1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ
Н А К А З
29.03.2010 N 83
Про Порядок моніторингу якості підвищення кваліфікації посадових осіб місцевого самоврядування та депутатів місцевих рад
На виконання пунктів 7, 11, 12 Плану заходів на період до 2011 року щодо реалізації Концепції формування системи підвищення кваліфікації посадових осіб місцевого самоврядування та депутатів місцевих рад, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 23 вересня 2009 р. N 1134-р, з метою покращення виконання покладених на посадових осіб місцевого самоврядування та депутатів місцевих рад повноважень і обов'язків
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок моніторингу якості підвищення кваліфікації посадових осіб місцевого самоврядування та депутатів місцевих рад (далі - Порядок) (додається).
2. Рекомендувати Верховній Раді Автономної Республіки Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським радам проводити моніторинг якості підвищення кваліфікації посадових осіб місцевого самоврядування та депутатів місцевих рад керуючись вищезазначеним Порядком.
3. Рекомендувати обласним центрам перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників органів державної влади, органів місцевого самоврядування, державних підприємств, установ та організацій щопівроку, до 15 числа наступного за звітним періодом, інформувати Верховну Раду Автономної Республіки Крим, обласні, Київську та Севастопольську міські ради про проведену роботу.
4. Адміністративно-фінансовому департаменту ознайомити з цим наказом першого заступника, заступників Начальника Головдержслужби України, директора Центру адаптації державної служби до стандартів Європейського Союзу, директора Школи вищого корпусу державної служби, керівників територіальних органів Головдержслужби, Верховну Раду та Раду міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київську та Севастопольську міські державні адміністрації та ради.
5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Начальника Головного управління державної служби відповідно до розподілу обов'язків.
Начальник Головдержслужби Т.Мотренко
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Головдержслужби
України
29.03.2010 N 83
ПОРЯДОК
моніторингу якості підвищення кваліфікації посадових осіб місцевого самоврядування та депутатів місцевих рад
1. Загальні положення
Цей порядок розроблено з метою реалізації державної політики щодо якості рівня підвищення кваліфікації посадових осіб місцевого самоврядування та депутатів місцевих рад.
Основним завданням моніторингу якості підвищення кваліфікації посадових осіб місцевого самоврядування та депутатів місцевих рад є системне вивчення організації навчального процесу в навчальних закладах, які здійснюють підвищення кваліфікації, з метою виявлення тенденцій щодо удосконалення професійного навчання посадових осіб місцевого самоврядування та депутатів місцевих рад.
2. Основні завдання моніторингу якості підвищення кваліфікації посадових осіб місцевого самоврядування та депутатів місцевих рад
До основних завдань належить:
- визначення рівня знань, навичок та вмінь посадових осіб місцевого самоврядування та депутатів місцевих рад і якості засвоєння ними навчального матеріалу, виховання почуття відповідальності за якість навчання та виконання службового обов'язку;
- оцінка відповідності змісту, форм, методів і засобів навчання цілям і завданням підвищення кваліфікації посадових осіб місцевого самоврядування та депутатів місцевих рад;
- визначення наукового, методичного і організаційного рівня викладання;
- стимулювання пізнавальної активності посадових осіб місцевого самоврядування та депутатів місцевих рад;
- оцінка ефективності самостійної, індивідуальної роботи посадових осіб місцевого самоврядування та депутатів місцевих рад;
- вироблення і реалізація пропозицій щодо удосконалення навчального процесу на основі нових прогресивних технологій.
Якість знань посадових осіб місцевого самоврядування та депутатів місцевих рад системи підвищення кваліфікації має відповідати вимогам, які б забезпечували ефективність його використання і підвищували його результативність та дієвість.
Якість навчання за конкретною професійною програмою в цілому визначається оцінкою результатів роботи посадових осіб місцевого самоврядування та депутатів місцевих рад. Перед організаторами навчання ставиться завдання об'єктивно оцінити отримані теоретичні знання, рівень розвитку творчого мислення, ступінь формування навичок самостійної роботи, уміння синтезувати отримані знання та застосовувати їх у вирішенні практичних завдань. Критерії, за якими оцінюються набуті знання, уміння та навички обумовлюються професійно-кваліфікаційними характеристиками посад посадових осіб місцевого самоврядування та завданнями депутатів місцевих рад.
3. Основні види та форми моніторингу якості підвищення кваліфікації посадових осіб місцевого самоврядування та депутатів місцевих рад
Перевірка та оцінка знань посадових осіб місцевого самоврядування та депутатів місцевих рад дозволяє керувати навчальним процесом, вивчати напрями та шляхи його удосконалення, підвищувати ефективність навчання в цілому.
