- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
РАДА ЦЕНТРАЛЬНОЇ СПІЛКИ СПОЖИВЧИХ ТОВАРИСТВ УКРАЇНИ
III збори XX скликання
П О С Т А Н О В А
Про Програму інформатизації споживчої кооперації України на 2011 - 2015 роки
На виконання рішень XX з'їзду споживчої кооперації України щодо створення єдиних інформаційно-комп'ютерних технологій збори Ради Укоопспілки
ПОСТАНОВЛЯЮТЬ:
1. Затвердити Програму інформатизації споживчої кооперації України на 2011 - 2015 роки (додаток).
2. Правлінням Кримспоживспілки, облспоживспілок розробити заходи щодо впровадження і використання в практичній діяльності положень Програми інформатизації споживчої кооперації України на 2011 - 2015 роки.
3. Надати право Правлінню Укоопспілки вносити зміни та доповнення до Програми інформатизації споживчої кооперації України на 2011 - 2015 роки відповідно до змін законодавства та нормативних актів Укоопспілки.
4. Контроль за виконанням цієї постанови покласти на заступника голови Правління Укоопспілки В.П.Левицького, правління Кримспоживспілки, облспоживспілок, підприємство Укоопспілки "Укоопінком".
Голова зборів Ради Секретар зборів Ради | С.І.Єрохін Н.А.Рафальська |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Постанова третіх зборів
Ради Укоопспілки
двадцятого скликання
10.11.2010
ПРОГРАМА
інформатизації споживчої кооперації України на 2011 - 2015 роки
I. Основні положення Програми інформатизації споживчої кооперації України
1.1. Загальні положення
Позначення та скорочення
Інформатизація - сукупність взаємопов'язаних організаційних, правових, політичних, соціально-економічних, науково-технічних, виробничих процесів, спрямованих на створення умов для задоволення інформаційних потреб громадян та суспільства на основі створення, розвитку і використання інформаційних систем, мереж, ресурсів та інформаційних технологій, які побудовані на основі застосування сучасної обчислювальної та комунікаційної техніки.
ІТ-інформаційні технології - цілеспрямована організована сукупність інформаційних процесів з використанням засобів обчислювальної техніки, що забезпечують високу швидкість обробки даних, швидкий пошук інформації, розосередження даних, доступ до джерел інформації незалежно від місця їх розташування.
ІТ-мережа системи споживчої кооперації - це об'єднання організаційних структур, що зайняті роботами зі створенням інтегрованих інформаційно-комп'ютерних технологій, наданням послуг з їх впровадження, програмно-апаратному супроводу та підтримці в актуальному стані. Взаємодія суб'єктів мережі регламентується нормативними документами, угодами і положеннями про співпрацю.
ІТ-індустрія для системи споживчої кооперації - це створений і відпрацьований комплекс методів, технологій та заходів, спрямованих на створення єдиних комп'ютерних технологій, їх впровадження, супровід та підтримку в актуальному стані через сформовану організаційну ІТ-мережу. Сюди включаються і заходи, спрямовані на підготовку відповідних кадрів, проведення маркетингових досліджень, створення нормативних документів та положень.
ІТ-стратегія - це частина загальної бізнес-стратегії розвитку корпорації, в якій визначається, як на основі найбільш актуальних технологій на поточний момент можна покращити бізнес-процеси корпорації і отримати при цьому додатковий прибуток.
ІКТ - інформаційно-комп'ютерні технології - технології, що забезпечують процеси пошуку, збору, передачі, збереження, накопичення і обробки інформації та процедури доступу до неї за допомогою комп'ютерних та комунікаційних засобів.
КП - комп'ютерний проект - це сукупність процедур обробки інформації, об'єднаних в єдину систему для вирішення конкретних прикладних завдань у вигляді набору комп'ютерних програм та апаратних засобів.
ІзОД-інформація з обмеженим доступом - це інформація, що становить комерційну таємницю або є конфіденційною, споживчих товариств, споживспілок, їх підприємств (об'єднань), інших суб'єктів господарювання системи Центральної спілки споживчих товариств України.
ТЗ ІзОД-технічний захист інформації з обмеженим доступом - вид захисту, спрямований на забезпечення інженерно-технічними заходами конфіденційності (виключення витоку технічними каналами), цілісності та унеможливлення блокування інформації з обмеженим доступом.
