1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ВНУТРІШНІХ СПРАВ УКРАЇНИ
Н А К А З
31.08.2009 N 372
Про затвердження Інструкції з організації роботи підрозділів відомчої пожежної охорони системи Міністерства внутрішніх справ України
( Наказ повернуто без державної реєстрації для доопрацювання строком на 1 місяць згідно з Наказом Міністерства юстиції N 1717/5 від 23.09.2009 ) ( Наказ визнано таким, що не підлягає державній реєстрації згідно з Наказом Міністерства юстиції N 2135/5 від 12.11.2009 )
Відповідно до Типового положення про відомчу пожежну (пожежно-сторожову) охорону, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 серпня 1995 року N 653, та з метою нормативно-правового забезпечення діяльності підрозділів відомчої пожежної охорони системи Міністерства внутрішніх справ України
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Інструкцію з організації роботи підрозділів відомчої пожежної охорони системи Міністерства внутрішніх справ України (далі - Інструкція), що додається.
2. Керівникам структурних підрозділів центрального апарату Міністерства, головних управлінь, управлінь МВС України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, на залізницях, вищих навчальних закладів і науково-дослідних установ МВС, управлінь територіальних командувань, командирам з'єднань та військових частин внутрішніх військ, підприємств, установ і організацій, що належать до сфери управління МВС, урядових органів державного управління, які діють у складі МВС, керуватися в роботі зазначеною Інструкцією.
3. Наказ набирає чинності з дня офіційного опублікування.
4. Контроль за виконанням наказу покласти на заступника Міністра генерал-лейтенанта міліції Вербенського М.Г.
5. Наказ оголосити особовому складу органів і підрозділів внутрішніх справ та внутрішніх військ МВС.
Міністр
ПОГОДЖЕНО:
Начальник Державного
департаменту пожежної безпеки
МНС України генерал-лейтенант
служби цивільного захисту
Заступник Міністра України
з питань надзвичайних
ситуацій та у справах
захисту населення
від наслідків
Чорнобильської катастрофи
Ю.В.Луценко




Е.М.Улинець





В.М.Третьяков
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ МВС
31.08.2009 N 372
ІНСТРУКЦІЯ
з організації роботи підрозділів відомчої пожежної охорони системи Міністерства внутрішніх справ України
1. Загальні положення
1.1. Інструкція з організації роботи підрозділів відомчої пожежної охорони системи Міністерства внутрішніх справ України (далі - Інструкція) розроблена відповідно до Закону України "Про пожежну безпеку", Типового положення про відомчу пожежну (пожежно-сторожову) охорону, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 серпня 1995 року N 653.
Інструкція визначає порядок організації та здійснення посадовими особами відомчої пожежної охорони МВС (далі - ВПО МВС) контролю за дотриманням вимог пожежної безпеки на об'єктах МВС, головних управлінь, управлінь Міністерства внутрішніх справ України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі (далі - ГУМВС, УМВС), управлінь, відділів МВС на транспорті, районних, районних у містах, міських управлінь і відділів, а також внутрішніх військ, підприємств, установ і організацій, що належать до сфери його управління (далі - органи і підрозділи органів внутрішніх справ).
1.2. Контроль за дотриманням вимог пожежної безпеки органів і підрозділів внутрішніх справ здійснюють:
- Служба пожежної безпеки МВС (далі - СПБ МВС) - головний підрозділ відомчої пожежної охорони;
- служби пожежної безпеки головних управлінь, управлінь МВС України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, на транспорті, служба охорони праці та пожежної безпеки ГУВВ МВС України (далі - СПБ ГУМВС, УМВС);
- об'єктові групи пожежної профілактики на закріплених об'єктах, навчальних закладів МВС, Центральної бази ресурсного забезпечення МВС, у військових частинах ГУВВ МВС (далі - групи пожежної профілактики).
1.3. ВПО МВС у своїй діяльності керується Законом України "Про пожежну безпеку", Типовим положенням про відомчу пожежну (пожежно-сторожову) охорону, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 14 серпня 1995 року N 653, нормативними актами, що діють у Державній пожежній охороні та Правилами пожежної безпеки для об'єктів МВС України, затверджених наказом від 12 травня 1998 року N 350 та цією Інструкцією.
1.4. Розпорядження посадових осіб відомчої пожежної охорони СПБ МВС, видані при здійсненні контролю за дотриманням правил пожежної безпеки, є обов'язковими для виконання органів і підрозділів органів внутрішніх справ).
2. Організація роботи відомчої пожежної охорони МВС
2.1. Права та обов'язки посадових осіб ВПО МВС визначаються Законом України "Про пожежну безпеку", Типовим положенням про відомчу пожежну (пожежно-сторожову) охорону затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 14 серпня 1995 року N 653, а також цією Інструкцією.
