- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Порядок
ФОНД ЗАГАЛЬНООБОВ'ЯЗКОВОГО ДЕРЖАВНОГО СОЦІАЛЬНОГО СТРАХУВАННЯ
УКРАЇНИ НА ВИПАДОК БЕЗРОБІТТЯ
N 38 від 22.05.2001
Погоджено
постановою правління Фонду з
загальнообов'язкового державного
соціального страхування України
на випадок безробіття
від 22 травня 2001 р. N 38
Порядок проведення органами державної служби зайнятості списання та розстрочення боргів зі збору на обов'язкове соціальне страхування на випадок безробіття
2. Державна податкова адміністрація України на виконання статті
18 Закону України
"Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" розробила Положення про списання та розстрочення податкового боргу платників податків у зв'язку з відміною картотеки, яке затверджено наказом Державної податкової адміністрації від 01.03.2001 р.
N 81 та зареєстровано в Міністерстві юстиції України 27.03.2001 р. за N 281/5472. Цим Положенням передбачено, що списання та розстрочення податкового боргу органами державної податкової служби здійснюється щодо тих податків і зборів (обов'язкових платежів) до бюджетів та державних цільових фондів, які включаються до бюджетів відповідних рівнів, а також щодо інших платежів, визначених іншими законами.
У зв'язку з тим, що Фонд загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття є правонаступником державного фонду сприяння зайнятості населення, а на час накопичення боргу (до 1 січня 2001 року) діяли відповідні норми законів України
"Про систему оподаткування" та
"Про збір на обов'язкове соціальне страхування", за якими збір на обов'язкове соціальне страхування (в тому числі збір на обов'язкове соціальне страхування на випадок безробіття) включався до переліку загальнодержавних податків і зборів (обов'язкових платежів), кошти державного фонду сприяння зайнятості населення входили до складу Державного бюджету України, та у зв'язку з тим, що відповідно до Указу Президента України від 23 липня 1998 року
N 817/98 "Про деякі заходи з дерегулювання підприємницької діяльності" служба зайнятості не була включена до переліку державних органів, які мають право здійснювати планові перевірки та контроль за станом перерахування платниками коштів збору на обов'язкове соціальне страхування на випадок безробіття, було покладено на податкові органи, списання та розстрочення боргів треба проводити центрам зайнятості разом з податковими органами.
3. Визначення сум боргу зі сплати збору на обов'язкове соціальне страхування на випадок безробіття, що підлягають списанню та/або розстроченню, здійснюється за даними первинного обліку розрахунків з платниками збору до фонду сприяння зайнятості населення (платниками страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття).
4. Списанню підлягають:
- сума боргу (крім пені та штрафних санкцій), що виник станом на 31 грудня 1999 року включно і залишився не сплаченим на день набрання чинності статтею
18 Закону (станом на 21 лютого 2001 року);
- пеня, нарахована на борг, який виник за станом на 1 січня 2001 року, і залишилася не сплаченою на день набрання чинності статтею
18 Закону (станом на 21 лютого 2001 року); -
- пеня, яка була нарахована на борг, який виник за станом на 1 січня 2001 року, за період з дня набрання чинності статтею
18 Закону (станом на 21 лютого 2001 року) до дня прийняття рішення про списання та залишилася не сплаченою.
5. Суми боргу, які були розстрочені (реструктуризовані) відповідно до чинного законодавства до дня набрання чинності статтею
18 Закону (до 21 лютого 2001 року) і залишились не сплаченими на вказану дату, підлягають списанню та/або розстроченню.
Якщо платники страхових внесків самостійно виявляють податкові зобов'язання, що виникли у податкових періодах, попередніх податковому періоду, на який припадає набрання чинності статтею
18 Закону (до 21 лютого 2001 року), то податкові зобов'язання (включаючи пеню) підлягають списанню або розстроченню згідно з цим порядком залежно від часу їх виникнення.
6. Суми списаного боргу відображаються у первинних документах обліку платників збору, в графі 5 "Списано заборгованості" Розрахункової відомості про нарахування і перерахування страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття та розшифровуються в пояснювальній записці до неї (по яких галузях народного господарства було проведено списання, на яку суму).
Суми списаного розстроченого (реструктуризованого відповідно до законодавства в 1999 та 2000 роках) боргу відображаються у первинних документах обліку платників збору в графі по сплаті реструктуризованої заборгованості, та на ці суми зменшується загальна сума по графі 13 "Залишок заборгованості на кінець звітного періоду за платниками" Розрахункової відомості та відповідно по графі "реструктуризована заборгованість". Про списання раніше реструктуризованої заборгованості додається розшифровка в пояснювальній записці до Розрахункової відомості (відповідно до якого Закону було проведено реструктуризацію, на який період, по якій галузі народного господарства, на яку суму проведено списання).
Суми списаної пені відображаються в графі 6 "Списано пені" Розрахункової відомості про нарахування і перерахування страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття та розшифровуються в пояснювальній записці до неї (по яких галузях народного господарства було проведено списання, на яку суму).
7. Списання боргу, пені та штрафних санкцій здійснюється на підставі рішення директора центру зайнятості (або його заступника) за місцем реєстрації платника та погоджується з податковим органом згідно з додатком 1 до цього Порядку*.
Про суми списаного боргу, пені та штрафних санкцій центри зайнятості направляють платникам повідомлення за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку*.
................Перейти до повного тексту