1.1.1. Програма інформатизації споживчої кооперації України (далі - Програма) складається з розділів, які визначають загальні положення, ресурсне забезпечення та завдання.
1.1.2. Програма створена відповідно до:
- Стратегій розвитку споживчої кооперації України (2004 - 2015 рр.);
- рішень XX з'їзду споживчої кооперації України;
- Концепцій кооперативного маркету;
- Концепцій технічного захисту інформації з обмеженим доступом, яка становить комерційну таємницю або є конфіденційною, споживчих товариств, споживспілок, їх підприємств (об'єднань), інших суб'єктів господарювання;
- Методичних рекомендацій з технічного захисту інформації з обмеженим доступом, яка становить комерційну таємницю або є конфіденційною в інформаційно-телекомунікаційних (автоматизованих) системах споживчих товариств, споживспілок, їх підприємств (об'єднань), інших суб'єктів господарювання.
1.1.3. Положення Програми передбачають:
- аналіз стану інфраструктури інформатизації споживчої кооперації України;
- визначення пріоритетних напрямів, головної мети, завдань, принципів формування й виконання Програми;
- визначення індустрії створення інформаційно-комп'ютерних технологій, їх впровадження та підтримки в актуальному стані;
- визначення заходів організаційного забезпечення виконання Програми;
- прогнозування очікуваних результатів у сфері інформатизації та їх впливу на фінансово-економічний розвиток споживчої кооперації України.
1.2. Аналіз стану інфраструктури інформатизації споживчої кооперації України
1.2.1. Діяльність багатьох організаційних структур споживчої кооперації України щодо використання інформаційно-комп'ютерного ресурсу є недостатньо регламентованою, що призводить до виникнення певних труднощів при формуванні єдиного інформаційно-комп'ютерного середовища і, як наслідок, до низького рівня інформаційного та аналітичного забезпечення їх діяльності. Нинішній стан інформаційної системи споживчої кооперації являє собою не повністю визначену, достатньо скоординовану і структуровану систему. Як наслідок, кожна обласна спілка споживчих товариств, районна спілка споживчих товариств (районне споживче товариство), виходячи зі своїх потреб, фінансових можливостей, необхідності в комп'ютеризації інформаційних процесів, в міру своїх знань і компетенції, автономно вирішували питання розроблення і впровадження ІКТ. Здебільшого такі роботи виконувалися в умовах обмеженого фінансування, без додержання єдиної корпоративної науково-технічної політики, без залучення до алгоритмізації типових бізнес-процесів науковців Полтавського університету економіки і торгівлі та Львівської комерційної академії, провідних фахівців управлінь Укоопспілки та облспоживспілок. Все це не тільки не створило передумов до формування чітких орієнтирів розвитку ІТ-інфраструктури споживчої кооперації, а й в цілому сприяло появі певних фінансово-економічних збитків.
1.2.2. Інформаційне середовище споживчої кооперації на сьогодні є відкритим для впровадження різного роду технологій автоматизації інформаційних процесів, що надаються сторонніми організаціями. Такий стан справ суперечить положенням затверджених документів:
Концепція економічної безпеки споживчої кооперації України та Концепція технічного захисту інформації з обмеженим доступом, яка становить комерційну таємницю або є конфіденційною, споживчих товариств, споживспілок, їх підприємств (об'єднань), інших суб'єктів господарювання. Іншими словами, на багатьох об'єктах автоматизації інформаційних процесів створюється неконтрольований доступ сторонніх осіб, що впроваджують і супроводжують комп'ютерні програми, до серверів баз даних, де накопичена інформація про комерційну та фінансову діяльність суб'єктів господарювання.
1.2.3. Незважаючи на те, що споживча кооперація являє собою багатогалузеву структуру, комп'ютеризація інформаційних процесів проводиться головним чином лише в торгівлі (як оптовій, так і роздрібній). Основною ланкою автоматизації інформаційних процесів є обліково-розрахункові операції (бухгалтерський облік, зарплата, звітність та інші) в організаціях і підприємствах різних галузей споживчої кооперації. Недостатньо використовуються комп'ютерні технології для створення інтегрованих баз даних, формування аналітичної інформації для проведення ефективного фінансово-господарського менеджменту.
1.2.4. Результати проведеного моніторингу програмно-апаратного ресурсу ІТ-середовища споживчої кооперації показали, що з усіх існуючих інформаційно-комп'ютерних технологій в основному використовуються: 1С-технології та УКС-технології, розроблені підприємством Укоопспілки "Укоопінком". Комп'ютерні проекти, створені підприємством "Укоопінком", впроваджені в експлуатацію у понад 700 підприємствах і організаціях системи споживчої кооперації України.
