- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Галузевий нормативний документ
ГАЛУЗЕВИЙ НОРМАТИВНИЙ ДОКУМЕНТ
Методика
проведення експертизи (технічної оцінки) документів, що подаються на розгляд Державній адміністрації ядерного регулювання України в рамках ліцензійного процесу при реалізації плану здійснення заходів на об'єкті "Укриття", в частині оцінки програми поводження з радіоактивними відходами ГНД 306.7.02/2.028-1999
Видання офіційне
КИЇВ
ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ ЯДЕРНОГО РЕГУЛЮВАННЯ УКРАЇНИ
1999
ГНД 306.7.02/2.028-1999
Передмова
1. РОЗРОБЛЕНО Державним науково-технічним центром з ядерної
та радіаційної безпеки Міністерства охорони
навколишнього природного середовища та ядерної
безпеки України
ВНЕСЕНО УРБПРВ Державної адміністрації ядерного
регулювання України
2. ЗАТВЕРДЖЕНО наказом Державної адміністрації ядерного
регулювання України від 02.11.1999 N 50
3. ВВЕДЕНО ВПЕРШЕ
____________
Цей галузевий нормативний документ не може бути повністю чи частково відтворений, тиражований і розповсюджений без дозволу Державної адміністрації ядерного регулювання України
Зміст
1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
2. ПИТАННЯ З БЕЗПЕКИ ТА КРИТЕРІЇ ОЦІНКИ
ДОДАТОК 1. Перелік чинних нормативно-правових актів України, нормативно-технічних документів України та документів міжнародних організацій, які слід використовувати при проведенні експертизи (технічної оцінки) документів ПЗЗ, в частині поводження з радіоактивними відходами
ГНД 306.7.02/2.028-1999
ГАЛУЗЕВИЙ НОРМАТИВНИЙ ДОКУМЕНТ
МЕТОДИКА
ПРОВЕДЕННЯ ЕКСПЕРТИЗИ (ТЕХНІЧНОЇ ОЦІНКИ) ДОКУМЕНТІВ, ЩО ПОДАЮТЬСЯ НА РОЗГЛЯД ДЕРЖАВНІЙ АДМІНІСТРАЦІЇ ЯДЕРНОГО РЕГУЛЮВАННЯ УКРАЇНИ В РАМКАХ ЛІЦЕНЗІЙНОГО ПРОЦЕСУ ПРИ РЕАЛІЗАЦІЇ ПЛАНУ ЗДІЙСНЕННЯ ЗАХОДІВ НА ОБ'ЄКТІ "УКРИТТЯ", В ЧАСТИНІ ОЦІНКИ ПРОГРАМИ ПОВОДЖЕННЯ З РАДІОАКТИВНИМИ ВІДХОДАМИ
Чинний від 02.11.1999
1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. Дана Методика поширюється на діяльність з організації та виконання експертизи (технічної оцінки) документів, що подаються на розгляд Державній адміністрації ядерного регулювання України в рамках ліцензійного процесу при реалізації Плану Здійснення Заходів на об'єкті "Укриття" (надалі - документів ПЗЗ), в частині оцінки програми поводження з радіоактивними відходами (надалі - РАВ).
1.2. Дана Методика призначена для використання Державною Адміністрацією ядерного регулювання України (надалі - Адміністрація) та Державним науково-технічним центром з ядерної та радіаційної безпеки Мінекобезпеки України (надалі - ДНТЦ ЯРБ) при організації та проведенні експертизи (технічної оцінки) програми поводження з РАВ.
1.3. Дана Методика встановлює:
- перелік питань з безпеки, які мають розглянути експерти при виконанні експертизи (технічної оцінки) програми поводження з РАВ, та послідовність їх розгляду;
- критерії оцінки, якими мають керуватися експерти при розгляді кожного питання з безпеки.
1.4. Дана Методика може, за необхідності, доповнюватися узгодженими Адміністрацією Додатками, в яких для найбільш важливих питань в частині оцінки програми поводження з РАВ рекомендовані процедури аналізу документів ПЗЗ на відповідність критеріям оцінки.
