1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Звернення


РАДА СІЛЬСЬКИХ І СЕЛИЩНИХ ГОЛІВ
ПРИ КАБІНЕТІ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ЗВЕРНЕННЯ
до сільських, селищних голів від Президії Ради сільських, селищних голів при Кабінеті Міністрів України
Шановні колеги!
23 травня ц.р. на Всеукраїнській нараді з питань соціально-економічного розвитку сільських населених пунктів ініційовано та одностайно підтримано утворення Всеукраїнської асоціації сільських та селищних рад.
Таке об'єднання органів місцевого самоврядування базового рівня - це реальна можливість представляти на рівні держави інтереси понад 11 тисяч територіальних громад, впливати на політику держави щодо соціально-економічного розвитку сільських територій, підняти роль українського селянства, повернути престиж праці хлібороба.
З метою забезпечення взаємодії органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування на засадах партнерства, відкритості та вироблення взаємоузгоджених позицій, при Кабінеті Міністрів України утворено Раду сільських і селищних голів, діяльність якої уже принесла реальні результати. Це - низка нормативно-правових актів, які працюють на користь сільських громад. Така робота буде ефективнішою, коли до неї буде залучено більш широке представництво через створення асоціації, що об'єднає максимальну кількість громад.
Для утворення зазначеної асоціації сільським та селищним радам необхідно в найкоротший строк провести сесії, на яких прийняти рішення про ініціювання входження до Всеукраїнської асоціації та визначити осіб, уповноважених їх представляти на установчому з'їзді.
З метою належної підготовки та проведення установчого з'їзду Всеукраїнської асоціації сільських та селищних рад просимо подати до 20 серпня ц.р. Раді сільських і селищних голів при Кабінеті Міністрів копію відповідного рішення ради, засвідчену печаткою, за адресою: 01601, м. Київ, пров. Музейний, 12.
Переконані, що більшість сільських, селищних голів усвідомлюють свою роль на сьогоднішньому етапі і реалізують можливість згуртуватися в рушійну силу, активно підтримавши ініціативу створення Всеукраїнської асоціації сільських та селищних рад.
За дорученням президії
Ради сільських і селищних голів
при Кабінеті Міністрів України,
голова Ради, Липинський сільський
голова Волинської області




Богдан ГУСАК
Доопрацьований
із врахуванням зауважень і пропозицій
сільських і селищних голів
ЗАРЕЄСТРОВАНО ЗАТВЕРДЖЕНО
Міністерством юстиції України Установчим з'їздом
"___" ________________ 200_ р. Всеукраїнської асоціації
Запис в обліковому журналі N ___ сільських та селищних рад
"___" _____________ 200_ р.
Протокол N __
від "___" ___________ 200_ р.
СТАТУТ
Всеукраїнської асоціації сільських та селищних рад
1. Найменування асоціації органів місцевого самоврядування, статус, місцезнаходження
1.1. Всеукраїнську асоціацію сільських та селищних рад (далі - Асоціація) утворено відповідно до законів України "Про місцеве самоврядування в Україні" та "Про асоціації органів місцевого самоврядування".
1.2. Асоціація утворюється на невизначений строк та має всеукраїнський статус.
1.3. Офіційне найменування Асоціації: Всеукраїнська асоціація сільських та селищних рад.
1.4. Асоціація є юридичною особою, має бланк і печатку із зображенням власної символіки, власним найменуванням та інші реквізити.
1.5. Юридична адреса Асоціації: м. Київ, Музейний провулок, 12/2.
1.6. Державна реєстрація Асоціації провадиться Мін'юстом із включенням до Реєстру асоціацій органів місцевого самоврядування.
2. Мета утворення та завдання Асоціації
2.1. Метою утворення Асоціації є ефективне здійснення сільськими, селищними радами своїх повноважень, узгодження дій щодо захисту прав та інтересів територіальних громад, сприяння місцевому і регіональному розвитку.
2.2. Основними завданнями Асоціації є:
- об'єднання зусиль сільських та селищних рад, спрямованих на захист прав та інтересів відповідних територіальних громад;
- створення умов для ефективнішого здійснення повноважень місцевого самоврядування;
- налагодження взаємодії з органами державної влади у процесі вирішення питань місцевого і регіонального розвитку з метою узгодження загальнодержавних, регіональних та місцевих інтересів шляхом проведення консультацій, підготовки висновків та пропозицій до проектів нормативно-правових актів із зазначених питань;
- сприяння органам місцевого самоврядування у підготовці проектів їхніх рішень;
- координація діяльності членів Асоціації для досягнення мети та виконання завдань Асоціації.
Асоціація вирішує інші питання відповідна до Закону України "Про асоціації органів місцевого самоврядування".
3. Умови членства в Асоціації, представництво членів Асоціації, порядок прийому нових членів Асоціації, права та обов'язки її членів
3.1. Членами Асоціації є сільські, селищні ради, інші органи місцевого самоврядування та їхні асоціації.
3.2. Членство в Асоціації є фіксованим.
