- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ВНУТРІШНІХ СПРАВ УКРАЇНИ
Н А К А З
Про затвердження Програми зменшення споживання енергоресурсів органами та підрозділами Міністерства внутрішніх справ України на 2010 - 2014 роки
На виконання розпорядження Кабінету Міністрів України від 17 грудня 2008 року
N 1567-р "Про програми підвищення енергоефективності та зменшення споживання енергоресурсів"
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Програму зменшення споживання енергоресурсів органами та підрозділами Міністерства внутрішніх справ України на 2010 - 2014 роки (далі - Програма), що додається.
2. Начальникам головних управлінь, управлінь МВС України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, медичних реабілітаційних центрів, ректорам вищих навчальних закладів, керівникам структурних підрозділів центрального апарату Міністерства, ГУВВ МВС та інших підрозділів забезпечити:
2.1. Надання в пропозиціях до складання бюджетних запитів на 2011 - 2014 роки окремих обґрунтувань видатків державного бюджету за загальним фондом на виконання зазначеної Програми.
2.2. Виконання Програми в межах видатків, передбачених на зазначені цілі.
2.3. Надання при необхідності пропозицій щодо внесення змін до Програми.
2.4. Починаючи з 2010 року до 20-го числа місяця, що настає за кожним півріччям, надання ДРЗ інформації про стан виконання Програми, за формами, установленими Національним агентством України з питань забезпечення ефективного використання енергетичних ресурсів (далі - НАЕР).
3. Начальникові ДРЗ полковнику міліції Матвійчуку П.А. забезпечити проведення моніторингу і контролю за виконанням Програми та надання до 10-го числа другого місяця, що настає за кожним півріччям, до НАЕР узагальненої інформації про стан виконання Міністерством внутрішніх справ зазначеної Програми.
3. Наказ оголосити розпорядникам бюджетних коштів.
4. Контроль за виконанням наказу покласти на заступника Міністра Ембулатова О.Г.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ МВС України
07.12.2009 N 536
ПОГОДЖЕНО
Національним агентством
України з питань ефективного
використання енергетичних
ресурсів
ПРОГРАМА
зменшення споживання енергоресурсів органами та підрозділами Міністерства внутрішніх справ України на 2010 - 2014 роки
Перелік умовних скорочень
ДЕ - двобарабанний котел модернізований
ДКВР - котел двобарабанний вертикально-водотрубний реконструйований
Е - котел двохбарабанний вертикально-водотрубний газощільний
КВГ - котел водогрійний газовий
ККД - коефіцієнт корисної дії
МВС - Міністерство внутрішніх справ
НІІСТУ - котел водогрійний вертикально-водотрубний стальний
ОВС - органи внутрішніх справ
Вступ
Енергозбереження визначено одним із пріоритетних напрямків економічної політики України і має реалізуватися як довгострокова та чітко спланована програма дій.
Україна відноситься до енергодефіцитних країн, яка задовольняє свої потреби в паливно-енергетичних ресурсах за рахунок власного їх видобутку менш, ніж на 50%. При цьому вартість енергоресурсів, насамперед природного газу, як на світовому ринку, так і для українських споживачів, стрімко зростає.
Так, вартість природного газу в Україні для бюджетних споживачів протягом 2006 - 2009 років зросла майже в 13 разів - з 231 до 2900 грн. за 1000 куб.м. За цей же період вартість електричної енергії для споживачів електроенергії 2-го класу напруги, до яких відносяться бюджетні установи, зросла вдвічі - з 0,35 до 0,70 грн. за кВт/год. Відповідно зростанню ціни природного газу і електроенергії, а часто і випереджуючими темпами, зросли тарифи на послуги за тепло- та водопостачання і водовідведення. Середня вартість 1 Гкал теплової енергії, яка постачається органам та підрозділам Міністерства внутрішніх справ України, підвищилась з 120 до 580 грн., а середня сукупна вартість 1 куб.м питної води та 1 куб.м відведених стоків збільшилась з 1,2 до 9,0 грн.
