1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


КОЛЕГІЯ МІНІСТЕРСТВА З ПИТАНЬ ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО
ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ
Р І Ш Е Н Н Я
16.04.2010 N 6
Перспективи реформування галузі у 2010 році
Розглянувши питання "Перспективи реформування галузі у 2010 році", колегія Мінжитлокомунгоспу України відзначає, що протягом останніх років ситуація в житлово-комунальному господарстві продовжує ускладнюватися. Фінансово-економічний стан підприємств житлово-комунального господарства залишається кризовим. Низький рівень оплати населення за надані послуги разом з політикою заниження об'єктивної вартості послуг галузі призвела до того, що станом на 1 березня 2010 року дебіторська та кредиторська заборгованість галузі становила відповідно 13,4 млрд. та 13,5 млрд. гривень. Збитки підприємств за підсумками роботи у 2009 році склали 1,93 млрд. грн.
Низька продуктивність праці, недосконалість системи управління житлом та підприємствами житлово-комунального господарства, а також системи регулювання природних монополій призвела до неспроможності підприємств галузі ефективно працювати в ринкових умовах і надавати споживачам послуги належної якості.
Галузь характеризується критичним станом основних фондів підприємств житлово-комунального господарства. Так, наприклад, частка водопровідно-каналізаційних мереж, що перебувають в аварійному стані, складає 36,4%, нераціональні витрати та втрати питної води досягли 40,4%. У ветхому та аварійному стані перебувають 15,7% теплових мереж, частка котлів з терміном експлуатації більше 20 років складає 23%. Питомі витрати енергетичних ресурсів під час виробництва і надання житлово-комунальних послуг майже удвічі перевищують відповідні показники Європейського Союзу.
Протягом останніх років спостерігається зниження якості питної води в системах центрального водопостачання, що негативно відображається на здоров'ї громадян. У понад 260 населених пунктах питна вода за окремими фізико-хімічними показниками не відповідає вимогам чинного стандарту.
За чинними нормами щодо якості питної води (ГОСТ 2874-82) не контролюється досить великий спектр шкідливих речовин. Так у країнах ЄС питна вода контролюється по 66 параметрах, в США - по 79, в Україні лише по 28 параметрах стану питної води.
При цьому не існує дієвих механізмів відповідальності підприємств - надавачів послуг за низький рівень наданих послуг.
Технічне переоснащення житлово-комунальних підприємств та розвиток комунальної інфраструктури ускладнюється через нестачу власних і бюджетних фінансових ресурсів, їх неефективне розміщення відсутність дієвого механізму залучення позабюджетних коштів. Так за оцінками міжнародних експертів для запровадження в Україні європейських стандартів надання комунальних послуг необхідно залучити в цю сферу близько 40 млрд. доларів США.
Розглянувши перспективи реформування житлово-комунального господарства у 2010 році та враховуючи невідкладність та соціальну значимість інституційних та економічних перетворень на шляху інтегрування галузі до ринкових умов господарювання, колегія Мінжитлокомунгоспу
ВИРІШИЛА:
1. Керівникам структурних підрозділів Міністерства, згідно з розподілом функціональних обов'язків, забезпечити:
1.1. Організацію виконання заходів із забезпечення виконання завдань Загальнодержавної програми реформування і розвитку житлово-комунального господарства на 2009 - 2014 роки,
термін: протягом року;
1.2. Проведення моніторингу показників реалізації обласних та міських програм реформування житлово-комунального господарства,
термін: постійно;
1.3. Проведення аналізу стану виконання Загальнодержавної програми з реформування житлово-комунального господарства по регіонах за I півріччя 2010 року,
термін: 25.07.2010;
1.4. Організацію роботи робочої підгрупи "Реформа житлово-комунального господарства" робочої групи "Регіональний економічний розвиток" Комітету з економічних реформ при Президентові України,
термін: квітень - травень 2010;
1.5. Проведення аналізу та відбору для поширення кращих практик з реформування житлово-комунального господарства України,
термін: липень 2010;
1.6. Інформаційне, організаційно-методичне супроводження реалізації пілотних проектів у житлово-комунальному господарстві, спрямованих на зменшення технологічних витрат та втрат ресурсів, впровадження прогресивних технологій, вдосконалення системи управління у житловому фонді та у сфері природних монополій,
термін: постійно;
1.7. Передачу на експертизу Групі законодавчого та інституційного забезпечення реформ, Комітету з економічних реформ при Президентові України пакет першочергових законопроектів щодо реформування галузі,
термін: до 10.05.2010;
1.8. Фінансування та випуск Інформаційного бюлетеня Міністерства з питань житлово-комунального господарства,
термін: щоквартально;
1.9. Поновлення складу Громадської ради при Міністерстві та формування плану її роботи на 2010 рік,
термін: травень 2010;
1.10. Утримання та наповнення офіційного веб-сайту Міністерства новинами з реформування житлово-комунального господарства,

................
Перейти до повного тексту