- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
ВИЩА РАДА ЮСТИЦІЇ
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення Вищої ради юстиції
08.02.2006 N 5
(Із змінами і доповненнями,
внесеними рішеннями
Вищої ради юстиції
від 22.02.2006 N 61,
від 15.03.2006 N 94,
від 07.06.2006 N 334,
від 17.10.2006 N 458,
від 10.09.2008
N 791/0/15-08,
від 01.04.2009
N 225/0/15-09)
РЕГЛАМЕНТ
Вищої ради юстиції
ПРЕАМБУЛА
РОЗДІЛ I
ПОРЯДОК ОБРАННЯ ГОЛОВИ РАДИ, ЗАСТУПНИКА ГОЛОВИ РАДИ ТА СЕКРЕТАРІВ СЕКЦІЙ РАДИ, ПРИЗНАЧЕННЯ КЕРІВНИКА СЕКРЕТАРІАТУ РАДИ, ЇХНІ ПОВНОВАЖЕННЯ
Параграф 1.1. Вибори Голови Ради
1. Голова Ради обирається зі складу Ради на її черговому засіданні. Голосування здійснюється таємно шляхом подання членами Ради бюлетенів.
2. Під час обрання Голови Ради на засіданні Ради головує заступник Голови Ради (далі - Заступник). Якщо до списку кандидатів на посаду Голови Ради внесено кандидатуру Заступника, Рада більшістю голосів від конституційного складу відкритим голосуванням зі свого складу обирає головуючого, який веде засідання до обрання Голови Ради.
3. Форма бюлетеня для голосування під час виборів Голови Ради затверджується відкритим голосуванням на засіданні Ради.
4. Кандидатури на посаду Голови Ради пропонуються членами Ради або вносяться шляхом самовисування.
5. До списку кандидатур на посаду Голови Ради вноситься будь-яка кількість осіб, які були запропоновані і дали згоду балотуватися, за винятком членів Ради, що входять до її складу за посадою.
Після обговорення кандидатур на посаду Голови Ради список запропонованих осіб затверджується відкритим голосуванням більшістю голосів членів Ради від її конституційного складу.
6. На засіданні Рада обирає лічильну комісію з проведення виборів Голови Ради у складі трьох членів Ради, які не балотуються на цю посаду. Головуючий не може обиратися до складу лічильної комісії.
7. Лічильна комісія зі свого складу відкритим голосуванням обирає голову і секретаря комісії, про що складає протокол, який затверджує Рада.
8. Лічильна комісія забезпечує виготовлення бюлетенів для таємного голосування. На звороті бюлетенів головуючий на засіданні Ради та члени лічильної комісії ставлять підписи, посвідчені печаткою Ради. Бюлетені без підписів головуючого, членів лічильної комісії та відбитка печатки є недійсними.
Для організації та проведення виборів Голови Ради лічильна комісія вносить у бюлетені для таємного голосування в алфавітному порядку прізвища, імена та по батькові кандидатів на посаду Голови Ради. Члени Ради засвідчують одержання бюлетенів своїми підписами в окремому списку. Бюлетені, що виявилися зайвими, вважаються недійсними, на них члени лічильної комісії вчиняють напис "Погашено" і ставлять свої підписи.
9. При голосуванні член Ради закреслює прізвища (прізвище) кандидатів (кандидата), проти яких (якого) він голосує. Бюлетені, в яких залишено прізвища двох або більше кандидатів, а також бюлетені з будь-якими позначками є недійсними. Бюлетені, в яких викреслено прізвища усіх кандидатів, є дійсними.
Після проведення таємного голосування лічильна комісія перевіряє дійсність бюлетенів, підраховує голоси "за" і "проти" по кожній кандидатурі, складає протокол про результати голосування, який підписують голова та члени лічильної комісії.
Протокол оголошується головою лічильної комісії на засіданні Ради, на якому проводилося голосування по виборах Голови Ради. У разі виявлення у протоколі арифметичних, технічних помилок або описок Рада доручає лічильній комісії виправити такі помилки чи описки на цьому ж засіданні.
10. Обраним на посаду Голови Ради вважається член Ради, за кандидатуру якого проголосувало не менше одинадцяти членів Ради.
11. Якщо до бюлетеня було внесено кілька (більше двох) кандидатур і жоден із кандидатів на посаду Голови Ради не набрав необхідної кількості голосів, проводиться повторне голосування по двох кандидатах, які одержали найбільшу кількість голосів.
За умови, що один із кандидатів отримає більшість голосів, але не набере необхідної кількості, а інші (два і більше) одержать однакову кількість голосів, повторне голосування проводиться по всіх кандидатурах.
