- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
НАЦІОНАЛЬНЕ АГЕНТСТВО УКРАЇНИ З ПИТАНЬ
ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЕФЕКТИВНОГО ВИКОРИСТАННЯ ЕНЕРГЕТИЧНИХ РЕСУРСІВ
Н А К А З
Про удосконалення правової роботи
У зв'язку із змінами у чинному законодавстві України з питань підготовки проектів нормативно-правових актів
НАКАЗУЮ:
1. Визнати таким, що втратив чинність, наказ НАЕР від 08.02.2007 N 11 "Про удосконалення правової роботи".
2. Затвердити Порядок підготовки, подання на погодження та розгляду в НАЕР проектів нормативно-правових актів, що додається.
3. Установити, що видання наказу, іншого нормативного-правового акта (нормативно-технічного документу), а також подання проекту акта законодавства відповідному державному органу для вирішення питання щодо його прийняття чи погодження, без попереднього розгляду Департаментом нормативно-правового забезпечення, не допускається.
4. Визначити порядок візування документів юридичною службою НАЕР, що додається.
5. Підготовку документів на державну реєстрацію нормативно-правових актів покласти на керівників структурних підрозділів НАЕР та Державну інспекцію з енергозбереження відповідно до розподілу функціональних обов'язків.
6. Супровід та державну реєстрацію нормативно-правових актів в Міністерстві юстиції України покласти на керівників структурних підрозділів НАЕР, відповідальних за розроблення таких нормативно-правових актів.
7. Відповідальність за зберігання нормативно-правових актів, які надходять до НАЕР, та оригіналів нормативно-правових актів, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України покласти на відділ кадрів та діловодного забезпечення.
8. Відділу кадрів та діловодного забезпечення (Лихотворик О.Ю.) довести цей наказ до відома Державної інспекції з енергозбереження та керівників структурних підрозділів НАЕР.
9. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Додаток 1
до наказу НАЕР
21.08.2009 N 105
ПОРЯДОК
підготовки, подання на погодження та розгляду в НАЕР проектів нормативно-правових актів
1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. Цей Порядок розроблений відповідно до Положення про Національне агентство України з питань забезпечення ефективного використання енергетичних ресурсів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 квітня 2006 р.
N 412, Регламенту Кабінету Міністрів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18 липня 2007 р.
N 950 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 8 липня 2009 р.
N 712) , Правил підготовки проектів актів Кабінету Міністрів України (далі - Правила), затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 6 вересня 2005 р.
N 870, та з метою упорядкування роботи з підготовки, подання та розгляду проектів нормативно-правових актів у НАЕР.
1.2. Порядок визначає вимоги до підготовки та процедуру погодження в інших органах державної влади та місцевого самоврядування проектів нормативно-правових актів, розроблених структурними підрозділами НАЕР та Державною інспекцією з енергозбереження, а також порядок розгляду та погодження структурними підрозділами НАЕР та Державною інспекцією з енергозбереження проектів нормативно-правових актів, які надійшли на погодження до НАЕР.
2. ПІДГОТОВКА ПРОЕКТІВ НОРМАТИВНО-ПРАВОВИХ АКТІВ
2.1. Проекти нормативно-правових актів готуються структурними підрозділами НАЕР та Державною інспекцією з енергозбереження відповідно до їх функціональних обов'язків та на підставі
Конституції України, законів України, актів або доручень Президента України, актів Кабінету Міністрів України, рішень Урядових комітетів, доручень Прем'єр-міністра, Першого-віце-прем'єр-міністра, віце-прем'єр-міністрів, міністра Кабінету Міністрів України та його заступників, керівництва Агентства.
2.2. Структура, зміст та оформлення проектів нормативно-правових актів повинні відповідати вимогам чинного законодавства та правилам нормопроектувальної техніки.
