1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Методика


ГАЛУЗЕВИЙ НОРМАТИВНИЙ ДОКУМЕНТ
Методика
проведення експертизи (технічної оцінки) технічних умов на обладнання, що подаються на розгляд Державній адміністрації ядерного регулювання України в рамках ліцензійного процесу при реалізації плану здійснення заходів на об'єкті "Укриття"
ГНД 306.7.02/2.024-1999
Видання офіційне
КИЇВ
ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ ЯДЕРНОГО РЕГУЛЮВАННЯ УКРАЇНИ 1999
ГНД 306.7.02/2.024-1999
Передмова
1. РОЗРОБЛЕНО Державним науково-технічним центром з ядерної
та Радіаційної безпеки Міністерства охорони
навколишнього природного середовища та ядерної
безпеки України
ВНЕСЕНО УРБПРВ Державної адміністрації ядерного
регулювання України
2. ЗАТВЕРДЖЕНО наказом Державної адміністрації ядерного
Регулювання України від 28.09.1999 N 36
3. ВВЕДЕНО ВПЕРШЕ
____________
Цей галузевий нормативний документ не може бути повністю чи частково відтворений, тиражований і розповсюджений без дозволу Державної адміністрації ядерного регулювання України
Зміст
1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
2. ОЦІНКА СКЛАДУ ТЕХНІЧНИХ УМОВ НА ОБЛАДНАННЯ
3. ОЦІНКА ЗМІСТУ ТЕХНІЧНИХ УМОВ
ГНД 306.7.02/2.024-1999
ГАЛУЗЕВИЙ НОРМАТИВНИЙ ДОКУМЕНТ
МЕТОДИКА ПРОВЕДЕННЯ ЕКСПЕРТИЗИ (ТЕХНІЧНОЇ ОЦІНКИ) ТЕХНІЧНИХ УМОВ НА ОБЛАДНАННЯ, ЩО ПОДАЮТЬСЯ НА РОЗГЛЯД ДЕРЖАВНІЙ АДМІНІСТРАЦІЇ ЯДЕРНОГО РЕГУЛЮВАННЯ УКРАЇНИ В РАМКАХ ЛІЦЕНЗІЙНОГО ПРОЦЕСУ ПРИ РЕАЛІЗАЦІЇ ПЛАНУ ЗДІЙСНЕННЯ ЗАХОДІВ НА ОБ'ЄКТІ "УКРИТТЯ"
Чинний від 1999-09-14
1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1 Дана Методика поширюється на діяльність з організації та виконання експертизи (технічної оцінки) технічних умов (специфікацій), або інших документів на поставку, в яких встановлені вимоги до обладнання, та які подаються на розгляд Державній адміністрації ядерного регулювання України (надалі - Адміністрації) в рамках ліцензійного процесу при реалізації Плану Здійснення Заходів (надалі - ПЗЗ) на об'єкті "Укриття" (надалі - ОУ).
1.2 Дана Методика призначена для використання Державною адміністрацією ядерного регулювання України та Державним науково-технічним центром з ядерної та радіаційної безпеки Мінекобезпеки України (надалі - ДНТЦ ЯРБ) при організації та проведенні експертизи (технічної оцінки) технічних умов (специфікацій), або інших документів на поставку, в яких встановлені вимоги до конкретного обладнання, що поставляється для споруд (систем, елементів), важливих для безпеки ОУ.
Згідно з рекомендаційним документом МАГАТЕ "N50-SG-D11. Руководство МАГАТЭ по безопасности. Общие принципы безопасности, учитываемые при проектировании атомных электростанций" спорудами (системами, елементами), важливими для безпеки, є:
- конструкції, системи та вузли, несправність або вихід з ладу яких може привести до надмірного опромінення персоналу або населення;
- конструкції, системи та вузли, що запобігають переростанню очікуваних подій в аварійні стани;
- устрої, передбачені для зменшення наслідків неправильного спрацьовування або відмови конструкцій, систем чи вузлів.
Споруди (системи, елементи), важливі для безпеки виконують на ОУ такі основні функції безпеки:
- локалізуючі;
- захисні;
- вилучення;
- контролю;
- управління;
- забезпечуючі.
Локалізуючі функції - запобігання та обмеження розповсюдження радіоактивних відходів (надалі - РАВ), що знаходяться на ОУ, і іонізуючих випромінювань за встановлені межі.
Захисні функції - забезпечення стану РАВ, при якому споруди (системи, елементи), що виконують локалізуючі функції, спроможні виконувати свої функції, а також запобігання та обмеження пошкоджень цих споруд (систем, елементів).
Функції вилучення - звільнення ОУ від РАВ, включаючи всі операції по поводженню з ними, від видалення РАВ з ОУ до розміщення їх на спеціальному накопичувальному майданчику.
Функції контролю - контроль стану ОУ, а також його радіаційного впливу на персонал, населення, навколишнє природне середовище.
Функції управління - ініціювання дій систем (елементів), важливих для безпеки, та управління цими діями.