Якщо двоє і більше кандидатів на посаду Голови Ради одержать найбільшу однакову кількість голосів, повторне голосування проводиться по цих кандидатурах.
У тому випадку, коли при повторному голосуванні по двох кандидатах жоден з них не набере необхідної кількості голосів, проводяться нові вибори у порядку, передбаченому Законом України
"Про Вищу раду юстиції" та цим Регламентом. При проведенні нових виборів Голови Ради до бюлетеня для таємного голосування можуть вноситися прізвища кандидатів, які балотувалися на посаду Голови Ради на попередніх виборах.
Повторні вибори Голови Ради проводяться в строк, визначений Радою.
12. Якщо до бюлетеня для таємного голосування по виборах Голови Ради було внесено прізвище двох кандидатів і в результаті голосування жоден з них не набрав необхідної кількості голосів, до бюлетеня вноситься прізвище кандидата, який набрав найбільше голосів. Повторне голосування щодо нього проводиться того самого дня або у голосуванні оголошується перерва до наступного засідання Ради.
У разі неодержання даним кандидатом необхідної кількості голосів, проводяться нові вибори у порядку, передбаченому Законом України
"Про Вищу раду юстиції" та цим Регламентом. При проведенні нових виборів Голови Ради до бюлетеня для таємного голосування можуть вноситися прізвища кандидатів, які балотувалися на посаду Голови Ради на попередніх виборах.
13. Якщо повторні вибори Голови Ради проводяться того самого дня що й попередні прізвища кандидатів, які при попередньому голосуванні не отримали необхідної кількості голосів, повторно до бюлетеня не вносяться.
14. Коли ж до бюлетеня для таємного голосування по виборах Голови Ради внесено прізвище лише одного кандидата, проводиться голосування по внесеній кандидатурі.
Якщо цей кандидат не набере необхідної кількості голосів, проводяться нові вибори у порядку, передбаченому Законом України
"Про Вищу раду юстиції" та цим Регламентом. При проведенні нових виборів Голови Ради до бюлетеня для таємного голосування можна вносити прізвища кандидатів, які балотувалися на посаду Голови Ради на попередніх виборах.
15. Якщо в результаті проведених виборів жодна із запропонованих кандидатур не набере необхідної кількості голосів, а нових кандидатур на посаду Голови Ради не пропонуватимуть, за рішенням Ради до бюлетеня для таємного голосування може бути внесене прізвище кандидата, який за протоколами лічильної комісії набрав найбільшу кількість голосів на попередніх виборах, і саме по ній проводитиметься голосування.
16. Матеріали засідання Ради про вибори Голови Ради передаються голові лічильної комісії, який опечатує їх у присутності головуючого на засіданні та обраного Голови Ради і долучає до протоколу засідання.
Параграф 1.2. Повноваження Голови Ради
- інформує Раду протягом січня кожного року про результати її діяльності за попередній рік та звітує про витрачання за минулий рік бюджетних коштів, спрямованих на утримання Ради;
- подає на затвердження Ради проект кошторису витрат на наступний фінансовий рік;
- подає на затвердження Ради структуру та штат секретаріату Ради;
- підписує прийняті Радою акти;
- в порядку, передбаченому цим Регламентом, доручає члену Ради провести перевірку відомостей, викладених у пропозиціях, зверненнях, скаргах, повідомленнях;
- координує діяльність членів Ради по виконанню доручень та підготовці відповідними структурними підрозділами секретаріату матеріалів на засідання Ради;
- відповідно до Закону України
"Про державну службу" вирішує або порушує у встановленому порядку питання про присвоєння рангів державного службовця працівникам апарату Ради;
- видає розпорядження та накази в межах своєї компетенції;
- застосовує до працівників секретаріату заходи заохочення та дисциплінарного впливу;
- представляє Раду у зносинах із органами державної влади та органами місцевого самоврядування України, підприємствами, установами і організаціями, органами влади інших держав та міжнародними організаціями;
- затверджує положення про структурні підрозділи секретаріату Ради, посадові інструкції та інші інструкції з питань діяльності секретаріату, порядок атестації працівників секретаріату згідно з чинним законодавством;
- призначає на посади в Раді та звільняє з посад працівників, крім посадових осіб, які обираються на посади в порядку, визначеному цим Регламентом;
- здійснює інші повноваження відповідно до чинного законодавства.
Особа, яка виконує обов'язки Голови Ради, здійснює повноваження, визначені у даному параграфі.