Під час підготовки тексту проекту акта Кабінету Міністрів України (далі - проект акта) слід дотримуватися таких принципів:
логічної послідовності. Полягає у логічному зв'язку усіх компонентів проекту акта, чітко виявлених причинно-наслідкових зв'язках між повідомлюваними діями (фактами) - як у межах одного речення, так і в межах усього акта;
належної ясності викладу, точності опису. Базується на правильному та професійно грамотному доборі слів і словосполучень (термінів), точності, лаконічності і водночас доступності мови актів;
свободи від суперечностей. Виявляється, зокрема, у тому, що обрані слова (словосполучення) належать до різних сфер мовлення. Неприпустима в актах суперечність смислового плану, коли наведені в тексті норми не узгоджуються одна з однією або взаємно виключаються, а також використання розмовної лексики, русизмів. Слід уникати вузькогалузевих професіоналізмів;
лаконічності. Досягається шляхом попереднього обдумування змісту проекту акта, складення плану, оптимальної заміни складних речень простими, а також уникання дієприкметникових і дієприслівникових зворотів в значній кількості;
правильності компонування проекту акта. Кожен аспект порушеного питання повинен зайняти певне місце в логічній структурі проекту акта та не збігатися з іншим аспектом. Недотримання цієї умови призводить до розтягнутості, великого вступу, складних мотивувань, повторів;
нормативності мовних засобів офіційно-ділового стилю. Мова актів повинна відповідати сучасним правописним нормам. Слід вживати слова (терміни) у значеннях, закріплених за ними словником.
У проектах актів не допускається повтор нормативних положень, визначених раніше прийнятими актами Кабінету Міністрів України.
2.3. Структура, вимоги до викладення та оформлення проектів постанов і розпоряджень Кабінету Міністрів України:
2.3.1. Проект постанови Кабінету Міністрів України (далі - проект постанови) готується у разі:
- затвердження положення, статуту, порядку, регламенту, правил, методики, та в інших випадках, коли суспільні відносини потребують нормативно-правового врегулювання;
- затвердження, прийняття міжнародного договору або приєднання до нього;
- внесення змін до тексту постанов Кабінету Міністрів України, затверджених ними положень або інших нормативно-правових актів;
- визнання такими, що втратили чинність, постанов Кабінету Міністрів України, або їх скасування.
2.3.2. Проект розпорядження Кабінету Міністрів України (далі - проект розпорядження) готується з організаційно-розпорядчих та інших поточних питань:
- схвалення програми, плану заходів, концепції реалізації державної політики у відповідній сфері, концепції державної цільової програми та концепції закону, директив, урядової заяви, листа, звернення, декларації, меморандуму тощо;
- утворення та затвердження складу консультативних, дорадчих, інших допоміжних органів і робочих груп;
- виділення коштів резервного фонду державного бюджету;
- делегування повноважень Кабінету Міністрів центральним та місцевим органам виконавчої влади;
- передачі майна;
- кадрових та інших питань організаційно-розпорядчого характеру.
2.3.3. Підготовка проектів постанов Кабінету Міністрів України:
1) З огляду на те, що згідно із статтею
6 і частиною другою статті
19 Конституції України органи державної влади зобов'язані діяти у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією і законами України, перед початком підготовки проекту постанови з'ясовується, чи належить питання, яке передбачається врегулювати, до компетенції Кабінету Міністрів України. Відповідно до статті
113 Конституції України, Кабінет Міністрів у своїй діяльності керується Конституцією (стаття 116) і законами України, актами Президента України.
У процесі роботи над проектом постанови проводиться аналіз положень
Конституції і законів України, актів Президента України, які стосуються предмета його врегулювання, вивчаються акти Кабінету Міністрів України, що регулюють певні питання у відповідній сфері суспільних відносин, і практика їх застосування, проводиться опрацювання проекту на відповідність:
- законодавству Європейського Союзу;
- європейським стандартам у сфері дотримання прав людини.
У разі, коли у процесі підготовки проекту постанови виникла потреба у внесенні суттєвих змін до раніше прийнятих постанов або діє кілька постанов, що регулюють порушене питання, готується проект однієї постанови, до якої включаються нові правові норми, а також ті, що містяться у раніше прийнятих постановах (якщо вони узгоджуються із законодавством).
Раніше прийняті постанови з порушеного питання визнаються такими, що втратили чинність.
2) Проект постанови складається з назви, вступної та постановляючої частини і, у разі потреби, додатків. Назва проекту постанови повинна бути лаконічна та відображати основний зміст акта.
а) У вступній частині постанови:
визначається (у стислій формі) мета прийняття та/або зазначається акт законодавства, відповідно до якого чи на виконання якого постанова приймається;
зазначається: "Кабінет Міністрів України постановляє:".