2.2. Організація роботи і контроль за дотриманням вимог пожежної безпеки здійснюються за такими основними напрямками:
- перевірки протипожежного стану;
- перевірки обставин виникнення пожеж, їх облік та аналіз;
- протипожежна пропаганда;
- нормативно-технічна робота;
- проведення експертиз протипожежного стану підвідомчих об'єктів;
- перевірка діяльності органів і підрозділів внутрішніх справ щодо виконання Закону України "Про пожежну безпеку", Типового положення про відомчу пожежну (пожежно-сторожову) охорону, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 серпня 1995 року N 653, нормативних актів, що діють у Державній пожежній охороні та Правил пожежної безпеки для об'єктів МВС України, затверджених наказом від 12 травня 1998 року N 350;
- надання допомоги в організації протипожежного захисту органів і підрозділів внутрішніх справ.
2.3. ВПО МВС провадить свою діяльність відповідно до планів роботи та графіка перевірки об'єктів.
2.4. Плани роботи складаються на основі аналізу пожежної обстановки, стану пожежної безпеки в органах і підрозділах внутрішніх справ та результатів сезонних пожежно-профілактичних заходів, за основними напрямками роботи на рік.
2.5. ВПО МВС розробляються плани роботи:
- у СПБ МВС - піврічні. Крім того, визначаються основні напрямки роботи на рік;
- у СПБ ГУМВС, УМВС - квартальні, з урахуванням плану основних напрямків роботи СПБ МВС;
- у групах пожежної профілактики - квартальні;
- інспекторським складом ВПО МВС - місячні.
У планах вказуються терміни перевірок та найменування об'єктів. Результати перевірок відмічаються в журналі обліку підвідомчих об'єктів (додаток 1).
2.6. Затвердження планів робіт ВПО МВС.
Плани СПБ МВС затверджуються керівництвом МВС, плани СПБ ГУМВС (УМВС) - керівництвом ГУМВС (УМВС), плани групи пожежної профілактики - керівництвом відповідного структурного підрозділу, територіального командування ГУВВ МВС.
2.7. Керівники служб пожежної безпеки здійснюють контроль за своєчасним виконанням планів робіт, а також відповідають за повноту переліку об'єктів органів і підрозділів внутрішніх справ.
3. Здійснення перевірок протипожежного стану
3.1. Перевірки проводяться з метою здійснення контролю за виконанням в органах і підрозділах внутрішніх справ вимог пожежної безпеки, установлених Законом України "Про пожежну безпеку", Типовим положенням про відомчу пожежну (пожежно-сторожову) охорону, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 14 серпня 1995 року N 653, нормативними актами, що діють у Державній пожежній охороні, та Правилами пожежної безпеки для об'єктів МВС України, затвердженими наказом від 12 травня 1998 року N 350.
3.2. Перевіркам підлягають територія, будівлі, споруди та приміщення всіх об'єктів органів і підрозділів внутрішніх справ. Підставою для здійснення перевірки є відповідний дозвіл на право перевірки. Дозвіл на перевірку (додаток 2) для начальників служб пожежної безпеки МВС, ГУМВС, УМВС надається Міністерством внутрішніх справ за підписом заступника Міністра, який відповідно до своїх функціональних обов'язків здійснює координацію та контроль за діяльністю СПБ МВС.
Перевірки в режимних приміщеннях (зонах, територіях) здійснюються відповідно до вимог Порядку організації та забезпечення режиму секретності в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, на підприємствах в установах і організаціях, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 2 жовтня 2003 року N 1561 (далі - Порядок - 1561).
3.3. До проведення пожежно-технічних обстежень можуть залучатися члени пожежно-технічних комісій, начальники добровільних пожежних дружин (команд) та інші фахівці за погодженням з їх керівниками.
3.4. Пожежно-технічні обстеження об'єктів ГУВВ МВС здійснюються працівниками служби охорони праці і пожежної безпеки ГУВВ МВС із залученням представників територіальних СПБ ГУМВС (УМВС), відповідно до графіка, погодженого з територіальним командуванням ГУВВ МВС.
3.5. Об'єкти органів і підрозділів внутрішніх справ залежно від рівня їх пожежної небезпеки мають перевірятися не менше одного разу на рік.
3.6. Військові частини ГУВВ МВС, навчальні та дошкільні заклади системи МВС, бази ресурсного забезпечення МВС, лікувально-оздоровчі заклади, КНВО "Форт", висотні будинки, промислові та складські будівлі, які належать до категорій "А" і "Б" за вибухопожежною небезпекою незалежно від площі, категорії "В" площею 500 кв.м і більше та інші важливі об'єкти згідно з переліком, затвердженим МВС, перевіряться не менше двох разів на рік.