Параграф 1.3. Вибори Заступника та його повноваження
1. Заступник обирається відповідно до статті
20 Закону України
"Про Вищу раду юстиції" та в порядку, встановленому пунктами 1-16 параграфу 1.1 цього Розділу Регламенту з числа членів Ради.
2. Заступник, крім здійснення повноважень, визначених статтею
22 Закону України
"Про Вищу раду юстиції", за дорученням Голови Ради:
- забезпечує виконання рішень Ради;
- письмово фіксує результати голосування при прийнятті рішень Радою та надає їх за своїм підписом технічному секретарю для занесення до протоколу засідання. У разі відсутності секретаря результати голосування за дорученням Голови Ради фіксує один із секретарів секцій Ради (далі - Секретарі секцій), а за їх відсутності - один із членів Ради;
- здійснює контроль за своєчасним і належним розглядом подань, скарг та інших звернень, поданих до Ради у встановленому законом порядку;
- організовує проведення щорічного узагальнення роботи щодо результатів розгляду звернень та скарг до Ради, а також результатів її діяльності за іншими напрямами;
- за дорученням Голови Ради здійснює інші повноваження, необхідні для забезпечення здійснення функцій Ради.
Особа, яка виконує обов'язки Заступника, здійснює повноваження, визначені у даному параграфі.
Параграф 1.4. Вибори Секретарів секцій та їхні повноваження.
Формування складу секцій
1. Секретарі секцій обираються відповідно до статті
23 Закону України
"Про Вищу раду юстиції" на засіданні Ради відкритим голосуванням із запропонованих членами Ради кандидатур, крім тих, які входять до складу Ради за посадою. Обраним вважається член Ради, за кандидатуру якого проголосувала більшість членів Ради від її конституційного складу.
2. Результати голосування щодо обрання Секретарів секцій заносяться до протоколу засідання.
3. Секретар секції очолює секцію та організовує її роботу з питань, які відповідно до Закону України
"Про Вищу раду юстиції" належать до її компетенції.
4. Секретар секції:
- забезпечує підготовку матеріалів до засідання секції. З цією метою попередньо вивчає матеріали, які надійшли на розгляд секції, готує свої висновки;
- призначає дату засідань секції, головує на них та подає висновки секції щодо розглянутих нею питань на розгляд Ради;
- забезпечує ознайомлення членів Ради з висновками секції за результатами розгляду конкретних справ та з іншими матеріалами, які перебувають на розгляді секції;
- сприяє членам Ради виконувати доручення Ради, Голови Ради та Заступника;
- здійснює листування з питань, що належать до компетенції відповідної секції;
- вирішує інші питання організації діяльності секції.
5. Секретар секції з питань підготовки подань для призначення суддів уперше та звільнення їх з посад:
- розглядає матеріали стосовно осіб, рекомендованих на посаду судді, та про звільнення суддів з посад за загальними обставинами, організовує підготовку даних відомостей для попереднього вивчення на засіданні секції;
- доповідає на засіданні Ради за дорученням секції результати розгляду матеріалів на засіданні секції стосовно кожного кандидата на посаду судді та щодо прийнятих секцією висновків;
- вивчає пропозицію члена Ради або кваліфікаційної комісії суддів про звільнення суддів з посад за особливих обставин і вносить Голові Ради пропозиції щодо їх підготовки на розгляд Ради згідно з вимогами статті
32 Закону України
"Про Вищу раду юстиції".
6. Секретар дисциплінарної секції:
- готує на розгляд секції та Ради питання щодо подань членів Ради про притягнення до дисциплінарної відповідальності суддів Верховного Суду України та вищих спеціалізованих судів;
- розглядає пропозиції суб'єктів, визначених у статті
34 Закону України
"Про Вищу раду юстиції", стосовно порушення суддями і прокурорами вимог щодо несумісності і вносить Голові Ради або Заступнику пропозиції щодо порядку підготовки їх до розгляду на засіданні Ради;
- вивчає скарги суддів і прокурорів на рішення про притягнення їх до дисциплінарної відповідальності та організовує підготовку відповідних матеріалів для розгляду на засіданні секції;
- розглядає заяви суддів Верховного Суду України, вищих спеціалізованих судів про дострокове зняття дисциплінарного стягнення та організовує підготовку відповідних матеріалів на розгляд Ради;
- розглядає скарги громадян та юридичних осіб, а також повідомлення засобів масової інформації, в яких містяться відомості про порушення присяги та обов'язків судді суддями Верховного Суду України та вищих спеціалізованих судів і вносить пропозиції Голові Ради або Заступнику щодо організації перевірки таких відомостей;
- розглядає заяви і скарги, повідомлення засобів масової інформації та інші матеріали, в яких містяться відомості про порушення суддями і прокурорами вимог щодо несумісності, та, за наявності підстав, вносить пропозиції Голові Ради або Заступнику для підготовки даних матеріалів до розгляду на засіданні Ради.
