- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО УКРАЇНИ У СПРАВАХ СІМ'Ї,
МОЛОДІ ТА СПОРТУ
НАЦІОНАЛЬНИЙ ОЛІМПІЙСЬКИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ
Н А К А З
Про затвердження Концепції підготовки спортсменів України до XXII зимових Олімпійських ігор 2014 року
З метою забезпечення якісної підготовки та участі спортсменів України в XXII зимових Олімпійських іграх у м. Сочі (Росія) та на виконання протокольного рішення засідання Експертної ради з питань підготовки та участі спортсменів України в Олімпійських іграх
НАКАЗУЄМО:
1. Затвердити Концепцію підготовки спортсменів України до XXII зимових Олімпійських ігор 2014 року (додаток N 1).
2. Контроль за виконанням наказу покласти на заступника Міністра Домашенка А.В. та першого віце-президента НОК України Бринзака В.М.
Міністр України у справах сім'ї, молоді та спорту Президент Національного олімпійського комітету України | Р.С.Сафіуллін С.Н.Бубка |
ЗАТВЕРДЖЕНО:
Міністр України
Р.С.Сафуллін
ПОГОДЖЕНО:
Президент НОК України
С.Н.Бубка
КОНЦЕПЦІЯ
підготовки спортсменів України до XXII зимових Олімпійських ігор 2014 року
1. Основні тенденції розвитку світового спорту та конкурентноздатність українських спортсменів
На початок III тисячоліття в суспільній свідомості чітко визначилась політична значущість Олімпійських ігор, спортивні досягнення в яких розглядаються як один з основних факторів національного престижу.
Результати XXI зимових Олімпійських ігор 2010 року у Ванкувері показали загальні тенденції розвитку світового спорту, а саме:
- стабільну групу шестірки країн-лідерів, за своїм потенціалом здатну зберегти в подальшому свої позиції в неофіційному командному заліку;
- перелік видів спорту, переможці та призери в яких прогнозовані;
- комерціалізацію олімпійського спорту та тісну взаємодію професійного і аматорського спорту;
- значні фінансові інвестиції у технічне оснащення спортивних об'єктів, екіпірування та обладнання для спортсменів;
- підвищення впливу на спортивні результати досягнень науково-технічного прогресу та медико-біологічного забезпечення олімпійської підготовки;
- загострення допінгової проблеми, зумовленої жорсткою антидопінговою політикою Міжнародного олімпійського комітету та ВАДА;
- Україна, не виборовши на XXI зимових Олімпійських іграх нагород, не увійшла до групи країн, які зайняли місця відповідно кількості завойованих медалей.
За умови створення ефективної системи підготовки та відповідного організаційного та матеріально-технічного забезпечення, спортсмени України можуть боротися за медалі на XXII зимових Олімпійських іграх 2014 року в Сочі.
2. Інфраструктура розвитку олімпійських видів спорту в Україні
Базовим показником у визначенні стратегії підготовки до наступних Олімпійських ігор є ефективно збалансована інфраструктура розвитку олімпійських видів спорту.
На наступне чотириріччя пріоритетними залишаються традиційні види спорту, в яких українські спортсмени можуть конкурувати на світовій спортивній арені та досягти значних спортивних результатів.
Таким чином, для відповідного забезпечення підготовки та участі у міжнародних змаганнях пріоритетні види спорту доцільно поділити на групи, а саме:
- види спорту, спортсмени яких мають стійкі тенденції та перспективи показати найвищий результат;
- види спорту, спортсмени яких зможуть претендувати на вхід до десятки кращих;
- всі інші види спорту, участь в яких є перспективними та престижними для країни.
Пріоритетність видів спорту затверджується окремим наказом центрального органу виконавчої влади з питань фізичної культури і спорту.
