1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО З ПИТАНЬ ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО
ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ
Н А К А З
16.12.2009 N 399
Про затвердження Методичних рекомендацій щодо організації претензійно-позовної роботи на підприємствах, установах, організаціях, що віднесені до сфери управління Мінжитлокомунгоспу
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Загального положення про юридичну службу міністерства, іншого органу виконавчої влади, державного підприємства, установи та організації" від 26.11.2008 N 1040 та з метою координації правової роботи на підприємствах, установах, організаціях, що віднесені до сфери управління Мінжитлокомунгоспу,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Методичні рекомендації щодо організації претензійно-позовної роботи на підприємствах, установах, організаціях, що віднесені до сфери управління Мінжитлокомунгоспу (додаються).
2. Керівникам підприємств, установ, організацій, що віднесені до сфери управління Мінжитлокомунгоспу:
- забезпечити належну організацію претензійно-позовної роботи;
- кожного місяця до 20 числа подавати Юридичному управлінню (І.І.Крилова) інформацію про стан претензійно-позовної роботи.
3. Юридичному управлінню (І.І.Крилова) забезпечити зведення та аналіз поданої інформації.
4. Управлінню відомчого контролю та адміністративного забезпечення (Н.І.Майстренко) довести наказ до відома керівників підприємств, установ, організацій, що входять до сфери управління Мінжитлокомунгоспу.
5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника Міністра Р.М.Крамаренка.
Міністр О.Ю.Кучеренко
Додаток 1
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
щодо організації претензійно-позовної роботи на підприємствах, установах, організаціях, що віднесені до сфери управління Мінжитлокомунгоспу
1. Загальні положення
1.1. Методичні рекомендації щодо організації претензійно-позовної роботи на підприємствах, установах, організаціях, що віднесені до сфери управління Мінжитлокомунгоспу, розроблені відповідно до Загального положення про юридичну службу міністерства, іншого органу виконавчої влади, державного підприємства, установи та організації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.11.2008 N 1040, з метою вдосконалення організації претензійної та позовної роботи на підприємствах, установах, організаціях, що віднесені до сфери управління Мінжитлокомунгоспу (далі - підприємство).
1.2. Відповідно до Цивільного процесуального кодексу України та Господарського процесуального кодексу України, підприємство, як самостійний суб'єкт господарювання, самостійно (через представників) веде судово-претензійну роботу, захищає свої права та інтереси в суді.
Підприємство може звернутись до Мінжитлокомунгоспу з проханням допомогти у вирішенні судових справ.
Міністерство розглядає складність судової справи і приймає рішення щодо допомоги.
Залучення Мінжитлокомунгоспу до судового розгляду справи без відома (узгодження) з Міністерством не допускається.
1.3. До претензійно-позовної роботи належить:
- підготовка, одержання та складання документів, необхідних для пред'явлення і розгляду претензій та позовів;
- пред'явлення і розгляд претензій та підготовка позовів;
- підготовка відповідей, відзивів, заперечень, заяв і скарг про перегляд судових рішень в апеляційному та касаційному порядку, а також у зв'язку з винятковими та нововиявленими обставинами;
- захист інтересів підприємства під час розгляду справ у судах;
- здійснення організаційно-технічних заходів (реєстрація, облік, зберігання та відправлення претензійно-позовних матеріалів);
- забезпечення контролю за претензійно-позовним провадженням;
- розгляд, аналіз, узагальнення результатів претензійно-позовної роботи;
- підготовка висновків, пропозицій щодо поліпшення претензійно-позовної роботи.
1.4. Претензійно-позовна робота повинна сприяти:
- забезпеченню виконання договірних зобов'язань у сфері діяльності підприємства;
- економії та раціональному використанню матеріальних, трудових, фінансових та інших видів ресурсів;
- зниженню непродуктивних витрат та усуненню причин і умов, що їх спричиняють;
- забезпеченню захисту і відновленню порушених майнових прав та інтересів підприємства, що охороняються законом.
1.5. Керівник підприємства несе особисту відповідальність за належне ведення претензійно-позовної роботи, здійснює контроль за її здійсненням.
1.6. Керівник підприємства зобов'язаний не допускати фактів зволікань при розгляді претензій, безпідставних відмов у задоволенні обґрунтованих вимог заявників претензій, доведення до суду безспірних позовів та здійснювати заходи щодо усунення причин та умов, які породжують обґрунтовані претензійні або позовні вимоги.
1.7. Юридична служба (юрисконсульт) підприємства представляє у встановленому законодавством порядку інтереси підприємства в судах, інших органах під час розгляду правових питань і спорів, дає правову оцінку претензіям, здійснює аналіз результатів претензійної та правової роботи тощо.
1.8. В разі відсутності на підприємстві юридичної служби (юрисконсульта), ведення претензійно-позовної роботи покладається на керівника підприємства або на уповноважену особу.
1.9. Юридична служба (юрисконсульт) підприємства може звертатись за методичною допомогою у веденні претензійно-позовної роботи до Юридичного управління Мінжитлокомунгоспу.
2. Досудове врегулювання спорів
2.1. Порядок пред'явлення претензій
2.1.1. Підприємство, з метою безпосереднього врегулювання спору з порушником прав та інтересів, звертається до відповідача з письмовою претензією, крім спорів, на які не поширюється порядок їх досудового врегулювання відповідно господарського процесуального законодавства України.

................
Перейти до повного тексту