Особа, яка виконує обов'язки Секретаря секції, здійснює повноваження, визначені у даному параграфі.
7. Поіменний склад секції Рада затверджує на засіданні.
Кількісний склад секції визначається з урахуванням характеру та обсягу питань, розгляд яких належить до компетенції Ради, а персональний склад - з урахуванням побажань її членів та потреб забезпечення ефективної роботи секції.
Якщо немає можливості провести засідання секції через відсутність кворуму, за письмовим розпорядженням Голови Ради, а у разі відсутності Голови Ради - Заступника, тимчасово залучається до роботи у складі цієї секції член Ради, який входить до складу іншої секції.
Параграф 1.5. Повноваження члена Ради
1. Член Ради здійснює свої повноваження відповідно до Закону України
"Про Вищу раду юстиції". Усі члени Ради користуються рівними правами.
- вести особистий прийом громадян;
- брати участь у засіданні секції, до складу якої він не входить, без права голосування;
- вносити пропозиції щодо удосконалення роботи Ради, її секретаріату;
- за згодою Голови Ради залучати працівників структурних підрозділів секретаріату для підготовки питань, що виносяться на розгляд Ради;
- вносити пропозиції щодо заохочення та притягнення до дисциплінарної відповідальності працівників структурних підрозділів секретаріату;
- відмовитися від проведення перевірки пропозиції якщо він прямо чи побічно перебуває у стосунках з суддею, стосовно якого повинна здійснюватись перевірка, або причетний до справ, у розгляді яких брав участь цей суддя чи які суд під його головуванням розглядає у даний час;
- ініціювати скликання засідання Ради з розгляду питань, що належать до її повноважень, в порядку, передбаченому пунктом 2 параграфу 2.1 цього Регламенту;
- здійснювати інші повноваження відповідно до цього Регламенту.
Крім того, член Ради, стосовно якого розглядається питання про припинення його повноважень, має право ставити запитання члену Ради, що здійснював перевірку обставин, щодо наявності підстав для припинення повноважень;
Член Ради зобов'язаний:
- особисто брати участь у засіданнях Ради, а у разі відсутності можливості прибути на засідання - повідомити причини неявки Голові Ради або Заступнику;
- своєчасно і сумлінно виконувати доручення Ради, Голови Ради або Заступника;
- при виконанні повноважень використовувати бланк члена Ради єдиного зразка;
- поважати позиції та особисті переконання інших членів Ради;
- сприяти виконанню прийнятих Радою рішень;
- добросовісно користуватися наданими правами.
3. Організаційне та інформаційно-довідкове забезпечення належного виконання повноважень членом Ради здійснює секретаріат Ради.
4. У разі необхідності, на прохання члена Ради за ним закріплюється один із працівників секретаріату Ради.
Параграф 1.6. Призначення керівника секретаріату Ради та його повноваження
1. Керівника секретаріату Ради (далі - Керівник секретаріату) призначає на посаду та звільняє з посади Голова Ради.
2. На посаду Керівника секретаріату Ради може бути рекомендований громадянин України, який має вищу юридичну освіту, стаж роботи в галузі права не менше п'яти років і володіє державною мовою.
3. Повноваження Керівника секретаріату визначаються Положенням про секретаріат Вищої ради юстиції, затвердженим Радою.
РОЗДІЛ II
ОРГАНІЗАЦІЯ ЗАСІДАНЬ СЕКЦІЙ ТА РАДИ
Параграф 2.1. Питання, що є предметом розгляду засідань Ради.
Організація проведення засідань
1. Рада на своїх засіданнях, крім розгляду питань, пов'язаних із здійсненням повноважень, визначених у статті
3 Закону України
"Про Вищу раду юстиції", обрання її керівного складу та керівного складу секцій, вирішує питання організаційного характеру, а саме:
- затверджує Регламент Ради та Положення про секретаріат Ради, вносить до них зміни;
- затверджує структуру і штат секретаріату Ради;
- затверджує персональний склад секцій Ради;
- приймає рішення про дострокове звільнення з посад Голови Ради, Заступника та Секретарів секцій;
- приймає рішення про припинення повноважень членів Ради у випадках, передбачених пунктами 1 - 4, 6, 7, 9 частини 1 статті
18 Закону України
"Про Вищу раду юстиції";
- затверджує орієнтовний розклад проведення засідань Ради на півріччя;
- затверджує порядок денний кожного засідання Ради;
- вирішує інші питання, пов'язані з організацією діяльності Ради.