3.7. З метою здійснення контролю за виконанням актів (розпоряджень) посадових осіб ВПО МВС (з урахуванням сезону, особливостей об'єктів, пожежної обстановки, результатів вибіркової перевірки працездатності автоматичних систем виявлення та гасіння пожеж) можуть проводитися контрольні та цільові перевірки об'єктів.
3.8. Перед проведенням перевірок працівник ВПО МВС повинен ознайомитися з технічною документацією і довідковою літературою, яка характеризує пожежну небезпеку об'єкта, з матеріалами про пожежі і матеріалами про результати попередніх перевірок.
Керівник СПБ зобов'язаний періодично перевіряти готовність інспекторів до проведення перевірок.
3.9. Під час перевірок перевіряється протипожежний стан об'єкта, якість виконання раніше запропонованих протипожежних заходів та організація роботи з профілактики пожеж і покращання стану пожежної безпеки.
3.10. При перевірці огляду підлягають територія об'єкта, будинки, споруди та установи, у тому числі й ті, що знаходяться на стадії будівництва і реконструкції; стан під'їзних шляхів, забезпеченість пожежним обладнанням, технічний стан пожежної техніки, наявність і робочий стан автоматичних установок пожежогасіння і пожежної сигналізації, засобів зв'язку; стан і надійність функціонування зовнішнього і внутрішнього протипожежного водопостачання, наявність та технічний стан первинних засобів пожежогасіння.
3.11. Під час перевірок перевіряються:
- діяльність відповідальних посадових осіб щодо забезпечення пожежної безпеки об'єкта: наявність наказів, розпоряджень, інструкцій, інших розпорядчих документів з питань пожежної безпеки, виділення асигнувань на протипожежні заходи та придбання протипожежного обладнання;
- дотримання правил проведення вогневих робіт;
- організація роботи пожежно-технічної комісії та якість профілактичної роботи, яка нею проводиться;
- організація навчання і перевірки знань з питань пожежної безпеки;
- порядок організації і якість проведення протипожежного інструктажу та занять за програмою пожежно-технічного мінімуму, рівень знань працівників з питань пожежної безпеки;
- включення до планів робіт питань виконання протипожежних заходів, зазначених в розпорядженнях;
- перевірка боєздатності підрозділів добровільних пожежних дружин (команд), а також дій особового складу на випадок пожежі та чергових частин ОВС за сигналом "Пожежа". Результати перевірки дій чергової частини ОВС оформлюються відповідним актам (додаток 3).
3.12. За результатами перевірки у термін до 10 діб керівникам органів і підрозділів надаються письмові розпорядження про усунення порушень вимог пожежної безпеки (додаток 4). У разі потреби за результатами перевірки готується узагальнена довідка про стан організації роботи із забезпечення пожежної безпеки в даному підрозділі. Запропоновані в довідці заходи повинні обґрунтовуватись вимогами нормативних актів.
Розпорядження про усунення порушень вимог пожежної безпеки складається з двох розділів. У першому розділі зазначається не виконані заходи, передбачені розпорядженням про результати попередньої перевірки, із зазначенням минулих термінів їх виконання, а в другому розділі - заходи, яких необхідно вжити за результатами останньої перевірки.
Розпорядження складається у двох примірниках: один направляється керівникові об'єкта для виконання, а другий залишається в підрозділі ВПО МВС для здійснення контролю.
Розпорядження підписується посадовими особами ВПО МВС, які проводили обстеження, і зберігається в наглядовій справі щодо об'єкта до часу його повного виконання, але не менше 5 років.
Розпорядження про результати перевірки можуть бути оскаржені до вищого органу чи посадової особи ВПО МВС у 10-денний термін з дня їх вручення.
При проведенні перевірки посадова особа ВПО МВС зобов'язана зробити відмітки в попередньому акті, тобто напроти кожного з виконаних заходів написати "Виконано".
3.13. Під час перевірки навчальних закладів системи МВС здійснюється також вибірковий контроль за станом організації і якості вивчення вимог пожежної безпеки, а також дій у випадку пожежі, а в дитячих дошкільних закладах системи МВС - проведення виховної роботи, спрямованої на запобігання дитячих пустощів з вогнем, що може призвести до пожеж і травмування чи загибелі дітей, а також на виховання в дітей дбайливого ставлення до національного багатства.
3.14. Відносно кожного об'єкта органів і підрозділів внутрішніх справ ведеться окрема наглядова справа (додаток 5), у якій зберігаються документи і матеріали листування з питань пожежної безпеки, у тому числі матеріали перевірок орендарів та підприємців, які розміщуються на об'єкті.
Керівник СПБ ГУМВС (УМВС) зобов'язаний не менше одного разу на рік переглядати наглядові справи і робити письмові відмітки щодо їх ведення та якості здійснення нагляду.