I. Загальні положення
Програма зменшення споживання енергоресурсів органами та підрозділами Міністерства внутрішніх справ України на 2010 - 2014 роки (далі - Програма) розроблена на виконання розпорядження Кабінету Міністрів України від 17 грудня 2008 року
N 1567-р "Про програми підвищення енергоефективності та зменшення споживання енергоресурсів" та на основі пропозицій структурних підрозділів центрального апарату Міністерства, підпорядкованих головних управлінь, управлінь МВС України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, медичних реабілітаційних центрів, вищих навчальних закладів та інших підрозділів (далі - органи та підрозділи МВС).
Програма визначає сукупність взаємопов'язаних завдань і заходів, спрямована на розв'язання існуючих проблем та направлена на скорочення споживання енергоносіїв органами та підрозділами Міністерства внутрішніх справ України.
Основними етапами виконання Програми є:
- розроблення та затвердження організаційно-технічних заходів на 2010 - 2014 роки, спрямованих на реалізацію Програми;
- забезпечення виконання зазначених заходів;
- організація моніторингу стану виконання заходів програми.
Щорічно Програма може корегуватися та конкретизуватися на основі динамічних процесів та завдань на найближчу перспективу з урахуванням умов і стратегії енергоефективності.
При необхідності до Програми можуть бути внесені зміни та доповнення.
II. Визначення проблем, на розв'язання яких спрямована програма, та шляхи їх вирішення в бюджетних установах МВС
Ураховуючи, що ресурс енергозбереження за рахунок здійснення організаційних заходів та посилення контролю і відповідальності персоналу за марнотратне використання енергоносіїв в умовах налагодженої та чіткої командно-адміністративної вертикалі управління Міністерством внутрішніх справ України фактично вичерпаний, найвагомішою причиною неефективного споживання енергоносіїв бюджетними установами є виключно незадовільний технічний стан інженерних комунікацій та моральна і фізична застарілість енергетичного обладнання.
В умовах не поновлення протягом останніх двох десятків років матеріально-технічної бази органів та підрозділів МВС, понад 90% їх інженерної інфраструктури давно вичерпали свій нормативний ресурс - термін їх експлуатації перевищує 30 років, а в деяких понад 50 років. Понадвитратний характер енергоспоживання в органах та підрозділах Міністерства призводить до значних перевитрат бюджетних коштів, а недостатній рівень забезпечення їх фінансуванням призводить до критичного зростання заборгованості за енергоносії та загрози припинення їм енергопостачання. У свою чергу, обмеженість фінансування капітальних видатків розвитку та утримання інженерних об'єктів та мереж, спричиняє вкрай небезпечний аварійний стан цих об'єктів, що може призвести до порушення функціонування систем життєзабезпечення органів та підрозділів, і відповідно, погіршення умов праці працівників ОВС.
На сьогодні в органах та підрозділах МВС експлуатується 431 котельня. Побудовані ще за радянських часів ці котельні розраховані на забезпечення тепловою енергією не лише комунально-побутового сектору ОВС, а й житлових будинків та інших приміщень прилеглих до них. З відокремленням житлових будинків та інших приміщень прилеглих містечок від тепломереж ОВС теплове навантаження на котлоагрегати різко зменшилося. У зв'язку з цим, продовження експлуатації котлів великої потужності (типу ДКВР, ДЕ, КВГ), які мають малий діапазон регулювання теплового навантаження, а також морально застарілих котлів типів НІІСТу, Енергія, Універсал тощо, коефіцієнт корисної дії яких не перевищує 70%, в теперішніх умовах призводить до значних перевитрат паливно-енергетичних ресурсів та бюджетних коштів на їх оплату.
До теперішнього часу на котлоагрегатах, які працюють на природному газі, використовуються подові газові пальники, як правило, без автоматики регулювання. Робота по їх заміні на сучасні блочні пальники з автоматикою плавного регулювання процесу горіння розпочата у 2008 році і в умовах високої вартості природного газу обумовила швидкий економічний ефект. Однак, ще понад 100 газових котелень потребує модернізації автоматики та пальникових пристроїв.
