1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


КОЛЕГІЯ ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ АВТОМОБІЛЬНИХ ДОРІГ УКРАЇНИ
Р І Ш Е Н Н Я
02.10.2009 N 62
Про хід підготовки дорожніх господарств до роботи в осінньо-зимовий період 2009/2010 року
( Рішення введено в дію Наказом Державної служби автомобільних доріг N 446 від 06.10.2009 )
На виконання наказу Укравтодору від 13.05.2009 N 209 дорожніми організаціями ведеться робота із забезпечення сталого функціонування дорожнього господарства в осінньо-зимовий період 2009/2010 року.
При цьому досвід роботи у минулі роки свідчить, що за умов належної організації робіт облавтодорами з виконання запланованих заходів та відповідного контролю за станом справ на місцях з боку служб автомобільних доріг питань щодо перебоїв транспортного сполучення дорогами загального користування не виникало.
У той же час аналіз виконання підготовчих заходів та результати перевірок викликають занепокоєння щодо спроможності облавтодорів забезпечити своєчасну та якісну підготовку до зими доріг та власних виробничих потужностей.
Незважаючи на прийняті Укравтодором рішення щодо прискорення цих робіт, їх темпи так і не перевищили минулорічні.
Зокрема темпи заготівлі технічної солі та її замінників нижче минулорічних на 5%, теплого спецодягу - на 5%, бензину - на 26%, ремонту техніки залежно від виду від 2% (по бульдозерах) до 20% (по піскорозкидачах), відомчого житла - на 48%, тимчасових площадок для складування протиожеледних матеріалів - на 29%, виробничих будівель - на 4%, а також виготовленню снігозатримуючих пунктів - на 26%.
При цьому станом на 24.09.2009 обсяги заготівлі технічної солі та її замінників у Волинському облавтодорі не перевищили 10%, Івано-Франківському - 19%, Львівському - 17% та Чернівецькому - 19%, хоча на 15 жовтня їх запасів повинно бути не менше 50%.
Дещо кращий стан справ з заготівлею піску, однак такі господарства, як Донецький, Закарпатський облавтодори та Севастопольський упрдор, мають лише до 30% його запасів.
Крім того частина протиожеледних сумішей, яку планується використати, зберігається на відкритих площадках і залишки в ній солі не забезпечують ефективної боротьби із зимовою слизькістю.
Незважаючи на перші заморозки наприкінці вересня та очікувані на початку жовтня, готовність до зими відомчого житлового фонду становить 47%, пунктів обігріву - 91% та лінійних виробничих будівель - 92%.
Незадовільними темпами проводиться заготівля теплого спецодягу, з якого в наявності є - тілогрійок 58% та валянок - 61%. Фактично цим питанням не займався Волинський, Донецький, Миколаївський, Сумський, Харківський, Черкаський, Чернівецький облавтодори та Севастопольський упрдор, які не заготовили жодного комплекту із запланованих.
Не готова до зимової експлуатації значна кількість техніки, зокрема роторних снігоочищувачів - 19 одиниць (13% від запланованої), бульдозерів - 118 (26%), автогрейдерів 205 (18%), піскорозкидачів 455 (26%), солерозподілювачів - 44 (28%) та навантажувачів - 228 (20%).
Незадовільно йде робота з ремонту навісного снігоприбирального обладнання, якого підготовлено лише 403 одиниці (18% від наявного). При цьому вона не потребує значних фінансових витрат.
Не приділена належна увага також засобам пасивної снігоборотьби, які в умовах дефіциту коштів зменшили б витрати на зимове утримання доріг.
Такі господарства, як Кримавтодор, Дніпропетровський, Донецький, Закарпатський, Харківський, Хмельницький облавтодори їх взагалі не планують, а Миколаївський, Чернівецький - не виготовили жодного засобу із запланованих.
Не завершено ремонт відомчих залізничних тупиків, які задіяні до постачання протиожеледних матеріалів в АР Крим (2 із 6), Луганській (1 із 6) та Херсонській (1 із 3) областях.
Проблемним залишається в областях питання заготівлі резервних 10-денних запасів паливно-мастильних матеріалів. Філії Волинського, Дніпропетровського, Донецького, Івано-Франківського, Луганського, Миколаївського, Рівненського та Харківського облавтодорів не мають їх взагалі, як і філії Закарпатського і Чернівецького облавтодорів, які обслуговують гірські ділянки доріг, де перші прояви зими спостерігаються значно раніше, ніж на рівнинах.
У ряді господарств ВАТ "ДАК "Автомобільні дороги України" не опрацьовані питання роботи під час екстремальних умов, зокрема Вінницький, Донецький, Луганський, Миколаївський, Полтавський, Херсонський, Черкаський та Чернігівський облавтодори не планують укладання договорів на залучення техніки сторонніх організацій, хоча кількість і стан власної техніки недостатні навіть для планових робіт з експлуатаційного утримання доріг.
Враховуючи, що роботи з очистки доріг від снігу та ліквідації ожеледиці виконуються під рухом автотранспорту і в більшості випадків в умовах обмеженої через погодні умови видимості, є необхідність у фарбуванні техніки у помаранчевий колір та установки (або заміни) на ній проблискових маячків, які забезпечують її нормативну видимість.
Потребує опрацювання і питання оперативного реагування на надзвичайні погодні мобільними загонами умови, які дислокуються в Івано-Франківській, Київській, Херсонській та Харківській областях.
Досвід їх застосування у минулі роки свідчить, що лише вирішення організаційних заходів з передислокації займало біля доби, а через технічний стан частина техніки виходила з ладу навіть на початку робіт.
Залишаються неврегульованими проблемні питання функціонування дорожнього зв'язку по Донецькому, Закарпатському, Івано-Франківському, Луганському. Київському, Черкаському та Чернігівському облавтодорах, де подальша несвоєчасність розрахунків з ДП "Укрдорзв'язок" призведе до закриття УДЦР "Укрчастотнагляд" радіомереж, які використовують дорожні господарства. При цьому процедура її відновлення триває протягом трьох місяців.
При такому стані справ з підготовкою дорожнього господарства слід відзначити незадовільну якість перевірок представниками ДНТЦ "Дор'якість" та ДерждорНДІ, які проводили цю роботу у вересні поточного року.

................
Перейти до повного тексту