Профілактична робота із забезпечення пожежної безпеки в гуртожитках органів та підрозділів внутрішніх справ проводиться шляхом роз'яснення правил пожежної безпеки, усної пропаганди, поширення листівок. До цієї роботи можна залучати членів добровільної пожежної дружини.
3.15. Проведення перевірки завершується обов'язковою підсумковою нарадою (протипожежний інструктаж, навчання), на якій присутнім доводиться інформація про загальний стан протипожежного захисту об'єктів системи МВС, виявлені недоліки, які призвели до порушень в протипожежній роботі органу, підрозділу, а також інші чинники, за яких недоліки і порушення стали можливими.
4. Нормативно-технічна робота
4.1. Нормативно-технічна робота (далі - НТР) - це здійснення контролю за виконанням чинних протипожежних вимог, норм та правил при проектуванні, будівництві, реконструкції, розширенні та технічному переоснащенні об'єктів, реставрації та капітальному ремонті. НТР спрямована на вдосконалення роботи із запобігання пожежам на новобудовах та їх гасіння.
4.2. Основними завданнями НТР є:
4.2.1. Проведення експертиз проектно-кошторисної документації щодо дотримання вимог нормативних документів з питань пожежної безпеки до її затвердження або до початку будівництва об'єктів.
4.2.2. Контроль за відповідністю проектної документації на будівництво об'єктів протипожежним вимогам норм проектування. Контроль за виконанням запроектованих протипожежних заходів у період будівництва об'єктів.
4.2.3. Контроль за дотриманням вимог правил пожежної безпеки під час ведення будівельно-монтажних робіт.
4.2.4. Участь у роботі робочих, державних та відомчих (приймальних) комісій, що приймають в експлуатацію закінчені будівництвом відомчі об'єкти.
4.2.5. Консультації представників проектних, будівельних організацій з питань пожежної безпеки.
4.2.6. Формування та ведення довідково-інформаційного фонду.
4.3. Розгляд та експертиза проектної документації щодо дотримання вимог нормативних документів з питань пожежної безпеки проводиться виключно СПБ МВС.
4.4. Розгляду та експертизі підлягають:
4.4.1. Проектно-кошторисна документація, у тому числі типові проекти, які прив'язуються до початку будівництва, реконструкції, розширення, технічного переоснащення будівель та споруд, підлягає експертизі (перевірці), що необхідно для встановлення повноти та правильності виконання протипожежних вимог будівельних норм і правил. Експертиза проектної документації здійснюється згідно з вимогами чинного законодавства. Облік експертизи ведеться у журналі обліку експертиз проектів новобудов, реконструкції будівель та споруд, за формою, яка наведена в наказі МНС України від 6 лютого 2006 року N 59, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 26 квітня 2006 р. за N 480/12354.
4.4.2. Експертизі щодо пожежної безпеки підлягає проектно-кошторисна документація (у повному обсязі) на стадії робочого проекту та робочої документації.
У разі необхідності можуть бути витребувані розрахункові дані та висновки щодо шляхів евакуації, випробування на вогнестійкість та горючість конструкцій і матеріалів, протидимного захисту, автоматичних засобів пожежогасіння, мереж водопостачання, легкоскидних конструкцій, категорій приміщень, результатів науково-дослідних робіт, що стосуються питань забезпечення пожежної безпеки об'єкта, який проектується або будується.
4.4.3. На експертизу щодо пожежної безпеки, як правило, подаються робочі проекти, що оформлені в установленому порядку, підписані авторами проекту і мають архівні номери.
4.4.4. Залежно від результату експертизи проектної та іншої документації складається експертний висновок про відсутність порушень або про наявність порушень правил пожежної безпеки, згідно з вимогами Інструкції з організації роботи органів державного пожежного нагляду МНС.
Протипожежні заходи, які вказуються в експертних висновках, слід викладати, обов'язково посилаючись на відповідні вимоги норм і правил.
4.5. Нагляд за об'єктами, що будуються.
4.5.1. Усі новобудови, що знаходяться в зоні пожежно-профілактичного обслуговування ВПО МВС, необхідно брати на облік з реєстрацією в журналі обліку новобудов за формою, яка наведена в наказі МНС України від 6 лютого 2006 року N 59, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 26 квітня 2006 р. за N 480/12354.
4.5.2. У ході перевірки об'єктів, що будуються, перевіряється:
- відповідність проектно-кошторисної документації вимогам чинних норм і правил пожежної безпеки;
- відповідність робочої документації нормам проектування та усунення раніше виявлених порушень норм і правил;
- наявність висновку експертизи та дозволу на початок будівництва;
- наявність у підрядних організацій ліцензій на виконання будівельно-монтажних та інших робіт;
- відповідність виконаних будівельно-монтажних робіт протипожежним вимогам та затвердженим проектам;
- виконання вимог правил пожежної безпеки під час проведення будівельно-монтажних робіт;
- здійснення авторського нагляду за проектною організацією.