2. Формою роботи Ради є засідання, дата проведення якого визначає Голова Ради. Засідання Ради проводиться щонайменше раз на місяць і скликається за ініціативою Голови Ради, Заступника, Секретарів секцій, а також членів Ради.
3. Питання, що належать до повноважень Ради, на розгляд Ради після їх попереднього розгляду виносить відповідна секція. Дату засідання секції визначає Секретар секції, а у разі відсутності - Голова Ради.
4. Про дату проведення засідань секцій та Ради членів Ради повідомляє відповідний структурний підрозділ секретаріату не пізніше як за 5 днів до дня їх проведення.
5. Після призначення дати проведення засідання Ради секретаріат формує проект порядку денного засідання, який затверджує Голова Ради, а за його відсутності - Заступник. Секретар секції формує і затверджує порядок денний очолюваної ним секції. Одночасно призначаються доповідачі з питань, внесених до проекту порядку денного засідання Ради та включених до проекту порядку денного секцій, які вони очолюють.
6. Проект порядку денного засідання Ради відповідний структурний підрозділ секретаріату розсилає членам Ради.
Для здійснення відповідного листування можуть використовуватися засоби електронного зв'язку.
7. Член Ради після ознайомлення з проектом має право подати пропозиції про включення до порядку денного засідання Ради додаткових питань.
Пропозиції про включення до порядку денного додаткового питання разом з необхідними матеріалами мають бути подані Голові Ради не пізніше як за три дні до дня засідання відповідно секції чи Ради. У разі надходження цих пропозицій та матеріалів пізніше встановленого у цьому пункті строку, питання до проекту порядку денного можуть не включатися. Ці пропозиції розглядаються і вносяться до порядку денного наступного засідання Ради в порядку, встановленому цим Регламентом.
8. Особам, які згідно з Законом України
"Про Вищу раду юстиції", а також цим Регламентом, мають бути запрошені на засідання Ради, а також тим, запросити яких Голова Ради вважає доцільно, відповідний структурний підрозділ секретаріату завчасно повідомляє дату і час засідання Ради, якщо інше не встановлено цим Регламентом.
Особам, стосовно яких розглядаються питання на засіданні секцій, повідомляють час і місце засідання секцій. В окремих випадках за ініціативою Секретаря секції такі особи можуть бути запрошені на засідання секції.
Секція може розглядати питання за відсутності зацікавлених осіб.
9. Усіх членів Ради відповідний структурний підрозділ секретаріату забезпечує інформаційними матеріалами з питань, внесених на розгляд Ради. Члени Ради, які безпосередньо входять до складу відповідної секції, забезпечуються інформаційними матеріалами з питань, внесених на розгляд секцій.
РОЗДІЛ III
ПОРЯДОК ПРОВЕДЕННЯ ЗАСІДАНЬ СЕКЦІЙ ТА РАДИ
Параграф 3.1. Загальні положення
1. Розгляд питань, внесених до порядку денного, на засіданнях секцій і Ради проводиться відкрито.
2. Особи, які бажають бути присутніми на засіданнях секції та Ради, допускаються до зали до початку засідання за наявності вільних місць.
3. Представники засобів масової інформації допускаються до зали засідання за списком, складеним прес-службою Ради після їх акредитації і за наявності службового посвідчення та вільних місць.
4. Якщо розгляд того чи іншого питання порядку денного секції чи Ради може призвести до розголошення державної чи іншої таємниці, що охороняється законом, або особистого життя осіб, стосовно яких вирішується питання, та з інших поважних причин, за рішенням більшості від складу секції може бути проведене закрите засідання секції, а за рішенням більшості від конституційного складу Ради - закрите засідання Ради.
5. У призначений час головуючі на засіданнях секції та Ради відповідно, перевіривши наявність кворуму, відкривають засідання і оголошують проект порядку денного засідань, який має бути затверджений більшістю присутніх на засіданнях членів секції та Ради.
Член Ради, який входить до складу секції, має право внести пропозицію про виключення з порядку денного засідання секції окремого питання та пояснити мотиви необхідності його виключення. Ця пропозиція ставиться на голосування і вважається прийнятою, якщо її підтримала більшість від присутніх на засіданні секції членів. Після цього головуючий пропонує затвердити порядок денний в цілому з урахуванням результатів проголосованих пропозицій.