б) Постановляюча частина постанови повинна містити:
- нормативні положення;
- конкретні доручення суб'єктам суспільних відносин у відповідній сфері;
- умови та порядок дії інших постанов (окремих норм);
- посилання на додатки (у разі їх наявності);
- норми, пов'язані з набранням чинності постановою (окремими нормами). У разі потреби визначаються орган (органи) виконавчої влади або посадова особа (особи), що здійснюють контроль за виконанням постанови.
Структурно постановляюча частина постанови викладається у такій послідовності:
- пункти, що містять нормативні положення;
- пункти, що стосуються внесення змін до постанов (розпоряджень) або визнання їх (окремих норм) такими, що втратили чинність;
- пункти, що містять окремі доручення;
- пункт, що стосується визначення дати набрання чинності постановою.
У разі, коли виникає потреба у внесенні змін до інших постанов, у проекті постанови викладається суть таких змін.
Якщо постанови або розпорядження (окремі норми) визнаються такими, що втратили чинність, наводиться їх перелік, що оформляється, як правило, на окремому аркуші у хронологічному порядку прийняття актів з посиланням на джерело їх опублікування за таким зразком:
"ЗАТВЕРДЖЕНО
Постанова Кабінету Міністрів
України
___.___.2005 N
ПЕРЕЛІК
постанов Кабінету Міністрів України, що втратили чинність
1. Постанова Кабінету Міністрів України від 16 вересня 2003 р.
N 1457 "Про затвердження Порядку реєстрації зовнішньоекономічних контрактів (договорів) на здійснення експортних операцій з нафтою" (Офіційний вісник України, 2003 р., N 38, ст. 2027).
2. Постанова Кабінету Міністрів України від 20 листопада 2003 р.
N 1782 "Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 16 вересня 2003 р. N 1457" (Офіційний вісник України, 2003 р., N 47, ст. 2430)".
3. Завдання, план (комплекс) заходів (дій) оформляються в основному додатком до проекту постанови. За кожним завданням (заходом) визначаються строк та відповідальний за виконання орган (органи) виконавчої влади.
4. Пункти і підпункти постанови нумеруються арабськими цифрами (підпункти - з дужкою).
5. Проект постанови не повинен за змістом виходити за межі предмета його правового регулювання і містити значну кількість винятків із загальних правил.
6. До змісту проекту положення або іншого нормативно-правового акта (далі - документ), який передбачається затвердити постановою, встановлюються такі вимоги:
а) стосовно назви і термінології:
назва проекту документа повинна бути стисла та відповідати його змісту;
визначення термінів обов'язкове, якщо вони часто вживаються.
В термінах не повинні міститися нормативні положення. У разі, коли термін визначено у законі або акті Президента України, в проекті документа з метою усунення дублювання можливе посилання на відповідний закон або акт Президента України. Наприклад: У цьому Порядку терміни вживаються у значенні, наведеному у Законі України
"Про альтернативні джерела енергії";
терміни визначаються за нормами ділового мовлення;
пункт, у якому визначаються терміни, розміщується після пункту, в якому визначається коло питань, що є предметом правового регулювання. Терміни наводяться в алфавітному порядку та в іменниковій формі;
б) стосовно структури проекту документа:
великий за обсягом документ поділяється на розділи (підрозділи) лише тоді, коли є можливість згрупувати пункти у цілісний блок питань, що становлять предмет правового регулювання документа;
назва розділів повинна бути конкретна і стисла. Розділи можуть нумеруватися за наявності в них підрозділів, які не нумеруються;
пункт є базовим елементом проекту документа. Пункти повинні бути настільки стислими, наскільки це не може зашкодити чіткості і зрозумілості викладу. У разі внесення змін до документа для нумерації пунктів використовуються цифри з надрядковим значком. Наприклад: Доповнити Положення про порядок справляння та обліку фіксованого сільськогосподарського податку, затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 23 квітня 1999 р.
N 658, пунктом 21-1 такого змісту:;
спочатку викладаються норми загального характеру, що встановлюють принципи правового регулювання і містять правила, які повинні враховуватися під час застосування наступних нормативних положень, а далі норми, згруповані з окремих питань, що стосуються того чи іншого аспекту правового регулювання, і додаткові положення, що стосуються всіх або деяких питань предмета регулювання. Нормативні положення загального характеру об'єднуються в розділ "Загальна частина". В окремі розділи об'єднуються нормативні положення, що стосуються одного цілісного блоку питань, що становлять предмет правового регулювання проекту документа;
................Перейти до повного тексту