4.5.3. Періодичність перевірок об'єктів, що будуються, залежить від важливості цих об'єктів, термінів і темпів будівництва, при цьому перевірки здійснюється не менше одного разу на півріччя або двох разів за період будівництва (якщо будівництво триває менше півроку).
4.5.4. У разі виявлення фактів порушення норм проектування в проектах і відхилення від затвердженого проекту, які допустили будівельні та інші підрядні організації в ході будівництва об'єкта, складається розпорядження про усунення недоліків, який надсилається замовником, проектній і генпідрядній організаціям.
Заходи протипожежного захисту, які передбачені проектом, включаються до розпорядження СПБ МВС тільки в разі їх невиконання в ході будівництва.
4.5.5. У разі здійснення будівництва без позитивних результатів експертизи щодо пожежної безпеки або за наявності порушень правил пожежної безпеки, які створюють загрозу виникненню пожежі на об'єкті, що будується, а також у випадку відхилення від проекту або протипожежних вимог норм проектування будівельні роботи або експлуатація окремих апаратів, опалювальних пристроїв, дільниць електромереж припиняються в установленому цією Інструкцією порядку. За необхідності СПБ МВС уносить пропозицію щодо припинення фінансування будівельних робіт.
4.5.6. На об'єкти, що будуються, з моменту проведення експертизи заводиться наглядова справа.
4.5.7. У наглядовій справі на новобудову зберігаються:
- контрольний лист;
- висновки (технічні умови) відповідних організацій щодо земельної ділянки (траси), наміченої під будівництво;
- копії експертного висновку;
- матеріали перевірки;
- листування з питань протипожежного захисту.
Після закінчення будівництва до наглядової справи долучаються матеріали про прийняття об'єкта в експлуатацію, доповідна записка про участь у роботі державної комісії, виявлені при цьому порушення протипожежних норм чи недоробки, заходи, ужиті з метою їх усунення, результати приймального випробування і перевірки установок, а також про обладнання протипожежного захисту тощо.
4.5.8. Наглядові справи на новобудови ведуться протягом усього терміну будівництва, а після прийняття їх в експлуатацію долучаються до наглядової справи, заведеної на об'єкт, де зберігаються постійно.
4.6. Участь СПБ МВС у роботі комісій з прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів.
4.6.1. До складу комісій з прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом і реконструкцією об'єктів включаються представники СПБ МВС або охорони праці та пожежної безпеки ГУВВ МВС відповідно до підпорядкованості об'єкта, який приймається в експлуатацію.
Заміна представників, включених до складу комісій, не допускається.
4.6.2. Посадова особа СПБ МВС або охорони праці та пожежної безпеки ГУВВ МВС, включена до складу комісії з прийняття в експлуатацію завершених будівництвом і реконструкцією об'єктів, до початку роботи комісії повинна ознайомитися з нормативними документами, запроектованими протипожежними заходами і матеріалами наглядової справи, а також підготувати перелік питань, які необхідно з'ясовувати під час прийняття об'єкта в експлуатацію.
4.6.3. Представник ВПО МВС, який бере участь у роботі комісії з прийняття в експлуатацію завершеного будівництвом об'єкта, перевіряє відповідність виконаних протипожежних заходів чинним нормам проектування за затвердженим проектом і надану підрядними та іншими організаціями виконавчу документацію й відповідні акти випробувань та виконаних робіт.
4.6.4. При прийманні систем і установок протипожежного захисту звертається увага на комплектування штатів служб об'єкта відповідними спеціалістами або наявність договору зі спеціалізованою організацією з технічного обслуговування і підтримування вказаних систем і установок у робочому стані.
4.6.5. За необхідності (у разі відсутності актів на приховані роботи, наявності об'єктивних показників, що ставлять під сумнів правильність виконання робіт) представник ВПО МВС повинен зажадати провести в його присутності контрольне розкриття окремих конструкцій, повторне або додаткове випробування обладнання, установок, вогневі випробування тощо.
4.6.6. За наявності на закінченому будівництвом об'єкті порушень протипожежних вимог нормативних документів або невиконання передбачених проектом протипожежних заходів представник ВПО МВС акт комісії не підписує і письмово висловлює голові комісії свою особливу думку.
4.6.7. Підпис представника ВПО МВС на акті комісії є згодою на початок роботи об'єкта.
4.6.8. Про наслідки участі в роботі приймальної комісії представник ВПО МВС доповідає рапортом начальникові СПБ МВС.
У наглядовій справі, заведеній на новобудову, і журналі обліку новобудов робляться відповідні позначки про закінчення будівництва і результати роботи приймальної комісії.
