1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


МІНІСТЕРСТВО РЕГІОНАЛЬНОГО РОЗВИТКУ
ТА БУДІВНИЦТВА УКРАЇНИ
ДЕРЖАВНА АРХІТЕКТУРНО-БУДІВЕЛЬНА ІНСПЕКЦІЯ
Л И С Т
26.08.2010 N 26-17-5041
Про деякі питання здійснення державного архітектурно-будівельного контролю
У зв'язку з прийняттям 29.06.2010 Верховною Радою України Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення державного регулювання у сфері будівництва житла" Державна архітектурно-будівельна інспекція повідомляє.
Пунктом 19 зазначеного Закону внесені зміни до частини другої статті 2 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" в частині непоширення дії цього Закону на відносини, що виникають під час здійснення державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду.
Враховуючи зазначене, згода центрального органу виконавчої влади на проведення позапланового заходу зі здійснення державного нагляду (контролю) за зверненням фізичних та юридичних осіб про порушення суб'єктом господарювання вимог законодавства не є обов'язковою.
Наразі основними нормативно-правовими актами, що регулюють питання здійснення державного архітектурно-будівельного контролю інспекціями державного архітектурно-будівельного контролю в АР Крим, областях, мм. Києві та Севастополі (далі - інспекції державного архітектурно-будівельного контролю), є Кодекс України про адміністративні правопорушення, Закони України "Про планування і забудову територій", "Про основи містобудування", "Про архітектурну діяльність", "Про відповідальність підприємств, їх об'єднань, установ та організацій за правопорушення у сфері містобудування", постанови Кабінету Міністрів України від 25.03.93 N 225 "Про затвердження Положення про державний архітектурно-будівельний контроль", від 06.04.95 N 244 "Про затвердження Положення про порядок накладення штрафів за правопорушення у сфері містобудування", наказ Мінрегіонбуду від 19.11.2007 N 317, зареєстрований в Мін'юсті 10.12.2007 за N 1361/14628, "Про затвердження Положення про інспекції державного архітектурно-будівельного контролю в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві і Севастополі".
Слід зазначити, що відповідно до чинного законодавства інспекції державного архітектурно-будівельного контролю перевіряють не господарську діяльність суб'єктів господарювання, а об'єкти будівництва на предмет відповідності їх затвердженим проектним рішенням, будівельним нормам і правилам з метою забезпечення стійкості, надійності та готовності об'єкта до експлуатації.
Так, згідно зі статтею 10 Закону України "Про архітектурну діяльність" державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється для забезпечення під час забудови територій, розміщення і будівництва об'єктів архітектури, дотримання суб'єктами архітектурної діяльності затвердженої містобудівної та проектної документації. Відповідно до ст. 30-1 Закону України "Про планування і забудову територій" на інспекції державного архітектурно-будівельного контролю покладено функції з прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів шляхом видачі сертифіката відповідності - документа, що засвідчує відповідність закінченого будівництвом об'єкта проектній документації, державним будівельним нормам, стандартам і правилам.
Згідно з підпунктами 1, 5, 12, 13 пункту 5 Положення про інспекції державного архітектурно-будівельного контролю в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві і Севастополі, затвердженого наказом Мінрегіонбуду від 19.11.2007 N 317, зареєстрованим в Мін'юсті 10.12.2007 за N 1361/14628 (далі - Положення), інспекції державного архітектурно-будівельного мають право:

................
Перейти до повного тексту