- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО З ПИТАНЬ ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО
ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ
Н А К А З
Про затвердження Порядку організації претензійно-позовної роботи в Міністерстві з питань житлово-комунального господарства України
( Додатково див. Наказ
Мінрегіонбуду та житлокомунгоспу
N 453 від 20.12.2010 )
З метою впорядкування, покращення організації та запровадження єдиного порядку ведення претензійно-позовної роботи в Міністерстві
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок організації претензійно-позовної роботи в Міністерстві з питань житлово-комунального господарства України (далі - Порядок), який додається.
2. Керівникам структурних підрозділів Міністерства забезпечити неухильне виконання цього Порядку.
3. Держжитлокомунінспекції (Мазурчаку О.В.) забезпечити розробку Порядку організації претензійно-позовної роботи в Держжитлокомунінспекції.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
з питань житлово-
комунального господарства
29.09.2009 N 307
ПОРЯДОК
організації претензійно-позовної роботи в Міністерстві з питань житлово-комунального господарства України
1. Загальні положення
1.1. Цей Порядок визначає механізм організації та ведення претензійної та позовної роботи (далі - претензійно-позовна робота) у Міністерстві з питань житлово-комунального господарства (далі - Мінжитлокомунгосп).
1.2. Дія цього Порядку поширюється на всю претензійно-позовну роботу, яка виникає в результаті діяльності Мінжитлокомунгоспу.
1.3. Керівництво претензійно-позовною роботою та контроль за її веденням здійснює Юридичне управління, яке відповідно до цього Порядку представляє у встановленому законодавством порядку інтереси Мінжитлокомунгоспу в судах, інших органах під час розгляду правових питань і спорів, дає правову оцінку претензіям тощо.
Недотримання відповідними посадовими особами цього Порядку є порушенням регламенту роботи Мінжитлокомунгоспу і тягне за собою відповідальність згідно з законодавством.
1.4. Керівники структурних підрозділів Мінжитлокомунгоспу зобов'язані не допускати фактів зволікань при розгляді претензій, безпідставних відмов у задоволенні обґрунтованих вимог заявників претензій, доведення до суду безспірних позовів та здійснювати заходи щодо усунення причин та умов, які породжують обґрунтовані претензії.
1.5. Представництво інтересів Мінжитлокомунгоспу здійснюється за довіреністю.
1.6. Претензійно-позовна робота повинна сприяти:
забезпеченню виконання договірних зобов'язань у сфері діяльності Мінжитлокомунгоспу;
економії та раціональному використанню матеріальних, трудових, фінансових та інших видів ресурсів;
зниженню непродуктивних витрат та усуненню причин і умов, що їх спричиняють;
забезпеченню захисту і відновленню порушених майнових прав та інтересів Мінжитлокомунгоспу, що охороняються законом.
1.7. До претензійно-позовної роботи належить:
підготовка, одержання та складання документів, необхідних для пред'явлення і розгляду претензій та позовів;
пред'явлення і розгляд претензій та підготовка позовів;
підготовка відповідей, відзивів, заперечень, заяв і скарг про перегляд судових рішень в апеляційному та касаційному порядку, а також у зв'язку з винятковими та нововиявленими обставинами;
захист інтересів Мінжитлокомунгоспу під час розгляду справ у судах;
здійснення організаційно-технічних заходів (реєстрація, облік, зберігання та відправлення претензійно-позовних матеріалів);
забезпечення контролю за претензійно-позовним провадженням;
розгляд, аналіз, узагальнення результатів претензійно-позовної роботи;
підготовка висновків, пропозицій щодо поліпшення претензійно-позовної роботи.
2. Порядок пред'явлення претензій
2.1. Мінжитлокомунгосп, з метою безпосереднього врегулювання спору з порушником прав та інтересів, звертається до відповідача з письмовою претензією, крім спорів, передбачених господарським процесуальним законодавством України, на які не поширюється порядок їх досудового врегулювання.
2.2. За наявності підстав та обґрунтованих вимог, матеріали для пред'явлення претензії готує Юридичне управління за поданням пропозицій та матеріалів відповідного структурного підрозділу.
2.3. Претензія складається відповідно до господарського процесуального законодавства України.
2.4. Претензія візується начальником Юридичного управління та підписується особою, уповноваженою на здійснення представництва Мінжитлокомунгоспу за належним чином оформленим дорученням, після чого надсилається адресатові рекомендованим або цінним листом чи вручається під розписку.
До претензії додаються довіреність чи інший документ (наказ тощо), що підтверджує повноваження представника Мінжитлокомунгоспу.
2.5. Юридичне управління реєструє претензію у журналі обліку вихідної кореспонденції, здійснює контроль за своєчасним надходженням відповідей на претензії.
У разі необхідності може бути надіслано нагадування про прискорення надання відповіді на претензію, яке підписується в тому ж порядку, що й сама претензія.
2.6. Претензія розглядається у місячний строк з дня її одержання, якщо інше не визначено законодавством.
2.7. Про фактичне виконання претензії Юридичне управління здійснює відповідний запис у журналі обліку. В управлінні на кожну претензію оформляється окрема претензійна справа, у яку підшиваються всі матеріали щодо розгляду претензії.
2.8. Якщо претензія боржником відхилена повністю або частково без належних підстав або залишена без відповіді, Юридичним управлінням здійснюються дії по підготовці позову.
3. Порядок розгляду претензій
3.1. У разі надходження претензії до Мінжитлокомунгоспу, вона в обов'язковому порядку надходить до Юридичного управління та реєструється в журналі обліку вхідної кореспонденції.
3.2. При перевірці матеріалів претензії слід з'ясувати такі обставини:
наявність всіх документів, що підтверджують обґрунтованість претензії;
правильність складання розрахунку;
наявність правових підстав для визнання чи відхилення претензії.
3.3. Якщо до претензії не додані всі документи, необхідні для її розгляду, вони витребовуються у заявника із зазначенням строку їх подання, який не може бути менше п'яти днів, не враховуючи часу поштового обігу.
Строки розгляду претензій обчислюються з дня одержання претензії і продовжуються на час, необхідний для досилання заявником на вимогу другої сторони додаткових документів. Перебіг строку розгляду претензії зупиняється до одержання витребуваних документів чи закінчення строку їх подання.
3.4. Після первинної правової оцінки претензійні матеріали передаються Юридичним управлінням у відповідні підрозділи для надання висновку по суті претензійних вимог. Матеріали передаються під розписку через загальний відділ.
3.5. Структурний підрозділ, який отримав претензійні матеріали, повинен перевірити їх та надати письмовий висновок щодо обґрунтованості претензійних вимог. У разі необхідності, структурний підрозділ проводить звірку розрахунків, службову перевірку та інші дії, що забезпечують досудове врегулювання спору.
................Перейти до повного тексту