Член Ради має право внести пропозицію та пояснити мотиви необхідності виключення з порядку денного засідання Ради окремого питання. Ця пропозиція ставиться на голосування і вважається прийнятою, якщо її підтримала більшість присутніх на засіданні членів Ради. Після цього головуючий пропонує затвердити порядок денного в цілому з урахуванням результатів проголосованих пропозицій. Головуючий виносить усі пропозиції, які вносять на засіданнях члени Ради, на обговорення та вирішення в порядку їх надходження.
6. Головуючі ведуть засідання, забезпечують дотримання секцією та Радою затвердженого порядку денного розгляду питань відповідно з вимогами цього Регламенту, а також повноту та всебічність їх розгляду.
7. Формами звертання до головуючих на засіданні та членів Ради є слова: "Шановний головуючий", "Шановний члене Ради". Допускається також звертання за прізвищем або за ім'ям та по батькові.
8. Перед початком розгляду відповідного питання порядку денного по суті до зали, де відбувається засідання, запрошуються викликані особи. У випадку, якщо особа, яка згідно з Законом України
"Про Вищу раду юстиції", а також з цим Регламентом, була запрошена на засідання секції та Ради, не з'явилась без поважних причин або причина визнана неповажною, секція та Рада визначаються щодо можливості розгляду питання за відсутності такої особи.
За результатами обговорення Рада приймає протокольну ухвалу про перенесення розгляду цього питання порядку денного або про можливість його розгляду за відсутності особи, яка не з'явилась.
За відсутності кандидата на посаду судді питання про внесення подання про призначення його на посаду судді не може бути розглянуте і обов'язково відкладається.
9. Головуючий перед розглядом питань роз'яснює особам, запрошеним для участі в засіданні, їх права.
Особи, стосовно яких розглядаються питання, та суб'єкти звернення до Ради мають зокрема такі права:
- заявляти відвід членам Ради з підстав та в порядку, що передбачені частиною першою статті
26 Закону України
"Про Вищу раду юстиції";
- ознайомлюватися з матеріалами дисциплінарної справи та матеріалами перевірки;
- бути присутніми на засіданнях секції та Ради при розгляді відповідних питань;
- заявляти клопотання;
- мати свого представника;
- давати пояснення, підтверджувати їх відповідними документами та іншими фактичними даними, які безпосередньо стосуються справи;
- одержувати копії рішень і ухвал, а також витяги з протоколів засідання Ради з відповідних питань.
Особи, стосовно яких розглядаються питання, та суб'єкти звернення до Ради зобов'язані використовувати надані права лише в інтересах повного, всебічного та об'єктивного з'ясування усіх обставин, які сприятимуть прийняттю законного, обґрунтованого та справедливого рішення.
10. Дослідження матеріалів, які розглядаються на засіданні, починається з доповіді члена Ради - доповідача у справі. У доповіді член Ради повинен викласти підстави прийняття справи чи матеріалу до розгляду та стисло викласти їх обставини і відповісти на запитання. Після цього заслуховується особа, стосовно якої вирішується питання, а також запрошені особи, до яких можуть бути поставлені запитання.
11. Якщо отриманої інформації з питання порядку денного не достатньо для прийняття рішення, розгляд питання відкладається до з'ясування обставин або отримання додаткової інформації.
12. Засідання Ради, за винятком частини, що проводиться у закритому режимі, оформляється протокольно, за підписом головуючого і технічного секретаря. У разі зміни головуючого під час проведення засідання протокол підписують обидва головуючі. Ведення протоколів забезпечує відповідний структурний підрозділ секретаріату.
У протоколі мають бути зазначені:
- місце, дата, час початку і закінчення засідання;
- прізвища, імена, по батькові головуючого та всіх присутніх членів Ради;
- відомості про осіб, стосовно яких розглядаються питання, та осіб, присутніх на засіданні;
- питання, включені до порядку денного засідання Ради;
- послідовність дій, проведених Радою;
- прізвища членів Ради, які виступали, суть внесених ними пропозицій;
- клопотання та пояснення запрошених осіб, які брали участь у засіданні;
- зміст протокольних ухвал, прийнятих Радою, та результати голосування по них.
Протокол засідання має бути остаточно оформлений протягом семи днів з дня проведення засідання.
Після підписання протоколу члени Ради можуть ознайомитися з ним у секретаріаті і подати письмові зауваження, які розглядаються на наступному засіданні Ради. Рада посвідчує правильність внесених зауважень на протокол або відхиляє їх.
