1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ З ПИТАНЬ РЕГУЛЮВАННЯ ЗВ'ЯЗКУ УКРАЇНИ
Р І Ш Е Н Н Я
09.09.2010 N 406
Про розгляд проекту Порядку здійснення державного нагляду за ринком послуг поштового зв'язку
На виконання статті 8 Закону України "Про поштовий зв'язок" Національна комісія з питань регулювання зв'язку України
ВИРІШИЛА:
1. Взяти за основу проект Порядку здійснення державного нагляду за ринком послуг поштового зв'язку, що додається.
2. Департаменту забезпечення діяльності розмістити проект Порядку здійснення державного нагляду за ринком послуг поштового зв'язку на веб-сайті НКРЗ для громадського обговорення.
Голова В.Олійник
Додаток
до рішення НКРЗ
09.09.2010 N 406
ПОРЯДОК
здійснення державного нагляду за ринком послуг поштового зв'язку
1. Загальні положення
1.1. Цей Порядок, розроблений відповідно до Закону України "Про поштовий зв'язок" (далі - Закон), інших нормативно-правових актів у сфері надання послуг поштового зв'язку, визначає правові та організаційні засади здійснення державного нагляду за ринком послуг поштового зв'язку.
1.2. Державний нагляд за ринком послуг поштового зв'язку забезпечує Національна комісія з питань регулювання зв'язку України (далі - НКРЗ). Державний нагляд за ринком послуг поштового зв'язку здійснює Державна інспекція зв'язку (далі - ДІЗ).
1.3. Основними завданнями державного нагляду за ринком послуг поштового зв'язку є:
контроль за якістю надання послуг поштового зв'язку;
контроль за наявністю передбачених законом ліцензій у сфері надання послуг поштового зв'язку;
перевірка додержання операторами поштового зв'язку, їх відокремленими підрозділами ліцензійних умов у сфері надання послуг поштового зв'язку (далі - ліцензійні умови);
контроль за додержанням операторами поштового зв'язку, їх відокремленими підрозділами законодавства, стандартів, інших нормативних документів у сфері надання послуг поштового зв'язку;
запобігання, виявлення та усунення правопорушень операторами поштового зв'язку, їх відокремленими підрозділами при здійсненні діяльності у сфері надання послуг поштового зв'язку.
1.4. Об'єктом державного нагляду є діяльність операторів поштового зв'язку, їх відокремлених підрозділів.
1.5. У разі потреби ДІЗ має право залучати до участі у здійсненні заходів державного нагляду як фахівців працівників центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, органів державної податкової служби, інших правоохоронних органів, науково-дослідних установ та організацій (за погодженням з їх керівниками).
У разі необхідності ДІЗ може брати участь у проведенні комплексних заходів державного нагляду спільно з органами, повноваження яких на здійснення заходів державного нагляду чи участь у комплексних заходах передбачені законом на підставі спільного рішення та за зверненнями керівників відповідних органів державного нагляду.
У разі необхідності та наявності вмотивованого письмового звернення відповідного органу співробітники ДІЗ в межах компетенції можуть бути залучені у якості спеціалістів до проведення заходів державного нагляду, що здійснюються іншими контролюючими органами.
1.6. Для здійснення державного нагляду за ринком послуг поштового зв'язку посадові особи ДІЗ мають право:
1) доступу в установленому законодавством порядку на територію і до приміщень операторів поштового зв'язку;
2) перевіряти дотримання операторами поштового зв'язку, їх відокремленими підрозділами вимог законодавства про поштовий зв'язок;
3) видавати в межах своїх повноважень операторам поштового зв'язку обов'язкові для виконання приписи про усунення порушень законодавства про поштовий зв'язок;
4) притягувати в установленому законом порядку до адміністративної відповідальності осіб, винних у порушенні законодавства про поштовий зв'язок;
5) безоплатно отримувати від операторів поштового зв'язку необхідну для здійснення державного нагляду інформацію, пояснення, довідки, документи та інші матеріали;
6) інші права, передбачені законодавством.
1.7. ДІЗ здійснює аналіз результатів державного нагляду за ринком послуг поштового зв'язку та інформує НКРЗ про його результати. Інформація щодо результатів державного нагляду щоквартально публікується в офіційному бюлетені НКРЗ та на веб-сторінці ДІЗ.
2. Організація державного нагляду за ринком послуг поштового зв'язку
2.1. Державний нагляд за ринком послуг поштового зв'язку здійснюється шляхом проведення планових та позапланових перевірок, здійснення інших заходів відповідно до законодавства, спрямованих на запобігання, виявлення та усунення порушень законодавства про поштовий зв'язок.
2.2. ДІЗ організовує і здійснює заходи з контролю за додержанням операторами поштового зв'язку, їх відокремленими підрозділами контрольних строків пересилання поштових відправлень та поштових переказів, в тому числі, шляхом пересилання контрольних листів до респондентів, які будуть брати участь у контролі.
2.3. Планові перевірки операторів поштового зв'язку, їх відокремлених підрозділів проводяться не частіше ніж один раз на три роки відповідно до квартальних планів перевірок (додаток 1), які затверджуються НКРЗ до 25 числа останнього місяця кварталу, що передує плановому.