Основними видами моніторингу якості підвищення кваліфікації посадових осіб місцевого самоврядування та депутатів місцевих рад є вхідний, поточний, підсумковий.
Вхідний моніторинг покликаний визначити рівень знань, умінь та навичок, якими вже володіють посадові особи місцевого самоврядування та депутати місцевих рад, з метою вивчення ступеню їх готовності до сприйняття нових курсів, предметів, окремих модулів тощо.
Вхідний моніторинг буде ефективним лише тоді, коли поєднується з поточним та підсумковим контролем.
Періодичний або поточний моніторинг проводиться з метою визначення якості засвоєння навчального матеріалу на всіх етапах навчального процесу та з метою визначення стадій досягнення навчальних цілей. Такий моніторинг проводиться регулярно у відповідності з навчально-тематичними планами та програмами.
Підсумковий моніторинг проводиться для визначення якості засвоєння конкретного модулю чи навчальної програми, а також для загальної оцінки результатів навчання. Такий моніторинг організовується на рівні інститутів підвищення кваліфікації кадрів центрів підвищення кваліфікації державних службовців і керівників державних підприємств, установ і організацій і здійснюється у різних формах: співбесіди, тестування, захисту рефератів, підсумкових робіт, заліку, екзамену тощо. Здійснювати цей вид має кваліфікована комісія, до якої повинні входити представники навчального закладу й замовників.
Формою моніторингу є анкетування (додаток 1).
Анкетування потребує значної підготовки від організаторів навчання: розробки анкет, інформування слухачів, викладачів, складання інструкції для слухачів щодо формулювання відповідей тощо.
4. Моніторинг та контроль якості підвищення кваліфікації посадових осіб місцевого самоврядування та депутатів місцевих рад
Об'єктом контролю є навчальний процес підвищення кваліфікації посадових осіб місцевого самоврядування та депутатів місцевих рад в навчальних закладах, які мають ліцензії за напрямом 1501 "Державне управління".
Контроль забезпечується шляхом здійснення внутрішнього контролю навчальним закладом післядипломної освіти, який передбачає створення відповідних процедур у навчальному закладі післядипломної освіти, що сприяють дотриманню належного рівня якості надання освітніх послуг.
З цією метою навчальний заклад післядипломної освіти забезпечує:
- організацію навчального процесу у відповідності до вимог чинного законодавства;
- розроблення та удосконалення навчальних планів і програм відповідно до потреб органів місцевого самоврядування з урахуванням специфіки і актуальних потреб слухачів;
- інформування органів місцевого самоврядування щодо навчальних програм підвищення кваліфікації;
- погодження в установленому порядку навчальних планів з замовниками навчання;
- здійснення на належному рівні навчального процесу, у тому числі, залучення фахівців, які мають досвід роботи у сфері місцевого самоврядування.
За результатами підсумків моніторингу щодо підвищення кваліфікації посадових осіб місцевого самоврядування та депутатів місцевих рад навчальними закладами надається відповідна інформація засновникам та територіальним органам Головдержслужби (додаток 2). Територіальні органи Головдержслужби щопівроку інформують Головдержслужбу щодо якості проведення підвищення кваліфікації посадових осіб місцевого самоврядування та депутатів місцевих рад в навчальних закладах (додаток 3).
5. Підсумки здійснення моніторингу якості підвищення кваліфікації посадових осіб місцевого самоврядування та депутатів місцевих рад
Підсумки здійснення моніторингу якості підвищення кваліфікації посадових осіб місцевого самоврядування та депутатів місцевих рад які пройшли підвищення кваліфікації, обговорюються на засіданнях дорадчих рад з питань професійного розвитку посадових осіб місцевого самоврядування і методичного забезпечення проходження служби в органах місцевого самоврядування.
Головдержслужба за отриманими від територіальних органів Головдержслужби інформаційними матеріалами щорічно спільно з Мінрегіонбудом здійснює аналіз та формує комплекс заходів з удосконалення процесу підвищення кваліфікації посадових осіб місцевого самоврядування та депутатів місцевих рад.
Результати здійснення моніторингу якості підвищення кваліфікації посадових осіб місцевого самоврядування та депутатів місцевих рад розміщуються на офіційних веб-сайтах Мінрегіонбуду та Головдержслужби.
