником Генерального прокурора України, виконуючим обов'язки Генерального прокурора України на підставі мотивованого рапорту відповідного заступника Генерального прокурора України.
3. Наради при керівництві прокуратури
3.1. Для розгляду актуальних питань боротьби з злочинністю, конкретними проявами її організованих форм і корупції проводяться координаційні наради під головуванням Генерального прокурора України або виконуючого його обов'язки за участю керівників правоохоронних органів. На засідання можуть бути запрошені посадові особи органів державної влади, які зобов'язані вести боротьбу з злочинністю, для дачі пояснень.
Матеріали та проекти постанов координаційних нарад готують працівники структурних підрозділів, до компетенції яких належить внесене на розгляд питання. Вони візуються виконавцями, керівниками структурних підрозділів, начальником управління координації діяльності правоохоронних та інших державних органів по боротьбі з корупцією і організованою злочинністю Генеральної прокуратури України і подаються Генеральному прокуророві України або виконуючому його обов'язки через відповідного заступника Генерального прокурора України.
За результатами обговорення координаційна нарад приймає постанову, яку підписує Генеральний прокурор України або виконуючий його обов'язки (голова наради) та керівники правоохоронних органів (учасники координаційної наради).
Структурний підрозділ Генеральної прокуратури України, який готує матеріали на координаційну нараду, забезпечує участь у нараді запрошених осіб, доопрацьовує прийняту постанову, направляє виконавцям.
Організаційне забезпечення проведення координаційних нарад при Генеральному прокуророві України та ведення їх протоколу покладається на управління координації діяльності правоохоронних та інших державних органів по боротьбі з корупцією і організованою злочинністю Генеральної прокуратури України.
3.2. За результатами вивчення стану законності в піднаглядних органах, з метою узгодження спільних заходів щодо посилення боротьби з злочинністю, корупцією та іншими правопорушеннями, проводяться міжвідомчі наради під головуванням заступників Генерального прокурора України за участю керівників відповідних відомств (правоохоронних, контролюючих, галузевих міністерств, департаментів і т.п.), в компетенцію яких входить вирішення питань, внесених на розгляд міжвідомчої наради.
На засідання міжвідомчої наради можуть бути запрошені посадові особи для дачі пояснень з приводу виявлення грубих порушень закону чи бездіяльності щодо їх виявлення і усунення.
За результатами обговорення міжвідомча нарада приймає постанову, яку підписує заступник Генерального прокурора України та керівники відповідних відомств.
Матеріали та проекти постанов міжвідомчої наради готує структурний підрозділ, який ініціював питання на розгляд, він забезпечує участь у нараді запрошених осіб, складає протокол, доопрацьовує прийняту постанову і скеровує її виконавцям.
Копії протоколів та постанов міжвідомчих нарад передаються до управління координації діяльності правоохоронних та інших державних органів по боротьбі з корупцією і організованою злочинністю Генеральної прокуратури України.
3.3. Оперативні наради проводяться керівниками Генеральної прокуратури, начальниками структурних підрозділів за необхідності розгляду результатів перевірок стану роботи, аналізів і узагальнень, звітів прокурорсько-слідчих працівників і випадків неналежного виконання службових обов'язків, а також для вирішення інших питань діяльності органів прокуратури.
Організація проведення і підготовка оперативних нарад при Генеральному прокуророві України здійснюється організаційно-контрольним підрозділом.
3.4. Контроль за якісним і своєчасним виконанням рішень зазначених нарад покладається на керівників структурних підрозділів, а нарад у Генерального прокурора України - на заступників Генерального прокурора України.
4. Планування роботи
4.1. План роботи Генеральної прокуратури України складається поквартально і передбачає найбільш важливі заходи структурних підрозділів, які випливають з пріоритетних напрямів діяльності органів прокуратури, стану законності за злочинності.
4.2. Пропозиції до плану роботи вносяться начальниками структурних підрозділів разом з заступниками Генерального прокурора України з відповідним обгрунтуванням доцільності щодо проведення у підпорядкованих прокуратурах комплексних та галузевих перевірок і не пізніше як десятого числа останнього місяця кварталу подаються до організаційно-контрольного підрозділу, працівники якого їх опрацьовують та складають проект плану роботи.