У діяльності Асоціації можуть брати участь місцеві асоціації як колективні члени у порядку та формах, визначених відповідними статутами.
Асоціація може вступити до добровільного об'єднання асоціацій (спілки, конгресу, союзу тощо) шляхом укладення між ними угоди про співробітництво та взаємодопомогу.
3.3. Представництво членів Асоціації в її органах управління здійснюють сільські, селищні голови або інші уповноважені сільською, селищною радою особи.
Колективні члени Асоціації реалізують свої права та обов'язки через представників, що визначаються згідно з вимогами статуту відповідної асоціації.
У разі коли особа, уповноважена членом Асоціації на його представництво в органах управління Асоціації, втратить мандат, сільська, селищна рада або колективний член Асоціації визначають іншу уповноважену особу.
3.4. Членство в Асоціації є добровільним.
Прийом до Асоціації нових членів здійснюється на підставі рішення відповідних сільських, селищних рад та за рішенням Правління з подальшим його затвердженням Загальними зборами уповноважених представників членів Асоціації.
Рішення Правління про прийом до Асоціації нових членів вважається затвердженим, якщо за нього проголосувало більш як половина присутніх на Загальних зборах уповноважених представників членів Асоціації.
Член Асоціації може в будь-який час припинити своє членство за рішенням відповідної ради. Зазначене рішення доводиться до відома Загальних зборів уповноважених представників членів Асоціації.
З підстав, визначених Статутом, членство в Асоціації може бути припинено за рішенням Загальних зборів уповноважених представників членів Асоціації.
3.5. Члени Асоціації мають право:
- брати участь у:
вирішенні питань щодо діяльності Асоціації на Загальних зборах уповноважених представників членів Асоціації або у складі її органів управління в порядку, визначеному цим Статутом;
заходах, що проводяться Асоціацією;
засіданнях органів державної влади (уповноважені представники Асоціації), на яких розглядаються питання, що стосуються місцевого і регіонального розвитку;
- обирати та бути обраними в органи управління Асоціації з правом вирішального голосу;
- вносити пропозиції щодо діяльності Асоціації;
- одержувати методичну, правову та інформаційну допомогу у вирішенні питань, що стосуються інтересів територіальної громади;
- припиняти членство в Асоціації.
3.6. Члени Асоціації зобов'язані:
сприяти досягненню мети та виконанню завдань Асоціації;
виконувати вимоги цього Статуту;
регулярно сплачувати членські внески.
4. Органи управління Асоціації
4.1. Органами управління Асоціації є:
Загальні збори уповноважених представників членів Асоціації;
Виконавчий орган (Правління та Виконавча дирекція);
Контрольно-ревізійна комісія.
5. Порядок утворення та діяльності органів управління Асоціації, їх організаційні форми, компетенція, порядок прийняття ними рішень
5.1. Загальні збори
5.1.1. Вищим органом управління Асоціації є Загальні збори уповноважених представників членів Асоціації (далі - Загальні збори), що скликаються у разі потреби, але не рідше ніж один раз на два роки.
Рішення про скликання чергових Загальних зборів приймається Правлінням, а позачергових - Правлінням, Головою Асоціації або на вимогу не менше однієї третини членів Асоціації.
Рішення про скликання Загальних зборів, перелік питань, що пропонуються до розгляду, доводиться до відома членів Асоціації не пізніше ніж за два тижні до дати проведення Загальних зборів.
5.1.2. Загальні збори вирішують такі основні питання:
затвердження Статуту та внесених до нього змін;
обрання Голови Асоціації, заступників Голови та заступника Голови - керівника Виконавчої дирекції;
обрання 26 членів Правління від Автономної Республіки Крим, областей та м. Севастополя (крім тих, що входять до складу Правління за посадою);
обрання Контрольно-ревізійної комісії та її голови, затвердження положення про Контрольно-ревізійну комісію;
прийняття рішення про утворення (ліквідацію) регіональних відділень;
затвердження рішення Правління про прийом нових членів Асоціації та прийняття рішення про припинення членства в Асоціації;
затвердження звіту Правління, Контрольно-ревізійної комісії;
встановлення розміру вступного та щорічних членських внесків;
затвердження річного кошторису Асоціації;
затвердження зразків печатки з найменуванням Асоціації, штампа, бланка та символіки Асоціації;
прийняття рішення про припинення Асоціації.
Обрання органів управління Асоціації, їх посадових осіб (крім посадових осіб Виконавчої дирекції), визначення кількісного складу Контрольно-ревізійної комісії, розміру членських внесків, затвердження Статуту та зразків печатки з найменуванням Асоціації, штампа, бланка та символіки Асоціації, на момент створення Асоціації здійснюється Установчим з'їздом.
До компетенції Загальних зборів також належить питання щодо розгляду підготовлених Правлінням спільних пропозицій всеукраїнських асоціацій щодо врахування місцевих і регіональних інтересів під час підготовки Декларації цілей та завдань бюджету на наступний бюджетний період.