1.5. При виконанні експертизи (технічної оцінки) програми поводження з РАВ, експерти визначають питання з безпеки поводження з РАВ, які мають бути розглянуті, та їх пріоритетність. При цьому експерти користуються:
- переліком питань, що наведені в даній Методиці;
- вимогами Технічного завдання на виконання експертизи (технічної оцінки) документа ПЗЗ.
1.6. На початку експертизи (технічної оцінки) програми поводження з РАВ, експерти оцінюють наявність в складі цього документу матеріалів, в яких відображені питання з безпеки, що визначені згідно з п. 1.5. При відсутності в документі відомостей щодо якого-небудь з даних питань експерти згідно з процедурою, встановленою в ГНД 306.6.02/2.020-1999 "Порядок проведення експертизи (технічної оцінки) документів, що подаються на розгляд Державній адміністрації ядерного регулювання України в рамках ліцензійного процесу при реалізації Плану Здійснення Заходів на об'єкті "Укриття", пропонують надати запит на додаткові матеріали. Експерти можуть запропонувати надати такий запит і на подальших етапах оцінки програми поводження з РАВ, якщо недостатність у цьому документі відомостей щодо якого-небудь з питань безпеки перешкоджає досягненню мети оцінки.
1.7. Експерти виконують оцінку відомостей, що містяться в програмі поводження з РАВ та відносяться до визначених згідно з п.1.5 питань з безпеки, керуючись критеріями оцінки, встановленими в даній Методиці, та рекомендованими процедурами. Якщо в процесі оцінки документа експерти прийшли до висновку про недоцільність використання якогось з критеріїв оцінки, вони мають право не користуватися цим критерієм, однак за умови керування принципами безпеки, на яких даний критерій грунтується. Вищезазначений висновок експерти повинні обгрунтувати при формулюванні експертних оцінок.
1.8. Перелік чинних нормативно-правових актів та рекомендаційних документів міжнародних організацій, які слід використовувати при виконанні експертизи (технічної оцінки) програми поводження з РАВ, наведено в Додатку 1. Експерти можуть використовувати також інші нормативно-правові акти та документи, які набудуть чинності в період дії даної Методики.
1.9 Експерти викладають результати оцінки у вигляді Висновку Державної експертизи з ядерної та радіаційної безпеки згідно з вимогами, що встановлені в ГНД 306.6.02/2.020-1999 "Порядок проведення експертизи (технічної оцінки) документів, що подаються на розгляд Державній адміністрації ядерного регулювання України в рамках ліцензійного процесу при реалізації Плану Здійснення Заходів на об'єкті "Укриття".
2. ПИТАННЯ З БЕЗПЕКИ ТА КРИТЕРІЇ ОЦІНКИ
2.1. Експертизу (технічну оцінку) програми поводження з РАВ об'єкта "Укриття" (надалі - ОУ) експерти повинні виконувати в такій послідовності:
а) оцінити стратегію поводження з РАВ ОУ;
б) оцінити заплановану діяльність по поводженню з РАВ ОУ на кожному етапі, включеному в стратегію поводження з РАВ ОУ.
2.2. При розгляді стратегії поводження з РАВ ОУ експерти повинні оцінити встановлені в ній черговість, тривалість, основний зміст етапів поводження з РАВ, стан РАВ по закінченні кожного етапу.
При цьому експерти повинні переконатися, що вибрана стратегія поводження з РАВ ОУ відповідає принципам поводження з РАВ та Державній програмі поводження з РАВ.
При проведені експертизи (технічної оцінки) документів також можуть використовуватися рекомендації, викладені в наступних документах МАГАТЕ:
- "The Principles of Radioactive Waste Management. Safety series No 111-F, 1995";
- "Establishing a National System for Radioactive Waste Management. Safety series No 111-S-1, 1995";
- "Management of Radioactive Wastes from Nuclear Power Plants. Safety series No 69, 1987".