4.7. Інформаційна робота.
4.7.1. Забезпечення підрозділів нормативно-технічною літературою необхідно здійснювати у взаємодії зі службою державного пожежного нагляду МНС.
4.7.2. У кожному СПБ ГУМВС (УМВС) повинна бути бібліотека нормативно-технічної та пожежно-технічної літератури.
4.8. Робота з обліку засобів протипожежної автоматики.
З метою забезпечення обліку об'єктів, обладнаних засобами пожежної автоматики, у кожному підрозділі ВПО ведеться відповідний журнал (додаток 6).
5. Розслідування пожеж, їх облік та аналіз
5.1. Облік пожеж і їх наслідків ведеться з метою здійснення аналізу обставин їх виникнення і прийняття рішення відповідно до чинного законодавства, розроблення запобіжних заходів та проведення профілактичної роботи, спрямованої на забезпечення безпеки людей, збереження від вогню матеріальних цінностей, створення умов для успішного гасіння пожеж з урахуванням вимог чинного порядку обліку пожеж і їх наслідків.
Порядок обліку пожеж, загиблих та травмованих громадян на пожежах, суми матеріальних втрат від пожеж, визначено постановою Кабінету Міністрів України 26 грудня 2003 року N 2030.
5.2. Обліку підлягають усі випадки пожеж, які сталися на об'єктах та транспортних засобах органів і підрозділів внутрішніх справ, з реєстрацією у відповідному журналі (додаток 7).
5.3. Технічне розслідування обставин і причин пожеж, загибелі та травмування людей, знищення і пошкодження майна (розслідування) проводиться за місцем виникнення пожежі з прийняттям рішення згідно з чинним законодавством.
Пожежі на транспортних засобах, що перебувають у дорозі, обліковуються за місцем їх виникнення.
Матеріали перевірки пожеж у 3-денний термін після прийняття рішення згідно з чинним законодавством подаються до відповідних підрозділів ВПО МВС.
5.4. Первинне донесення про пожежу подається в СПБ МВС не пізніше трьох годин з моменту її ліквідації (додаток 8). Уточнені дані подаються до СПБ МВС протягом 5 діб за встановленою формою (додаток 9).
У первинному донесенні про пожежу вказуються всі обставини виникнення пожежі, з'ясовані на час підготовки донесення.
5.5. У всіх випадках пожеж на об'єктах органів і підрозділів внутрішніх справ на місце повинна виїжджати слідчо-оперативна група ОВС, до складу якої для встановлення причини пожежі обов'язково включаються досвідчені слідчі, спеціалісти вибухотехнічних підрозділів експертно-криміналістичних центрів, фахівці випробувальної пожежної лабораторії МНС та інших зацікавлених служб. За результатами досліджень фахівці готують довідку та висновок про причини пожежі.
5.6. Документом, який засвідчує факт виникнення пожежі, є акт про пожежу. Акт про пожежу складається комісією не менше як у двох примірниках і не пізніше трьох діб після її ліквідації. Один примірник залишається в Службі пожежної безпеки, а другий передається до відповідного ОВС для прийняття рішення згідно з чинним законодавством.
До складу комісії входять: особа, яка проводить пожежно-технічне розслідування, або особа, яка здійснює дізнання, представник об'єкта, CLEAR=ALL
------------------------------------------------------------------
| ДОЗВІЛ |
| |
| Виданий _______________________________________________________|
| (посада, звання, П.І.Б. працівника СПБ) |
| |
|на право перевірки на території _________________ будь-якої пори|
|доби всіх об'єктів МВС, головних управлінь, управлінь МВС в|
|Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі,|
|управління і відділи МВС на транспорті, районні, районні у|
|містах, міські управління і відділи, а також внутрішні війська,|
|підприємства, установи і організації, що належать до сфери його|
|управління (у т.ч. складів і кімнат зберігання зброї та|
|боєприпасів, ізоляторів тимчасового тримання тощо), добових|
|нарядів системи МВС, за винятком режимних об'єктів, зон,|
|територій, приміщень, щодо дотримання вимог нормативних актів з|
|питань пожежної безпеки, ведення відповідної службової|
|документації. Відпрацьовувати дії особового складу, добових|
|нарядів чергових частин за сигналом "Пожежа". |
| |
| Під час перевірки має право здійснювати фотографування та|
|відеозапис. |
| |
| Дозвіл дійсний при пред'явленні службового посвідчення. |
| |
| Дозвіл виданий ___ ____________ 20__ року |
| |
| Дозвіл дійсний до ___ ____________ 20__ року |
| |
| Заступник Міністра _________________ (П.І.Б.) |
| (підпис) |
| |
|М.П. |
------------------------------------------------------------------
Додаток 3
до Інструкції з організації
роботи підрозділів
відомчої пожежної
охорони системи МВС
АКТ
про результати перевірки дій чергової частини ОВС за сигналом "Пожежа"
___ ____________ 200_ року м. (смт) ____________
Мною, _______________________________________________________
(посада, звання, прізвище, ім'я та по батькові)
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
____ 200_ року о ____ год. ____ хв. було оголошено сигнал "Пожежа"
для чергової частини _____________________________________________
__________________________________________________________________
(повне найменування ОВС)
__________________________________________________________________
Оцінка дій чергової служби і виявлені недоліки: _____________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
Заходи щодо усунення недоліків: _____________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
Перевірку проводив __________________________________________
__________________________________________________________________
(посада, звання, П.І.Б.)