За тривалий час експлуатації котелень органів та підрозділів МВС більшість водопідготовчого устаткування вийшло з ладу. Використання в котлоагрегатах хімічно непідготовленої води призводить до інтенсивного зашлаковування та деформації поверхонь, а як наслідком - зростання споживання палива і в подальшому передчасний вихід з ладу котлоагрегатів.
Гаряча вода в органах та підрозділах МВС використовується цілорічно і в першу чергу для потреб їдалень, лазень, пралень тощо. На даний час в більшості ОВС для приготування гарячої води використовуються ємнісні теплообмінники (бойлери), які давно відпрацювали свій термін експлуатації. Внаслідок постійних багаторічних ремонтів технічні параметри теплообмінників погіршилися, порівняно від заявлених в конструкторській документації, в деяких випадках до 50%.
На даний час лише 5% від загальної чисельності ламп розжарювання замінені на енергозберігаючі компактні люмінесцентні лампи.
У цих умовах широке впровадження енергозберігаючих заходів є головним фактором для суттєвого зменшення споживання енергоносіїв та скорочення бюджетних видатків на їх оплату і стає одним з пріоритетних завдань Міністерства внутрішніх справ України на найближчу та подальшу перспективу.
За 2004 - 2008 роки споживання енергоносіїв бюджетними установами Міністерства внутрішніх справ України характеризується:
Протягом останніх п'яти років видатки Державного бюджету на оплату енергоносіїв Міністерства внутрішніх справ України зросли майже у 3 рази з 95,9 млн.грн. у 2004 році до 274,7 млн.грн. у 2008 році.
Асигнування загального фонду Державного бюджету у 2004 - 2008 роках забезпечували оплату енергоносіїв лише на 80 - 85%. Решта видатків на зазначені цілі в розмірі 14 - 20% проводились за рахунок коштів спеціального фонду, отриманих як плата за послуги, що надаються бюджетними установами, та за іншими джерелами власних надходжень бюджетних установ.
У структурі видатків на оплату енергоносіїв найбільшу частину займають електрична та теплова енергія, відповідно 39 та 37 відсотків.
Розв'язання виявлених проблем буде здійснюватися шляхом реалізації заходів технічного характеру, а саме:
- застосування енергоефективних освітлювальних приладів;
- встановлення (повірка) приладів обліку електроенергії, природного газу, теплової енергії, холодної та гарячої води;
- запровадження систем електроопалення і водопідігріву акумулятивного типу та технологій з використанням альтернативних джерел енергії;
- заміна опалювальних котлів та обладнання на сучасне з вищим ККД та з метою переходу на альтернативні види палива;
- заміна або утеплення вікон та вхідних дверей;
- поліпшення теплозахисних властивостей будівель шляхом зовнішнього та внутрішнього утеплення стін;
- під час проведення робіт з поточного та капітального ремонту обов'язкове застосування сучасних теплозберігаючих матеріалів, які забезпечують надійну та ефективну експлуатацію будівель та споруд;
- забезпечення власним джерелом водозабезпечення;
- модернізація чи заміна системи опалення в адміністративних будинках;
- заміна центрального опалення на автономне опалення;
- заміна енергоємного технічного обладнання на сучасне.
III. Мета програми
Метою Програми є відносне скорочення бюджетних видатків на оплату енергоресурсів та води шляхом ефективного їх використання та зменшення втрат за рахунок впровадження енергоефективних заходів.
IV. Перелік показників, за якими здійснюватиметься оцінка досягнення мети програми
До показників, за якими здійснюватиметься оцінка досягнення мети Програми відносяться:
- фактичне зменшення споживання енергоносіїв у натуральному виразі;
- відносне скорочення обсягу бюджетних видатків на оплату енергоносіїв;
- обсяг залученого фінансування на здійснення заходів Програми;
- зменшення рівня втрат паливно-енергетичних ресурсів та води.
Кінцева оцінка досягнення мети Програми є забезпечення відносного скорочення бюджетних видатків (за умов дотримання відповідних вимог щодо охорони праці, санітарних норм та правил, а також вимог Європейського Комітету проти тортур та Конвенції про права людини тощо) на утримання бюджетних установ МВС за рахунок відповідних заходів - на 50% від базового року.
................Перейти до повного тексту