Начальник управління
організації професійного навчання
державних службовців та посадових
осіб місцевого самоврядування



Л.Сергієва
Додаток 1
до Порядку моніторингу
якості підвищення
кваліфікації посадових
осіб місцевого
самоврядування
та депутатів місцевих рад
АНКЕТА
щодо рівня задоволеності слухачів навчанням
------------------------------------------------------------------
| |
| ___________________________ |
| (навчальний заклад, |
| тематика навчальної програми) |
------------------------------------------------------------------
1. Яким був зміст навчання
2.1. Як відповідав зміст навчання Вашим професійним потребам?
---
| | Не відповідав
---
---
| | Відповідав частково
---
---
| | Відповідав повністю
---
---
| | Інша оцінка
---
2.2. Чи був зміст навчання інноваційним?
---
| | Ні
---
---
| | Скоріше ні, ніж так
---
---
| | Скоріше так, ніж ні
---
---
| | Так
---
2.3. Чи спонукає мене зміст навчання до подальшого
самовдосконалення у цій темі?
---
| | Ні
---
---
| | Скоріше ні, ніж так
---
---
| | Скоріше так, ніж ні
---
---
| | Так
---
2.4. Чи була отримана інформація практичною та корисною для
мене?
---
| | Ні
---
---
| | Скоріше ні, ніж так
---
---
| | Скоріше так, ніж ні
---
---
| | Так
---
2.5. Чи допомогло навчання зрозуміти як і коли
використовувати отриману інформацію у роботі для того, щоб бути
більш ефективним у профільних питаннях (наведіть три конкретні
приклади)?
---
| | -
---
---
| | -
---
---
| | -
---
2.6. Якою була якість роздаткових матеріалів під час
навчання?
---
| | Незадовільна
---
---
| | Посередня
---
---
| | Добра
---
---
| | Дуже добра
---
Яку б оцінку Ви поставили навчальному процесу в цілому?
---
| | Незадовільно
---
---
| | Посередньо
---
---
| | Добре
---
---
| | Дуже добре
---
---
| | Інша оцінка
---
Ваші побажання, ідеї чи зауваження: _________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
2. Як Ви оцінюєте роботу викладача?
------------------------------------------------------------------
|Запитання |Погано|Посередньо|Добре|Інша оцінка|
|----------------------------+------+----------+-----+-----------|
|1.1. Викладає матеріал ясно,| --- | --- | --- | |
|доступно, послідовно та | | | | | | | | | | |
|логічно | --- | --- | --- | |
| | --- | --- | --- | |
| | | | | | | | | | | |
| | --- | --- | --- | |
| | --- | --- | --- | |
| | | | | | | | | | | |
| | --- | --- | --- | |
|----------------------------+------+----------+-----+-----------|
|1.2. Роз'яснює складні місця| --- | --- | --- | |
| | | | | | | | | | | |
| | --- | --- | --- | |
| | --- | --- | --- | |
| | | | | | | | | | | |
| | --- | --- | --- | |
| | --- | --- | --- | |
| | | | | | | | | | | |
| | --- | --- | --- | |
|----------------------------+------+----------+-----+-----------|
|1.3. Вміє викликати та | --- | --- | --- | |
|підтримувати зацікавленість | | | | | | | | | | |
|аудиторії до теми | --- | --- | --- | |
| | --- | --- | --- | |
| | | | | | | | | | | |
| | --- | --- | --- | |
| | --- | --- | --- | |
| | | | | | | | | | | |
| | --- | --- | --- | |
|----------------------------+------+----------+-----+-----------|
|1.4. Пояснює як | --- | --- | --- | |
|використовувати матеріал у | | | | | | | | | | |
|роботі | --- | --- | --- | |
| | --- | --- | --- | |
| | | | | | | | | | | |
| | --- | --- | --- | |
| | --- | --- | --- | |
| | | | | | | | | | | |
| | --- | --- | --- | |
|----------------------------+------+----------+-----+-----------|
|1.5. Загальна задоволеність | --- | --- | --- | |
|роботою викладача, тренера | | | | | | | | | | |
| | --- | --- | --- | |
| | --- | --- | --- | |
| | | | | | | | | | | |
| | --- | --- | --- | |
| | --- | --- | --- | |
| | | | | | | | | | | |
| | --- | --- | --- | |
------------------------------------------------------------------
Дата заповнення анкети "__"______________ 20__ року
Додаток 2
до Порядку моніторингу
якості підвищення
кваліфікації посадових осіб
місцевого самоврядування
та депутатів місцевих рад
ЗВІТ
за результатами надання освітніх послуг при здійсненні підвищення кваліфікації посадових осіб місцевого самоврядування та депутатів місцевих рад за __ півріччя 20___ року
------------------------------------------------------------------
| N | Основні показники | Одиниця виміру | Абсолютні |

................
Перейти до повного тексту