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________
(підпис)
Акт одержав Начальник _______________________________________
__________________________________________________________________
(назва ОВС)
__________________________________________________________________
__________________
(підпис)
Додаток 4
до Інструкції з організації
роботи підрозділів відомчої
пожежної охорони
системи МВС
МВС, ГУМВС (УМВС) УКРАЇНИ в(у) _________________
(назва регіону)
СЛУЖБА ПОЖЕЖНОЇ БЕЗПЕКИ
РОЗПОРЯДЖЕННЯ
Кому ________________________________________________________
__________________________________________________________________
/вказати посаду, прізвище та ініціали керівника підрозділу/
___ ____________ 200_ р. проведено пожежно-технічне обстеження ___
__________________________________________________________________
/указати, що саме обстежувалося, адресу об'єкта, посаду та
прізвище працівника СПБ, який проводив обстеження/
__________________________________________________________________
разом з __________________________________________________________
/зазначаються посади та прізвища осіб,
які брали участь в обстеженні/
__________________________________________________________________
З метою усунення недоліків, виявлених під час перевірки
встановлених законодавством вимог пожежної безпеки, відповідно до
Закону України "Про пожежну безпеку" ( 3745-12 ) , пропонується вжити
такі заходи:
------------------------------------------------------------------
| N | Найменування заходу| Термін виконання| Відмітка про |
| з/п | (посилання на | | виконання |
| | нормативний | | |
| | документ) | | |
|-----+--------------------+-----------------+-------------------|
| 1 | 2 | 3 | 4 |
|-----+--------------------+-----------------+-------------------|
| | | | |
|-----+--------------------+-----------------+-------------------|
| | | | |
|-----+--------------------+-----------------+-------------------|
| | | | |
|-----+--------------------+-----------------+-------------------|
| | | | |
|-----+--------------------+-----------------+-------------------|
| | | | |
|-----+--------------------+-----------------+-------------------|
| | | | |
------------------------------------------------------------------
Ужиті заходи
------------------------------------------------------------------
| Дата | Дисциплінарне | Запобіжні заходи |
| | стягнення |-------------------------------------|
| | | призупинення | призупинення |
| | | експлуатації | експлуатації |
| | | приміщення, | об'єкта, |
| | | агрегатів, | скасування |
| | | дільниць |дозволу на початок|
| | | електромереж та | роботи |
| | | інше | |
|------+-------------------+------------------+------------------|
| 1 | 2 | 3 | 4 |
------------------------------------------------------------------
Запропоновані заходи є обов'язковими для посадових осіб
органів та підрозділів внутрішніх справ.
При незгоді із запропонованими заходами чи термінами їх
виконання Вам надається право оскаржити розпорядження у 10-денний
термін з дня його вручення до вищого за статусом органу чи
посадової особи СПБ МВС.
