1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


КОЛЕГІЯ ДЕРЖАВНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ
ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА
КОЛЕГІЯ ДЕРЖАВНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ
З БУДІВНИЦТВА ТА АРХІТЕКТУРИ
Р І Ш Е Н Н Я
30.07.2003 N 35/50
Щодо посилення контролю та нагляду за проектуванням, реконструкцією, капітальним ремонтом, переобладнанням та експлуатацією житлового фонду України
В останні роки в Україні збільшуються обсяги робіт з реконструкції, капітального ремонту та переобладнання житла, триває процес його приватизації.
За статистичними даними, у 2002 р. відремонтовано близько 4,0 млн. кв. метрів загальної площі житлових приміщень усіх форм власності. Водночас капітальний ремонт житлового фонду, що перебуває у комунальній власності територіальних громад, фінансується за залишковим принципом, лише на 10% від потреби, і перебуває у незадовільному стані. Як наслідок, практично кожен третій будинок потребує капітального ремонту.
Не виконуються регіональні програми реконструкції житлових будинків перших масових серій, не розробляються схеми фінансування та не впроваджуються пілотні проекти, як це передбачено постановою Кабінету Міністрів України від 14 травня 1999 р. N 820 "Про затвердження державної програми реконструкції житлових будинків перших масових серій". Недостатня увага приділяється виконанню доручення Президента України від 21 серпня 2002 р. N 1-1/1008 та доручення Кабінету Міністрів України від 17 грудня 2002 р. N 9356/2к щодо реалізації програм з модернізації (ліквідації) аварійно небезпечних будівель і споруд.
З 2000 року практично припинена передача відомчого житлового фонду в комунальну власність, а фонд, що передається, перебуває у незадовільному технічному стані, особливо в депресивних регіонах.
Набуває поширення тенденція проведення несанкціонованого перепланування квартир з руйнуванням несучих конструкцій, здійснення реконструкції житлових будинків без затвердженої проектної документації.
Багато порушень допускається під час улаштування мансардних приміщень. Такі роботи здійснюються без згоди власників квартир, що є порушенням чинного законодавства. Загострюються проблеми розміщення нового будівництва у районах історичної забудови великих міст, особливо у містах Києві, Одесі, Львові, Дніпропетровську.
Спостерігається тенденція погіршення якості розроблення проектів реконструкції та капітального ремонту житлових будинків.
Мають місце випадки надання інспекціями держархбудконтролю дозволів на виконання будівельних робіт без затвердженої в установленому порядку проектної документації.
Органи місцевого самоврядування, підпорядковані їм підприємства житлово-комунального господарства та відповідні служби не здійснюють, згідно зі своїми повноваженнями, технічного нагляду за станом житлового фонду, проведенням ремонтних робіт та реконструкцією житла.
Як наслідок, у результаті самочинних та безконтрольних дій під час будівельних робіт на житлових об'єктах останнім часом мали місце аварії, які призвели до загибелі людей.
З метою вирішення питань щодо поліпшення технічного стану житлового фонду, його надійної експлуатації та запобігання аварійним ситуаціям колегії
ВИРІШИЛИ:
1. Першому заступникові Голови Держжитлокомунгоспу В.Альохіну, заступникам Голови Комітету О.Білянському та О.Лотоцькому забезпечити:
- супроводження у Верховній Раді України нової редакції Житлового кодексу України;
- подання у встановленому порядку пропозицій щодо внесення змін і доповнень до Закону України "Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку" з метою стимулювання створення об'єднань співвласників багатоквартирних будинків (строк - до кінця 2003 року).
2. Заступникові Голови Держжитлокомунгоспу О.Лотоцькому, начальникові Управління експлуатації житлового фонду В.Кірюшину:
- розробити проекти "Правил утримання житлових будинків і прибудинкових територій" (строк - IV квартал 2003 року), "Правил обстеження, оцінки технічного стану і паспортизації житлових будинків" та "Порядку переобладнання горищ під житло" (строк - IV квартал 2004 року);
- опрацювати питання та підготувати для подання Кабінету Міністрів України пропозиції щодо створення Державної житлової інспекції (строк - серпень 2003 року);
3. Заступникам Голови Держжитлокомунгоспу О.Білянському і О.Лотоцькому, начальникові Управління ціноутворення, економіки та тарифної політики А.Кулеші, начальникові Управління експлуатації житлового фонду В.Кірюшину підготувати для подання Кабінету Міністрів України пропозиції щодо:
- фінансування із резервного фонду Кабінету Міністрів України робіт з ремонту аварійних житлових об'єктів (серпень 2003 року);
- врахування у проекті Державного бюджету України на 2004 рік видатків на передачу відомчого житла у комунальну власність (серпень 2003 року);
- виділення коштів (субвенцій) з державного бюджету для проведення капітального ремонту житлових будинків (серпень 2003 року).
4. Першому заступникові Голови Держбуду А.Беркуті, начальникові Управління науково-технічної політики у будівництві Д.Барзиловичу:
- забезпечити розроблення та затвердження державних будівельних норм "Склад, порядок розроблення, погодження та затвердження проектної документації для будівництва", врахувавши у цьому документі особливі вимоги до розроблення проектів реконструкції та капітального ремонту житлових будинків (IV квартал 2003 року);
- передбачити у плані роботи Держбуду на 2004 р. завершення розроблення державних будівельних норм "Реконструкція та капітальний ремонт житлових будинків перших масових серій".
5. Заступникові Голови Держбуду В.Присяжнюку, начальникові Управління архітектурно-конструктивних та інженерних систем будинків і споруд житлово-цивільного призначення О.Авдієнку забезпечити розроблення та затвердження державних будівельних норм "Житлові будинки" (I кв. 2004 Року).
6. Заступникові Голови Держбуду В.Присяжнюку, начальникові Державної архітектурно-будівельної інспекції України В.Папці забезпечити:
- супровід і доопрацювання у Кабінеті Міністрів України законопроекту "Про внесення змін до Закону України "Про відповідальність підприємств, їх об'єднань, установ та організацій за правопорушення у сфері містобудування" та подання його на розгляд до Верховної Ради України (жовтень 2003 року);

................
Перейти до повного тексту