1.2.5. Незважаючи на швидкі темпи розвитку глобальної Інтернет-мережі і Web-технологій, використання їх в діяльності організацій і підприємств споживчої кооперації залишається низьким. Не всі підприємства та організації споживчої кооперації мають вихід в мережу Інтернет і свою власну поштову скриньку (E-mail). Вся система має недостатню кількість Web-сайтів (офіційних), які за дизайном, інформативністю і технологічністю не повністю відповідають вимогам та стандартам сьогодення. Крім того, не освоюються нові напрями використання Інтернет-технологій: електронний бізнес та комерція, маркетинг та менеджмент.
1.2.6. На виконання рішень з'їздів споживчої кооперації України, зборів Ради Укоопспілки та постанов Правління Укоопспілки, підприємством "Укоопінком" проводиться цілеспрямована робота зі створення та розвитку власної ІТ-інфраструктури системи споживчої кооперації. Особлива увага спрямовується на формування корпоративної ІТ-мережі з впровадження інформаційно-комп'ютерних технологій. Створено ряд філій підприємства "Укоопінком". Для узгодження і регламентації взаємодії суб'єктів організаційної мережі створено відповідні положення.
Реальними кроками до реалізації стратегії створення єдиного інформаційно-комп'ютерного середовища є розроблення підприємством "Укоопінком" типових комп'ютерних проектів:
- УКС-Звіт та аналіз (Автоматизована система обробки звітів та складання аналізів діяльності суб'єктів господарювання).
- УКС-Бухгалтерія (Автоматизована система бухгалтерського обліку).
- УКС-Зарплата (Автоматизована система розрахунку заробітної плати).
- УКС-Маркет (Автоматизована система управління торговельно-роздрібним підприємством).
- УКС-Реєстр об'єктів майна (Автоматизована система ведення електронного реєстру об'єктів нерухомого майна споживчої кооперації України).
- УКС-Кадри (Автоматизована система обліку кадрів).
- УКС-Кооперативні виплати (Автоматизована система обліку придбання товарів членами, асоційованими членами споживчого товариства та розрахунок кооперативних виплат).
- УКС-Пайовий капітал (Автоматизована система обліку пайового капіталу споживчого товариства).
- УКС-Реєстр пайовиків (Автоматизована система ведення електронного реєстру членів споживчих товариств).
Розроблення цих проектів проводилося на базі типових алгоритмів бізнес-процесів та відповідних нормативних актів системи споживчої кооперації.
1.3. Загальні концептуальні аспекти Програми
1.3.1. Враховуючи виняткову важливість впливу інформаційних технологій на сучасний розвиток суспільно-виробничих відносин, необхідно відзначити, що створення, удосконалення і впровадження ІКТ в систему управління споживчої кооперації України є одним із головних і невідкладних завдань на найближчу перспективу.
1.3.2. У системі споживчої кооперації України діють відносно невеликі підприємства і організації, що мають вертикальну підпорядкованість, горизонтальні зв'язки і обмежені фінансові ресурси. Виходячи з цього, повинна будуватися ідеологія створення корпоративної ІТ-індустрії. Вся стратегія із впровадження комп'ютерних УКС-технологій повинна будуватися з урахуванням вертикальної організаційної підпорядкованості в системі споживчої кооперації від облспоживспілки до споживчого товариства. Основною ланкою тут повинна стати райспоживспілка (райСТ, підприємства та організації).
1.3.3. Першочерговим завданням у створенні і розвитку власної ІТ-індустрії є визначення ІТ-стратегії для системи управління та розвитку споживчої кооперації. ІТ-стратегія визначається загальною стратегією розвитку всієї системи споживчої кооперації, і з огляду на це, є її інформаційно-аналітичним забезпеченням. Тому розвиток ІТ-індустрії необхідно розглядати і прогнозувати як складову загальної стратегії розвитку всієї системи споживчої кооперації та її галузей.
1.3.4. Зважаючи на динамічність процесів, які пов'язані з розвитком інформаційних технологій, а також на надзвичайну їх важливість у системі споживчої кооперації, ІТ-індустрія повинна набути статусу однієї з важливих галузей системи, що в майбутньому приведе до створення ефективних технологій управління системою, ефективного використання фінансових ресурсів в цілому та покращення фінансового стану її окремих галузей.
