- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
МІНІСТЕРСТВО РЕГІОНАЛЬНОГО РОЗВИТКУ
ТА БУДІВНИЦТВА УКРАЇНИ
КОЛЕГІЯ ДЕРЖАВНОЇ АРХІТЕКТУРНО-БУДІВЕЛЬНОЇ ІНСПЕКЦІЇ
Р І Ш Е Н Н Я
Про результати комплексних перевірок діяльності інспекцій державного архітектурно-будівельного контролю у Хмельницькій, Чернігівській, Закарпатській областях та в Автономній Республіці Крим
Заслухавши та обговоривши інформацію про результати комплексних перевірок діяльності інспекцій державного архітектурно-будівельного контролю у Хмельницькій, Чернігівській, Закарпатській областях та в Автономній Республіці Крим (далі - інспекції), колегія Держархбудінспекції відзначає, що в цілому інспекції забезпечують виконання покладених на них завдань і функцій.
В інспекціях налагоджено систему контролю та аналізу за підготовкою, проведенням і кінцевими результатами перевірок та інших контрольних і дозвільних функцій, що, у свою чергу, позитивно вплинуло на загальний стан їх роботи.
Керівництвом, структурними підрозділами інспекцій послідовно здійснюються організаційні та технічні заходи, спрямовані на підвищення персональної відповідальності як керівників, так і безпосередніх виконавців за реалізацію визначених завдань у встановлені терміни.
Ліцензування господарської діяльності у будівництві, пов'язаної із створенням об'єктів архітектури, інспекціями здійснюється відповідно до п. 3 Порядку ліцензування певних видів господарської діяльності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 05.12.2007
N 1396, і Тимчасового регламенту роботи Держархбудінспекції та її територіальних органів, затвердженого наказом Держархбудінспекції від 25.02.2009
N 30.
Робота з кадрами в інспекціях проводиться відповідно до законів України
"Про державну службу",
"Про боротьбу з корупцією", Положення про роботу з кадрами в центральних і місцевих органах державної влади, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.09.95
N 747, та інших нормативно-правових актів.
Організація роботи юридичних служб інспекцій відповідає вимогам Загального положення про юридичну службу міністерства, іншого органу виконавчої влади, державного підприємства, установи та організації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.11.2008
N 1040.
Проте, у діяльності інспекцій мають місце окремі недоліки.
У ході перевірки в усіх інспекціях виявлено випадки призначення на посади осіб, які не відповідають кваліфікаційним вимогам та не мають відповідної освіти.
Під час аналізу структур, штатних розписів інспекцій і посадових інструкцій виявлено, що інспекції не дотримуються вимог постанови Кабінету Міністрів України від 12.03.2005
N 179 "Про упорядкування структури апарату центральних органів виконавчої влади, їх територіальних підрозділів та місцевих державних адміністрацій".
Мають місце випадки присвоєння чергових рангів достроково, без умотивованих причин та відповідного обґрунтування (Інспекція державного архітектурно-будівельного контролю у Хмельницькій області).
Кадровий резерв формується з порушеннями вимог Положення про формування кадрового резерву для державної служби, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2001
N 199.
Планування роботи в інспекціях здійснюється формально, без зазначення конкретних дат; щотижневі апаратні наради проводяться нерегулярно, протоколи таких нарад не ведуться, що унеможливлює контроль за виконанням доручень керівника.
За результатами розгляду та аналізу справ виявлені порушення дотримання строків розгляду поданих забудовником документів та прийняття рішення щодо прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом приватних житлових будинків садибного типу, дачних та садових будинків з господарськими спорудами і будівлями, споруджених без дозволу на виконання будівельних робіт, та видачі сертифіката відповідності державним будівельним нормам, стандартам та правилам.
Назви об'єктів у сертифікатах відповідності не відповідають назвам об'єктів, що зазначені у довідках про погодження прийняття приватної будівлі в експлуатацію, виданих на підставі рішення виконавчого органу сільської, селищної, міської ради.
Спостерігаються випадки, коли приймається в експлуатацію увесь приватний житловий будинок, а в штампі самовільного будівництва технічного паспорта приватної будівлі, виданого бюро технічної інвентаризації, зазначено тільки прибудову до приватного житлового будинку.
У деяких реєстраційних справах номери реєстраційних справ не співпадають із номерами дозволів на виконання будівельних робіт відповідно до п. 12 Порядку надання дозволу на виконання будівельних робіт, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30.09.2009
N 1104 (далі - Порядок).
При перевірці журналів та вибіркових перевірках реєстраційних справ, що були сформовані при наданні дозволів на виконання підготовчих робіт, були виявлені такі порушення:
- термін розгляду заяви перевищує місяць; декілька тижнів відповідальні працівники не ознайомлені із наказами на виконання будівельних робіт та здійснення авторського та технічного нагляду; замовником будівництва не затверджено техніко-економічні показники проекту будівництва; відсутні висновки СЕС та пожежного нагляду, будівельний генеральний план та документи від підрядника будівництва;
- відповідальні виконавці робіт та авторського нагляду призначаються замовником будівництва;
- термін дії дозволів на виконання будівельних робіт у деяких випадках суперечить п. 6
Порядку;
- спостерігається неповне формування реєстраційних справ, у яких не вистачає одного або кількох документів.
При перевірці реєстраційних справ виявлено ряд недоліків:
- у переважній більшості перевірених справ акти готовності об'єктів до експлуатації погоджені організаціями, які не передбачені постановою Кабінету Міністрів України від 08.10.2008
N 923, а саме Держпромгірнаглядом, Державною комісією з енергозбереження, СЕС;
- у сертифікатах відповідності вказується загальна площа об'єкта, що приймається в експлуатацію, та його вартість;
- у реєстраційних справах відсутні скориговані техніко-економічні показники об'єктів; має місце прийняття в експлуатацію об'єктів, проектна документація яких зазнала змін, прийняття в експлуатацію об'єктів з відхиленням від проектної документації.
Трапляються випадки, коли постанови підписуються не начальниками інспекцій, а іншою особою, без зазначення її посади, прізвища, ім'я та по батькові, що суперечить Примірній інструкції з діловодства у міністерствах, інших центральних органах виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих органах виконавчої влади, затвердженій постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.97
N 1153.
При проведенні позапланових перевірок дотримання ліцензійних умов у посвідченнях на проведення перевірок не зазначаються питання, необхідність з'ясування яких є підставою для проведення перевірки, що суперечить вимогам абз. 6 ст.
6 Закону України
"Про державний контроль та нагляд" (інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Чернігівській та Хмельницькій областях). Інформування Держархбудінспекції щодо результатів перевірок на надані нею доручення та погодження виконуються не завжди своєчасно (Інспекція державного архітектурно-будівельного контролю у Хмельницькій області).
................Перейти до повного тексту