3. Організаційно-управлінська структура олімпійського спорту
Ця Концепція визначає єдину державну систему підготовки спортсменів України до XXII зимових Олімпійських ігор 2014 у Сочі з урахуванням складових:
- організація, контроль та відповідальність за підготовку до Олімпійських ігор;
- поєднання зусиль суб'єктів державного, громадського та приватного секторів з метою забезпечення підготовки спортсменів України;
- нормативно-правове;
- кадрове забезпечення олімпійського спорту;
- фінансове забезпечення підготовки спортсменів;
- матеріально-технічне забезпечення підготовки спортсменів;
- науково-методичне та медичне забезпечення;
- соціальний захист спортсменів.
В сучасних умовах розвитку олімпійського спорту в Україні залишається актуальним збереження пріоритету державної системи олімпійської підготовки із залученням організацій, які беруть на себе відповідальність за підготовку спортсменів України до XXII зимових Олімпійських ігор.
Центральний орган виконавчої влади з питань фізичної культури і спорту:
- у співпраці з Національним олімпійським комітетом України та федераціями із зимових олімпійських видів спорту на підставі укладених договорів про співробітництво, відповідно до законодавства України та Олімпійської хартії, забезпечує розвиток зимових видів спорту в Україні, підготовку до участі спортсменів у XXII зимових Олімпійських іграх, сприяє зміцненню та захисту олімпійського руху, олімпійських символів, підвищенню рівня здоров'я, фізичного і духовного розвитку членів національних збірних команд відповідно до Кодексу честі олімпійця України.
- створює та удосконалює законодавчо-нормативну базу для розвитку спорту вищих досягнень, яка має закласти правові засади забезпечення підготовки до Олімпійських ігор;
- визначає тенденції, координує та контролює розвиток видів спорту в Україні, визначає пріоритетність та при необхідності вносить до неї відповідні зміни;
- формує календарний план спортивних змагань та навчально-тренувальних зборів, у тому числі олімпійської підготовки;
- визначає спільно з НОК України, федераціями, фізкультурно-спортивними товариствами та відомствами, склад кандидатів на участь в Олімпійських іграх;
- затверджує єдину комплексну програму підготовки до XXII зимових Олімпійських ігор та цільові програми підготовки з видів спорту;
- забезпечує фінансування підготовки, участі кандидатів до олімпійської збірної в змаганнях та навчально-тренувальних зборах, визначених індивідуальними планами підготовки членів збірних команд України;
- на конкурсних засадах за поданням федерацій визначає тренерський склад для збірних команд країни;
- здійснює кадрове, науково-методичне, медичне та матеріально-технічне забезпечення підготовки кандидатів до олімпійської збірної, координує діяльність щодо запобігання використання допінгу в спорті;
- проводить централізовану підготовку спортсменів на протягом всього періоду;
- вживає заходів щодо будівництва, реконструкції та забезпечення баз олімпійської підготовки.