1.3.5. Розробка і впровадження корпоративних ІКТ повинні бути системними і виконуватися в межах інфраструктури споживчої кооперації України. Звідси особливого значення і першочерговості набуває завдання створення власної самодостатньої організаційної мережі як однієї із важливих компонентів всієї ІТ-інфраструктури.
1.3.6. Розвиток корпоративних ІКТ споживчої кооперації України повинен мати цільовий, стандартизований, промисловий характер і конкретно втілюватись в єдності трьох складових: індустрії розробки, впровадження, супроводу та підтримки їх в актуальному стані.
1.3.7. Важливою рисою створення власної ІТ-індустрії є збереження спадковості інтелектуального ресурсу ІТ-середовища споживчої кооперації, накопиченого протягом багатьох минулих років. Нині в системі споживчої кооперації існує значний багаж проектних розробок, які впроваджені у різних регіонах України. Їх інтеграція дасть можливість максимально використати і зберегти інформаційно-технологічний, організаційний, кадровий потенціал та забезпечити спадковість використання накопиченого досвіду в нових умовах. Технологічним і практичним втіленням такого рішення має стати узагальнення результатів моніторингу існуючого ІТ-ресурсу - проектів, що знаходяться в експлуатації, визначення найбільш ефективних за функціональністю для системи споживчої кооперації алгоритмів бізнес-процесів, інтеграція їх у типові об'єкти для КП.
1.3.8. Важливим елементом у формуванні ІТ-середовища є побудова чіткої системи контролю і координації створення та розвитку ІКТ в межах всієї системи споживчої кооперації. В організаційному плані повинна існувати структура з відповідними повноваженнями щодо моніторингу, координації та контролю ефективності функціонування єдиної корпоративної інформаційної системи. Важливим завданням у діяльності цієї структури має бути організація чітко регламентованих партнерських відносин суб'єктів ІТ-мережі.
Ефективним інструментом контролю за дотриманням і виконанням положень чинної Програми має стати звітність споживчих товариств з використання у своїй фінансово-господарській діяльності програмно-апаратних засобів - комп'ютерних проектів, що використовуються в системі споживчої кооперації.
1.3.9. Для створення, розвитку та ефективного функціонування корпоративних ІКТ необхідно залучати кадри з високим інтелектуальним потенціалом і відповідним досвідом практичної роботи в цій сфері.
1.4. Головна мета та основні завдання Програми
1.4.1. Головна мета Програми - удосконалення, подальший розвиток інформаційних технологій споживчої кооперації України на 2011 - 2015 рр., створення власної самодостатньої ІТ-індустрії як окремої галузі системи.
1.4.2. Програма визначає основні положення створення ІТ-середовища, де визначальними критеріями є зменшення до мінімуму витрат на розроблення, впровадження і підтримку в актуальному стані інформаційно-комп'ютерних систем. Для цього Програма має бути достатньо гнучкою для постійного залучення нових технологій та включення нових функціональних вимог, що не повинно призвести до значних фінансових та інших витрат.
1.4.3. Програма спрямована на вирішення таких основних завдань:
- формування організаційної ІТ-структури середовища з надання інформаційно-комп'ютерних послуг підприємствам та організаціям системи споживчої кооперації України;
- забезпечення підприємств та організацій споживчої кооперації України ефективними інформаційно-комп'ютерними послугами;
- підвищення ефективності функціонування галузей споживчої кооперації за рахунок якісного інформаційно-комп'ютерного обслуговування;
- збереження в системі фінансових ресурсів, що інвестуються на розвиток ІТ-середовища;
- створення нових робочих місць.
1.5. Пріоритетні напрями розвитку ІТ-індустрії споживчої кооперації України
1.5.1. Основними напрямами розвитку ІТ-індустрії у споживчій кооперації України є:
- побудова власної самодостатньої організаційної структури для створення і розвитку ІКТ споживчої кооперації України;
- розроблення типових ІТ-проектів в рамках загальної ідеології створення єдиного корпоративного ІТ-середовища;
- розроблення корпоративних аналітичних систем і баз даних на основі використання Web-технологій та телекомунікаційних засобів доступу до баз даних;
- впровадження проектів в підприємствах та організаціях системи споживчої кооперації через розгалужену організаційну ІТ-мережу;
- підтримка актуальності експлуатації та супроводу ІКТ через ІТ-мережу з використанням можливостей Інтернет-технологій;
- надання послуг в централізованому постачанні програмного забезпечення, комп'ютерної та комунікаційної техніки, периферійних пристроїв та витратних матеріалів;
- організація і проведення навчання фахівців з розроблення, експлуатації і супроводу ІТ-проектів на базі навчальних закладів системи споживчої кооперації України;
- постійне проведення моніторингу ІТ-простору споживчої кооперації України. Акумулювання потреб і пропозицій регіональних організаційних структур з метою уточнення та коригування на перспективу стратегії і завдань розвитку ІТ-індустрії.