_________________________________ ____________
/посада, прізвище працівника /підпис/
_________________________________
служби пожежної безпеки/
___ ____________ 200___ р. ____________________
Для виконання розпорядження отримав
___________________________________ ____________
/посада, прізвище/ /підпис/
___ ____________ 200____ р.
Результати контрольних перевірок
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
| Дата | Номери | Хто проводив перевірку |Хто ознайомлений| Ужиті |
|перевірки|невиконаних|------------------------------------------------------------------+----------------| заходи |
| | пунктів | В акті про пожежу обов'язково зазначаються: дата |підпис| посада, |підпис|реагування|
| | | формлення; дата та час виявлення пожежі; назва об'єкта, | |прізвище | | |
| | | де сталася пожежа, адреса та прізвище керівника | | | | |
| | | об'єкта; місце та час виникнення пожежі; | | | | |
| | | час повідомлення (надходження заяви) до підрозділів МНС | | | | |
| | | (органу дізнання); сили та засоби, що залучалися, | | | | |
| | | і хто був керівником гасіння пожежі; | | | | |
| | | відомості про час ліквідації пожежі, пошкоджене | | | | |
| | | або знищене майно, наявність майнової шкоди | | | | |
| | | (прямі та побічні збитки), кількість загиблих | | | | |
| | | (травмованих) людей, причина пожежі і відомості | | | | |
| | | про врятованих людей та збережені матеріальні цінності. | | | | |
| | | Члени комісії можуть робити особливі зауваження | | | | |
| | | щодо відомостей, які вказуються в акті, | | | | |
| | | та щодо правильності його складання. | | | | |
| | | | | | | |
| | | Уточнені відомості про пожежу після їх установлення | | | | |
| | |оформлюються додатком довільної форми до акта і | | | | |
| | |підписуються особою, яка складала акт, та особами, які | | | | |
| | |надали ці відомості. | | | | |
| | | | | | | |
| | | У разі, якщо акт про пожежу надано без уточнених | | | | |
| | |відомостей, то після такого уточнення додатково | | | | |
| | |повідомляються особи, яким було вручено акт. | | | | |
| | | | | | | |
| | | Акт про пожежу на об'єктах чи транспортних засобах | | | | |
| | |МВС, на гасіння якої підрозділи МНС не викликалися і | | | | |
| | |повідомлення про яку надійшло від потерпілих, керівництва | | | | |
| | |органів чи підрозділів внутрішніх справ, страхових | | | | |
| | |організацій (компаній) та інших джерел, складається не | | | | |
| | |менш як у двох примірниках і не пізніше трьох діб з | | | | |
| | |моменту надходження інформації комісією у зазначеному вище | | | | |
| | |складі. Про факт пожежі негайно після надходження | | | | |
| | |відповідної інформації повідомляється територіальний | | | | |
| | |відділ внутрішніх справ для реєстрації в журналі | | | | |
| | |реєстрації заяв та повідомлень про злочини або в журналі | | | | |
| | |обліку інформації для подальшого провадження цієї | | | | |
| | |інформації і долучення її до справи про пожежу. Зібрані | | | | |
| | |ВПО МВС матеріали передаються до територіального відділу | | | | |
| | |внутрішніх справ за місцем виникнення пожежі для долучення | | | | |
| | |до справи про пожежу та проведення розслідування з | | | | |
| | |прийняттям рішення згідно з чинним законодавством. | | | | |
| | | | | | | |
| | | 5.7. Матеріали розслідування пожеж розглядаються на | | | | |
| | |оперативних нарадах при керівниках органів та підрозділів | | | | |
| | |внутрішніх справ. Найбільш характерні випадки пожеж, | | | | |
| | |зокрема ті, що призвели до порушення роботи підрозділів і | | | | |
| | |завдали значних збитків, особливо важкі наслідки, | | | | |
| | |незалежно від розгляду їх на місці, можуть також | | | | |
| | |розглядатися на нараді при керівництві МВС за участю | | | | |
| | |керівників відповідних структурних підрозділів МВС. | | | | |
| | | | | | | |
| | | 5.8. Реєстрація та облік усіх випадків загибелі і | | | | |
| | |травмування людей на пожежах, що сталися на об'єктах | | | | |
| | |органів і підрозділів внутрішніх справ, здійснюються | | | | |
| | |згідно з нормативно-правовими актами МВС, які | | | | |
| | |регламентують порядок проведення розслідування та обліку | | | | |
| | |здійснення нещасних випадків, професійних захворювань і | | | | |
| | |аварій на підприємствах, в установах і організаціях. | | | | |
| | | | | | | |
| | | 5.9. СПБ ГУМВС (УМВС), групи пожежної профілактики | | | | |
| | |щомісяця, до 3-го числа місяця, що настає за звітним, | | | | |
| | |подають до СПБ МВС статистичні дані про пожежі. | | | | |
| | | | | | | |
| | | СПБ МВС щомісяця, до 10-го числа місяця, що настає за | | | | |
| | |звітним, подає до Держпожбезпеки МНС інформацію про всі | | | | |
| | |випадки пожеж та їх наслідки за формами звітності, | | | | |
| | |затвердженими Держпожбезпеки. | | | | |
| | | | | | | |
| | | 5.10. Контроль за достовірністю обліку пожеж | | | | |
| | |здійснюється СПБ МВС. | | | | |
| | | | | | | |
| | | 5.11. Відповідальність за повноту обліку пожеж, | | | | |
| | |потерпілих при цьому осіб і завданих збитків, а також за | | | | |
| | |своєчасність і достовірність наданих відомостей несуть | | | | |
| | |керівники органів і підрозділів внутрішніх справ та | | | | |
| | |працівники СПБ ГУМВС (УМВС), груп пожежної профілактики, | | | | |
| | |які подають статистичну інформацію. | | | | |
| | | | | | | |
| | | 5.12. Виявлені в результаті перевірки факти | | | | |

................
Перейти до повного тексту