2.3. При розгляді діяльності по поводженню з РАВ ОУ на кожному етапі, включеному в стратегію поводження з РАВ ОУ, експерти повинні оцінити:
- об'єкти, призначені для поводження з РАВ;
- запланований порядок створення та експлуатації даних об'єктів;
- запланований комплекс заходів по забезпеченню безпеки персоналу, населення та навколишнього природного середовища на всіх стадіях життєвого циклу даних об'єктів;
- заплановану систему обліку та контролю РАВ.
2.4. При розгляді запланованих об'єктів для поводження з РАВ ОУ, експерти повинні розділяти їх на такі, що призначені для:
- попередньої обробки, переробки та кондиціювання РАВ;
- перевезення РАВ;
- тимчасового зберігання РАВ;
- довгострокового зберігання та захоронення РАВ.
2.4.1. При оцінці об'єктів, що призначені для попередньої обробки, переробки та кондиціювання РАВ ОУ експерти повинні розглянути заплановані для цієї діяльності методи (технології). При цьому експерти повинні переконатися, що ці методи (технології) відповідають загальним положенням нормативно-правових актів щодо забезпечення безпеки персоналу, населення та навколишнього природного середовища, сучасному рівню розвитку науки і техніки, схемі як попереднього, так і подальшого поводження з РАВ.
2.4.2. При оцінці об'єктів, призначених для перевезення РАВ ОУ, експерти повинні розглянути заплановані для цього транспортні схеми, засоби та контейнери. При цьому експерти повинні переконатися, що транспортні схеми, засоби та контейнери для перевезення РАВ відповідають загальним положенням нормативно-правових актів щодо забезпечення безпеки персоналу, населення та навколишнього природного середовища, та забезпечується їх технологічна сумісність з обладнанням, що використовується в пунктах відправки та приймання РАВ.
2.4.3. При оцінці об'єктів, призначених для тимчасового зберігання РАВ ОУ, експерти повинні розглянути заплановані для цієї діяльності об'єкти по зберіганню РАВ на проммайданчику ОУ після збирання (вилучення) та тимчасові сховища для проміжного (буферного) контрольованого зберігання РАВ. При цьому експерти повинні переконатися, що:
- врахований необхідний термін експлуатації тимчасового сховища;
- наявні необхідні обгрунтування можливих майданчиків для тимчасового сховища;
- враховані очікувані об'єми та характеристики РАВ;
- встановлені обгрунтовані критерії прийнятності РАВ для тимчасового зберігання;
- передбачені достатні локалізуючі захисні бар'єри та заходи по запобіганню можливого виходу РАВ в навколишнє природне середовище (враховуючи час зберігання цих РАВ);
- враховані загальні положення щодо забезпечення безпеки персоналу, населення та навколишнього природного середовища.
2.4.4. При оцінці об'єктів, призначених для довгострокового зберігання та захоронення РАВ ОУ, експерти повинні розглянути заплановані для цієї діяльності сховища. При цьому експерти повинні переконатися, що:
- обраний спосіб довгострокового зберігання (захоронення) РАВ відповідає чинному законодавству;
- врахований необхідний термін експлуатації сховища;
- наявні відповідні обгрунтування можливих майданчиків для сховищ;
- враховані очікувані об'єми та характеристики РАВ;
- встановлені обгрунтовані критерії прийнятності РАВ для довгострокового зберігання (захоронення);
- передбачена система багатобар'єрного захисту, що забезпечує на період експлуатації і після закриття сховища обмеження виходу радіонуклідів в навколишнє природне середовище до встановлених меж;
- враховані загальні положення щодо забезпечення безпеки персоналу, населення та навколишнього природного середовища.
2.4.5. При розгляді зазначених в п.п. 2.4.1 - 2.4.4 питань стосовно об'єктів, призначених для поводження з РАВ, експерти повинні використовувати ГНД 306.6.02/2.027-1999 "Методика проведення експертизи (технічної оцінки) документів, що подаються на розгляд Державній адміністрації ядерного регулювання України в рамках ліцензійного процесу при реалізації Плану Здійснення Заходів на об'єкті "Укриття", в частині поводження з радіоактивними відходами".
................Перейти до повного тексту