1.5.2. Пріоритетними галузями споживчої кооперації для проведення автоматизації інформаційних процесів є:
- торгівля;
- заготівлі;
- виробництво;
- транспорт;
- готельний бізнес;
- заклади освіти.
1.5.3. Оскільки ІТ-індустрія є галуззю, яка має здатність швидко змінюватись, пріоритети повинні бути не постійними, а визначатися на певний період і коригуватися залежно від ситуації.
1.6. Організаційна структура
1.6.1. Організаційна структура ІТ-мережі повинна будуватися відповідно до організаційної структури самої системи споживчої кооперації України, включаючи такі рівні:
- Укоопспілка;
- Кримспоживспілка, облспоживспілки;
- райспоживспілки (райспоживтовариства);
- споживчі товариства;
- підприємства та організації.
1.6.2. Головний структурний підрозділ організаційної мережі - підприємство Укоопспілки "Укоопінком". Стратегічним завданням підприємства є:
- здійснення підтримки функціонування ІТ-інфраструктури Укоопспілки;
- формування перспективних планів робіт та здійснення контролю за їх виконанням;
- розроблення документів, що регламентують взаємовідносини суб'єктів організаційної мережі;
- узгодження і координація взаємодії та проведення робіт суб'єктами організаційної мережі;
- проведення постійного моніторингу виконання рішень з'їздів споживчої кооперації України, зборів Ради Укоопспілки, постанов Правління Укоопспілки з приводу функціонування єдиного інформаційно-комп'ютерного середовища споживчої кооперації України.
Підприємству організаційно підпорядковуються його філії.
1.6.3. Чернігівська філія підприємства Укоопспілки "Укоопінком" є структурним аналітичним підрозділом організаційної ІТ-мережі. Філія займається виключно питаннями реалізації концептуальних положень інформатизації і комп'ютеризації споживчої кооперації в частині розроблення інформаційно-комп'ютерних технологій, організації процесів їх впровадження, супроводу та підтримки в актуальному стані.
1.6.4. Підтримка ІТ-інфраструктури Кримспоживспілки, облспоживспілок забезпечується структурним підрозділом з комп'ютеризації інформаційних процесів організацій і підприємств регіону. Таким підрозділом може бути:
1. Філія підприємства Укоопспілки "Укоопінком".
2. Інформаційно-обчислювальний центр обласної споживчої спілки (на правах юридичної особи).
3. Управління або відділ з комп'ютерних технологій Кримспоживспілки, облспоживспілок.
З метою акумуляції інтелектуальних зусиль і ефективного використання фінансових ресурсів доцільно на рівні Кримспоживспілки, облспоживспілок мати лише одну із вище наведених організаційних структур.
Незалежно від форми організаційної структури, функціонально вона повинна забезпечувати:
- створення і підтримку в актуальному стані локальної комп'ютерної мережі Кримспоживспілки, облспоживспілок;
- підтримку в актуальному стані Інтернет та Web-ресурсу;
- проведення моніторингу стану впровадження і супроводу КП в підприємствах та організаціях споживчої кооперації області;
- впровадження КП в підприємствах та організаціях споживчої кооперації регіону;
- програмно-апаратний супровід КП в підприємствах та організаціях споживчої кооперації регіону;
- постачання програмного забезпечення, комп'ютерної та офісної техніки, витратних матеріалів;
- координацію та узгодження питань сервісного обслуговування реєстраторів розрахункових операцій (РРО).
Процеси взаємодії організаційних структур ІТ-мережі як між собою, так і з підприємством Укоопспілки "Укоопінком" регламентуються Положенням про партнерство, погодженим Правлінням Укоопспілки, та взаємними угодами про співпрацю.
