1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Положення


ДЕРЖАВНА АКРЕДИТАЦІЙНА КОМІСІЯ УКРАЇНИ
25.10.2001 N 35
Додаток 6
до рішення ДАК
від 25 жовтня 2001 р.
Протокол N 35
ПОЛОЖЕННЯ
про експертну раду при Державній акредитаційній комісії
1. Дане Положення визначає загальні завдання, основні організаційні та правові засади і умови діяльності експертних рад при Державній акредитаційній комісії (далі - Рад), що здійснюють попередній розгляд матеріалів з ліцензування та акредитації вищих навчальних закладів і вищих професійних училищ за відповідними напрямами (спеціальностями) підготовки (перепідготовки) фахівців, підвищення їх кваліфікації за висновками експертних комісій (фахових рад), а також з ліцензування та атестації професійно-технічних навчальних закладів з підготовки (перепідготовки) кваліфікованих робітників та підвищення кваліфікації робітничих кадрів за висновками регіональних експертних рад.
2. Рада створюється при Державній акредитаційній комісії (далі - ДАК), яка забезпечує необхідні умови діяльності Ради при розгляді ліцензійних, атестаційних та акредитаційних справ навчальних закладів.
3. Рада у своїй діяльності керується чинним законодавством України, нормативно-правовими актами Кабінету Міністрів України, Міністерства освіти і науки України, рішеннями ДАК, а також цим Положенням.
4. Кількість Рад та їх персональний склад за пропозиціями Міністерства освіти і науки України визначає ДАК. Голова Ради та її заступник призначається рішеннями ДАК. Технічний секретар Ради призначається головою ДАК зі складу працівників ДАК.
5. Основними завданнями Ради є:
здійснення попередньої (перед засіданням ДАК) експертизи матеріалів з ліцензування та акредитації вищих навчальних закладів щодо виконання ліцензійних умов, змісту підготовки (перепідготовки) фахівців різних освітньо-кваліфікаційних рівнів, за певними напрямами (спеціальностями) та підвищення їх кваліфікації;
здійснення попередньої експертизи матеріалів з ліцензування та атестації професійно-технічних навчальних закладів щодо змісту підготовки кваліфікованих робітників, їх перепідготовки з наданням другої кваліфікації, підвищення кваліфікації робітничих кадрів;
визначення спроможності навчальних закладів здійснювати підготовку, перепідготовку та підвищення кваліфікації з певного напряму (спеціальності), робітничих професій відповідно до державних вимог;
розгляд і прийняття відповідних рішень з питань ліцензування, атестації та акредитації навчальних закладів, окремих напрямів (спеціальностей), робітничих професій;
формування і забезпечення разом з регіональними експертними радами виконання державних вимог щодо вищої та професійно-технічної освіти, якості підготовки спеціалістів і робітничих кадрів.
6. Рада відповідно до покладених на неї завдань:
організовує і здійснює експертизу матеріалів, які подаються експертними комісіями (фаховими радами) та регіональними експертними радами для ліцензування, атестації та акредитації надання освітніх послуг з заявлених напрямів (спеціальностей) різних освітньо-кваліфікаційних рівнів підготовки (перепідготовки), робітничих професій та підвищення кваліфікації фахівців, робітничих кадрів на відповідність державним вимогам;
формує і подає за результатами ліцензійної, атестаційної, акредитаційної експертиз до розгляду ДАК висновки щодо спроможності вищих, професійно-технічних навчальних закладів проваджувати діяльність з відповідних напрямів (спеціальностей), робітничих професій за заявленим статусом і освітньо-кваліфікаційними рівнями;
забезпечує розгляд матеріалів з ліцензування, атестації та акредитації, які направлені на додаткову експертизу;
забезпечує розгляд матеріалів навчальних закладів щодо збільшення ліцензійного обсягу, зміни рівнів підготовки фахівців, статусів навчальних закладів, анулювання, зупинення дії наданих ліцензій;
готує у межах своєї компетенції рекомендації та пропозиції щодо інструктивно-методичних матеріалів з організації проведення ліцензування, атестації та акредитації навчальних закладів.
7. Рада має право:
повертати фаховим радам, регіональним експертним радам, навчальним закладам матеріали щодо ліцензування, атестації та акредитації, якщо вони не відповідають встановленим вимогам;
вносити пропозиції щодо анулювання чи зупинення дії ліцензій у разі невиконання або порушення навчальними закладами умов провадження освітньої діяльності, подання навчальним закладом недостовірної інформації про її провадження;
запрошувати на свої засідання керівників навчальних закладів, представників органів державного управління освітою, замовників випускників тощо для розгляду питань ліцензування, атестації та акредитації;
отримувати додаткову інформацію щодо тих чи інших аспектів діяльності навчальних закладів, що розглядаються на засіданні Ради;
залучати в установленому порядку фахівців до розгляду питань, що належать до компетенції Ради, а також до проведення консультацій, ліцензійної, атестаційної та акредитаційної експертиз.
8. До складу Ради входять: голова, заступник голови, технічний секретар, а також представники МОН, міністерств і відомств, відповідних органів державного управління освітою та виконавчої влади, провідні фахівці навчальних закладів, наукових установ, науково-методичних рад, методичних об'єднань, комісій, підприємств, організацій тощо.
Кількість членів Ради не повинна перевищувати 40 осіб.
9. Склад Ради кожний навчальний рік оновлюється не менше ніж на 30 відсотків. Ротація голови Ради здійснюється щорічно. Пропозиції щодо поновлення складу Ради подаються до розгляду і затверджуються на останньому навчальному засіданні ДАК.
10. Голова Ради несе персональну відповідальність за виконання покладених на Раду завдань, визначає обов'язки заступника голови, членів Ради.
11. Члени Ради забезпечують об'єктивність розгляду поданих матеріалів щодо ліцензійної, атестаційної та акредитаційної експертиз і прийняття відповідних рішень.
12. Організацію проведення засідань Ради забезпечує ДАК.
13. Процедура розгляду матеріалів з ліцензування, атестації та акредитації навчальних закладів регулюється даним Положенням.
14. Засідання Ради проводяться під керівництвом голови або, в разі його відсутності, заступника голови і вважаються правомочними, якщо в роботі засідання взяло участь більше половини її складу.

................
Перейти до повного тексту