Національний олімпійський комітет України:
- у співпраці з центральним органом виконавчої влади з питань фізичної культури і спорту та федераціями із зимових олімпійських видів спорту на підставі укладених договорів про співробітництво, відповідно до законодавства України та Олімпійської хартії, сприяє розвитку зимових видів спорту в Україні, підготовці збірних команд та забезпечує участь офіційної делегації України у XXII зимових Олімпійських іграх, забезпечує розвиток, зміцнення та захист олімпійського руху, олімпійських символів, підвищенню рівня здоров'я, фізичного і духовного розвитку членів національних збірних команд відповідно до Кодексу честі олімпійця України;
- забезпечує постійний зв'язок з Міжнародним олімпійським комітетом та Оргкомітетом XXII зимових Олімпійських ігор у Сочі щодо питань, пов'язаних з організацією та участю в XXII олімпійських іграх;
- забезпечує переклад отриманих від Оргкомітету ігор документів, спільно з федераціями готує акредитації та іншу документацію для своєчасного представлення Оргкомітету;
- представляє та очолює офіційну делегацію України на XXII зимових Олімпійських іграх;
- призначає шефа місії та аташе НОК України на період підготовки та участі в Олімпійських іграх;
- бере участь у роботі комісії по затвердженню комплексних цільових програм підготовки збірних команд до XXII зимових Олімпійських ігор та призначенню головних тренерів;
- бере участь у роботі Штабу олімпійської підготовки;
- розглядає та затверджує на виконкомі НОК України списки делегації України для участі в Олімпійських іграх;
- надає фінансову підтримку федераціям з зимових олімпійських видів спорту відповідно до Положення про порядок надання безповоротної фінансової допомоги НОК України федераціям з олімпійських видів спорту на підготовку спортсменів збірних команд до Олімпійських ігор та укладених договорів;
- вирішує питання фінансової підтримки федерацій з зимових олімпійських видів спорту за рахунок програм Олімпійської солідарності МОК щодо підготовки провідних спортсменів України до XXII зимових Олімпійських ігор;
- сприяє Національному антидопінговому центру та федераціям із зимових олімпійських видів спорту у питаннях боротьби з допінгом;
- надає організаційну допомогу федераціям щодо входження їх представників до управлінських структур міжнародних спортивних федерацій з зимових видів спорту;
- у співпраці з регіональними відділеннями НОК України надає підтримку членам національних збірних команд з зимових олімпійських видів спорту та їх тренерам на період підготовки та участі в Олімпійських іграх;
- надає практичну допомогу представникам засобів масової інформації у висвітлені підготовки та участі спортсменів України у XXII зимових Олімпійських іграх;
- затверджує зразки цивільної та спортивної форми офіційної делегації на XXII зимових Олімпійських іграх, визначає вимоги щодо екіпіровки офіційної делегації України на XXII зимових Олімпійських іграх;
- вирішує питання щодо призначення стипендій Олімпійської солідарності та стипендій НОК України;
- надає пропозиції до Єдиного календарного плану фізкультурно-оздоровчих та спортивних заходів.
Національні федерації з видів спорту:
- у співпраці з центральним органом виконавчої влади з питань фізичної культури і спорту та Національним олімпійським комітетом на підставі укладених договорів про співробітництво, відповідно до законодавства України та Олімпійської хартії, забезпечують розвиток зимових видів спорту в Україні, підготовку та участь спортсменів у XXII зимових Олімпійських іграх, сприяють зміцненню та захисту олімпійського руху, олімпійських символів, підвищенню рівня здоров'я, фізичного і духовного розвитку членів національних збірних команд відповідно до Кодексу честі олімпійця України;
- забезпечують організацію і проведення всеукраїнських та міжнародних змагань на території України;
- формують пропозиції до календарного плану змагань та навчально-тренувальних зборів;
- залучають спонсорів і беруть участь у підготовці та участі збірних команд України у міжнародних змаганнях;
- беруть участь у процесі підготовки спортсменів до Олімпійських ігор через свої місцеві осередки та угоди зтериторіями і товариствами;
- проводять суддівські семінари та своєчасно інформують спортсменів, тренерів та інших фахівців про зміни в регламентах проведення змагань тощо, які встановлюються міжнародними спортивними організаціями;
- залучають фахівців України для роботи в управлінських структурах міжнародних спортивних федерацій, суддівських корпусах та технічних комітетах;
- контролюють процес залучення провідних спортсменів та тренерів до професійних зарубіжних клубів;
- спільно з центральним органом виконавчої влади з питань фізичної культури і спорту несе відповідальність за результати участі спортсменів в міжнародних змаганнях на етапі підготовки та на Олімпійських іграх.