1.6.5. Робота із забезпечення функціонування локальних комп'ютерних мереж, комп'ютерних проектів, Інтернет-сервісу на районному рівні - в райспоживспілках, райспоживтовариствах, споживчих товариствах, проводиться фахівцем з комп'ютерних технологій, наявність якого передбачається штатним розписом районної споживчої спілки (районним споживчим товариством).
1.6.6. Широке впровадження комп'ютерних технологій в системі споживчої кооперації безумовно передбачає участь в цих процесах функціональних працівників облспоживспілок (райспоживспілок). У зв'язку з цим посадові інструкції фахівців апарату управління повинні передбачати наявність початкових знань з використання комп'ютерних технологій.
З метою набуття знань з використання необхідних КП запровадити систему навчань з працюючим персоналом об'єктів впровадження програм на базі підприємства "Укоопінком" або курсах підвищення кваліфікації при вищих навчальних закладах IV рівня акредитації споживчої кооперації України.
1.6.7. Розвиток ІКТ є швидкозмінним і динамічним процесом. Змінюються як програмна, так і апаратна платформа КП, ускладнюються та стають більш інтелектуальними алгоритми сценаріїв бізнес-процесів, що в свою чергу змушує змінювати (адаптувати) організаційну структуру ІТ-середовища, а також вносити відповідні зміни в посадові інструкції функціональних працівників. Крім того, доцільним буде запровадження системи навчань з працюючим персоналом об'єктів впровадження програм з метою набуття знань з використання необхідних КП.
1.7. Розроблення інформаційно-комп'ютерних технологій
1.7.1. Розроблення ІКТ є одним із важливих компонентів ІТ-індустрії. Це створення нових проектів, удосконалення та розвиток існуючих. При цьому важливим є збереження принципу спадковості, впровадження єдиних систем класифікації і кодування при формуванні інформаційних структур, типовості функціональних алгоритмів бізнес-процесів і програмних модулів, використання прийнятих стандартів для програмування компонентів відображення інформації (інтерфейсу користувача), запровадження типового переліку робочої документації.
1.7.2. Розроблення ІКТ проводиться відповідно до завдання Програми інформатизації споживчої кооперації України та планів розроблення і впровадження ІКТ, затверджених Правлінням Укоопспілки на основі поданих Кримспоживспілкою, облспоживспілками.
1.7.3. Розроблення ІКТ виконується тільки в межах власної корпоративної організаційної структури і в межах корпоративної стратегії створення єдиної автоматизованої інформаційної системи. Головною виконавчою ланкою в створенні ІКТ для споживчої кооперації України є підприємство Укоопспілки "Укоопінком". Для створення і відпрацювання алгоритмів типових бізнес-процесів та прискорення термінів виконання робіт можливе залучення фахівців інших підрозділів організаційної ІТ-мережі споживчої кооперації.
1.7.4. Кожний комп'ютерний проект має свій життєвий цикл, а тому важливим завданням при розробленні комп'ютерних технологій є використання нових, сучасних інструментальних засобів, методів і технологій з метою збільшення періоду їх актуальності.
1.7.5. Розроблення ІКТ повинне базуватися на використанні нових Windows-технологій та Web-технологій (інструментальних середовищ):
- для розроблення програмного коду використовується об'єктно-орієнтоване інструментальне середовище Delphi;
- для створення і управління відносно малими і середніми базами даних використовується файловий сервер Access, в іншому випадку - сервери баз даних Firebird, MS SQL SERVER Microsoft;
- для розроблення Web-проектів;
- створення скриптів клієнтської частини проекту - Java Script і Web-застосувань;
- створення серверної частини проекту - PHP, ASP;
- підтримка бази даних - сервери баз даних MySQL, Microsoft SQL Server.
1.7.6. Розроблення ІКТ виконується з урахуванням розроблених базових промислових стандартів для створення елементів КП: інтерфейсу користувача, обміну даними, алгоритмів бізнес-процесів.
1.7.7. Розроблення всіх КП базується на використанні дворівневої клієнт-серверної програмної архітектури з "тонким клієнтом" з поступовим переходом до трирівневої клієнт-серверної технології з виділеним сервером застосувань. У подальших розробленнях проектів необхідно ширше застосовувати Web-технології з використанням клієнтом (користувачем) програмного забезпечення, яке конвертує згенеровані серверні сторінки-сценарії представлення в графічний інтерактивний інтерфейс користувача. Обробка всієї бізнес-логіки повинна відбуватися за допомогою засобів серверу застосувань.
................Перейти до повного тексту