При внесенні пропозицій щодо планування повинен застосовуватися диференційний підхід щодо визначення підпорядкованих прокуратур, які будуть виконувати заходи, передбачені планом роботи Генеральної прокуратури України. Залучення до проведення конкретних заходів всіх підпорядкованих прокурорів допускається у виключних випадках і лише за погодженням з Генеральним прокурором України.
Аналізи і узагальнення, передбачені наказами Генерального прокурора України, по яких визначені конкретні терміни і коло виконавців, виконуються в обов'язковому порядку без внесення до плану роботи.
4.3. Узгоджений з керівниками структурних підрозділів і завізований заступниками Генерального прокурора України проект плану після обговорення на нараді керівництва затверджується Генеральним прокурором України.
4.4. План роботи не пізніше як 20 числа останнього місяця кварталу організаційно-контрольним підрозділом надсилається прокурорам обласного рівня та передається для організації виконання керівництву Генеральної прокуратури України і начальникам структурних підрозділів.
4.5. Завдання на виконання плану роботи підпорядкованим прокурорам готуються в структурних підрозділах і надсилаються на місця за підписом Генерального прокурора України або його заступників не пізніше як у двотижневий термін з дня затвердження плану.
Для здійснення заходів кількома структурними підрозділами надсилається одне спільне завдання, відповідальність за підготовку якого покладається на першого виконавця, зазначеного в плані або в резолюції Генерального прокурора України.
Направлення підпорядкованим прокурорам позапланових завдань здійснюється тільки за рішенням і підписом Генерального прокурора України або за його дорученням першим заступником Генерального прокурора України, виконуючим обов'язки Генерального прокурора України.
Начальники структурних підрозділів всі планові і позапланові завдання та доручення до їх підпису керівництвом реєструють у організаційно-контрольному підрозділі, де їм надається вихідний номер. Зазначеному підрозділу після підпису та відправки передається на зберігання їх перший примірник.
Відповідальність за доцільність направлення позапланових завдань та їх якість несуть начальники структурних підрозділів та заступники Генерального прокурора України, в тому числі відповідальних за організаційно-контрольні функції.
Завдання, доручення, вказівки та інші документи за підписом керівництва Генеральної прокуратури України надсилаються у необхідних випадках центральним факсом.
За вказівкою начальника управління (відділу) документи можуть бути направлені факсами, які знаходяться безпосередньо у структурних підрозділах.
Усі документи, передані та прийняті факсимільним зв'язком підлягають обов'язковій реєстрації.
5. Організація контролю виконання
5.1. Заступники Генерального прокурора України несуть відповідальність за організацію контролю виконання в підлеглих структурних підрозділах.
В управліннях і відділах ведеться облік роботи, взятої на контроль виконання. Їх керівники відповідають за здійснення контролю виконання, ведуть облік виконаної роботи.
5.2. Організаційно-контрольним підрозділом беруться на контроль закони України, постанови Верховної Ради України, укази і розпорядження Президента України, постанови і розпорядження Кабінету Міністрів, інші нормативні акти органів державної влади, якщо в них містяться конкретні доручення Генеральній прокуратурі України або документи, по яких встановлено контроль Генеральним прокурором України, за винятком документів, проходження яких контролює відділ прийому громадян, розгляду звернень та депутатських запитів.
Після доповіді Генеральному прокуророві України ці документи невідкладно реєструються в організаційно-контрольному підрозділі (в контрольній картці відмічається номер і дата реєстрації).
Виконання таких документів забезпечується керівниками структурних підрозділів, які зобов'язані після виконаної роботи того ж дня зняти з контролю документ в організаційно-контрольному підрозділі (про що фіксується в контрольній картці).
5.3. Контроль за ходом розслідування конкретних кримінальних справ встановлюється лише за вказівкою Генерального прокурора України чи відповідного заступника Генерального прокурора України (резолюція про взяття на контроль розкриття злочину та розслідування справи на спецповідомленні або інших документах).
Листи до прокуратури обласного рівня про взяття на контроль ходу розслідування кримінальних справ готуються тільки за підписом начальника управління. В листі визначається періодичність направлення інформацій до Генеральної прокуратури України.
У перший місяць після порушення кримінальної справи, як правило, інформації про розкриття злочину витребовуються кожні 10 днів, далі - не більше одного разу на місяць.
................Перейти до повного тексту