1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


ГОЛОВНЕ КОНТРОЛЬНО-РЕВІЗІЙНЕ УПРАВЛІННЯ УКРАЇНИ
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ ГоловКРУ
13.04.2010 N 89
( Документ скасовано на підставі Наказу Державної фінансової інспекції N 270 від 28.10.2011 )
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
з визначення суми збитків у разі порушення законодавства у сфері закупівель
Загальні положення
1. Ці Методичні рекомендації (скорочено - Рекомендації) встановлюють основні засади визначення органами державної контрольно-ревізійної служби (далі - служба) суми збитків внаслідок порушення законодавства у сфері закупівель за державні кошти (далі - закупівля), які виявлені за результатами проведення перевірки державних закупівель або ревізії.
2. Запис про суму збитків здійснюється посадовою особою органу служби в акті ревізії (перевірки) за результатами розрахунків, які здійснені на підставі документів щодо проведених процедур закупівлі за формулами, зазначеними у пунктах 5-11 цих Рекомендацій.
3. Терміни, що вживаються в цих Рекомендаціях, застосовуються у значеннях, визначених у нормативно-правових актах у сфері закупівель.
4. Для цілей цих Рекомендацій термін "домінуюча ринкова ціна" вживається у значенні переважної (середньостатистичної, експертної) ціни на предмет закупівлі, яка сформувалась на території адміністративно-територіальної одиниці, де замовником проводиться процедура закупівлі, і яка визначена і задокументована органом, уповноваженим регулювати та/або моніторити ціни і тарифи на окремі види продукції, товари і послуги. Орієнтовний перелік таких органів викладено у Додатку до Рекомендацій, однак він не є вичерпний.
Домінуючу ринкову ціну слід визначати на дату (місяць) розкриття тендерних пропозицій, а у випадку закупівлі в одного учасника - на дату (місяць) проведення переговорів.
Якщо надання домінуючої ринкової ціни у місяці і в місці проведення процедури закупівлі є ускладненим або неможливим, то за домінуючу ринкову ціну може бути взята така ціна предмета закупівлі, що переважала у місяці, що передував місяцю закупівлі, або переважала на території області (тобто при відсутності домінуючої ринкової ціни по району слід брати таку ціну по області).
У випадках неодержання від відповідного уповноваженого органу відповіді на запит щодо домінуючої ринкової ціни на предмет закупівлі до завершення ревізії (перевірки), в акті ревізії (перевірки) зазначаються реквізити запиту і кому його було адресовано та зазначається про відсутність відповіді по суті, що унеможливило в ході контрольного заходу визначити наслідки встановленого порушення, допущеного під час здійснення закупівель.
Визначення суми збитків внаслідок порушення законодавства у сфері закупівель
5. Сума завданих збитків внаслідок закупівлі товарів без застосування відповідних процедур розраховується як різниця між загальною вартістю придбаних товарів та їх вартістю за домінуючими ринковими цінами.
Зб без процедур = (Цф - Цдом) х Кф, де:
Зб без процедур - сума завданих збитків внаслідок закупівлі товарів без застосування відповідних процедур;
Цф - фактична ціна одиниці одного предмета закупівлі за договором;
Цдом - домінуюча ринкова ціна одиниці одного предмета закупівлі;
Кф - фактична кількість придбаних предметів закупівлі.
6. Сума завданих збитків внаслідок поділу предмета закупівлі з метою уникнення проведення процедур закупівель розраховується як різниця між загальною вартістю придбаних товарів та їх вартістю за домінуючими ринковими цінами. В даному випадку під час визначення суми збитків встановлюється домінуюча ринкова ціна на предмет закупівлі, що діяла на момент здійснення першої закупівлі.
Зб поділ предмета = (Цф - Цдом) х Кф, де:
Зб поділ предмета - сума завданих збитків внаслідок поділу предмета закупівлі;
Цф - фактична ціна одиниці одного предмета закупівлі;
Цдом - домінуюча ринкова ціна одиниці одного предмета закупівлі, що діяла на момент здійснення першої закупівлі;

................
Перейти до повного тексту