Експертна рада з підготовки та участі спортсменів України в Олімпійських іграх:
- аналізує зміст та хід виконання цільових програм і річних планів підготовки спортсменів України до участі в Олімпійських іграх та вносить пропозиції центральному органу виконавчої влади з питань фізичної культури і спорту, НОК України щодо відповідних коректив до програм і планів на етапах їх реалізації;
- спрямовує науковий потенціал на забезпечення наукового супроводу підготовки спортсменів до Ігор;
- визначає потреби та спрямовує науково-методичну та медичну апаратуру для забезпечення національних збірних команд;
- вносить пропозиції центральному органу виконавчої влади з питань фізичної культури і спорту та НОК пропозиції з питань формування тренерського складу збірних команд, списку спортсменів-кандидатів на участь в Олімпійських іграх, інших питань підготовки та участі національних збірних команд в Олімпійських іграх.
Територіальні органи виконавчої владизпитань фізичної культури і спорту:
- вживають заходів щодо розвитку інфраструктури видів спорту з урахуванням їх категорійності та беруть участь у підготовці спортивного резерву;
- створюють умови для підготовки кандидатів до олімпійської збірної команди на місцях;
- забезпечують дієздатність спортивних баз, шкіл вищої спортивної майстерності та центрів олімпійської підготовки відповідно до державного замовлення;
- створюють соціально-побутові та спортивно-технічні умови для спортсменів, кандидатів до олімпійської збірної та їх тренерів.
Спортивні товариства і відомства:
- беруть участь у підготовці спортивного резерву;
- забезпечують роботу відомчих спортивних баз;
- беруть дольову участь у підготовці спортсменів та їх матеріальному забезпеченні;
- надають допомогу у соціальному захисті спортсменів, тренерів та інших фахівців.
4. Підготовка олімпійського резерву
Резервний спорт, як базовий етап у системі багаторічного планування олімпійської підготовки, зорієнтований на створення передумов для максимального розвитку індивідуальних здібностей найобдарованіших дітей та молоді до рівня, який дає підстави для їх переходу до системи спорту вищих досягнень та поповнення основних складів збірних команд країни.
Дієвість системи резервного спорту, як складової олімпійської підготовки, забезпечують спеціалізовані навчальні заклади спортивного профілю, спортивні клуби, спортивні команди Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва, Севастополя, центральних органів виконавчої влади, фізкультурно-спортивних товариств, спортивних федерацій.
Для вирішення питань якісної підготовки олімпійського спортивного резерву центральний орган виконавчої влади з питань фізичної культури та спорту спільно з Національним університетом фізичного виховання і спорту, Державним науково-дослідним інститутом фізичної культури і спорту розробляє Державну програму розвитку резервного спорту, головною метою якої є визначення та здійснення організаційно-практичних заходів, спрямованих на підготовку спортсменів, віднесених до складу кандидатів до збірних команд України з видів спорту та забезпечення успішного виступу на I зимових Юнацьких Олімпійських іграх 2012 року в Інсбруку.
Реалізацію Державної програми здійснює центральний орган виконавчої влади з питань фізичної культури та спорту, структурні підрозділи з питань фізичної культури і спорту Автономної Республіки Крим, обласних, Київської і Севастопольської міських держадміністрацій, комітет фізичного виховання і спорту Міністерства освіти та науки, Національний олімпійський комітет України, фізкультурно-спортивні товариства, спортивні федерації.
Для фінансування заходів Державної програми залучаються кошти державного та місцевих бюджетів, а також інші джерела не заборонені законодавством.
5. Цільові програми, система спортивних змагань і методичні аспекти та планування підготовки спортсменів вищої кваліфікації до Олімпійських ігор 2014 року
Для планової підготовки збірної команди, відповідно до даної концепції, головними тренерами спільно з національними федераціями з видів спорту розробляються Цільові програми з видів спорту на олімпійський цикл та щорічні зведені плани підготовки, які затверджуються та коригуються центральним органом виконавчої влади з фізичної культури та спорту.
До структури підготовки спортсменів вищої кваліфікації в олімпійському циклі 2010 - 2014 рр. включені головні, етапні та відбірні змагання.
................Перейти до повного тексту