- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
КОЛЕГІЯ МІНІСТЕРСТВА З ПИТАНЬ ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО
ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ
Р І Ш Е Н Н Я
Про стан виконавської дисципліни та організацію виконання завдань, визначених актами законодавства, дорученнями Президента України і Кабінету Міністрів України, запитами та зверненнями народних депутатів України і громадян, та стан виконання рішень колегії Мінжитлокомунгоспу у I півріччі 2010 року
Розглянувши питання про стан виконавської дисципліни в центральному апараті Міністерства з питань житлово-комунального господарства України у I півріччі 2010 року, колегія Мінжитлокомунгоспу зазначає, що протягом звітного періоду структурними підрозділами загалом забезпечено виконання завдань, що містилися в указах Президента України, постановах, розпорядженнях і дорученнях Кабінету Міністрів України, та власних рішень Міністерства.
Проте колегією Міністерства жодного разу не розглядалося питання виконавської дисципліни за 2009 рік, що призвело до системних порушень строків виконання доручень органів влади вищого рівня.
Так, у I кварталі зафіксовано порушення термінів виконання доручень Кабінету Міністрів України, відповідальними виконавцями яких визначено такі структурні підрозділи Міністерства: Департамент державного регулювання (1 документ), Департамент розвитку комунальної інфраструктури (4 документи), Департамент стратегічного розвитку та житлової політики (4 документи), Департамент благоустрою та комунального обслуговування (1 документ).
Крім того, Департаментом стратегічного розвитку та житлової політики і Державною житлово-комунальною інспекцією порушено строки виконання відповідно 2 і 1 звернень народних депутатів України.
У II кварталі відсутні порушення термінів виконання доручень Уряду.
Однак Управлінням водопровідно-каналізаційного господарства, Управлінням житлової політики, Управлінням зовнішньоекономічної політики та міжнародних зв'язків систематично порушувалися внутрішні терміни виконання доручень органів влади вищого рівня;
Управлінням житлової політики та Управлінням водопровідно-каналізаційного господарства затримувалося надання інформації народним депутатам України.
У період з 19 по 21 травня представником Генеральної прокуратури України проведено перевірку додержання вимог законодавства про звернення громадян. За результатами зазначеної перевірки виявлено такі порушення:
- звернення громадян, що не потребували додаткового вивчення, і відповіді на які згідно зі ст.
20 Закону України
"Про звернення громадян" необхідно було надати у 15-денний термін, розглядалися у місячний строк (порушники - Олейнікова І.В., Плющ О.О., Савченко-Бєльська М.В., Орлова Т.В., Козачук В.О.);
- звернення громадян, де порушені питання, які не належать до компетенції Мінжитлокомунгоспу та згідно зі ст.
7 Закону України
"Про звернення громадян" у термін не більше п'яти днів мають пересилатися за належністю відповідному органу чи посадовій особі, про що повідомляється заявнику, фактично переадресовувалися місцевим органам виконавчої влади майже через місяць; крім того, не завжди про це інформувався громадянин, який подав звернення (порушники - Плющ О.О., Дзюба Н.Д., Лавриненко С.В.);
- звернення інваліда Великої Вітчизняної війни Зиніва Г.П. від 14.01.2010 на порушення вимог ст.
15 Закону України
"Про звернення громадян" не розглянуто особисто першим керівником Міністерства (виконавці - Чорний М.М., Кукла В.Ю.);
- при розгляді звернень народних депутатів України, до яких додавалися скарги громадян, вмотивовані відповіді надавалися народним депутатам, проте - не надавалися заявникам;
- зафіксовано випадки, коли при надходженні повторних звернень громадян не підбиралося все попереднє листування, що мало б сприяти повному, об'єктивному розгляду цих звернень та вирішенню порушених питань;
- звернення громадян, у яких порушуються питання, що належать до компетенції Державної житлово-комунальної інспекції та в подальшому контролюються Міністерством, інколи передавалися до Інспекції через 10 і більше днів, що призводило до порушення строків їх розгляду;
- не організовано належним чином облік звернень з особистого прийому керівництва Міністерства, під час реєстрації не завжди здійснювалася належна відмітка про таку категорію скарг, як і контроль за їх вирішенням;
- журнали особистого прийому ведуться формально, не завжди контролюється розгляд звернень громадян, що особисто звернулися до керівництва Міністерства.
У червні Управлінням житлової політики та Управлінням водопровідно-каналізаційного господарства на 10 днів затримано підготовку проектів доручень щодо передачі звернень громадян на розгляд Державної житлово-комунальної інспекції, що ускладнило виконання зазначених доручень.
Слід зауважити, що у більшості випадків громадяни звертаються до Міністерства через незадовільне вирішення порушених ними питань на місцевому рівні. Відтак місцевим органам виконавчої влади необхідно приділяти більше уваги розгляду звернень громадян, які звертаються зі скаргами на неякісне водо-, теплопостачання, утримання житлового фонду тощо.
Крім того, при розгляді звернень громадян, переадресованих за належністю питань місцевим органам виконавчої влади, регіональні структурні підрозділи з питань житлово-комунального господарства порушують строки, вказані у листах Міністерства, що призводить до порушення термінів надання відповідей заявникам. Так, листом від 21.05.2010 N 7/15-5388 Мінжитлокомунгосп направив звернення гр. Л.М.Воронкіної до Запорізької облдержадміністрації з проханням поінформувати про результати розгляду до 12.06.2010 - донині відповіді не отримано.
Водночас слід зазначити, що з квітня новопризначеним керівництвом Мінжитлокомунгоспу вжито ряд організаційно-практичних заходів, спрямованих на попередження порушень, поліпшення організації роботи зі зверненнями. Міністерством видано наказ від 30.04.2010 N 122 про посилення виконавської дисципліни щодо виконання актів законодавства, доручень Президента України та Уряду, а також звернень громадян.
................Перейти до повного тексту