Загальні збори можуть розглядати будь-які інші питання щодо діяльності Асоціації, у тому числі ті, що віднесені згідно із Статутом Асоціації або передані згідно з рішенням Загальних зборів до компетенції Правління.
5.1.3. Загальні збори є повноважними за умови участі в них більше половини уповноважених представників членів Асоціації.
Загальні збори приймають рішення виключно на засіданнях шляхом відкритого голосування, яке здійснюється уповноваженими представниками членів Асоціації особисто. Кожний член Асоціації має один голос на Загальних зборах.
Рішення Загальних зборів про затвердження Статуту і внесення до нього змін, обрання Голови Асоціації, встановлення розміру вступного та щорічних членських внесків, ліквідацію Асоціації вважається прийнятим, якщо за нього проголосувало не менш як дві третини членів Асоціації.
З інших питань рішення Загальних зборів вважається прийнятим, якщо за нього проголосувало більш як половина членів Асоціації, присутніх на засіданні.
Рішення Загальних зборів оформляється протоколом, який підписує Голова Асоціації.
5.2. Виконавчий орган
5.2.1. Виконавчим органом Асоціації є Правління та Виконавча дирекція.
У період між засіданнями Загальних зборів постійно діючим керівним органом є Правління, яке вирішує питання, що не належать до виключної компетенції Загальних зборів.
Рішення про скликання Правління, порядок денний і дату проведення засідання Правління приймає Голова Асоціації, яке доводиться до відома членів Правління не пізніше ніж за два тижні до дати проведення засідання. Засідання Правління може бути скликано також на вимогу не менш як однієї третини членів Асоціації. У разі потреби за згодою членів Правління засідання може бути скликане в коротший строк.
До складу Правління входять:
Голова Асоціації, який очолює Правління;
заступники Голови Асоціації;
голови регіональних відділень Асоціації.
За рішенням Загальних зборів до Правління також входять по одному члену Асоціації - представнику від Автономної Республіки Крим, областей та м. Севастополя.
Члени Правління обираються Загальними зборами строком на два роки.
5.2.2. Правління:
вирішує всі поточні питання щодо діяльності Асоціації;
приймає рішення щодо річного кошторису за поданням Виконавчої дирекції для його подальшого затвердження Загальними зборами;
затверджує щорічний план роботи Асоціації;
приймає рішення про прийом до Асоціації нових членів та подає його на затвердження Загальними зборами;
контролює своєчасне надходження членських внесків;
скликає Загальні збори і готує порядок денний їх проведення;
готує проекти рішень, що вносяться на розгляд Загальних зборів, та пропозиції:
а) щодо структури та штату виконавчих органів сільських та селищних рад, а також умов оплати праці їх працівників;
б) щодо типових (примірних) статутів територіальних громад, положень про виконавчі органи сільських та селищних рад, органи самоорганізації населення;
в) до Положення про атестацію посадових осіб місцевого самоврядування;
готує висновки до проектів нормативно-правових актів з питань, що стосуються місцевого і регіонального розвитку, і подає їх на розгляд Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, центральних органів виконавчої влади;
подає на затвердження Загальних зборів звіт про свою діяльність та діяльність Асоціації;
приймає рішення про утворення юридичних осіб приватного права (підприємств, установ та організацій), затвердження їх статутів (положень);
розподіляє обов'язки між членами Правління;
затверджує Положення про Виконавчу дирекцію;
готує і подає щороку до 31 грудня Мін'юсту інформацію про кількість членів Асоціації;
вирішує інші питання, спрямовані на досягнення мети та виконання завдань Асоціації.
Асоціація ініціює перед центральними органами виконавчої влади проведення консультацій щодо:
проекту Закону про Державний бюджет України на відповідний рік, положень нормативно-правових актів, що стосуються бюджетного процесу, зокрема:
- визначення соціальних стандартів і нормативів соціальної та бюджетної забезпеченості надання соціальних послуг;
- обґрунтування і розрахунку загального обсягу міжбюджетних трансфертів у видатках державного бюджету для місцевих бюджетів;
- методики розподілу міжбюджетних трансфертів між місцевими бюджетами;
- визначення обсягу субвенції для виконання програм соціально-економічного розвитку територій, інших програм та принципів їх розподілу між місцевими бюджетами;
внесення змін до актів законодавства про місцеві бюджети та міжбюджетні відносини;
проектів загальнодержавних програм, що стосуються розвитку регіонів;
проектів державних соціальних програм, виконання яких покладається на органи місцевого самоврядування;
підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації посадових осіб органів місцевого самоврядування та депутатів місцевих рад.
У консультаціях, що проводяться Асоціацією з органами державної влади, від Асоціації беруть участь члени Правління та у разі потреби - відповідні експерти.
5.2.3. Рішення Правління вважається прийнятим, якщо за нього проголосувало більше половини складу Правління.
5.3. Виконавча дирекція
5.3.1. Виконавча дирекція утворюється за рішенням Правління для організаційного, правового, інформаційного, фінансово-господарського забезпечення діяльності Асоціації та з метою здійснення повноважень Правління.

................
Перейти до повного тексту