Забезпечуючі функції - забезпечення споруд (систем, елементів), важливих для безпеки, енергією, робочим середовищем, створення інших умов, необхідних для їх функціонування.
Як приклади споруд (систем, елементів), важливих для безпеки, що виконують згідно з діючим технологічним регламентом ОУ відповідні функції безпеки, можна навести наступні:
- локалізуючі: локалізуюча оболонка ОУ;
- захисні: система подачі азотнокислого гадолінію;
- вилучення: система збору та видалення трапних вод;
- контролю: системи "Шатер", "Фініш".
1.3 Дана Методика встановлює:
- перелік питань, які мають розглянути експерти при виконанні експертизи (технічної оцінки) технічних умов (специфікацій), або інших документів на поставку, в яких встановлені вимоги до конкретного обладнання; та послідовність розгляду цих питань;
- критерії оцінки, якими мають керуватися експерти при розгляді кожного з питань.
1.4 Дана Методика може, за необхідності, доповнюватися узгодженими Адміністрацією Додатками, в яких для найбільш важливих питань з забезпечення безпеки рекомендовані процедури аналізу документів ПЗЗ на відповідність критеріям оцінки.
1.5 При виконанні експертизи (технічної оцінки) конкретного документа ПЗЗ експерти визначають питання, які мають бути проаналізовані, та їх пріоритетність. При цьому експерти користуються:
- переліком питань, що наведені в даній Методиці;
- вимогами Технічного завдання на виконання експертизи (технічної оцінки) документа ПЗЗ;
- відомостями про призначення та галузь застосування документа ПЗЗ.
1.6 На початку оцінки документа ПЗЗ експерти оцінюють наявність у складі цього документа матеріалів, в яких відображені питання, визначені згідно з п. 1.5. При відсутності в документі ПЗЗ відомостей щодо якого-небудь з даних питань експерти, згідно з процедурою, встановленою в ГНД 306.6.02/2.020-1999 "Порядок проведення експертизи (технічної оцінки) документів, що подаються на розгляд Державній адміністрації ядерного регулювання України в рамках ліцензійного процесу при реалізації Плану Здійснення Заходів на об'єкті "Укриття", пропонують надати запит на додаткові матеріали. Експерти можуть запропонувати надати такий запит і на подальших етапах оцінки документа ПЗЗ, якщо недостатність у цьому документі відомостей щодо якого-небудь з питань у частині РЗ перешкоджає досягненню цілей оцінки.
1.7 Експерти виконують експертизу (технічну оцінку) інформації, що міститься в технічних умовах (специфікаціях), або інших документах на поставку, в яких встановлені вимоги до конкретного обладнання, керуючись критеріями оцінки, встановленим в даній Методиці, та рекомендованими процедурами. Якщо в процесі експертизи (технічної оцінки) експерти дійшли висновку про недоцільність використання якогось з критеріїв оцінки, вони мають право не користуватися цим критерієм, однак за умови керування принципами безпеки, на яких даний критерій грунтується. Вищезазначений висновок експерти повинні обгрунтувати при формулюванні експертних оцінок.
1.8 Експерти представляють результати експертизи (технічної оцінки) технічних умов у вигляді Висновку Державної експертизи з ядерної та радіаційної безпеки згідно з вимогами, що встановлені в ГНД 306.6.02/2.020-1999 "Порядок проведення експертизи (технічної оцінки) документів, що подаються на розгляд Державній адміністрації ядерного регулювання України в рамках ліцензійного процесу при реалізації Плану Здійснення Заходів на об'єкті "Укриття"".
2. ОЦІНКА СКЛАДУ ТЕХНІЧНИХ УМОВ НА ОБЛАДНАННЯ
2.1 При розгляді питань щодо оцінки складу технічних умов на обладнання експерти мають пересвідчитись, що технічні умови (специфікації), або інші документи на поставку, в яких встановлені вимоги до конкретного обладнання, як правило, містять вступну частину (галузь застосування) та розділи, що містять такі відомості:
- технічні вимоги;
- вимоги безпеки та охорони навколишнього природного середовища;
- правила приймання;
- методи контролю (випробувань, аналізу, вимірювань);
- транспортування та зберігання;
- вказівки з експлуатації;
- гарантії виробника.
Експерти повинні пересвідчитись, що у технічних умовах на обладнання, на яке конструкторська документація не розробляється, першим є розділ "Нормативні посилання".
Експерти також мають пересвідчитись у наявності відомостей про класифікацію обладнання, яке буде поставлено за технічними умовами (специфікаціями), або іншими документами на поставку, в яких встановлені вимоги до цього обладнання.
2.2 Експерти мають провести аналіз складу технічних умов (специфікацій), або інших документів на поставку, в яких встановлені вимоги до конкретного обладнання, щодо достатності цього складу, враховуючи, що залежно від специфіки виробництва та призначення обладнання допускається доповнювати технічні умови іншими розділами або не включати окремі розділи.

................
Перейти до повного тексту