1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО З ПИТАНЬ ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО
ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ
Н А К А З
16.02.2010 N 44
Про затвердження Методичних рекомендацій щодо організації правової роботи на підприємствах, установах та організаціях, що віднесені до сфери управління Мінжитлокомунгоспу
Відповідно до підпункту 17 пункту 10 Загального положення про юридичну службу міністерства, іншого органу виконавчої влади, державного підприємства, установи та організації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.11.2008 N 1040,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Методичні рекомендації щодо організації правової роботи на підприємствах, установах та організаціях, що віднесені до сфери управління Мінжитлокомунгоспу, що додаються.
2. Управлінню відомчого контролю та адміністративного забезпечення (Н.І.Майстренко) довести цей наказ до відома підприємств, установ, організацій, що віднесені до сфери управління Міністерства.
3. Сектору інформаційної політики та взаємодії зі ЗМІ (Березіна С.В.) забезпечити розміщення наказу на веб-сайті Мінжитлокомунгоспу.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Міністр О.Ю.Кучеренко
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства з питань
житлово-комунального
господарства України
16.02.2010 N 44
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
щодо організації правової роботи на підприємствах, установах та організаціях, що віднесені до сфери управління Мінжитлокомунгоспу
1. Методичні рекомендації щодо організації правової роботи на підприємствах, установах, організаціях, що віднесені до сфери управління Мінжитлокомунгоспу розроблені відповідно до Загального положення про юридичну службу міністерства, іншого органу виконавчої влади, державного підприємства, установи та організації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.11.2008 N 1040, з метою надання правової допомоги, сприяння ефективної діяльності та вдосконалення роботи юридичної служби підприємства, установи, організації, що віднесені до сфери управління Мінжитлокомунгоспу (далі - підприємства).
2. Основним завданням юридичної служби підприємства є організація правової роботи, спрямованої на правильне застосування на підприємстві нормативно-правових актів та інших документів, неухильне дотримання та запобігання невиконанню вимог законодавства, інших нормативних актів підприємством, його керівником та працівниками під час виконання покладених на них завдань і функціональних обов'язків, а також представлення інтересів підприємства в судах.
3. У своїй діяльності юридична служба підприємства керується Конституцією та законами України, указами Президента України і постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, міжнародними договорами України, Загальним положенням про юридичну службу міністерства, іншого органу виконавчої влади, державного підприємства, установи та організації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.11.2008 N 1040, статутом підприємства, іншими нормативно-правовими актами.
4. Юридична служба підприємства утворюється як самостійний структурний підрозділ, вид якого залежить від обсягу, характеру та складності правової роботи (управління, відділ, сектор) або вводиться посада юрисконсульта відповідної категорії (далі - юридична служба).
5. Юридична служба підприємства підпорядковується безпосередньо керівнику підприємства.
Порядок взаємодії юридичної служби з іншими структурними підрозділами підприємства визначається керівником підприємства.
6. На посаду керівника юридичної служби підприємства призначається особа з вищою юридичною освітою за освітньо-кваліфікаційним рівнем магістра, спеціаліста і стажем роботи за фахом не менш як три роки.
7. Претендент на посаду керівника юридичної служби (юрисконсульта) підприємства проходить погодження в Юридичному управлінні Мінжитлокомунгоспу згідно з Порядком погодження Юридичним управлінням кандидатури претендента на посаду керівника юридичної служби (юрисконсульта) урядового органу у системі Мінжитлокомунгоспу, його територіальних органів і підприємств, установ, організацій, що належать до сфери управління Міністерства, затвердженого наказом від 05.08.2009 N 240.
8. Юридична служба підприємства постійно співпрацює з юридичною службою Мінжитлокомунгоспу, отримує методичну допомогу, консультації та роз'яснення з правових питань, що належать до компетенції Міністерства, тощо.
Підприємство, з метою підвищення професійного рівня працівників юридичної служби може подавати пропозиції юридичній службі Міністерства щодо рекомендованої тематики семінарів, що регулярно проводяться для працівників юридичних служб підприємств.
