1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ
Н А К А З
13.10.2010 N 262
Про затвердження Порядку підготовки, подання на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України нормативно-правових актів Головдержслужби України
З метою удосконалення організації роботи та поліпшення якості підготовки проектів нормативно-правових актів у Головному управлінні державної служби України
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок підготовки, подання на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України нормативно-правових актів Головдержслужби України, що додається.
2. Визнати таким, що втратив чинність, наказ Головдержслужби "Про державну реєстрацію нормативно-правових актів Головного управління державної служби України" від 28.04.2007 р. N 130 (із змінами).
3. Адміністративно-фінансовому департаменту ознайомити з цим наказом першого заступника, заступників Начальника Головдержслужби України, директора Школи вищого корпусу державної служби, директора Центру адаптації державної служби до стандартів Європейського Союзу, керівників структурних підрозділів.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Начальник Головдержслужби Т.Мотренко
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Головдержслужби
13.10.2010 N 262
ПОРЯДОК
підготовки, подання на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України нормативно-правових актів Головдержслужби України
I. Загальні положення
1.1. Цей Порядок розроблено відповідно до указів Президента України від 03.10.92 N 493 "Про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади" (із змінами), від 27.06.96 N 468 "Про Єдиний державний реєстр нормативних актів", від 13.12.96 N 1207 "Про опублікування актів законодавства України в інформаційному бюлетені "Офіційний вісник України", Положення про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств, інших органів виконавчої влади, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.12.92 N 731 (із змінами) (далі - Положення), та Порядку подання нормативно-правових актів на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України та проведення їх державної реєстрації, затвердженого наказом Міністерства юстиції України 12.04.2005 N 34/5 (із змінами), зареєстровано в Міністерстві юстиції України 12.04.2005 за N 381/10661 (далі - Порядок подання нормативно-правових актів).
1.2. Цей Порядок установлює процедуру підготовки, подання до Міністерства юстиції України та обліку наказів Головдержслужби України, які підлягають державній реєстрації відповідно до чинного законодавства.
1.3. Державна реєстрація наказу полягає у проведенні правової експертизи на відповідність його Конституції та законодавству України, Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року і протоколам до неї, міжнародним договорам України, згоду на обов'язковість яких надано Верховною Радою України, та acquis communautaire, а також з урахуванням практики Європейського суду з прав людини, прийнятті рішення про державну реєстрацію цього акта, присвоєнні йому реєстраційного номера та занесенні до Єдиного державного реєстру нормативно-правових актів.
II. Порядок підготовки нормативно-правових актів, які підлягають державній реєстрації в Міністерстві юстиції України
2.1. Відповідно до вимог нормопроектувальної техніки нормативно-правовий акт:
повинен розроблятися з урахуванням його галузевої належності, відповідати за обсягом регламентації визначеному в ньому предмету правового регулювання;
повинен бути чітким, конкретним і зрозумілим;
не повинен дублювати приписів інших нормативно-правових актів;
не повинен містити суперечливих нормативних приписів.
2.2. При розробці нормативно-правового акта слід виходити з необхідності правового регулювання управлінської діяльності Головдержслужби, однією з форм реалізації якої є видання розпорядчих документів, вид яких (наказ) визначається законодавчими актами та пунктом 7 Положення про Головне управління державної служби України, затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 26.09.2007 N 1180.
2.3. Правила нормопроектувальної техніки, порядок викладення мовних конструкцій, застосування відсильних приписів, оформлення додатків, визначення акта таким, що втратив чинність, внесення змін до нормативно-правовового акта, виклад його в новій редакції, механізм розроблення спільного нормативно-правового акта визначено в пунктах 2.3-2.35 Порядку подання нормативно-правових актів на державну реєстрацію.
2.4. Підготовка проекту нормативно-правового акта покладається на одне або декілька структурних підрозділів Головдержслужби, з урахуванням їх компетенції. Юридичний департамент надає необхідну допомогу структурним підрозділам Головдержслужби з правових питань, що виникають при підготовці проекту, та за дорученням керівництва бере участь у розробці питань, що входять до його компетенції.
2.5. Підготовку документів, необхідних для державної реєстрації наказу Головдержслужби в Міністерстві юстиції України, забезпечує керівник структурного підрозділу Головдержслужби, який займався підготовкою проекту нормативно-правового акта.
2.6. Керівники структурних підрозділів Головдержслужби несуть персональну відповідальність за подання нормативно-правового акта для державної реєстрації до Міністерства юстиції України.
2.7. Якщо у розробці проекту нормативно-правового акта беруть участь декілька структурних підрозділів Головдержслужби, підготовку документів для державної реєстрації нормативно-правового акта і його подання до Міністерства юстиції України у зазначений термін, а також повернення оригіналу акта забезпечує керівник структурного підрозділу Головдержслужби, який є головним виконавцем.
III. Порядок подання наказів Головдержслужби до Міністерства юстиції України на державну реєстрацію
3.1. Державній реєстрації в Міністерстві юстиції України підлягають накази Головдержслужби незалежно від строку їх дії (постійні чи обмежені певним часом) та характеру відомостей, що в них містяться, у тому числі з грифами "Для службового користування", "Особливої важливості", "Цілком таємно", "Таємно" та іншими, а також прийняті в порядку експерименту, якщо в них є одна або більше норм (правил поведінки), що:
зачіпають соціально-економічні, політичні, особисті та інші права, свободи й законні інтереси громадян, проголошені й гарантовані Конституцією та законами України, Конвенцією, міжнародними договорами України, згоду на обов'язковість яких надано Верховною Радою України, та acquis communautaire, з урахуванням практики Європейського суду з прав людини, установлюють новий або змінюють, доповнюють чи скасовують існуючий організаційно-правовий механізм їх реалізації;
мають міжвідомчий характер, тобто є обов'язковими для інших органів виконавчої влади, а також підприємств, установ і організацій, що не входять до сфери управління органу, який видав нормативно-правовий акт.
При цьому на державну реєстрацію подаються накази, які мають як одну з указаних ознак, так і декілька.
3.2. Зміни до зареєстрованих наказів незалежно від того, містять вони правові норми чи ні, а також накази про втрату чинності зареєстрованих наказів підлягають державній реєстрації в загальновстановленому порядку.
При необхідності внесення змін до наказу, прийнятого до запровадження державної реєстрації, якщо він має ознаки, наведені в пункті 3.1 цього розділу, розробляється і подається на державну реєстрацію єдиний наказ, а основний документ визнається таким, що втратив чинність.
3.3. На державну реєстрацію не подаються накази:
а) персонального характеру (про склад комісій, призначення на посаду і звільнення з неї, заохочення працівників тощо);
б) дія яких вичерпується одноразовим застосуванням, крім наказів про затвердження положень, інструкцій та інших актів, що містять правові норми, а також тимчасові, строк дії яких вичерпано;
в) оперативного, організаційно-розпорядчого характеру (разові доручення) та інші, які не мають нормативного характеру, зокрема ті, які містять лише індивідуально-конкретні приписи;
г) якими доводяться до відома територіальним органам Головного управління державної служби України рішення Головдержслужби;
ґ) спрямовані на організацію виконання рішень вищестоящих органів і власних рішень, інших органів виконавчої влади, що не мають нових правових норм;

................
Перейти до повного тексту