2.4. Позапланові перевірки проводяться за рішенням НКРЗ або керівника ДІЗ (його заступника) щодо питань, зазначених у цих рішеннях. Рішення про проведення позапланової перевірки приймається:
на підставі письмового звернення про порушення законодавства, стандартів та інших нормативних документів у сфері надання послуг поштового зв'язку;
з метою перевірки виконання розпоряджень НКРЗ чи приписів ДІЗ про усунення виявлених порушень;
у разі виявлення недостовірності даних, зазначених у документах обов'язкової звітності, поданих оператором поштового зв'язку, або неподання таких документів.
Під час проведення позапланової перевірки перевіряються питання, які зазначені у посвідченні на проведення позапланової перевірки.
При встановленні під час позапланової перевірки фактів порушень законодавства з питань, що не зазначені у посвідченні, вони підлягають обов'язковій перевірці та відображенню в акті перевірки.
За розпорядженням Голови НКРЗ ДІЗ проводить перевірку достовірності відомостей у документах, поданих заявником для отримання ліцензії на надання послуг поштового зв'язку та відповідності заявника і поданих документів ліцензійним умовам.
2.5. Для здійснення планової, позапланової перевірки оператора поштового зв'язку ДІЗ видає наказ, який має містити відомості про найменування оператора поштового зв'язку, що підлягає перевірці, предмет перевірки, термін її проведення, передбачати створення комісії та визначати її склад.
На підставі наказу оформляється посвідчення на проведення перевірки оператора поштового зв'язку (додаток 2) (далі - посвідчення), яке підписується керівником ДІЗ (його заступником) або іншою посадовою особою, уповноваженою керівником ДІЗ та засвідчується печаткою ДІЗ.
Посвідчення є чинним лише протягом зазначеного в ньому строку здійснення перевірки.
У разі якщо оператор поштового зв'язку здійснює свою діяльність в різних регіонах України до складу комісії можуть бути включені посадові особи структурних підрозділів ДІЗ, що працюють у відповідних регіонах, де проводиться перевірка. Члени комісії ДІЗ, що здійснюють перевірку відокремленого підрозділу оператора поштового зв'язку у визначеному у посвідченні регіоні, за результатами перевірки складають довідки за формою акта перевірки, які є невід'ємною частиною акта перевірки оператора поштового зв'язку.
2.6. Посвідчення реєструється в журналі обліку посвідчень на проведення перевірок (додаток N 3), сторінки якого мають бути пронумеровані, прошнуровані та скріплені печаткою.
2.7. Строк проведення перевірки визначається в залежності від кількості регіонів в яких здійснюється діяльність оператора поштового зв'язку і становить:
для національного оператора - не більше 30 днів;
для операторів поштового зв'язку, які здійснюють діяльність з надання послуг поштового зв'язку у більше ніж 50 відсотках регіонів України термін проведення планових перевірок - не більше ніж 20 робочих днів, позапланових перевірок - не більше ніж 15 робочих днів;
операторів поштового зв'язку, які здійснюють діяльність з надання послуг поштового зв'язку у менш ніж 50 відсотках регіонів України термін проведення планових перевірок - не більше ніж 15 робочих днів, позапланових перевірок - не більше ніж 10 робочих днів.
У разі необхідності термін проведення планової або позапланової перевірки може бути одноразово продовжений за наказом керівника ДІЗ (його заступника) на строк до 5 робочих днів, про що голова комісії повідомляє суб'єкта перевірки не пізніше останнього дня перевірки, визначеного в посвідченні.
У разі продовження терміну проведення планової або позапланової перевірки керівником ДІЗ (його заступником) або уповноваженою посадовою особою ДІЗ у посвідченні робиться відповідний запис з посиланням на номер та дату наказу ДІЗ, який засвідчується печаткою.
3. Порядок проведення перевірок
3.1. ДІЗ здійснює планові перевірки за умови письмового повідомлення оператора поштового зв'язку про проведення перевірки не пізніше ніж за п'ять днів до дня здійснення цієї перевірки. Повідомлення підписується уповноваженою посадовою особою та повинно містити інформацію про найменування оператора поштового зв'язку, дату початку та дату закінчення здійснення планової перевірки.
Повідомлення надсилається рекомендованим листом за рахунок коштів ДІЗ або вручається особисто керівнику чи уповноваженій особі оператора поштового зв'язку під розписку.
У разі проведення перевірки відокремленого підрозділу оператора поштового зв'язку ДІЗ повідомляє в установленому законодавством порядку оператора, а також відповідний відокремлений підрозділ.
Про проведення позапланової перевірки оператор поштового зв'язку, його відокремлені підрозділи повідомляються безпосередньо перед її початком.
3.2. На початку здійснення перевірки голова комісії ДІЗ зобов'язаний пред'явити керівнику оператора поштового зв'язку, його відокремленого підрозділу або уповноваженій ним особі посвідчення на проведення перевірки та службові посвідчення, що засвідчують особу голови комісії та членів комісії ДІЗ.