Параграф 3.2. Засідання секцій та Ради
Параграф 3.2.1. Проведення засідань секцій Ради
1. Секції Ради на своїх засіданнях у межах компетенції, наданої Законом України
"Про Вищу раду юстиції", приймають висновки, які подаються на розгляд Ради.
2. Секретарі секцій скликають засідання з урахуванням обсягу матеріалів, які підлягають розгляду, але, як правило, не менше одного разу на місяць.
3. Головує на засіданні секції Секретар секції, а за його відсутності - один із членів секції, визначений більшістю від присутніх на засіданні секції.
4. За результатами розгляду питань, внесених до порядку денного, секція приймає висновок, у якому зазначаються:
- найменування секції;
- рішення відповідної кваліфікаційної комісії суддів;
- суб'єкт звернення, подання, скарги, що підлягають розгляду;
- суть звернення, подання, скарги;
- обґрунтування відповідного висновку;
- рекомендація секції щодо можливого рішення Ради.
5. Висновок секції приймається більшістю голосів членів секції, присутніх на засіданні.
6. За результатами розгляду подань щодо кандидатів на посади суддів та щодо осіб, які звільняються з посад суддів за загальними обставинами, висновок секції може бути оформлений у вигляді одного документа.
7. Якщо до дня розгляду на засіданні секції подання про звільнення судді чи відкриття дисциплінарного провадження будуть відкликані суб'єктами, зазначеними у статтях
30 і
38 Закону України
"Про Вищу раду юстиції", то подання та долучені до нього матеріали повертають суб'єкту звернення без розгляду. Виняток становлять випадки, коли член Ради наполягає на продовженні розгляду питання і звертається до Ради з відповідним поданням від свого імені.
У разі надходження заяви про відкликання суддею чи прокурором скарги на рішення про притягнення до дисциплінарної відповідальності, заявнику повертають скаргу на будь-якій стадії розгляду у Раді.
При відкликанні звернення стосовно порушення вимог щодо несумісності воно з долученими до нього матеріалами повертають суб'єктові звернення. За наявності підстав Рада розглядає питання щодо несумісності судді чи прокурора з власної ініціативи.
8. Після прийняття секцією відповідних висновків Секретар секції доповідає про них Голові Ради.
9. Голова знайомиться з висновком секції та матеріалами справи і приймає рішення про включення питання до порядку денного засідання Ради.
За дорученням секції Секретар секції або інший член секції готують матеріали конкретних справ та доповідають про них на засіданні Ради для прийняття рішення.
Параграф 3.3. Засідання Ради
1. Засідання Ради веде Голова Ради, за його відсутності - Заступник, а за відсутності Голови та Заступника - старший за віком Секретар секції.
2. У разі необхідності Рада може прийняти рішення про таємне голосування з конкретного питання порядку денного.
3. До початку розгляду питання порядку денного по суті головуючий на засіданні роз'яснює особам, які ініціювали питання (подали скаргу) або стосовно яких вирішується питання, їх право на відвід члена Ради, передбачене статтею
26 Закону України
"Про Вищу раду юстиції".
4. За результатами розгляду питань порядку денного на засіданні Ради приймаються такі акти (рішення):
а) рішення по суті питань, що випливають з основних повноважень Ради:
- подання Президенту України про призначення осіб на посади суддів місцевих та апеляційних судів;
- рішення про відмову у прийнятті подання про призначення на посаду судді;
- подання про звільнення судді з посади (за загальними або особливими обставинами);
- рішення про відхилення пропозиції (рекомендації) про звільнення судді;
- рішення у справі про порушення суддею чи прокурором вимог щодо несумісності;
- рішення у дисциплінарній справі, що стосується судді Верховного Суду України чи судді вищого спеціалізованого суду;
- рішення за скаргою на рішення про притягнення до дисциплінарної відповідальності судді або прокурора;
- рішення про внесення Президенту України подання про звільнення судді з адміністративної посади;
- рішення про дострокове зняття з судді дисциплінарного стягнення або про відмову в достроковому знятті дисциплінарного стягнення;
б) процедурні акти:
- ухвала про відкриття дисциплінарного провадження;
- ухвала про затвердження результатів перевірки, що проводилася членом Ради за пропозиціями, зверненнями, скаргами, повідомленнями;
- ухвала про прийняття до відома інформації про результати перевірки, що проводилася членом Ради за пропозиціями, зверненнями, скаргами, повідомленнями;
- ухвала про відкриття провадження у справі про порушення вимог щодо несумісності;
- ухвала про залишення пропозиції без розгляду у зв'язку зі смертю судді, визнання його недієздатним, обмеженим у цивільній дієздатності, безвісно відсутнім або оголошення померлим;
- рішення про відвід (самовідвід) члена Ради;
- ухвали з інших питань (у тому числі протокольні), які вирішуються на засіданні Ради;
в) рішення з питань обрання керівного складу Ради, Секретарів секцій та організації діяльності Ради.
