1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО З ПИТАНЬ ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО
ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ
Н А К А З
26.04.2010 N 114
Про організацію роботи по проведенню у Мінжитлокомунгоспі юридичної експертизи проектів нормативно-правових актів
Відповідно до Загального положення про юридичну службу міністерства, іншого органу виконавчої влади, державного підприємства, установи та організації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.11.2008 N 1040, наказу Міністерства юстиції України від 31.03.2009 N 578/5 "Про затвердження форми висновку юридичної служби міністерства, іншого центрального органу виконавчої влади, урядового органу в системі міністерства та його територіальних (місцевих, регіональних) органів, місцевих державних адміністрацій за результатами проведення юридичної експертизи проекту нормативно-правового акта", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 02.04.2009 за N 290/16306, та з метою організації та підвищення якості правової роботи Юридичного управління Мінжитлокомунгоспу
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок проведення у Мінжитлокомунгоспі юридичної експертизи проектів нормативно-правових актів, що додається.
2. Керівникам структурних підрозділів Мінжитлокомунгоспу, відповідно до компетенції:
2.1. забезпечити подання проектів нормативно-правових актів на юридичну експертизу Юридичному управлінню;
2.2. надавати Юридичному управлінню копії правових висновків Мін'юсту до відповідних проектів нормативно-правових актів.
3. Юридичному управлінню (Крилова І.І.):
3.1. проводити юридичну експертизу проектів нормативно-правових актів, підготовлених структурними підрозділами Мінжитлокомунгоспу;
3.2. готувати висновки, за результатами проведеної юридичної експертизи, за формою затвердженою наказом Міністерства юстиції України від 31.03.2009 N 578/5 "Про затвердження форми висновку юридичної служби міністерства, іншого центрального органу виконавчої влади, урядового органу в системі міністерства та його територіальних (місцевих, регіональних) органів, місцевих державних адміністрацій за результатами проведення юридичної експертизи проекту нормативно-правового акта", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 02.04.2009 за N 290/16306;
3.3. вести журнал обліку проектів нормативно-правових актів, які подаються на юридичну експертизу структурними підрозділами.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Міністр О.П.Попов
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Мінжитлокомунгоспу
26.04.2010 N 114
ПОРЯДОК
проведення у Мінжитлокомунгоспі юридичної експертизи проектів нормативно-правових актів
I. Загальні положення
1.1. Цей Порядок визначає процедуру проведення юридичної експертизи проектів нормативно-правових актів, підготовлених структурними підрозділами Мінжитлокомунгоспу.
1.2. В обов'язковому порядку всі проекти нормативно-правових актів, підготовлені структурними підрозділами Мінжитлокомунгоспу, підлягають юридичній експертизі до їх направлення на погодження із заінтересованими органами.
1.3. Юридична експертиза проводиться Юридичним управлінням з метою:
а) виявлення невідповідності положень проектів нормативно-правових актів Конституції та законодавству України;
б) виявлення колізій (певних суперечностей, розбіжностей, неузгодженостей положень проекту з нормами актів законодавства, які регулюють аналогічні суспільні відносини) або зафіксувати їх відсутність;
в) дослідження наявності прогалин (повної або часткової відсутності правового регулювання окремих суспільних відносин у межах предмета правового регулювання проекту нормативно-правового акта).
1.4. Юридична експертиза включає в себе:
а) перевірку проекту нормативно-правового акта на відповідність Конституції та законодавству України, дотримання вимог нормопроектувальної техніки;
б) підготовку висновку, за результатами проведеної експертизи.
II. Порядок подачі документів до Юридичного управління
2.1. Для проведення юридичної експертизи проектів нормативно-правових актів структурні підрозділи подають Юридичному управлінню такі документи:
а) лист-звернення щодо проведення юридичної експертизи проекту нормативно-правового акта;
б) проект нормативно-правового акта;
в) проект пояснювальної записки;
г) проект порівняльної таблиці та копія нормативно-правового акта, до якого вносяться зміни (у разі внесення змін до нормативно-правового акта).
2.2. Проект нормативно-правового акта, який подається до Юридичного управління, повинен бути завізований керівником структурного підрозділу та виконавцем. Якщо проект нормативно-правового акта відноситься до компетенції інших структурних підрозділів, він обов'язково має бути погоджений із відповідними керівниками.
2.3. В листі-зверненні щодо проведення юридичної експертизи проекту нормативно-правового акта зазначаються прізвище виконавця та номер службового телефону.
2.4. Якщо проект нормативно-правового акта поданий з порушенням вимог, встановлених у пунктах 2.1, 2.2, він разом із супровідним листом за підписом начальника Юридичного управління повертається структурному підрозділу відповідно до компетенції.
2.5. Проекти нормативно-правових актів, що надходять до Юридичного управління на експертизу, реєструються у журналі вхідної кореспонденції Юридичного управління та заносяться до журналу обліку проектів нормативно-правових актів.
III. Процедура проведення юридичної експертизи
3.1. Юридичне управління проводить експертизу проектів нормативно-правових актів на підставі документів поданих структурними підрозділами.
3.2. Термін проведення юридичної експертизи проектів нормативно-правових актів не повинен перевищувати 10 робочих днів.
3.3. Начальник Юридичного управління може продовжити термін проведення експертизи до 15 робочих днів в наступних випадках:
а) великий обсяг проекту нормативно-правового акта;
б) у разі потреби вивчення значної кількості актів законодавства з питання, що регулюється відповідним проектом нормативно-правового акта, тощо.
3.4. Термін проведення юридичної експертизи може бути зменшений до 5 робочих днів начальником Юридичного управління в наступних випадках:
а) приведення підзаконних нормативно-правових актів у відповідність з прийнятими законами України;
б) скасування нормативно-правового акта;
в) в інших випадках.
3.5. Рішення щодо продовження або зменшення терміну проведення юридичної експертизи в кожному випадку приймається начальником Юридичного управління індивідуально. Прийняте рішення щодо продовження терміну доводиться до відома керівника структурного підрозділу листом за підписом начальника Юридичного управління. Рішення щодо зменшення терміну зазначається у резолюції начальника Юридичного управління.
3.6. На початку проведення юридичної експертизи спеціаліст Юридичного управління, відповідальний за її проведення, повинен з'ясувати, чи належать питання, які передбачається врегулювати в проекті нормативно-правового акта, відповідно до сфери регулювання закону, постанови (розпорядження) Кабінету Міністрів України, указу (розпорядження) Президента України, наказу Мінжитлокомунгоспу.
3.7. Юридичне управління під час проведення експертизи перевіряє проект нормативно-правового акта на відповідність Конституції та законодавству України, чинним міжнародним договорам України та на дотримання вимог нормопроектувальної техніки.
3.8. У разі необхідності, під час проведення експертизи, спеціаліст Юридичного управління, відповідальний за її проведення, може запрошувати виконавця проекту нормативно-правового акта для уточнення даних, з'ясування технічних, фінансових та інших питань.
IV. Підготовка висновку
4.1. За результатами проведеної експертизи Юридичне управління готує висновок, за формою затвердженою наказом Мін'юсту від 31.03.2009 N 578/5 "Про затвердження форми висновку юридичної служби міністерства, іншого центрального органу виконавчої влади, урядового органу в системі міністерства та його територіальних (місцевих, регіональних) органів, місцевих державних адміністрацій за результатами проведення юридичної експертизи проекту нормативно-правового акта".

................
Перейти до повного тексту