1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Статус


АСОЦІАЦІЯ "ПЕРША ФОНДОВА ТОРГОВЕЛЬНА СИСТЕМА"
N 4 від 10.02.2000
м.Київ
Затверджено
рішенням Ради Асоціації "ПФТС"
від 10 лютого 2000 р. N 4
Погоджено
Державною комісією з цінних
паперів та фондового ринку
Стандарти внутрішнього обліку та операційних процедур бек-офісу
1. Загальні положення
1.1. Ці стандарти розроблені з урахуванням правил, звичаїв та практики цивілізованої діяльності на розвиненому фондовому ринку і встановлюють правила організації роботи бек-офісу для всіх компаній - членів Асоціації незалежно від підпорядкування, форми власності та організаційно-правової форми члена Асоціації.
1.2. Всі компанії - члени Асоціації мають готувати на постійній основі та зберігати визначений період часу записи, які чітко відображають їхні фінансові активи та зобов'язання перед своїми клієнтами та контрагентами, що є необхідною передумовою для забезпечення їхньої роботи з цінними паперами згідно з правилами комерційної честі, справедливості та відповідними принципами торгівлі.
1.3. Згідно до цих Стандартів компанії - члени Асоціації складають внутрішнє Положення про організацію роботи бек-офісу компанії.
1.4. Ці стандарти визначають лише необхідність відповідної інформації в системі бек-офісу компанії, а не форму та спосіб ведення записів.
2. Терміни та визначення
В цих стандартах терміни вживаються в такому значенні:
Бек-офіс підрозділ або відповідальна особа
компанії, що забезпечує виконання та
облік операцій з цінними паперами у
роботі з клієнтами та контрагентами
компанії в електронній та/або
документарній формі
Клієнт фізична або юридична особа,
розпорядження якої виконуються
компанією
Компанія торговець цінними паперами, що має
дозвіл Державної комісії по цінних
паперах та фондовому ринку на
здійснення діяльності по випуску
та обігу цінних паперів, та є членом
Асоціації "ПФТС"
Контрагент будь-яка фізична чи юридична особа, з
якою компанія укладає угоди по
операціям з цінними паперами
Операції з цінними паперами діяльність, що здійснюється компанією
для виконання своїх зобов'язань перед
клієнтом чи контрагентом щодо
придбання у власність чи відчуження
цінних паперів
Тікет (розпорядча записка) первинний документ бек-офісу, що
фіксує досягнення домовленості з
контрагентом та суттєві умови угоди
Уповноважений представник Співробітник Асоціації ПФТС, на якого
покладені відповідні повноваження
Фінансові активи грошові кошти та цінні папери.
3. Завдання бек-офісу
3.1. Проведення звірки з контрагентами щодо умов угоди.
3.2. Підготовка та оформлення документів по угодах з цінними паперами.
3.3. Контроль за виконанням етапів угоди та внутрішній облік операцій за угодами з цінними паперами.
3.4. Внутрішній облік фінансових активів компанії та клієнтів.
4. Структура бек-офісу
4.1. Організаційна структура бек-офісу залежить від кількості персоналу, характеру діяльності і обсягу операцій.
4.2. Компанії повинні мати особу, відповідальну за роботу бекофісу. Компанії повідомляють ПФТС про цю особу та її контактні телефони.
5. Облікові процедури бек-офісу
5.1. Облік операцій в системі бек-офісу забезпечує достовірний облік та контроль коректного введення інформації щодо операцій з фінансовими активами.
5.2. Облік операцій в бек-офісі здійснюється на таких етапах:
- отримання тікету;
- звірка умов угоди;
- складання договору;
- виконання зобов'язань за договором;
- виконання операцій.
5.3. Тікет має містити:
- дата та час складення;
- параметри цінного паперу, що є об'єктом угоди;
- вид угоди: купівля/продаж/репо/міна;
- цінові та кількісні параметри;
- дані про контрагента;
- вид діяльності: комісійна/комерційна/управління активами інвестиційних фондів/первинне розміщення цінних паперів;
- умови грошових розрахунків та поставки цінних паперів;
- номер угоди організатора торгівлі.
5.4. Звірка умов угоди включає електронний та/або паперовий обмін інформацією між компанією і контрагентами, який дає можливість перевірити і узгодити суттєві умови угоди.
5.5. Облік операцій в бек-офісі здійснюється компанією в реєстрах первинного обліку. Записи до реєстрів мають бути внесені не пізніше одного робочого дня після отримання інформації бек-офісом.
5.6. Реєстри первинного обліку забезпечують облік такої інформації:
- номер та дата складання тікету;
- номер угоди на організованих ринках;
- вид угоди: купівля/продаж;

................
Перейти до повного тексту