1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


КОЛЕГІЯ ДЕРЖАВНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ
ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА
Р І Ш Е Н Н Я
08.09.2003 N 40
Про соціально-економічний розвиток України за відповідний період 2003 року у сфері житлово-комунального господарства та виконання Програми діяльності Кабінету Міністрів України
Житлово-комунальне господарство - це галузь, яка забезпечує першочергові потреби населення та суттєво впливає на створення необхідних умов для функціонування всього господарства країни.
Протягом першого півріччя підприємствами галузі надано послуг на суму майже 4,1 млрд.грн. (що на 13,9% більше ніж за відповідний період минулого року), в тому числі для населення - на 2,4 млрд.грн., на 360,2 млн.грн. зменшилась заборгованість населення з оплати житлово-комунальних послуг, рівень їх оплати підвищився до 95 відсотків.
Загалом по галузі темпи підготовки об'єктів теплового та водопровідно-каналізаційного господарства до роботи в осінньо-зимовий період порівняно з аналогічним періодом минулого року вищі.
Програма діяльності Кабінету Міністрів України "Відкритість, дієвість, результативність" виконується відповідно до плану, затвердженого наказом Держжитлокомунгоспу від 05.05.2003 року N 75 "Про організацію виконання завдань, передбачених Програмою діяльності Кабінету Міністрів України".
На виконання Програми діяльності Кабінету Міністрів України до Верховної Ради України подано проект нової редакції Житлового кодексу України, проект Закону України "Про внесення змін до статті 9 Закону України "Про ціни і ціноутворення".
Розроблені проекти Законів України "Про Загальнодержавну програму реформування і розвитку житлово-комунального господарства України на 2004-2010 роки" та "Про Загальнодержавну програму "Питна вода України".
Верховною Радою України прийнято розроблений Держжитлокомунгоспом Закон України "Про внесення змін до Закону України "Про податок на додану вартість".
Для законодавчого забезпечення відносин на ринку послуг з теплопостачання Комітетом розроблено та погоджено центральними органами виконавчої влади проект Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про ліцензування певних видів господарської діяльності", яким передбачається ліцензування виробництва та централізованого теплопостачання теплової енергії, розробляється проект Закону України "Про теплопостачання населених пунктів України", розроблено першу редакцію законопроектів "Про міський пасажирський наземний електричний транспорт", "Про благоустрій населених пунктів України".
З метою удосконалення ціноутворення на підприємствах теплопостачання та посилення економічного обгрунтування діючих тарифів Комітетом розроблено і опрацьовується з зацікавленими центральними органами виконавчої влади проект Порядку формування тарифів на теплову енергію та послуги централізованого теплопостачання.
Незважаючи на позитивні тенденції, які мали місце в роботі житлово-комунального господарства України у 2003 році, соціально-економічний стан галузі залишається складним. Існує ряд факторів, які суттєво ускладнюють фінансовий стан галузі.
Рівень діючих тарифів на сьогодні відшкодовує повні витрати підприємств на виробництво та реалізацію послуг від 24 до 100 відсотків.
Загальна сума заборгованості споживачів перед підприємствами галузі, які перебувають у комунальній власності, з початку року зросла на 6,0 відсотків і на 1 серпня 2003 року складала 9,1 млрд.грн., в тому числі заборгованість бюджетних установ та організацій за спожиті комунальні послуги зросла на 18,2 % і склала 439,9 млн. гривень.
За цей же період обсяг кредиторської заборгованості підприємств житлово-комунального господарства збільшився на 6,8 % (в тому числі за енергоносії на 11,4 %) і становить 8,8 млрд.грн. (в тому числі за енергоносії 4,9 млрд.грн.). ЇЇ збільшення відбулось майже у всіх регіонах України.
Станом на 1 серпня 2003 р. загальна сума боргу за електроенергію становить 1,4 млрд. грн., за спожитий природний газ - 2,8 млн. гривень.
З початку року підприємства галузі розрахувалися за природний газ на 64%, маючи можливість розрахуватися на 70,2%. За спожиту електроенергію сплачено 72,3% при реально можливому рівні сплати 79,8%.

................
Перейти до повного тексту