3.3. Керівник (уповноважений представник) оператора поштового зв'язку, його відокремленого підрозділу на зворотному боці посвідчення на проведення перевірки робить запис у якому зазначає про ознайомлення з посвідченням, призначення особи, відповідальної за забезпечення проведення перевірки та призначення особи, уповноваженої на підписання акта перевірки.
Зроблений на посвідченні керівником (уповноваженим представником) оператора поштового зв'язку, його відокремленого підрозділу запис засвідчується його підписом та печаткою підприємства (за наявності).
Датою початку проведення перевірки є дата ознайомлення керівника (уповноваженого представника) оператора поштового зв'язку, його відокремленого підрозділу з посвідченням на проведення перевірки.
У разі відмови у допуску комісії ДІЗ до проведення перевірки керівник (уповноважений представник) оператора поштового зв'язку, його відокремленого підрозділу робить запис на зворотному боці посвідчення про причини відмови.
У разі відмови оператора поштового зв'язку, його відокремленого підрозділу у допуску чи у разі фактичного недопуску комісії ДІЗ до проведення перевірки з дати зазначеної у посвідченні, комісія складає акт про відмову оператора поштового зв'язку, його відокремленого підрозділу у допуску комісії ДІЗ для проведення перевірки (далі - акт про відмову у допуску), який підписують голова та члени комісії.
Акт про відмову у допуску повинен містити опис подій, фактів, що свідчать про відмову оператора поштового зв'язку, його відокремленого підрозділу у допуску комісії ДІЗ з посиланням на докази (у разі їх наявності) та описом дій, спрямованих на проведення перевірки, що вживалися з боку комісії ДІЗ з урахуванням вимог законодавчих актів.
3.4. Голова комісії перед початком перевірки повинен зробити запис у журналі реєстрації перевірок (за наявності), заповнюючи всі передбачені графи, та засвідчити його своїм підписом. У разі відсутності журналу реєстрації перевірок комісія повинна відобразити цей факт в акті перевірки.
3.5. Оператор поштового зв'язку, його відокремлений підрозділ під час перевірки зобов'язаний надавати усі необхідні для проведення перевірки документи або засвідчені в установленому порядку копії документів, що перевіряються, письмові пояснення, засвідчені підписом керівника та печаткою (за наявності) оператора поштового зв'язку, відповідного відокремленого підрозділу.
Термін надання комісії необхідних для перевірки документів визначається головою комісії.
Оператор поштового зв'язку, його відокремлений підрозділ зобов'язаний не перешкоджати діям комісії щодо проведення перевірки та забезпечувати умови для її проведення.
У разі вчинення оператором поштового зв'язку, його відокремленим підрозділом перешкод, які не дають можливості комісії ДІЗ здійснювати перевірку у повному обсязі, комісія складає акт про вчинення оператором поштового зв'язку, його відокремленим підрозділом перешкод (далі - акт про вчинення перешкод) (додаток 9), який підписують голова та члени комісії. Акт про вчинення перешкод має містити опис факту вчинення оператором поштового зв'язку, його відокремленим підрозділом дій, що призвели до виникнення перешкод у проведенні комісією ДІЗ перевірки у визначеному посвідченням обсязі.
Комісія ДІЗ ознайомлює керівника (уповноваженого представника) оператора поштового зв'язку, його відокремленого підрозділу зі складеним актом про вчинення перешкод.
3.6. При здійсненні заходів державного нагляду обов'язковій перевірці підлягають:
наявність в оператора поштового зв'язку оригіналу ліцензії на провадження певного виду господарської діяльності у сфері надання послуг поштового зв'язку або довідки про прийняття заяви на переоформлення ліцензії на провадження певного виду господарської діяльності, якщо в період проведення перевірки триває переоформлення ліцензії;
наявність копій ліцензії, які видає НКРЗ, що підтверджують право відокремлених підрозділів оператора поштового зв'язку на провадження певного виду господарської діяльності у сфері надання послуг поштового зв'язку;
включення до єдиного державного реєстру операторів поштового зв'язку;
своєчасність переоформлення ліцензій за наявності визначених законодавством підстав;
наявність технологічного документу, який визначає порядок утворення мережі поштового зв'язку, надання послуг з пересилання поштових відправлень (поштових переказів) та його відповідність нормативно-правовим актам в сфері надання послуг поштового зв'язку;
3.6.1. Діяльність оператора поштового зв'язку, його відокремленого підрозділу може перевірятись з наступних питань:
своєчасність та повнота подання звітності у сфері надання послуг поштового зв'язку відповідно до законодавства України;
достовірність відомостей, наведених у документах, що подавались для отримання ліцензії;
своєчасність подання повідомлення до НКРЗ про зміну даних, зазначених у документах, що додавалися до заяви про видачу ліцензії;
дотримання вимог нормативно-правових актів, стандартів, інших нормативних документів у сфері надання послуг поштового зв'язку, у тому числі щодо:
дотримання Правил надання послуг поштового зв'язку;
дотримання тарифів на послуги поштового зв'язку;
дотримання контрольних строків пересилання поштових відправлень та поштових переказів;

................
Перейти до повного тексту