9. Підприємство зобов'язане створювати умови для належної роботи і підвищення кваліфікації працівників юридичної служби підприємства, забезпечувати їх окремим приміщенням, телефонним та електронним зв'язком, сучасними комп'ютерами та оргтехнікою, транспортом для виконання службових обов'язків, нормативно-правовими актами і довідковими матеріалами, іншими посібниками та літературою з правових питань, електронною системою інформаційно-правового забезпечення, а також доступом до інформаційних баз.
10. Юридична служба підприємства відповідно до покладених на неї завдань:
1) забезпечує правильне застосування і виконання на підприємстві нормативно-правових актів та інших документів, подає керівнику підприємства пропозиції щодо вирішення правових питань, пов'язаних з діяльністю підприємства;
2) розробляє та бере участь у розробленні проектів актів та інших документів з питань діяльності підприємства;
3) проводить юридичну експертизу проектів актів та інших документів, підготовлених структурними підрозділами підприємства, погоджує (візує) їх за наявності віз керівників заінтересованих структурних підрозділів або осіб, що їх заміщують. У разі виявлення невідповідності проекту акта чи іншого документа вимогам законодавства подає заінтересованому структурному підрозділу вмотивовані пропозиції щодо приведення його у відповідність із законодавством;
4) проводить разом із структурними підрозділами підприємства роботу з перегляду згідно з її компетенцією актів та інших документів з метою приведення їх у відповідність із законодавством;
5) інформує керівника підприємства про необхідність вжиття заходів для внесення змін до актів та інших документів, визнання їх такими, що втратили чинність, або скасування;
6) організовує роботу, пов'язану з укладенням договорів (контрактів), бере участь у їх підготовці та здійсненні контролю за виконанням, дає правову оцінку проектам таких договорів (контрактів). Проекти договорів (контрактів) погоджуються (візуються) юридичною службою за наявності віз керівників заінтересованих структурних підрозділів або осіб, що їх заміщують;
7) бере участь у забезпеченні захисту майнових прав і законних інтересів підприємства в разі невиконання чи неналежного виконання договірних зобов'язань;
8) організовує претензійну та позовну роботу, проводить аналіз її результатів;
9) здійснює контроль за дотриманням структурними підрозділами встановленого на підприємстві порядку пред'явлення і розгляду претензій;
10) сприяє своєчасному вжиттю заходів до усунення порушень, зазначених у документах прокурорського реагування, судових рішеннях, відповідних документах правоохоронних і контролюючих органів;
11) подає керівникові підприємства:
пропозиції щодо удосконалення правового забезпечення діяльності підприємства;
висновки стосовно правомірності списання матеріальних цінностей, дебіторської заборгованості, непродуктивних витрат та правову оцінку фактам нестач, крадіжок, безгосподарності, випуску недоброякісної продукції, псування майна;
12) розглядає матеріали про відшкодування матеріальної шкоди за рахунок винних осіб, що готуються відповідними структурними підрозділами на основі економіко-правового аналізу даних бухгалтерського обліку і статистичної звітності, інших документів фінансово-господарської діяльності підприємства та матеріалів перевірок, проведених правоохоронними і контролюючими органами;
13) сприяє дотриманню законності у реалізації прав трудового колективу підприємства під час вирішення виробничих та соціальних питань;
14) разом із заінтересованими структурними підрозділами підприємства бере участь у підготовці заходів щодо зміцнення трудової дисципліни, забезпечення охорони праці на виробництві;
15) надає правову допомогу працівникам підприємства, які потребують соціального захисту;
16) забезпечує правильне застосування норм трудового, житлового, пенсійного та іншого законодавства, що стосуються прав і законних інтересів працівників підприємства, подає пропозиції керівникові підприємства щодо поновлення порушених прав;
17) веде облік актів законодавства і міжнародних договорів України, забезпечує підтримання їх у контрольному стані та зберігання;
18) збирає інформацію про офіційне оприлюднення актів законодавства в друкованих виданнях;
19) організовує і проводить роботу, спрямовану на підвищення рівня правових знань працівників підприємства, роз'яснює практику застосування законодавства, надає консультації з правових питань;

................
Перейти до повного тексту