5. Процедурні акти та протокольні ухвали приймаються більшістю членів Ради від конституційного складу Ради.
Рішення щодо організаційного, фінансового, кадрового забезпечення та інших питань внутрішнього характеру приймається більшістю від конституційного складу Ради.
6. Рішення Ради оголошує головуючий на засіданні. Це оголошення є офіційним оприлюдненням рішень.
РОЗДІЛ IV
ПОРЯДОК ПІДГОТОВКИ ТА РОЗГЛЯДУ ПИТАНЬ, ЩО НАЛЕЖАТЬ ДО ПОВНОВАЖЕНЬ РАДИ
Параграф 4.1. Документи, які розглядає Рада
1. До розгляду Радою приймаються:
- матеріали про призначення громадян України на посади суддів уперше;
- матеріали про призначення суддів у межах п'ятирічного строку;
- пропозиції суб'єктів, визначених статтею
30 Закону України
"Про Вищу раду юстиції", про звільнення суддів з посад за особливих обставин;
- матеріали про звільнення суддів за загальними обставинами;
- матеріали стосовно порушення суддями та прокурорами вимог щодо несумісності, а також порушення суддями присяги;
- пропозиції суб'єктів, визначених статтею
34 Закону України
"Про Вищу раду юстиції", про розгляд питання щодо несумісності діяльності судді чи прокурора із займаною посадою;
- подання про притягнення до дисциплінарної відповідальності Голови, заступника Голови та суддів Верховного Суду України, голів, заступників голів та суддів вищих спеціалізованих судів;
- скарги на рішення про притягнення до дисциплінарної відповідальності суддів і прокурорів;
- інші матеріали, що стосуються питань діяльності Ради, організації її роботи.
Параграф 4.2. Розгляд матеріалів про призначення суддів на посади
1. Подання відповідного органу про призначення осіб на посади суддів, що надходять до Ради, реєструються в день надходження відповідним структурним підрозділом секретаріату і передаються для попереднього розгляду Секретарю секції з питань підготовки подань для призначення суддів уперше та звільнення їх з посад, який своєю резолюцією спрямовує роботу відповідного структурного підрозділу секретаріату.
2. Матеріали стосовно кандидата на посаду судді повинні містити такі документи:
- біографічну довідку;
- висновок відповідної кваліфікаційної комісії суддів про складання іспиту і підготовленість кандидата до судової роботи та рекомендацію для призначення його на посаду судді відповідного суду (назва суду згідно з Указами Президента України, якими визначено мережу загальних і спеціалізованих судів);
- заяву на ім'я Президента України про призначення кандидата на посаду судді суду, рекомендацію на зайняття посади в якому надала кваліфікаційна комісія суддів;
- особову картку з обліку кадрів форми П-2ДС, заповнену відповідно до вимог Інструкції по заповненню Особових карток (форма П-2ДС), затвердженої наказом Міністерства статистики України від 26.12.95 р. N 33, та автобіографію, написану власноруч кандидатом на посаду судді;
- характеристику з останнього місця роботи (якщо кандидат на посаду судді працює менше 6 місяців, додатково додається характеристика з попереднього місця роботи) за підписом першої особи підприємства, установи організації, засвідчену гербовою печаткою, з відміткою про ознайомлення з характеристикою кандидата на посаду судді;
- копії дипломів про вищу юридичну освіту (освітньо-кваліфікаційних рівнів спеціаліста, магістра), науковий ступінь, вчене звання;
- копію паспорта (сторінок, що містять відомості про кандидата);
- копію свідоцтва про одруження, розірвання шлюбу, зміну прізвища, ім'я, по батькові (якщо у паспорті і дипломі про освіту прізвища, ім'я, по батькові кандидата у судді не співпадають);
- документ, що підтверджує факт відсутності у кандидата обмеження дієздатності або визнання його недієздатним;
- сертифікат або довідку про відсутність хронічних психічних чи інших захворювань, що перешкоджають виконанню обов'язків судді;
- довідку, яка підтверджує, що стосовно даної особи не проводиться дізнання, досудове слідство чи судовий розгляд кримінальної справи, а також що у неї відсутня не знята чи непогашена судимість (довідка з управління інформаційних технологій УМВС України в областях, ГУ МВС України в м. Києві та м. Севастополі);
................Перейти до повного тексту